Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, het aantal eitjes krijg ik morgen te horen .... dus dat weet ik nog niet ... morgen om 11 uur kan ik bellen naar Genk en dan krijg ik het te horen,

gr. Nicole

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nicole: wat goed! Een follikel extra. Spannend wat het morgen uiteindelijk zal zijn. Wel een beetje vreemd van die vloeistof die erin had moeten zitten???? Nou dat is het nu toch wel goed gegaan?

Shanna: heb jij van je gyn die de fm's heeft gedaan, rekeningen gekregen of is dat meteen naar de verzekering gestuurd? Daar ben ik dan wel benieuwd naar hoe dat dan gaat.

Joske: nog even wachten tot de 31ste??? Wat is je geheim dat je zoveel follikels hebt?

Geplaatst

Dankjewel allemaal voor alle steun en meeleven met mijn ‘wachtdagen’!! Echt leuk is dat!!

Bijna…. Ik moet trouwens de zwangerschapstest ff opzoeken. Ik had de vorige x een dubbelpak gekocht en die moet nog ergens zweven.

Michaela, dat boek van jou is goed zeg. Moet ik ook op de kop tikken. Ik zal s op zoek gaan naar frambozenbladthee. Ben dol op frambozenthee, zo fout, en drink dat ook regelmatig. Ik wist niet eens dat frambozenbladthee bestond. Ik leer nog veel. En dankje voor de tip van yoghurt en daarna thee en dan heerlijk warm eten. En goed dat je een ziekenhuis dichtbij hebt gevonden.

Goed Nicole, van je extra follikel! Jij bent in Genk he? Zeggen ze dan niet meteen na de punctie hoe het is gegaan? Anders dan in DD en andere ziekenhuizen. En vreemd van die vloeistof. Ik wist helemaal niet dat er al iets in die potjes. Komt heus goed hoor, met het zaad. Sterkte met je beurse buik!

Wauw Joske, wat veel! Top hoor. Er is hoop voor de 40+

Shanna, Manouk, hoop dat het beetje gaat met jullie.

Elies, gaat het weer een beetje met je vader?

Nog 1 dag wachten en dan is het donderdag...!

Liefs, Mees

Geplaatst

Rachel,

Als we allebei "op schema" liggen in september dan gaan we inderdaad weer samen de wachtweken in! Leuk!

Wat jij zegt over die maand rust herken ik wel. Toen ik vorige week hoorde dat ik niet mocht beginnen met stimuleren maar nog 1 cyclus moest wachten baalde ik enorm maar nu achteraf vind ik het ook wel goed eigenlijk. Ik was toch best nog wel moe van het hele gebeuren van de vorige IVF-poging. Die maand extra rust is wel lekker eigenlijk.

Ben blij dat je niet meer zo somber bent! Ik kan me voorstellen dat het soms wel eens te veel wordt! Weer die mixed emotions!

Liefs Claus

Geplaatst

Nicole spannende dag voor jou.

Sterkte met je herstel van de punktie.

Mees nog eventjes volhouden. Blijf lekker zitten.

Claus ik vind het een prettig idee dat we samen gaan.

Ik had deze maand echt even nodig om bij te tanken.

Even weer lekker sporten e.d.

Volgende week nog een paar dagen ertussenuit.

Deze week ook lekker vrij.

Hoe is het met Elies en met je vader=

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Wow Nicole,prima score! Ik kreeg ook nadat mn lief me op kwam halen uit het Erasmus MC te horen hoeveel eicellen er waren gevonden. Nou ja t'zal vast goed komen meid. En natuurlijk hou je ons op de hoogte.

Mees! jij gaat goed zeg! blijven zitten hoor,jij moet deze maand even het voorbeeld zijn van een zwangere 40+er

Vanmorgen een paar snip uurtjes opgenomen,met elkaar naar het zhuis geweest om een bakkie koffie te drinken op de verjaardag van mn moeder. Met mn paps gaat het eigenlijk best redelijk,krabbelt met kleine stapjes uit het diepe dal waar hij 4 weken geleden is ingevallen.

Bedankt voor jullie medeleven lieve meiden!

Denk aan jullie allemaal,veel liefs

Elies

Geplaatst

Rachel, geniet lekker van je vrije week. Ik zit hier nog steeds :)

Elies, gefeliciteerd met je moeder. Goed idee om even wat uurtjes te nemen en de verjaardag beetje te vieren in het ziekenhuis. Kun je tenminsten even bij ze zijn. Fijn dat het weer met kleine stapjes ietsje beter gaat met je vader.

Ja, gaat nog goed. Alleen voel ik me niet zwanger, maar ja. Wie weet...

Ik was trouwens het wachten vanmorgen helemaal zat. Had de zwangerschapstest gevonden en ritste die open om de test te doen. Ik dacht: 1 dagje eerder, moet kunnen.

Toch maar niet gedaan. Ik mocht pas de 26e testen, dus wacht toch nog maar die ene dag. (Zag de bijsluiter trouwens niet. Moest het nou juist met de ochtendurine of juist niet. Ik weet het niet meer.)

Ahhhhh, nog 1 dag te gaan..........!

Liefs, Mees

Geplaatst

HOi,

Ik ben 43 en nu bezig met mijn 2e IVF in België. Heb al een dochter van 8 jaar. Ook mij is verteld dat ik nog een grote ovariële reserve heb, zoals dat mooi heet. Dus veel eitjes op voorraad. En dat betekent dat je biologisch gezien dus jonger bent dan je leeftijd. Dit in combinatie met goede bloeduitslagen en een mooi dik baarmoederslijmvlies (wat ook zeer belangrijk is voor slagen van innestelen!!) maakt dat je ook goede kansen kunt maken. Mijn tip..............probeer te regelen dat er meer embryo's dan 2 worden teruggeplaatst. Gaan ze bij mij nu ook doen. Boven de 40 nestelt het toch moeilijker in en in de verse poging terugzetten is beter dan ind e vriezer. Cryo's van oudere eicellen ontdooien veel slechter. Bij mij 1 op de 4 overleefde het. Wat je invriest verlies je statistisch gezien dus voor een groot deel bij oudere eicellen. Gewoon proberen!!! Ik ga volgende week voor de punctie. Vind het zo spannend weer!!!! Succes he!!!!

Geplaatst

Dag allemaal,

Ben al een tijdje bezig met zwanger proberen te worden, 1 mislukte ICSI achter de rug en net 46 geworden....

Het is wat....als ik het opschrijf schrik ik van de leeftijd, maar ben gezond, in geest en lichaam, zie er jonger uit dan ik ben (meestal begin 40 geschat) maar wil toch de kans nog -indien mogelijk- geven om samen een kindje te hebben. Destijds wilde mijn toen bijna echtgenoot (huwelijk afgezegd, op tijd hoor) eigenlijk geen kinderen maar had mij dit vergeten te melden, ondanks onze gesprekken hierover. Sindsdien geen match ontmoet tot 2 jaar geleden....

Leef met jullie allen mee en meer in het bijzonder met Manouk, omdat ik mijzelf wat leeftijd betreft met haar kan vereenzelvigen.

Laatste ICSI (en eerste, ook in Dusseldorf bij Dr. Scholtes) liep eigenlijk volgens het boekje, maar helaas....is niet blijven zitten.

2e poging uitgesteld vanwege vakantie van Dr. Scholtes en Irma en daarna vanwege mijn vriend zijn werk etc. dus bijna 2,5 maand pil doorgeslikt.

Half aug. 2e poging - maar helaas geen reactie op 5 dgn 225 Menopur (ging vorige keer helemaal goed) en maak mij nu vreselijk ongerust: heb Dr. Scholtes ook gemailed en kon hem telefonisch niet bereiken:

mijn lichaam heeft denkelijk het proces niet opgepakt want na menstruatie i.e. stoppen van de pil, heb ik helemaal -zoals altijd en excuses voor de plastische omschrijving- geen slijmvliesontwikkeling zoals ik immer heb - heb nog nooit ongesteldheid (toen ik pil niet slikte) overgeslagen, immer regelmatig cyclusduur van 26 dgn. - en nu lijkt alsof lichaam helemaal plat ligt....geringe activiteit in ovaria bleek uit echo en straks weer echo maar weet door gebrek aan slijmvliesontwikkeling dat er echt niets is gegroeid / gebeurd. Begrijp er helemaal niets van- morgen afspraak Gynaecoloog want Dr. Scholtes wilde kijken of mijn lichaam zelf zou overnemen. Zal toch niet opeens in de overgang zijn of zoiets naars?

Heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Uiteraard kan alleen de arts er echt iets over zeggen doch wellicht heeft een van jullie hetzelfde meegemaakt?

Wat een narigheid.....

Dank alvast!

Geplaatst

Manouk,

Vanwege jouw moed en empatische berichtjes heb ik ook mijn bericht geplaatst, hoewel ik niet weet of ik dat juist heb gedaan.

Begrijp jouw verdriet als geen ander, het is wat....een verwerkingsproces, maar wellicht is er nog wel een kansje....je weet het niet.

Zelf had ik ook een verhaaltje geplaatst, dan weet je wie er nu reageert: je bent niet alleen, zoals je weet, in deze situatie maar dat zegt niets over het verdriet, dat begrijp ik heel goed hoor!!!

Mijn berichtje was de volgende:

Dag allemaal,

Ben al een tijdje bezig met zwanger proberen te worden, 1 mislukte ICSI achter de rug en net 46 geworden....

Het is wat....als ik het opschrijf schrik ik van de leeftijd, maar ben gezond, in geest en lichaam, zie er jonger uit dan ik ben (meestal begin 40 geschat) maar wil toch de kans nog -indien mogelijk- geven om samen een kindje te hebben. Destijds wilde mijn toen bijna echtgenoot (huwelijk afgezegd, op tijd hoor) eigenlijk geen kinderen maar had mij dit vergeten te melden, ondanks onze gesprekken hierover. Sindsdien geen match ontmoet tot 2 jaar geleden....

Leef met jullie allen mee en meer in het bijzonder met Manouk, omdat ik mijzelf wat leeftijd betreft met haar kan vereenzelvigen.

Laatste ICSI (en eerste, ook in Dusseldorf bij Dr. Scholtes) liep eigenlijk volgens het boekje, maar helaas....is niet blijven zitten.

2e poging uitgesteld vanwege vakantie van Dr. Scholtes en Irma en daarna vanwege mijn vriend zijn werk etc. dus bijna 2,5 maand pil doorgeslikt.

Half aug. 2e poging - maar helaas geen reactie op 5 dgn 225 Menopur (ging vorige keer helemaal goed) en maak mij nu vreselijk ongerust: heb Dr. Scholtes ook gemailed en kon hem telefonisch niet bereiken:

mijn lichaam heeft denkelijk het proces niet opgepakt want na menstruatie i.e. stoppen van de pil, heb ik helemaal -zoals altijd en excuses voor de plastische omschrijving- geen slijmvliesontwikkeling zoals ik immer heb - heb nog nooit ongesteldheid (toen ik pil niet slikte) overgeslagen, immer regelmatig cyclusduur van 26 dgn. - en nu lijkt alsof lichaam helemaal plat ligt....geringe activiteit in ovaria bleek uit echo en straks weer echo maar weet door gebrek aan slijmvliesontwikkeling dat er echt niets is gegroeid / gebeurd. Begrijp er helemaal niets van- morgen afspraak Gynaecoloog want Dr. Scholtes wilde kijken of mijn lichaam zelf zou overnemen. Zal toch niet opeens in de overgang zijn of zoiets naars?

VRAAG: Heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Uiteraard kan alleen de arts er echt iets over zeggen doch wellicht heeft een van jullie hetzelfde meegemaakt?

Wat een narigheid.....

Dank alvast!

Geplaatst

Ha meiden,

L.A. welkom!,vermoed dat andere meisjes je vast kunnen helpen met je vragen.

Lieve Mees......hoe is het!!! het was het eerste ( nou ja bijna dan ;-)) ) wat ik dacht vanmorgen vandaag je testdag !

X voor jullie,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Wat lief!! Helaas heb ik negatief getest een half uur geleden.

Natuurlijk super jammer maar ik had ook niet echt tekenen van 'zwanger' zijn. Had er daarom al rekening mee gehouden. Zou ook te mooi zijn.

(Maar ja, omdat je niet ongesteld wordt, ben je toch wel hoopvol. Komt ook omdat de bolletjes de ongesteldheid redelijk tegenhouden.)

Nou ja, ben wel teleurgesteld maar ook opgelucht dat ik niet meer hoef te wachten. Ga een volgende keer wel iets eerder testen, denk ik. Scheelt weer wachtstress en bolletjes. Vast niet goed voor een mens. Was gisteren alweer beroerd van de hoofdpijn en misselijkheid.

Dus helaas....kan geen goed nieuws brengen. Maar gaan natuurlijk vrolijk verder, op weg naar een babeje.

Ga zo meteen aan de yoghurt met chococruesli....!

Super bedankt voor alle positieve steun!!!! Echt geweldig!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Nee toch Mees, ik had toch verwacht dat het goed zat.

Knap dat je zo positief bent.

Lijkt me heel irritant niet ongesteld worden en dan negatief.

Ik word gelukkig altijd wel ongesteld voor de test.

Welkom egeltje en L.A.

Rachel

Geplaatst

Ahhhhh Mees! had het zo gehoopt voor je meis!

Sterkte om alles weer een plaatsje te geven in je bovenkamertje,denk aan je.

Even een digiknuffel voor jou!

Liefs,

Elies

:positive energie:

Geplaatst

Mees ik dacht vanochtend ook aan je.

Ik wil je veel sterkte wensen.

Het valt niet mee, vooral als je niet ongesteld bent.

stevige knuffel

Rachel

Geplaatst

Dankjulliewel lieve Elies en Rachel!!

Traantjes komen nu ik jullie lieve berichtjes lees en het even heb laten bezinken.

Het weer huilt mee zie ik...

:crybaby2:

Liefs, Mees

Om toch wat vrolijker te eindigen...de yoghurt met chococruesli was heerlijk!

Geplaatst

Heb maar even wat gegevens ingevoerd bij 'handtekening'; kijken of het is gelukt.

Krijg net heerlijk choco en opkikker cadeau! Zoooo lief!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey meiden, wat een nare berichten zo achter elkaar hier... :sad2:...

Dikke, digitale knuffels voor jullie...

Geplaatst

@Mees, wat jammer meid ... ondanks dat je je toch niet zwanger voelde hoop je toch altijd een beetje dat je gevoel het mis heeft ... dom eigenlijk ... want het is tegen beter weten in ... maar ja iets wat je zo graag wilt ... zou toch eindelijk een keer moeten gaan lukken kijk maar naar "Sannie" ... dat moet bij ons toch ook gaan gebeuren of niet dan??

lfs. Nicole

Geplaatst

Nicole, jij morgen veel succes hé! en natuurlijk laat je ons weten hoe het gegaan is!

Mees, gaat het een beetje meis?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Mees, he wat jammer nou....had zo gehoopt dat het bij jou goed zou zitten. (vooral omdat je die contra-dingen had gedaan, toen dacht ik nog zul je net zien, is ze toch zwanger...) Heeeeel jammer! Hoe vaak heb je getest? Had je wel een goede test? Niet om je valse hoop te geven hoor, maar je hoort wel eens van die verschillende ervaringen met testen...

Sterkte er in ieder geval mee....en je gaat gewoon door met de volgende ronde? Ja lekker he, kun je weer dubbel genieten van je yoghurt....

Welkom L.A. en Egeltje. Jullie ook veel succes!!!

Nicole: hoeveel eitjes had je nou? en hoe is de bevruchting gegaan en hoeveel laat je er terugplaatsen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden