Ga naar inhoud

1e ICSI nu echt van start

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar vaak hebben mensen om je heen helemaal geen realistisch beeld van hoe je je voelt als het niet wil lukken en dan nog niet te spreken over mannen. Maar van mensen om je heen zoals je schoonvader zou je toch niet verwachten dat ze zo bot zouden doen.

Ik heb dat wel met klanten bij mij in de kapsalon, ach je bent nog zo jong, en , als je het laat rusten, lukt het misschien spontaan, en, de buurvrouw van het nichtje van de ex-man van mijn schoonzus enz enz enz, af en toe moet je echt op je lippen bijten op niks lulligs terug te zeggen!

Daarom vind ik het hier ook zo fijn, je kunt alles aan elkaar kwijt zonder dat iemand denkt, zit niet te zeuren!

Iig fijn dat je ongi bent geworden, en nu wachten op de tp, erg veel succes Aafke, en een fijne zondag!

Liefs

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is idd moeilijk als je om je heen mensen hoort dat ze zwanger zijn. Je gunt het iedereen maar het komt toch hard aan.

Wij hebben vanmorgen een telefoontje gehad vanuit het ziekenhuis dat we dinsdag terug kunnen komrn voor de tp! We hebben 4 goede cryo's!

Heel veel succes allemaal!

Groetjes

Geplaatst

Aafke,

Ja, mensen die niet weten wat het is, die begrijpen je vaak niet.

Ik heb zelf een zus die er geen idee van heeft wat ik soms voel, maar dat laat ik maar zo..

En dat is ook juist het probleem, het gaat om een gevoel, en dat kun je niet zien...maar daarom is het zo fijn om dit forum te bezoeken.

Ik ben erg blij voor je, dat je nu verder kunt gaan, nu je ongesteld bent geworden, veel succes

Ike

Jij ook veel succes met de behandeling!

Hermien

Geplaatst
Dank voor jullie lieve berichtjes, het is fijn dat je het hier leker van je af kunt schrijven!

Nou in ieder geval ben ik ongi dus kan gaan aftellen tot de volgende cyclus, zodat ik eindelijk de tp kan doen. Had dus duidelijk last van PMS...

Vanmorgen was ook even moeilijk omdat mijn schoonzusje maandagavond is bevallen van een dochtertje en we vanochtend op kraambezoek zijn geweest. Het ging eigenlijk best goed, vond het niet zo erg om haar zo met haar kindje te zien. Ik werd alleen even helemaal niet goed toen haar vader ons vervolgens ging vragen hoe het nou voelde om oom en tante te worden! GRRRR!!!! ....terwijl die weet dat we met ICSI bezig zijn! Ik vraag me af en toe echt af hoe mensen zo dom of bot kunnen zijn. Er zit echt wel een grens aan de hoeveelheid "sociaal-wenselijk gedrag" dat je op kunt brengen. Krijg de neiging om af en toe heel bot naar mensen terug te reageren. Zo van: ""Wil je het echt weten? Nou, het voelt vooral heeeeel erg pijnlijk aan en je vraag wrijft het er ook nog even lekker in!" :blob6: AARGHH... maar ik heb natuurlijk een ijzeren zelfbeheersing...

Aafke, ik hield me op een bepaald moment helemaal niet meer in. Ik zei dan bijv. Natuurlijk ben ik blij voor... (naam)maar ik voel me vreselijk rot omdat we zelf geen kinderen hebben. Dat maakt het voor mij moeilijk. En vervolgens waren de emoties zo heftig dat ik mijn tranen soms ook niet meer kon inhouden. Het is toch ook niet zo raar om te zeggen 'wil je het echt weten?' En te zeggen dat het pijnlijk aanvoelt? En zo'n vraag maakt het toch ook moeilijker? Als je niets zegt, dan weten ze het ook niet. dat kun je echt wel zeggen hoor. Inwrijven ...uhm....ja dat komt idd. wel onbeheerst over. We hebben echt de idioooooooootste dingen over ons heen gekregen!!!En wat heb ik wat mensen vervloekt. Totdat ik een cursus gingen volgen communicatie/assertiviteit. En daar heb ik geleerd te zeggen wat ik eigenlijk bedoelde.

Aafke, maak van je hart geen moordkuil hoor. Je hoeft je echt niet aan te passen aan die botterikken en aan die a-sociale lui. Je bent er ook nog!! Bedenk gewoon bij jezelf wat had ik nou willen zeggen. En dan krijg je een antwoord die je gewoon kan zeggen. Probeer maar eens.Joy1

Geplaatst

Hey Joy,

Maak je geen zorgen hoor, ik maak van mijn hart echt geen moordkuil! Het is meer zo dat je je soms inhoudt omdat het op dat moment uiteindelijk niets oplevert en je er beter 'boven' kunt gaan staan. Ze bedoelen het ook niet verkeerd (alleen wordt je er af en toe GEK van)

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik ervoor gekozen heb om vanaf het begin heel open te zijn tegen iedereen, familie, collega's, vrienden. Juist om pijnlijke vragen te voorkomen en ik moet zeggen dat het tot nu toe ook echt zo werkt. Ik heb het ook min of meer zo aangekondigd: "als ik me straks als een helleveeg gedraag vanwege alle hormonen, of juist heel verdrietig rondloop, dan hoeven jullie niks te vragen maar weet je wat er aan de hand is".

Ook mijn arts was heel lief en zei dat ik mijn grenzen mocht stellen, dus dat doe ik ook. Zo heb ik ook al met manlief afgesproken dat ik ons nichtje best graag weer wil zien, maar alleen als er geen ander bezoek bij is. De drukte eromheen vind ik allemaal te confronterend dus dat ga ik gewoon lekker uit de weg!

Ik heb trouwens wel al iemand echt de kop afgebeten na een verkeerde opmerking. Ik zei tegen een collega dat ik een beetje misselijk was (van al die hormonen natuurlijk) en toen reageerde een andere nieuwe collega die nergens van wist (vreselijke vent) met zo'n flauw lachje: "oh, hahaha, ze is zwangerrrrrr..."

Heb ik toen even heel fel een veeg uit de pan gegeven en gezegd dat zo'n opmerking buitengewoon pijnlijk is als je middenin een IVF traject zit, en dat sowieso geen enkele vrouw OOIT op zo'n opmerking zit te wachten (het is of pijnlijk omdat het niet lukt, of je denkt: "he? ben ik nou dikker geworden of zo?"). Kortom mannen van Nederland: vraag dit NOOIT!!!

Voelde erg lekker trouwens, had een heleboel frustratie in mijn lijf, kon ik even lekker kwijt. Slecht, he?

Aafke

Geplaatst

Aafke, ha ha, duidelijk hoor!!!Leuk dat je net nog even uitlegt, ik weet namelijk ook niet goed hoe het overkomt als ik reageer hier op een forum. Soms vind ik dat wel eens lastig, jij dan? Er zijn overigens al 2 mensen geweest die aan mij hebben gevraagd of ik soms zwanger ben.....de derde vroeg of ik nog eens het traject inga.....Heel fanatiek zei ik toen Ik ga nooit meer een volledig ivf/icsitraject in. Niets van gelogen hoor, al had ik dat wel gedaan, we hebben namelijk al 3 pogingen achter de rug en stoppen als de cryo's niet aanslaan. ik denk dat nummer 3 helemaal verbaast is als we wel zwanger raken...Ja, we maken wat mee he? trusten Joy1

Geplaatst

dag dames

ik lees dat de meeste in hun buik de medicijnen spuiten. zo raar he, maar na 10 jaar durf ik dat nog steeds niet!

ik doe het dus in mijn bovn been. de ene keer links de andere keer rechts.

fluitje van een cent voor mij op deze manier.

s'avonds smeer ik altijd mijn prik plekken in met bodylotion, tegen de littekens zeg maar want na zoveel geprik is het daar net een gaten kaas!

ik wilde jullie allemaal succes wensen, hou vol, weet dat het kan!!!

miep

Geplaatst

Hey allemaal,

Nou ik heb in ieder geval deze week weer even contact gehad met het ziekenhuis in Apeldoorn voor een recept. Ik heb de progynova en weer een hele voorraad Utrogestan in huis. Ik zit nu op dag 19 van mijn rustmaand, en normaal is die zo'n dag of 25 (redelijk kort dus). Ik kan echt niet wachten tot mijn cryo-cyclus begint! Ik ga er maar vanuit dat een evt. terugplaatsing ergens eind november is...

Ik voel me nu gelukkig weer helemaal goed, alleen geduld hebben is een probleem :nerves:

groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey Aafke,

Wat fijn dat er wat schot in zit te komen (hopelijk snel!! :misc_expressions-wh)

Maar wat is dat wachten vervelend he, ik kan me zo voorstellen dat het allemaal te lang duurt.

Ik ben er ook niet goed in in ieder geval!

Hou je taai, voor je het weet is het eind november (sprak zij optimistisch!)

Groetjes Heather

Geplaatst

Hoi Aafke,

Wat fijn dat je nu een beetje weet wanneer de tp ongeveer zal zijn, alleen dat wachten inderdaad....je wordt zo wel op de proef gesteld, straks beschik je over een engelengeduld, succes!

x

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoera!

Mijn cryo-cyclus is eindelijk begonnen!!! Afgelopen vrijdag eindelijk ongesteld geworden, dus kan morgenochtend met NIjmegen bellen en een afspraak maken voor een echo in Apeldoorn...

Ik ben zo blij dat er weer wat schot in zit, ik werd echt heel onrustig van dat afwachten :icon_bounce:. Ik ben nu dus ook begonnen met de progynova, het lijkt wel de gewone pil met die strips waarop de dagen van de week vermeld staan! Nu vraag ik me dus al wel af op welke cyclus-dag de cryootjes meestal worden teruggeplaatst.

Hopelijk morgen in ieder geval alvast weer wat duidelijkheid over de echo...!

Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke

wat is zo'n menstruatie dan toch gewenst he!

Als je embryos/ cryos bv. 3 dagen oud zijn worden ze op dag 3na je eisprong teruggeplaatst.

Fijn dat jouw cyclus niet erg lang is....scheelt weer wat wachten.

Alvast heel veel succes gewenst!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hé Hé wat een opluchting, nu maar hopen dat je snel de tp hebt en dat we allebei een mooi kerstcadeautje krijgen, een positieve test!

Ik vind het zo spannend voor je, komt er eindelijk een beetje schot in!

Succes!

x

Geplaatst

Yesss, echo staat voor volgende week maandag gepland. Als het baarmoederslijmvlies dan goed is volgt donderdag de 26e de tp...:wav:

Dat zou dan op de 14e dag van mijn cyclus zijn!

Geplaatst

héhé, die emmy's zullen nu wel schreeuwen om een lekker warm plekje!

Ik heb rond die tijd de punctie, zitten we allebei in de spanning begin volgende week, kunnen we elkaar fijn supporten! Succes!

x

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou, ik heb vanmorgen de echo gehad en het zag er allemaal heel goed uit! BMS moest minimaal 6 zijn en ik zat op 7,5. Toen ik zei dat ik inmiddels wel ervaring had met het "er ruim overheen zitten" (overstimulatie, aaargh..!) begon mijn arts te lachen en zei dat het dit keer dan tenminste ergens goed voor was.

A.s. donderdag dus een tp, al weet ik niet hoe laat, daarover worden we woensdag gebeld. Ook zou er misschien toch nog een tweeling uit deze poging kunnen voortkomen, al hadden we afgesproken om er maar 1 terug te plaatsen. Mijn arts vroeg nl. hoe mijn cryo's waren ingevroren. Haha, ik snapte eerst de vraag niet ("eh...in stikstof ofzo, toch?"), maar ze bedoelde hoeveel per rietje...

Kon ik meteen ook aageven dat ik niet helemaal begreep warom dat niet apart gebeurd was, en ze gaf an dat zij daar als arts in Apeldoorn ook niet door Nijmgen in gekend was. Nouja, dat weten we dan ook weer.

Volgens mij heb ik nu twee rietjes van 2 en twee van 1. Omdat de helft het ontdooien niet overleeft adviseerde mijn arts om als er een rietje van 2 moet worden gebruikt en die alletwee wel goed zijn, om ze dan ook allebei terug te plaatsen. Meer kans en ze vond het anders toch ook zonde. Ik ook, dus ga daar volledig in mee.

Ik kreeg spontaan vanmiddag visioenen van een soort tweeling-circus: mezelf achter dubbele wandelwagen terwijl ik mijn niet-altijd-luisterende hond uitlaat die op dat moment een kat ziet en daar perse achteraan wil en begint te trekken enzv, enzv...

Ik geloof dat ik maar niet op de zaken vooruit moet lopen... :D

Geplaatst
Hallo allemaal,

Nou, ik heb vanmorgen de echo gehad en het zag er allemaal heel goed uit! BMS moest minimaal 6 zijn en ik zat op 7,5. Toen ik zei dat ik inmiddels wel ervaring had met het "er ruim overheen zitten" (overstimulatie, aaargh..!) begon mijn arts te lachen en zei dat het dit keer dan tenminste ergens goed voor was.

A.s. donderdag dus een tp, al weet ik niet hoe laat, daarover worden we woensdag gebeld. Ook zou er misschien toch nog een tweeling uit deze poging kunnen voortkomen, al hadden we afgesproken om er maar 1 terug te plaatsen. Mijn arts vroeg nl. hoe mijn cryo's waren ingevroren. Haha, ik snapte eerst de vraag niet ("eh...in stikstof ofzo, toch?"), maar ze bedoelde hoeveel per rietje...

Kon ik meteen ook aageven dat ik niet helemaal begreep warom dat niet apart gebeurd was, en ze gaf an dat zij daar als arts in Apeldoorn ook niet door Nijmgen in gekend was. Nouja, dat weten we dan ook weer.

Volgens mij heb ik nu twee rietjes van 2 en twee van 1. Omdat de helft het ontdooien niet overleeft adviseerde mijn arts om als er een rietje van 2 moet worden gebruikt en die alletwee wel goed zijn, om ze dan ook allebei terug te plaatsen. Meer kans en ze vond het anders toch ook zonde. Ik ook, dus ga daar volledig in mee.

Ik kreeg spontaan vanmiddag visioenen van een soort tweeling-circus: mezelf achter dubbele wandelwagen terwijl ik mijn niet-altijd-luisterende hond uitlaat die op dat moment een kat ziet en daar perse achteraan wil en begint te trekken enzv, enzv...

Ik geloof dat ik maar niet op de zaken vooruit moet lopen... :D

Aafke, Ha ha, Ik moest wel lachen om je visioenen. Wij hebben nog 4 cryo's en je moest eens weten welke visioenen ik had toen wij nog 6 cryo's hadden en we vonden dat we ze allemaal moesten terugplaatsen. Ja, niet tegelijk ......

Ik werd spontaan al overspannen, en ik vroeg me af als alles goed gaat hebben we straks 8 kinderen en loop ik al tegen de 50......Help, Help. En ooooo, straks zijn het 3 tweelingen, ja ook, per 2 verpakt om nog even in de sintstemming te blijven.....(Ik schrijf het wel grappig maar maakte,nog..., me wel degelijk zorgen.)

Ik wens je succes hoor. Groet Joy1 En nog een hond erbij die ook spontaan is.....

Geplaatst

Het is wel een emotionele achtbaan hoor, ik zie het nu echt even niet meer zitten...

Ik was vrij positief, al baalde ik natuurlijk van dat uitstel met die overstimulatie, we hadden tenslotte 6 mooie cryootjes!

Vanochtend heeft manlief het bericht gekregen dat 5 van de 6 het ontdooien niet hebben overleefd :sad:. De laatste is goed genoeg om morgen teruggeplaatst te worden, maar over de kwaliteit konden ze nog niet veel zeggen.

Ik ben als de dood dat mijn laatste de nacht niet haalt en we morgen bij aankomst te horen krijgen dat het niet doorgaat (net als vorige keer). Kan echt wel janken, kloterige overstimulatie ook!!!

Geplaatst

Bah Aafke! Wat een super vervelend nieuws. Hier schrik ik echt van!! en ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.... het kan soms zo tegenvallen... maar deze ene super sterke held is nu al zover gekomen dat het wel een toppertje moet zijn. Ik zal ontzettend voor je duimen... morgen heb je gewoon een TP en deze cyroo is een echt blijvertje!!!!

Heel veel liefs!

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld was, maar net wat de andere dames ook al zeggen, deze emmy moet het overleven na alles wat die al heeft meegemaakt ;-)

Heel veel succes morgen met de tp, ik denk aan je!

x,

Kristel

Geplaatst

Hai Aafke

Ik hoop dat je goed nieuws gekregen hebt, logisch dat je helemaal otdaan was na dat bericht!!!

Ik duim voor jullie, in ieder geval is het een kanjer dat deze de overige 5 wist te overleven

liefs

Babeth

Geplaatst

Bedankt voor jullie opbeurende woorden dames,

Ik was echt heel erg nerveus voor de tp, zo bang dat ie niet door zou gaan! Maar nummer 6 heeft het gelukkig gehaald en zit nu veilig in mijn buik...:sunny:

En nu maar blijven kleven! Ik kan dus eindelijk gaan plaatsnemen op het wachtbankje, mag 11 december testen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden