Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline en Sen dat weten we toch. Ik had al wel zo een vermoeden dat je niet op het lijstje wilde, maar wilde toch niet zo aan je voorbij gaan hoor, staat ook zo raar, maar had eerlijk gezegd niet aan Sen gedacht bloos bloos.

Maar je hebt groot gelijk hoor, ben zelf ook al van een paar topics af, zit nog steeds op 3 zwangerschapspagina's te veel van het goede hoor, maar heb nu geloof ik nog 5 topics over ..... waarvan drie over Dusseldorf gaan, moet eigenlijk ook wel terug naar 1.

Groeten van Shan

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Las net dat warmte helpt bij het innestelen en ben sokken en een trui gaan aan doen. Wat je al niet doet he? :)

Manouk, ja, ongeveer even oud. Heel blij dat jij er ook bent. Haha, ja idd, we koesteren onze eitjes. Morgen veel suc6 bij de punctie! Gaat helemaal goed komen!!

Shanna, super dat je toch de punctie gaat doen! Dat is het goed met de eitjes, want anders zouden ze het niet doen. Super fijn!

Jij hebt de punctie dan de 20e, toch? Dezelfde dag als Elies mag testen!

Een goede punctie van Shanna en positieve uitslag van Elies zou het einde zijn!

Elies, alles nog ok? De laatste dagen tellen weg....! Spannend! Sterkte met de laatste loodjes. (Ik las van je vader. Top dat het weer wat beter gaat met hem!)

Met mij alles ok. Ik zou wel willen dat ik over moest geven, zere borsten zou hebben of meer van dergelijke zwangerschapstekenen, maar hopelijk is het daar nog te vroeg voor. Dag 7 was het vandaag....! Nog een week te gaan!

De anderen ook allemaal heel veel succes!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hi meiden, ik volg jullie ook nog steeds maar schrijf ook nog in twee andere topics over Dusseldorf (hetzelfde als Shanna) maar waar het op dit moment wel een beetje rustig is. En ook ik heb laatst een heel verhaal geschreven wat ik tot mijn grote verbazing niet meer terug kon vinden.

Maar goed.

@ Shanna, dan maar via deze plek: veel succes vrijdag met de punctie. Wat gaat het opeens allemaal snel. En wat betekenden nou die bloedwaarden die ze bij jou geprikt hebben? Ik ga heel hard voor je duimen. Ook op deze plek. Dat er een topper tussenzit die geen zin meer heeft om weer weg te gaan. Althans de komende negen maanden niet....

@Manouk: jij ook heel veel succes morgen. Ben zo benieuwd en zal ook voor jou duimen. Dus je bent wel blijven slapen vannacht? Heb je een goed hotelletje gevonden anders heb ik nog wel een redelijk goedkoop en goed adresje....

@Hoi Mees, ik kreeg de laatste keer van Irma te horen dat ik die bollen zelfs nog tot twee weken na het (positief) testen moest inbrengen. Dus dat gaat nog veel verder. Ik ben ook een migraine patiënt en kreeg dat al van de hormonen spuiten. Gelukkig maar een dag. Ik weet dat iedereen een ander soort migraine heeft maar ik heb laatst saridon (pijnstiller) ontdekt. Als je nog net niet misselijk bent en dat pilletje kunt innemen, verdwijnt binnen 10 minuten mijn hoofdpijn. Echt helemaal top. --we gaan hier geen migrainetopic openen--- :-)

Jij ook geduld en sterkte op je wachtbankje. Je bent nu halverwege dus....

@Rachel: wat ontzettend jammer dat het niet doorgezet heeft bij jou en wat goed dat jullie toch weer een volgende ronde willen doen. Heel goed van je vriend dat hij er ook zelf over begonnen is. Succes in de volgende ronde.

@Ellies: wat fijn om te lezen dat je vader al weer wat beter gaat. Inderdaad wat zal dat een opluchting voor je zijn. Kun je even op adem komen en even stil staan bij je eigen stukje en hoe het nu met jou gaat. Ga je wel op de 20ste testen of stel je dat ook nog even uit? Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!!!

Succes ook voor de anderen....

Geplaatst

Mees,natuurlijk blijft Shanna bij ons! kom op zeg! dat zou die wezen! ;-))

Shanna en Manouk...you go girls! spannende tijden,het helpt absoluut als we met elkaar duimen en een kaarsje branden.

En dan ikke...ik ben gewoon bang om als ik morgen nog niet ongesteld ben langs de drogist te rijden voor een setje testen...het komt nu zoooo dichtbij. Jullie snappen het aan de ene kant wil je niks liever dan duidelijkheid en aan de andere kant ben je doodsbang!

Mn pa gaat goed iig,was vanavond weer wat beter dan gister sta met een grote smile aan zn ziekenhuisbed zo dankbaar dat hij er nu zo aan toe is na 3 weken keihard vechten.

Liefs voor jullie allemaal,

Elies

Geplaatst

Hey Ladies.

Net terug van een bezoek aan mijn zus die hier op vakantie is met haar gezin. Met z'n allen gegeten en nu weer thuis en zo naar bed. Nog 1 nachtje slapen en dan is het zo ver voor mij.....vandaag had ik erge krampen dus ik hoop dat de grootste van 20mm nog niet is gesprongen. Ik heb nooit zo´n grote gehad wat ik me herinner bij een laatste FM. Maar ja, laten we er maar op houden dat die krampen een voorbode zijn voor de eigenlijke eisprong. Ben zo benieuwd en eigenlijk ook zenuwachtig, maar dat laatste wil ik niet hardop zeggen want dan word ik het nog meer.

Rachel wat geweldig dat je vriend toch nog een poging wil gaan doen. Hartstikke goed en ik ben heel blij voor je dat je nog een mogelijkheid hebt. En dan blijft het zitten hoor. Beloofd?!

Elies, ik heb blauwe duimen maar blijf doorgaan. Ik weet precies wat er door je heen gaat, je wilt graag duidelijkheid maar aan de andere ben je bang om teleurgesteld te worden. Je gaat het morgen toch wel doen he? Je hebt testen die gevoeliger zijn dan anderen, waarmee je zelfs al eerder als de "gewone" kunt testen. Ik heb goede ervaringen gehoord over die van het kruitvat.

Shan, wat super dat je vrijdag ook mag. Hehe, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Kun je anders je gynaecoloog niet vragen of dr. S (mailen) wat het niet groeien van de eitjes betekent? Misschien zit je je zenuwachtig om iets wat normaal kan zijn? In ieder geval kan straks die spuit gezet worden en dat is dan weer een stap vooruit. En dan hopelijk samen op het wachtbankje.....

Mees, ja je buik warm houden is belangrijk voor het innestelen. De acupunturist zei mij dat in de chinese leer aanraadt veel warme dranken te drinken, groene thee, bouillon van kip zelf getrokken, energetisch warm voedsel te eten (bijv. ijsbergsla is een energetische koude groente, veldsla juist niet). Ik weet niet of het echt helpt maar ik vermijd momenteel daarom koude dingen. En ik las hier ergens ook om na TP elke dag een gekookt ei te eten. Had een gynaecoloog gezegd. Dus dat ga ik ook maar doen dan.

Ik meld me morgen weer nadat we terug zijn uit Dld met hopelijk goed nieuws.

Slaap lekker allemaal

Liefs

Manouk

Geplaatst

Tuurlijk blijf ik hier schrijven, veelst te gezellig met jullie hoor.

Dat van dat ei dat heb ik volgens mij geschreven - bloos- mijn collega heeft ivf gedaan en is nu zwanger, de gyn. had gezegd iedere ochtend een gekookt ei, ze heeft dat vijf of zes weken volgehouden, was bang dat als ze stopte dat het dan mis zou gaan hihihi. Dat ga ik in ieder geval ook doen. Heb er vandaag al een op hahaha. Net in een lekker warm bad geweest, en een warme kruik op je buik kan ook helpen, bij de acupunct. zetten ze er weleens een warme lamp op, dus een kruik zal ook wel helpen.

Ik heb nog even teruggekeken maar bij mijn vorige punctie had ik de 2 grootste eitjes ook 16 en 17 mm alleen aan de andere kant waar nu niets zit. Dus volgens mij is het geen probleem dat ze niet gegroeit zijn, had ook aan de kant gespoten waar niets zit, misschien werkt dat ook mee, geen idee. Ik maak me er geen zorgen meer om. Ik laat het allemaal op me af komen, we hebben nu een kansje en als het niet lukt kan ik er vrede mee hebben, zie nu gewoon in, dat het ophoudt, de eiproductie wordt steeds minder. Maar ik ga er nog voor de volle 200% voor hoor. Voel me helemaal weer positief, straks even een lekkere wanderling met vriendlief gemaakt en dat was heerlijk. Even ontspannen.

Ga nu vast naar bed, even liggen, de wekker gezet omdat ik op 2400 de Pregnyl moet zetten, en moet morgen om vijf uur op voor mijn werk bleh! Morgenavond gaan we in een hotel in Dusseldorf overnachten, de laptop gaat mee dus ik denk dat ik nog wel even meelees morgen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Shan wat een goed bericht dat het allemaal doorgaat.

Manouk voor jou gaat het nou ook beginnen.

Komen jullie maar lekker het bankje warmhouden.

Mees inderdaad hou ik er ook altijd rekening mee dat ik geen ijsjes eet en koude dranken neem.

IK drink lekker veel thee en zorg dat mijn buik niet koud wordt.

Elies het feit dat je nog niet ongesteld bent, is toch wel een erg positief teken.

Fijn dat het zo goed gaat met je vader.

Toen ik net ongesteld was geworden wilde ik zo graag nog een poging doen, maar nu begin ik te twijfelen.

Het zal me wel een hoop rust geven om te stoppen.

het is allemaal zo verschrikkelijk beladen.

Caroline heb jij ook twijfels?

MIchaela ik heb gelezen dat jouw poging niet doorging wat een domper moet dat zijn.

Ik vind het hier erg gezellig.

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben vanmorgen keihard gevallen....van het wachtbankje af! zucht...zucht...zucht...

Was helemaal alleen thuis toen ik het constateerde,moet zeggen dat ik dr geen eens om heb gehuild maar dat komt mss nog.

Zat in de auto op weg naar mn werk eigenlijk meer van..weer naar dat K ziekenhuis en weer en weer gatverdamme!

Dus lieve Shanna en Manouk het bankje staat te wachten voor jullie,had het zo graag warm willen houden maar ja niet gelukt.

Straks maar weer bellen met het zhuis hoe verder.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Neeeeeeeeh dat kan toch niet!!!!

Ik word helemaal boos.

Verdorie je was zo ver. Wat een afknapper moet dat zijn.

Lieve lieve Elies het was je zo gegund.

Ik leef zo met je mee.

dikke knuffel

Rachel

Geplaatst

Oh nee Elies!! Ik baal met je mee... Ik had dat ook, die uitgestelde reactie, het huilen kwam pas later, eerst een soort berusting van: zie je wel...

Heel veel sterkte meid! Gelukkig gaat het goed met je vader, heel belangrijk!!

Rachel, ik twijfel af en toe. Het gekke is dat ik tussen poging 2 en 3 voor het eerst aan mijn leeftijd ging denken: ben ik (en vriend, ook 41) niet te oud? Maar nadat de derde poging mislukt was, was het enige dat me op de been hield de gedachte dat het nog niet voorbij was en dat we nog door konden gaan. Nu sta ik er wat neutraler in, de grote emoties zijn weer wat gezakt en ik ga 2 september de evaluatie doen en zien wat de arts zegt...

Ik denk dat het heel lang duurt voor je echt rust krijgt als je besluit te stoppen. Een vriendin van mij, die ook 1 dochter heeft van bijna 6 en die in principe geen kinderen meer wil, zegt dat het toch af en toe blijft kriebelen, tot ze niet meer vruchtbaar is. En dat is wat ik ook zal hebben denk ik. Waarschijnlijk heb ik er pas vrede mee als ik 46 of 47 ben ofzo, ik noem maar een leeftijd (weet natuurlijk niet hoe lang ik vruchtbaar ben) En als ik daar aan denk dan twijfel ik niet en denk ik: nu het nog kan moet ik er nog voor gaan!

Caroline

Geplaatst

Elies, nee toch?! wat verschrikkelijk!!! Echt heel erg!! Heel veel sterkte! Ik denk aan je!! Wat een shitdag!

Manouk, Shanna en Rachel; dat wist ik allemaal niet! Ik ga meteen naar de winkel voor eieren. En gisteren heb ik in de winkel zitten dubben tussen veldsla en ijsbergsla en wat koop ik? IJsbergsla. Niet handig. Gelukkig ben ik wel thee verslaafd dus dat drink ik veel. Is groene thee beter? En ook goed vh ijs, want het is heerlijk weer dus had zo een ijsje gegeten. O jee, heb volgens mij vlak na de tp een mega ijs gegeten. Nou ja, hoop dat ik een stoer eitje heb wat tegen ijs bestand is.

Als jullie nog meer adviezen hebben, graag. En heel erg bedankt voor alles alvast!

En Shanna, ja 16 en 17 is groot genoeg. Dus prima toch! Sterkte met de reis naar D. En succes morgen met de punctie! (En fijn dat je hier blijft schrijven:)

En Manouk, heel veel suc6 met de punctie vandaag! En dat iedereen gewoon braaf blijft zitten tot de punctie. Dat is bijna altijd het geval, dus komt goed!

Michaela, dankjewel voor de tip wb de migraine. Ik ga meteen, samen met eieren en een kruik, Saridon kopen. Dus voorlopig, hopelijk dus lang ;) die bolletjes.

Rachel, succes met een beslissing nemen.

Ik heb precies wat Elinorac zegt; zolang je nog probeert heb ik nog hoop. Ben nu nog positief. Zodra je beslist te stoppen is het definitief. Heel moeilijk hoor.

Maar ja, voor anderen is dat weer anders. Want idd is dit proces elke keer ook moeilijk.

Elies, nogmaals heel veel sterkte en iedereen heel veel su6!!

En dankjulliewel voor al jullie steun en adviezen!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees, ik wil jou ook veel succes wensen!

Ik weet niet of je alles nou zo letterlijk moet nemen hoor, met warm en koud en voeding... Ga zeker niet stressen om een ijsje dat je hebt gegeten. Volgens mij is je baarmoeder echt wel warm genoeg, ook al zit er iets kouds in je maag.

Ik snap wel dat je er alles aan wilt doen, maar als je zwanger bent op de natuurlijke manier weet je het eerst nog niet en dan ben je er ook niet zo mee bezig wat je eet? Vooral doen waar je je zelf goed bij voelt!

Caroline

Geplaatst

Intake

Uitgangsecho

Mees 03-08

Claus 16-08

Follikelmeting

Mees 2e fm 06-08

Manouk 2e fm 17-08

Shanna 3e fm 18-08

Nicole 1e fm 20-08

Punctie

Elies 03-08

Mees 10-08 (1 eitje)

Manouk 19-08

Terugplaatsing

Rachel 5-08 cryo

Elies 6-8

Mees 12-08

Manouk 21-08

Testdatum

Rachel 17-08

Elies 20-08

Mees 26-08

Zwanger

Rustmaand

Joske augustus rustmaand 16-8 eitje

testen 31-8 :yeswink-1:, you never now!!!

ff aangepast.

Ellies..., een knuffel voor jou!

liefs joske

Geplaatst

Hallo meiden,

Tja en dat was het dan.....Punctie is goed gegaan, maar helaas kwam dr. S melden dat alle 3 follikels leeg waren. Aan de wand van de follikels waren wel cellen die zorgden dat het ging groeien, maar binnenin geen eicel.....Ik voel me ontzettend shit. Dat er wel eens een lege follikel bij zit weet ik, maar alle 3! Dus konden we weer huiswaarts zonder iets. Leeg. Niets.

We krijgen binnenkort een gesprek en dan bepraten we wat we gaan doen.

Elies, wat ontzettend verdrietig dat je toch van het wachtbankje bent afgevallen. Wat een domper, je ging zo goed. Heel veel sterkte.

Ik lees nog wel mee, maar het kan zijn dat ik me de komende dagen even op de achtergrond houd, voel me heel rot over dit bericht. Ze leefden allemaal erg mee in de kliniek, heel lief. Maar ja, het is niet anders.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lieve Shanna, heel veel succes en sterkte morgen. Laat je niet ontmoedigen hoor! Ik heb je zojuist een pbtje gestuurd.

Dikke knuffel

Manouk

Geplaatst

A

Ach Manouk, wat akelig voor je! Kan me voorstellen dat je nu even lamgeslagen bent. Alle moeite voor niets... Heel veel sterkte.

Elies, voor jou ook naar dat je van het wachtbankje af bent. Lichtpuntje dan maar dat het met je vader beter gaat maar ja...

Shanna, succes morgen.

Ik ben aan het spuiten, heb maandag m'n eerste fm. Ben wel benieuwd.

Groetjes Menta

Geplaatst

Lieve Manouk ik heb al teruggereageerd. Sterkte lieverd.

En Elies jij ook sterkte gewenst meissie. Wat een rot dag vandaag zeg.

@Joske je hebt een oud lijstje gepakt, pas 'm wel even aan.

Hier aardig rustig voor morgen, we gaan zo naar DD overnachten in een hotel. Vriendlief zit al te pushen die wil gaan ;-). Reken nergens op, als de punctie wel wat oplevert dan krijgen we nog de stress of ze het poollichaamonderzoek wel overleven dus het blijft spannend tot maandag. Maar ik houd er rekening mee dat het net als bij Manouk nergens op uit kan lopen.

Zodra ik morgen de mogelijkheid heb, laat ik jullie weten hoe het gegaan is.

Liefs van Shan

Geplaatst

Intake

Uitgangsecho

Mees 03-08

Claus 16-08

Follikelmeting

Mees 2e fm 06-08

Manouk 2e fm 17-08

Shanna 3e fm 18-08

Nicole 1e fm 20-08

Punctie

Elies 03-08

Mees 10-08 (1 eitje)

Manouk 19-08

Shanna 20-08

Terugplaatsing

Rachel 5-08 cryo

Elies 6-8

Mees 12-08

Shanna o.v.b. 23-08

Testdatum

Rachel 17-08

Elies 20-08

Mees 26-08

Zwanger

Rustmaand

Joske augustus rustmaand 16-8 eitje

testen 31-8 :yeswink-1:, you never now!!!

Geplaatst

Nicole succes morgen met je follikelmeting.

Groeten van Shanna

Geplaatst

aw nee Manouk dat meen je niet.. :cry2: sterkte meissie

Elies ook sterkte

Shanna; heel veel succes morgen met de punctie

de rest ook succes natuurlijk

Geplaatst

Ow Manouk, wat klote voor jullie!! Ik heb er geen ander woord voor, mijn mond viel letterlijk open toen ik je bericht las. Wat een domper en dat na alle moeite weer.

Heel veel sterkte de komende tijd, kan me voorstellen dat je het even gehad hebt met het forum. We leven allemaal met je mee...

Dikke knuffel,

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden,

Dzjee, wat een rot berichten allemaal zeg! Het zit ons echt niet mee! Jak!

Elies, wat een tegenvaller zeg! Je was zo ver! Sterkte meid! Manouk, jij ook veel sterkte. Denk aan jullie!

Shanna, heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel succes morgen! Duim voor je!

En Mees, ik hoop dat jij beter nieuws hebt volgende week! Hou vol!

Hoest nu met jou Rachel? Ik begrijp je twijfel om door te gaan wel maar is de hoop dat het misschien gaat lukken de volgende keer niet groter dan de twijfel nu? Moet je nu zelf weer contact met het ziekenhuis opnemen als jullie toch doorgaan?

Ik heb zelf weinig te melden. Baal er nog steeds van dat het deze keer niet door is gegaan en dat ik nu weer een maand langer moet wachten maar het is niet anders.

Meiden, succes,sterkte allemaal! Ik denk, duim en hoop met jullie mee!

Liefs

Geplaatst

@Manouk, hoe is het mogelijk 3 follikels en alle 3 leeg .... dat verwacht je toch helemaal niet of wel dan??? Het frustrerende van alles vind ik altijd dat je een poging kwijt bent zonder ook maar een kans van slagen ... bij mijn eerste poging hadden ze in 5 follikels 2 eitjes gevonden waarvan er toen 1 helemaal niet geschikt was voor bevruchting en de ander wel door ICSI was bevrucht maar wie zich toen "abnormaal" is gaan delen en dus niet geschikt was voor terugplaatsing ... dus alle voorbereidingen waren voor niets geweest en ik was de eerste poging van de 3 alweer kwijt zonder enige kans van slagen ... dat maakte mij nog het meest kwaad .... en nu ben ik alweer met de derde en tevens laatste poging bezig ... morgen de eerste follikelmeting ben reuze benieuwd ....

lfs. Nicole

Geplaatst

@Manouk, wat verdrietig en teleurstellend als je er zo dichtbij staat en dan op het laatst moet stoppen. Ik weet hoe het voelt; ik was weliswaar een rondje verder maar ja...zoooooo leeeeeg. Heel veel sterkte de komende tijd. Echt ontzettend balen!

@Elies, voor jou ook een enorme teleurstelling: inderdaad je was er zo dichtbij! Heel veel sterkte ook voor jou! Het is zo'n domper dat het toch niet gelukt is. Maar wat al vaker gezegd is misschien was het eitje toch niet oké? Gebruik je vitamine B12? Heb ergens gelezen dat dit ook weer een van de zooooooo vele factoren is die medebepalend zijn. Het lijstje zou lang zijn als we daaraan zouden beginnen. Maar goed. Zet hem op, oké. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden