Ga naar inhoud

1e ICSI nu echt van start

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb dat inderdaad ook wel eens gehoord, dat minder misschien wel beter is voor de kwaliteit; maar, keep up! bekijk het van de positieve kant, van die 27 zullen er echt wel een aantal goed zijn!

dat drinken dat lijkt me ook moeilijk hoor, ik ben al een beetje aan het oefenen, nou moet ik zeggen dat ik vandaag ook al echt dorst had en dat ik nu toch ook pas 1 tot 1,5 liter op heb vandaag.

wordt je vrijdag gebeld over hoeveel er bevrucht zijn en je bloeduitslag?spannend hoor.

ik ga voor goeie emmies duimen voor je!

liefs heather

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Aafke

jeetje wat een aantal zeg, ik snap het wel dat je je zorgen maakt over de kwaliteit maar inderdaad, er zullen er echt wel een aantal goede bij zitten.

mbt. je mogelijke overstimulatie, In Brussel adviseren ze alsvolgt: matig te drinken, eiwitrijk voedsel te eten en te rusten.

Nou ik duim voor je dat de waardes goed genoeg zijn er er een mooie teruggeplaatst wordt zaterdag.

hou je haaks en succes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik schrijf niet zoveel op het forum, maar lees wel van alles regelmatig.

Zo volg ik ook wel jou verhaal en we lopen samen op!

Alles wat je beschrijft is bij mij precies hetzelfde gegaan, ook spannend ivm eventueel overstimulatie, bloed laten prikken en ik moest ook nog even doorgaan met prikken.

Morgen weer voor de echo en dan krijgen wij waarschijnlijk ook te horen waarneer de punctie is.. spannend! voor wordt het zaterdag of maandag.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de punctie (met zoveel eitjes) succes in iedergeval

Marieke

Geplaatst

Dank julliewel meiden, voor jullie ook spannend met de echo's de komende dagen! Heel veel succes alvast!

Ik heb het vervelendste (fysiek dan) in ieder geval achter de rug en moet gewoon nog even geduld hebben tot zaterdag. Lijkt me wel vervelend om eerst vrijdag te horen dat er voldoende is om terug te plaatsen, er dan zaterdag te komen en na het bloedprikken te horen dat het alsnog niet doorgaat...

Maar ja het wachtbankje is emotioneel het lastigste lees ik hier op het forum dus ik kan er maar beter vast aan wennen!

Geplaatst

Hoi Aafke,

Inderdaad, wat een oogst zeg, maar net wat je zelf zegt, als het maar een goed resultaat opleverd! Dat is het belangrijkste!

Rust maar lekker uit en laat je lekker verwennen door manlief!

Succes!

x

Geplaatst

Hoi Aafke,

Het lijkt me ook erg spannend om af te wachten, maar met zo veel eitjes moet het toch wel lukken! Ik hoop heel erg voor je dat de eitjes en je bloedwaarden goed zijn en dat er zaterdag een terug geplaatst kan worden!!!

Heel veel succes en sterkte de komende dagen, en natuurlijk ook voor alle anderen!

Morgen moeten wij naar het ziekenhuis voor een echo, ik ben heel benieuwd wat de deca tot nu toe gedaan heeft!

Groetjes

Geplaatst

Ik vind deze uitkomst echt bizar....!

Werd vanmiddag gebeld, natuurlijk onder de les ( "Oh, mevrouw, u heeft uw mobiel gewoon aanstaan! Inleveren!!!").

Resultaat: van de 27 eitjes waren er 26 geschikt en zijn er 18 bevrucht!!!

Moet me morgen om 8.45 melden voor bloedprikken en de tp is dan evt. om 10.00 uur. Ze vroegen ook hoe ik me voelde en dat is eigenlijk best goed. Niet misselijk of zo, alleen nogal beurs (tsja, 28 x aangeprikt...) en het doet zeer als ik moet lachen. En dat was volgens degene die ik aan de lijn had een heel goed teken voor wat betreft die overstimulatie. Ze verwachtte eigenlijk wel dat het goed zou komen! Yessss!!!

Oh ja, ik wilde natuurlijk ook nog weten ofdat ze goed genoeg waren als cryo maar dat kon ze nog niet aangeven. Ze mogen eerst nog een nachtje extra aangroeien. Maar voorlopig ben ik echt onwijs blij en opgelucht!!!

Aafke

Geplaatst

Aafke, wat een aantal! Dat heb ik nog nooit gelezen hier op het forum volgens mij... Ben benieuwd of er cryo's zijn, moet haast wel zou je denken.

Succes morgen!

Caroline

Geplaatst

hai Aafke

wat een goed nieuws, helemaal top dat de terugplaatsing doorgaat!!!

maar echt enorm goed dat ze uit 27 follikels 26 goede eicellen hebben kunnen halen!!

het is trouwens normaal hoor dat je pas later info krijgt over eventuele cryo;s maar eerst de verse nietwaar?

weet je al hoeveel ze er gaan teruplaatsen?

heel veel succes en ik duim voor je!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Helaas, geen terugplaatsing vandaag... :lac:

Het bloedonderzoek wees uit dat de waarden op de grens zaten, maar omdat ik me heel goed voel was dat niet doorslaggevend. Uit de echo bleek echter ook dat mijn eierstokken toch echt wel sterk vergroot zijn en dat er ook wat vocht achter zat. Het medisch advies was daarom om op dit moment geen terugplaatsing te doen, al mochten we zelf beslissen.

Gelukkig bleek dat de embryo's heel goed waren, dat maakte het wel makkelijker om te beslissen. Er waren er 5 van A-kwaliteit en die zijn nu ingevroren.

Op zich wel jammer natuurlijk maar ik ben niet heel erg teleurgesteld omdat ik er al wel een beetje rekening mee had gehouden, ik ben vooral opgelucht dat er in ieder geval 5 cryo's zijn! De poging is niet verloren maar wel uitgesteld.

Op zichzelf lijkt het me ook wel fijn om iets verder hersteld te zijn van de punctie voordat er wordt teruggeplaatst. Ik voel me nu op zich verder wel goed maar realiseer me ook dat dat elke moment om zou kunnen slaan als ik echt overstimulatie zou krijgen. Wat als je wel zwanger wordt maar het door die overstimulatie alsnog mislukt?

Ik moet woensdag weer in Apeldoorn voor controle komen en dan zullen we het vast ook wel hebben over het wanneer van een evt tp. In Nijmgegen hadden ze het over een rustmaand, maar ik zou (afhankelijk van de onderzoeken) het liefst wel z.s.m. de tp willen doen!

Ik vraag me trouwens wel af of ik nou dan ook met die bolletjes Utrogestan kan stoppen, want die zijn toch alleen voor de innesteling? Ben ik vergeten te vragen en ziekenhuis is nu in het weekend lastig te bereiken. Moet wel heeeeeeeeeeel veel blijven drinken (die 3 liter), ik drink me echt helemaal suf, lijkt wel of ik de hele dag niks anders doe...

Aafke

Geplaatst

Jeetje, wat heftig. Aan de ene kant een enorme teleurstelling dat er geen TP plaats kan vinden maar aan de andere kant was het weer erg riskant geweest om wel een embryo terug te plaatsen. Ik vind het een hele sterke beslissing van je! En je zit er ook nog erg positief in! Gelukkig heb je 5 cryo's, dus nog 5 kansen.

Die Utrogestan zijn inderdaad voor de innesteling (om het baarmoederslijmvlies dik te houden). Ik zou denken dat je daarmee kunt stoppen, maar ik ben natuurlijk geen arts.

Hopelijk heb je snel minder last van de overstimulatie en kunnen jullie snel verder met de TP van een cryo!

Groetjes,

Marli

Geplaatst

Hoi Aafke,

Jeetje dat is even een domper! Dat had ik niet verwacht met alle positieve verhalen! Maar gelukkig wel 5 in de vriezer dus de poging is niet verloren.

Nou heel veel succes met wachten en ik hoop voor je dat je in de eerstvolgende cyclus kan terugplaatsen!!

Liefs Syl

Geplaatst

Nou, ik geloof dat het inderdaad verstandigwas om niet terug te plaatsen...

Merk dat ik nu toch meer last heb van die overstimulatie. Tot mijn schrik was er vanochtend ineens 1 hele kilo bijgekomen in vergelijking met gister. En omdat ze in het ziekenhuis steeds benadrukken dat je echt contact op moet nemen als er iets is dacht ik dat het toch wel handig was om even het spreekuur te bellen vanaf mijn werk. En toen kreeg ik te horen dat ik meteen moest komen en bloed prikken.

Uitieindelijk ben ik net aan een opname met infuus ontsnapt, een van de waarden was 0,43 en de grens was 0,45! Schrok ik toch wel een beetje van. Woensdag weer controle en nu vooral minstens die 3 liter blijven drinken en rustig aan doen. Dat is niet zo'n opgave want erg jofel voel ik me op dit moment niet met al die hormonen in mijn lijf (en dat zonder zwanger te zijn: wel de lasten niet de lusten, grrrrr...)

Aafke

Geplaatst

Aafke, Poeh meid, je hebt inderdaad heel verstandig gehandeld! Woensdag dus weer heen. Ik wens je heel veel succes en sterkte toe. (met al dat drinken. ) En ja, ook maar rustig aan doen. Groet Joy1

Geplaatst

Hoi Aafke,

Tjee zeg wat een verhaal! Nou maar rustig aan doen en laat maar lekker voor je zorgen.

Heel veel succes woensdag!

Groetjes

Geplaatst

Hey,

Nou, ik dacht dat ik na het zetten van de pregnyl voorlopig wel was uitgeprikt....NOT! Behalve vandaag moest ik deze week elke dag bloed prikken, en morgenochtend weer, pfff.

OOk dinsdag en woensdag werden de bloedwaarden gecontroleerd en die bleven gelukkig nog acceptabel. IK moest alleen wel die 3 liter blijven drinken. Morgen weer een controle en dan krijg ik waarschijnlijk te horen dat ik daarmee iets mag minderen.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit heel blij zou zijn om ongi te worden, maar op dit moment kan ik nauwelijks wachten! Wil gewoon heeeeeel graag de hormonen uit mijn lijf, al voel ik me in vergelijking met maandag gelukkig al wel een heel stuk beter. Bovendien wil ik dat mijn eigen cyclus z.s.m. kan worden opgestart, ook omdat het IVF lab van het Radboud in december een aantal weken dicht is. Cryo's kunnen alleen terug geplaatst worden als je 1e dag voor 2 december of na 27 december valt. IK wil zoooo graag een tp voor december! Ik had gehoopt op een leuk verjaardagscadeautje (30 okt), maar als kerstcadeautje lijkt me een positieve test ook niet verkeerd!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ja, dat zou wel heel leuk zijn zo,n kerstkadootje!!

Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt en dat je weer snel gaat menstrueren zodat je weer verder kunt!

Liefs

Geplaatst

Nou, vandaag eindelijk weer wat goed nieuws: ik hoef nog maar 2 liter te drinken :bf_new:!

Heb verder wel een enorme huildag vandaag en wordt dus vast heel snel ongi. Schoonzusje is uitgerekend, weer een collega zwanger enzv., ik mis mijn moeder nu echt vreselijk. Moest ook huilen bij de arts, en die zei sprak me weer wat moed in. Ze zei dat de teleurstelling van het uitstel enzo eigenlijk het gevolg was van het feit dat mijn lijf zo goed reageerde. Ze kon geen garanties geven en mocht me niks beloven maar wilde wel kwijt dat ik in ieder geval hele goede kaarten had. Was wel even fijn om te horen.

Meer goed nieuws kreeg ik later vandaag, want we kregen een bijlage by het cryo contract opgestuurd en daarop stonden er niet 5 maar 6 vermeld! Bij die eerste 5 was het verse embryootje voor de tp dus nog niet meegerekend...

Geplaatst

Hey Aafke,

Das goed nieuws, 6 cryo's!!

Snap wel dat je dr emo van bent, het is niet niks allemaal!

Ik hoop ook echt voor je dat je snel weer verder kunt.

Liefs Heather

Geplaatst

Hoi Aafke

Ik heb were even bijgelezen, hehe, wat een toestand zeg, ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt.

het is allemaal ook erg heftig en logisch dat het je dan soms allemaal teveel wordt en juist op deze momenten je moeder mist!

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je menstruatie erg snel zal komen.

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Aafke,

Wat fijn dat je 6 cryo's hebt, dat moet goed voelen.

Ik heb dat zelf ook, dat iedereen om je heen in verwachting raakt, en natuurlijk gun je het iedereen van harte, maar je denk dan wel, wanneer zijn wij eindelijk aan de beurt. Ik snap dat dat best frustrerend kan zijn voor je!

Wij gaan samen voor het kerstcadeautje, hopelijk krijgen wij van de kerstman een positieve test!

Succes nog met het wachten op je ongi!

x

Geplaatst

Dank voor jullie lieve berichtjes, het is fijn dat je het hier leker van je af kunt schrijven!

Nou in ieder geval ben ik ongi dus kan gaan aftellen tot de volgende cyclus, zodat ik eindelijk de tp kan doen. Had dus duidelijk last van PMS...

Vanmorgen was ook even moeilijk omdat mijn schoonzusje maandagavond is bevallen van een dochtertje en we vanochtend op kraambezoek zijn geweest. Het ging eigenlijk best goed, vond het niet zo erg om haar zo met haar kindje te zien. Ik werd alleen even helemaal niet goed toen haar vader ons vervolgens ging vragen hoe het nou voelde om oom en tante te worden! GRRRR!!!! ....terwijl die weet dat we met ICSI bezig zijn! Ik vraag me af en toe echt af hoe mensen zo dom of bot kunnen zijn. Er zit echt wel een grens aan de hoeveelheid "sociaal-wenselijk gedrag" dat je op kunt brengen. Krijg de neiging om af en toe heel bot naar mensen terug te reageren. Zo van: ""Wil je het echt weten? Nou, het voelt vooral heeeeel erg pijnlijk aan en je vraag wrijft het er ook nog even lekker in!" :blob6: AARGHH... maar ik heb natuurlijk een ijzeren zelfbeheersing...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden