Ga naar inhoud

1e ICSI nu echt van start


Dutchess73

Aanbevolen Berichten

De 1e spuit zit erin! Ik heb nu pas het gevoel dat we echt gestart zijn, die 1e 3 weken telden voor mijn gevoel niet echt mee, omdat je dan vooral zit te wachten op het moment dat je met medicatie kan beginnen.

 

 

 

Vorige week prikinstructie, vandaag dus voor het echt. Viel me erg mee, ik had bij het ophalen van de medicatie bij de apotheek in de gauwigheid een naald gezien waarvan ik dacht: Oh neeee!!! Maar die bleek voor het opzuigen en mengen van pregnyl te zijn, dus zorgen om niets...

 

Durfde gelukkig gewoon zelf te prikken, is eigenlijk net een soort darten maar dan in je eigen buik (je probeert er toch een draai aan te geven, he).

 

Nu maar hopen dat het ook qua bijwerkingen mee gaat vallen, vooral hoofdpijn (lees ik veel over) komt slecht uit tussen die herrieschoppende pubers de hele dag!

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Aafke heeeeel veel sterkte en succes gewenst met jullie 1e icsi. Ik weet nog dat het zo spannend is die eerste keer, alle keren natuurlijk, maar de 1e keer is alles nieuw. Elke fase is onbekend. Super dat je zo stoer omgaat met het spuiten! Hou ons op de hoogte.

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh spannend allemaal!

 

Ik zit precies in hetzelfde schuitje,wij zijn ook bezig met onze eerste ICSI poging ben nu bezig met de microgynon en ga vanaf maandag spuiten met Decapeptyl!

 

 

 

Ik ben zelf verpleegkundige en prik dagelijks patiënten, ik ben heel benieuwd hoe het is om mezelf te prikken...

 

 

 

Jij ook heel veel succes met alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Ook wij zijn net gestart, vandaag gaat de achtste spuit decapeptyl erin. Vanaf woensdag Puregon erbij spuiten. Tot nu toe is het me meegevallen, het spuiten zelf vond ik veeeeel makkelijker dan vantevoren gedacht, ik heb er weinig moeite mee. Maar moet zeggen dat ik het wel het fijnst vind als mijn man de spuiten zet... toch prettoger dan wanneer je zelf zo'n naald in je buik moet steken...

 

Bijwerkingen vallen gelukkig ook mee, alleen zo ontzettend moe! Midden op de dag zou ik zo kunnen slapen... Maar ach, al het daarbij blijft, maakt het mij niets uit.

 

 

 

Ben benieuwd hoe het bij jullie verder gaat! Hopelijk hebben we straks allemaal een mooie oogst met gewenst resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei aafke,

 

Veel succes met je poging. Hoop dat je weinig last gaat krijgen van bijwerkingen, maar mocht je over 9 maanden een kleintje in je armen houden ben je die prikken vast snel vergeten.

 

Marmira, wat sta jij al lang op de wachtlijst! Poewee, is dat normaal voor ICSI in nld? ik woon in noorwegen en daar doen ze de eerste IVFpoging altijd met ICSI voor de helft van de eitjes. Dit uit zekerheid voor het geval dat mocht blijken dat de zaadcellen niet zelf naar binnen willen zwemmen. Dat dan de poging niet tevergeefs is geweest en dat ze meteen weten of ICSI noodzakelijkl is in de toekomst. De wachtlijst voor IVF is ongeveer 1 a 2 maanden hier maar vanwege ziekte van laboranten en zomervakantie hebben wij ook 4 maanden gewacht en dat vond ik heel lang. Succes in ieder geval en ik hoop dat je snel mag beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ursela, ja, lang he? Ik word er ook helemaal gek van; we zitten al bijna op zes maanden nu. Wij hebben de pech gehad van een ellenlang voortraject bij de uroloog, die er maar niet achterkomt wat de oorzaak is van de verminderde zaadkwaliteit. En dan nog 3 maanden wachten op het genetische onderzoek... al met al zijn we nu dus alweer bijna een half jaar bezig. We kunnen nu elk moment een oproep verwachten, denk ik (vorige week tijdens een voorlichtingsavond hadden ze het over 1 à 2 mnd wachttijd, maar niet gespecificeerd wanneer die wachttijd precies ging lopen). Ook zijn ze in ons ziekenhuis net overgestapt naar het korte traject qua spuiten en daardoor nog wat aan het rommelen met de logistiek, met als gevolg dat ze tijdelijk ook minder ICSI-patiënten kunnen oproepen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke,

 

 

 

Ik wil je ook heel veel succes wensen de komende tijd!! Hopen dat alles voorspoedig zal gaan. Hoe lang moet je spuiten?

 

 

 

Ik ga zelf over 3 weken starten met onze eerste poging!! Spannend he allemaal?!

 

 

 

Succes en ik zal voor je duimen!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke,

 

 

Wat een fijn gevoel is het om eindelijk aan de slag te kunnen, ik weet wel dat ik echt blij was dat er eindelijk schot in de zaak kwam.

 

Als je dan weet waar je aan toe bent wil je ook gewoon beginnen.

 

Gaat het spuiten nog steeds goed?

 

Ik spuit nu ook de Deca ( 4de week) en ik heb erg last van moeheid en opvliegers...pfff!

 

Maar gewoon naar je lichaam luisteren en heel veel succes!!!

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie aanmoedigingen, dames. Spannend dat Olvied en Syl ook snel gaan beginnen, en ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent Marmira! Wachten is vreselijk, ik zie ook nog het meest op tegen dat wachtbankje straks.

 

Ik heb nog steeds geen last van bijwerkingen, hopelijk blijft dat ook de komende dagen zo. Wanneer begonnen de bijwerkingen bij jou Krisje? Al snel of pas na een paar weken? Ik heb wel het gevoel dat ik 's avonds eerder moe ben na het zetten van de spuit.

 

Grappig trouwens dat sommigen het fijner vinden als je partner dat doet. Mijn echtgenoot was nl. nog zenuwachtiger dan ik de eerste avond, dus volgens mij zou hij het minder snel gedaan hebben!

 

 

 

Vind het trouwens wel slim dat ze in Noorwegen sowieso alvast ICSI doen. Het is toch belastend al dat geprik en de zenuwen die daarbij horen. Zo heb je tenminste direct maximaal kans.

 

 

 

Hoop doet levenin ieder geval, en ik kijk maar gewoon dag voor dag hoe het gaat. Iedere dag zonder bijwerkingen is alvast meegenomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke, ja ik heb de wachtweken inderdaad al een keer meegemaakt (escape iui) en de 2e week is inderdaad het meest vervelend. Je denkt dat je van alles voelt maar het kan 2 kanten op. Heb jij trouwens net als Krisje het lange of korte protocol?

 

Ik hoop voor je dat de bijwerkingen uitblijven!

 

 

 

Hoi Pieneke, bedankt voor je berichtje. Begrijp ik het goed en ben je nu nog met je 2e poging bezig?

 

Voor mij is het de 2e keer spuiten (1e poging afgebroken) maar als alles goed gaat de eerste ICSI poging. Voordeel is dat ik weet dat ik spuiten niet eng vind. De punctie is voor mij nieuw dus daar zie ik wel tegenop.

 

En ik heb last van bijwerkingen na een dag of 5 spuiten. Ach het is voor een goed doel dus we gaan er weer voor over een paar weken!!

 

 

 

Ik wil iedereen ook heel veel succes wensen met de behandelingen en de meiden die nog gaan starten!

 

 

 

Allemaal een heel fijn weekend!

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Syl,

 

 

 

Ik heb eigenlijk geen idee of ik het lange of korte protocol heb. Er zit sowieso volgens mij veel verschil in behandelingen. Ik hoefde in ieder geval niet eerst aan de pil, mar mocht op dag 21 van mijn cyclus beginnen met decapeptyl. Eerst dus nog een keer ongi. Daarna krijg ik puregon, maar anderen weer Gonal-F?

 

 

 

Tja, die punctie: kan je er maar beter niet druk over maken. De verpleegkundoige waarschuwde om niet teveel op internet op te zoeken(wordt je bang gemaakt volgens haar) maar je leest eigenlijk vooral dat het bij de een tegenvalt en bij de ander juist heel erg mee. Kortom, je weet het vantevoren toch niet. En laten we wel wezen: een bevalling lijkt me ook geen pretje! En toch hebben we het er met zijn allen voor over omdat het uiteindelijke doel het allemaal de moeite waard maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke,

 

 

 

Ja dat is ook zo, als je te veel op internet aan het zoeken en lezen bent kun je jezelf ook helemaal bang maken.

 

Het is iets wat toch moet gebeuren en wat je zegt; het is voor een goed doel!

 

Ik ga op dag 1 met decapeptyl starten en vanaf dag 3 moet ik Puregon erbij spuiten tot dag 10. Dus 10 dagen spuiten en dan de echo. Maar als ik het zo lees ben jij ook niet heel lang aan het spuiten?

 

 

 

Groetjes Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke,

 

 

 

Al vrij snel werd ik heel snel moe, en bleef ik ook moe.

 

Dan ging ik op tijd naar bed en dan wordt ik s'ochtends moe weer wakker.Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad, af en toe een uitbrander naar manlief.

 

Wel was ik sneller geroerd en dus emotioneler.

 

Van de Gonal-F kreeg ik een dikke ballonnenbuik, maar dat was wel een excuus om mijn buik niet meer in te houden, haha!

 

 

 

Ik denk dat jij ook het lange prorocol hebt, ik ben in totaal 8 (!) weken bezig!

 

Heel veel succes met de behandeling, en hoe voel je je nu?

 

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

wat leuk om jullie verhalen te lezen.

 

 

 

Zelf begin ik volgende week maandag met het spuiten van de decapeptiel. Vind het ontzettend spannend maar ik kan niet wachten om te beginnen.

 

 

 

Iedereen heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ike

 

welkom hier!

 

ik hoop dat je hier snel je plekje vind!

 

 

 

ik heb vanavond voor de allereerste keer decapeptyl gespoten...

 

heel benieuwd hoe ik de komende weken ga ervaren!

 

we hebben een lang schema, eerst 2 weken deca, daarna gonal f erbij.

 

jij ook veel succes vanaf volgende week!

 

 

 

@all

 

wat ik in een eerdere post las over niet te veel lezen op internet, kan best wel een beetje waar zijn.

 

ik vind het soms ook lastig, ik ben door manlief op dit forum gewezen en vind het ook super om hier te lezen en ervaringen te gaan delen.

 

soms voelt het echter ook wel dubbel, als je het verdriet en de worstelingen leest van sommige meiden, kan ik daar best een beetje bang van worden...

 

gelukkig zijn er ook nog steeds hardstikke veel goede momenten en heb ik er gewoon vertrouwen in!

 

al met al is het gewoon hardstikke spannend om nu begonnen te zijn en hoop ik gewoon op een wonder!

 

tot zover mijn hersenspinsels...

 

 

 

liefs heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ike, welkom! Fijn dat je al snel kan beginnen en ik hoop dat ook jij veel steun aan dit forum gaat hebben.

 

 

 

@Heather, gewoon een beetje selecteren wat je wel en niet leest. Soms is dat ook afhankelijk van mijn eigen stemming. En ja, ik kan ook best wel wat angstig worden als ik de ervaringen lees van mensen bij wie het niet goed lukt. Tegelijkertijd denk ik bij mezelf: zonder hoop geen leven! Als we geen hoop hadden zouden we toch ook niet aan zo'n heftig traject beginnen? De minder positieve ervaringen van anderen helpen misschien juist weer heel erg in een volgende fase als evt.zou blijken dat ook bij mij tegenzit. Tot die tijd ga ik van het beste uit!

 

Maar ik vindt het sowieso ook heel prettig dat ik hier dingen op kan zoeken over ervaringen met medicijnen en ziekenhuizen en zo.

 

 

 

@Krisje, bij mij vielen de bijwerkingen tot nu toe ook wel mee, maar ik heb gisteren na bijna 2 weken decapeptyl de 1e echt zware hoofdpijn gehad 's avonds. Dus heb met een paracetamolletje maar heeel vroeg mijn bedje opgezocht!

 

Ik heb morgenochtend mijn 1e echo en mag dan 's avonds hopelijk beginnen met Puregon. Afwachten dus nog maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben bezig met de 1e ICSI!!

 

Heb tot en met 11 september de pil geslikt. Vanaf 16 september 7 avonden Decapeptyl gespoten. Vanaf de 3e avond Decapeptyl ook 300 eenheden Menopur erbij.

 

Komende vrijdag heb ik de 1e follikelmeting. Ben erg benieuwd!! Leuk om hier ervaringen uit te wisselen.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marlio,

 

 

 

Ook jij welkom hier! Wel fijn dat je niet zo lang hoeft te spuiten en spannend die meting vrijdag!

 

 

 

Ik heb vanochtend de echo gehad en alles was heel mooi rustig. Ik mag dus morgen met Puregon beginnen en heb op vrijdag 2 oktober opnieuw een echo om te kijken of de eitjes willen groeien! De punctie gaat in ieder geval in week 41 plaats vinden. De verpleegkundige zei dat er 3 mogelijkheden waren: in de meeste gevallen op maandag een 2e meting en dan tijdstip punctie vaststellen, OF in het weekend al een nieuwe meting, OF al direct op maandag de punctie (maar dat komt niet vaak voor). Ik heb normaal gesproken een korte cyclus van ong 25 dagen dus hoop nu natuurlijk dat ik die uitzondering ben die al op maandag kan oogsten :icon_blackeye:. Helaas zei de verpleegkundige ook dat mijn eigen cyclus niets zegt omdat die nu toch volledig door de medicijnen wordt overgenomen. Hmm, maar toch...

 

 

 

Ben in ieder geval heel blij dat we weer volgende stap kunnen zetten. Ik vind trouwens het medisch personeel tot nu toe echt super! Heel meelevend en aardig! Echt heel fijn want je voelt je toch wat emotioneler en kwetsbaar...

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden