Ga naar inhoud

1e ICSI nu echt van start

Aanbevolen Berichten

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Aafke

wat een goed nieuws zeg, super!

en zoals caroline al zei, dit is een hele bijzondere

veel succes met de wachtweken en op naar de 11de

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nog 11 wachtdagen te gaan....pffffff....

Voel me goed, niks raars, maar ben wel echt heel onrustig. Vraag me af wanneer ik iets zou kunnen (of moeten) voelen, terwijl ik ook wel weet dat je er toch geen peil op kan trekken...zucht!

Ik ben extreem open geweest tegen mijn hele omgeving, dus het voordeel is wel dat iedereen enorm meeleeft. Ben zelfs op 'prayer chain' gezet via een Amerikaanse vriendin. Alle beetjes helpen! Ik heb volgens mij echt wat 'divine intervention' nodig, het blijft toch een klein wondertje!!!

Geplaatst

Hoi Aafke,

Hoe is het nu? Weer een paar dagen verder... Nog vol te houden??

Ik zie er niet naar uit hoor, al die stress hier... Aan de andere kant ben ik blij als ik in ieder geval een TP heb gehad, want dat is ook nog niet vanzelfsprekend...

Succes nog he!

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik zit nu op wachtdag 12 en so far so good!!! Dat wil zeggen de ongi is nog uitgebleven!

Verder vind ik het vooral heeeel eng en durf ik nog niet voortijdig te testen. Op een rare manier ben ik bang dat dat dan heel hard bestraft wordt, negatieve uitslag en meteen daarna alsnog ongi ofzo!

Ik moet vrijdagochtend de uitslag doorbellen naar het ziekenhuis, dus heb besloten donderdagavond mijn eerste test te doen. Als ik dan of heel hyper (zwanger!!!) of juist heel verdrietig ben kan ik dat even rustig verwerken en hoef ik in ieder geval niet meteen daarna mijn pubers onder ogen te komen om les te geven.

Ik vind de signalen van mijn lijf echt heel erg verwarrend: mijn borsten zijn nu volgens mij echt een cupmaat groter en ik voel vrij veel ongi-krampen, werd daar vanochtend zelfs wakker van! Maar tegelijkertijd is er nog geen bloed te zien :confused: !Mijn normale cyclus is 25 dagen, en ik zit daar nu overheen op dag 26...

Maar ik heb jaren terug ook al eens gedacht dat het echt raak was vanwege de signalen die mijn lijf gaf, en toen had ik het dus wel mis, ik durf dus nog geen hoop te hebben! Wachten is nu wel echt 'killing'!!!

Aafke :nerves:

Geplaatst

Hoi Aafke,

Nog even volhouden he! (je weet dat je normale cyclus nu niet op gaat he... helaas.) Nog een paar dagen en dan kun je echt gaan testen...

Hoe lang moet je de bolletjes nog gebruiken?

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik mag die fijne bolletjes nog tot de 12e week van een evt. zwangerschap blijven gebruiken... heerlijk vooruitzicht toch, NOT!

Maarrrr, ik heb het er met liefde voor over als het gelukt is en ik zwanger blijk te zijn!

Aafke

Geplaatst

Hee Aafke,

Ik lees nu dat je goed op weg bent naar je testdatum, het is je dubbel en dwars gegund na alle ellende van de dreigende overstimulatie!

Ik zal voor je meeduimen tot de 11de! Erg spannend zeg....toi, toi, toi!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Blijft raar he, die verschillen, ik heb er maar 60... Werd ook 2 dagen na het stoppen ongesteld maar dat zal jou dus niet gebeuren! (Daarom vroeg ik ernaar).

Succes!!!!!!!!!! :wav:

Geplaatst

WOEAHHHHH, net getest (ok, iets te vroeg, mag vrijdagochtend pas officieel) maar 2 verschillende testen zeggen hetzelfde: mijn cryootje doet het vooralsnog heel goed, want :zwanger: !!!

Kan het nog niet geloven dus blijf de komende dagen waarschijnlijk nog veel meer testen kopen!

Voor alle meiden die nu in een trajectzitten: het kan dus echt, ook bij een 1e x ICSI en ook bij slechts 1 cryootje!!! Hou dus goede moed :toppie:, ik hoop van harte dat jullie ook allemaal heel snel goed nieuws te horen krijgen!

Aafke :wav:

Geplaatst

heeeee Aafke

wat lees ik nu, super!!! van harte gefeliciteerd meid, wordt alle ellende van de punctie en overstimulatie nu echt beloond!

geweldig! geniet ervan

groetjes

Babeth

Geplaatst

Oh Aafke, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn zeg. Het is je van harte gegund. Bij de 1e ICSI succes, wow. Ik hoop dat wij dat ook zo mogen ervaren. Veel sterkte en geluk in deze spannende tijd.

Liefs MBM

Geplaatst

Hoi Aafke,

Gefeliciteerd zeg! Super hoor!

Hopen dat het allemaal goed mag gaan!

Fijn om te lezen dat het na 1x icsi is gelukt,geeft mij iig goede hoop en een positief gevoel! Van harte!

Geplaatst

Helaas, helaas, ik ben bang dat het waarschijnlijk niet zo mag zijn.

Ik test sinds gisteren weer negatief, er lijkt geen spoor van hcg meer te zijn...

En dat terwijl ik nog geen druppel bloed heb gezien en ik me nog behoorlijk zwanger voel. Dat extra testen kwam eigenlijk door de dame van Moeders voor moeders die een extra test had achtergelaten omdat die eerste vorige week wel erg vaag was. Die extra test kon ik dan voor mijn eigen gemoedsrust een week later nog eens doen. Nou daarop was dus helemaal niets meer te zien, ook de KV test waarop ik positief was sloeg diezelfde dag negatief uit en de digitale CB vanochtend zei het ook nog een keer letterlijk: niet zwanger.

Dus vanochtend in paniek het ziekenhuis gebeld en na 5 uur wachten gehoord dat ik pas donderdag terecht kan voor een spoed-echo. Alles lijkt volgens mij nu op een 'missed abortion' dus heb alle hoop voor nu wel verloren.

Ik geloof echt dat ik dan liever meteen negatief had getest, i.p.v. anderhalve week zwanger rond te lopen... Wat een jankdag, had me vorige week de kerstdagen echt heel anders voorgesteld!

Aafke

Geplaatst

O, Aafke, ik ken je wel niet, maar even laten weten dat ik met je meeleef. Blijgemaakt om niks waarschijnlijk! Boehoe :sed: Geen leuke kerst zo....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden