Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natuurlijk doet het zeer en dat zal nog wel even zo blijven. Het is altijd zo makkelijk gezegd: richt je op elkaar en de mooie dingen die je hebt in je leven! Dat wil ik jullie uiteraard ook toewensen maar ja... het zal toch zijn tijd nodig hebben.

Nogmaals sterkte, blijf je wel meelezen en schrijven hier of neem je afstand?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O, Shanna, wat vreselijk! En dubbel erg omdat jullie besluiten te stoppen. Dat maakt het helemaal zo definitief! Heel veel sterkte!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Inderdaad veel nare berichten. Ik hoopte zo dat Shanna en de anderen gezellig (nou ja, gezellig) op het wachtbankje kwamen zitten met mij.

Dankjewel voor alle eetadviezen. Ik ben dus erg vd yoghurt en kwarktoetjes enzo. Helemaal niet goed. Niet dat ik nu helemaal in paniek ben, maar ik ga het toch beperken. Iemand zei ook dat het iets minder koud eten, ook beter was, toch?

En ik raak er niet van hoteldebotel hoor, dus hoe meer adviezen hoe beter. Je kunt nooit weten toch? (Alleen heb ik de 1e week zo'n beetje alles 'fout' gedaan. Heel koud gehad (buiten in de wind en kou gezeten), nooit sokken aan, 'verkeerde' dingen gegeten... O ja, het was juist niet goed he, de groene thee. Heb ik dat goed begrepen? Ik drink vooral fruit wellness thee-en.

Ik voel me ok. Voel eigenlijk niets bijzonders. Wel had ik gisteren 3x spontaan een behoorlijke bloedneus. Heb ik nooit. Heb nog eens op de bijsluiter gekeken, maar zag niets. Gelukkig geen migraine meer gehad, maar doe ook wel rustiger. Merk wel dat ik moeier ben en weinig uit mijn handen komt. Ben nu maar eens alle was aan het doen van afgelopen dagen.

Dankjulliewel voor jullie steun!!

O ja, ontdekte een wachtbankje augustus. Nou, als je daar kijkt, word je ook niet vrolijk. En daar zitten toch veel jongeren bij. Ligt dan toch niet helemaal aan onze leeftijd. Het innestelen is gewoon een zeer ingewikkeld en moeilijk proces. Vonden ze daar nou maar eens een antwoord op....!

Liefs, Mees

Geplaatst

En nog bedankt voor de tip van 'Chinese voedingsleer', Michaela. Ik ga eens neuzen op internet!

Rachel, kan me voorstellen hoe moeilijk het is om te besluiten wat te doen. Veel sterkte daarmee!

Sas, welkom!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hi Shanna, ook vanuit deze plek heel veel sterkte ermee. Wij hebben ook begin van dit jaar de beslissing genomen om geen pogingen meer te doen om (op een natuurlijke manier) zwanger te worden. Bij mij viel dat zwaar en diep en je wilt niet weten hoe het leven uit me werd gezogen, ondanks dat ik er nog een kleintje van vier hier heb rondlopen. Vooral ook het besef dat je geen keuze meer hebt (op onze leeftijd dan). Het voelde alsof iemand je vertelde dat je nog maar een paar maanden te leven had.

Nu weet ik dat je wel eens eerder hebt geschreven dat jullie uiteindelijk ook een mooi leven met z'n tweeen zullen hebben. Dat is heel mooi dat je dit zo kunt ervaren. Ik was/ben nog (lang???) niet zo ver, ondanks mijn 44 levensjaren!!! Dus ik hou nu al mijn hart vast... maar probeer vooral ook positief te blijven hoor, bij de komende poging.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Geplaatst

Sen, jeetje je hebt inderdaad wel heeeel veel voor je kiezen gehad! Wat een heftige periode. Je ze zeggen dat je precies dat krijgt wat je aankunt. Maar je hebt helemaal gelijk: na zoveel dramatische (traumatische) gebeurtenissen zou de weegschaal nu eens om moeten slaan. Alleen als je er op wacht, gebeurt dat niet. Iemand zei laatst nog tegen mij: laat het los door te accepteren zoals het nu is. En "things happen, when they're at least expected". Daar zit wel wat in. En ben je echt al over alles heen wat je hebt meegemaakt allemaal of veroorzaakt dat niet toch ergens nog een blokkade?

Hoe dan ook: jij heel veel sterkte met alles en gooi je ook wel eens de dingen

er lekker uit? Op het verlaten strand lekker tegen de wind in schreeuwen of eens dingen opschrijven en benoemen wat je daar allemaal bij voelt en ervaart...

Veel liefs,

Geplaatst

Ha lieve meiskes,

Shanna,met tranen in mijn ogen lees ik je bericht....wat een ontzettende trieste en verdrietige toestand. En het raakt me ook zo dat je schrijft jullie nooit geen pappa en mamma. Waarom nou toch!!! Sorry ik zweef tussen opstand en verdriet de laatste dagen het is soms allemaal zo verrekte moeilijk om weer in plaatsje te zoeken in je hoofd waar nog wat ruimte is voor bezinning.

Nicole,prima score! you go girl!

Mees,nog een paar dagen meis alsjeblieft zorg jij voor nou toch voor een positief bericht hier dat hebben we echt even nodig nu om de moed er in te houden.

Sas, welkom bij ons!

Rachel,ik loop sinds donderdag op de automatische piloot,doe mn ding maar dat is het dan ook wel. Hoe gaat het met jou?

Heel veel liefs voor jullie en een dikke knuffel,

Elies

p.s. Shanna...ik wil je niet missen hier...je kan me altijd zo goed en zo lief weer oppeppen als ik het even moeilijk heb..Maar moet respecteren als je besluit je niet meer te melden. Ik wens je heel veel kracht en sterkte lieverd!

Geplaatst

Hee meiden, bedankt voor jullie lieve reacties, het is erg fijn om ze te lezen.

Op het andere topic heb ik het ook al geschreven het is een rare dag geweest. Veel traantjes maar ook even naar het dorp geweest, de boodschappen moeten toch gedaan worden. Het was moeilijk om in al die winkels de babykleertjes en speelgoed e.d. te zien liggen in de wetenschap dat je nu weet dat je dat nooit voor je eigen kindje kunt kopen. In de auto zei ik tegen mijn vriend ik kan wel huilen, doe dat dan zegt hij, hmm en ja toen kwamen de tranen weer.

Aan de andere kant, ik weet niet of ik dat eerder ook al had geschreven. Is deze gang van zaken (weinig eitjes - geen bevruchting) wel een bevestiging voor ons besluit en staan we er achter, hoe zwaar dat nu ook voelt. Maar ik denk dat het voor ons wel goed is. Er komt nu ook rust. Het emotionele hakt er - zoals jullie zelf allemaal weten- erg in. En vooral vriendlief heeft daar moeite mee, maar ik zelf ook wel. En het is heel tegenstrijdig want je wilt zo graag een kindje en toch zegt je verstand dat het beter voor jullie is om te stoppen.

Ik weet niet of iedereen dat hier weet. Maar we hadden zelf in eerste instantie gezegd dat we alleen IUI zouden gaan doen, toen in december kwam de optie voor ICSI in Dusseldorf, okee dan doen we dat één keer en dan stoppen we er echt mee. We zijn toen die poging mislukt is ook daadwerkelijk gestopt, twee maanden zonder pil om de hormonen uit het lichaam te krijgen en dan aan de pil. Tot onze grote verbazing werd ik meteen spontaan zwanger en kreeg een miskraam omdat het vruchtje niet goed was. Omdat we dit als een teken zagen, hebben we toen toch besloten om nog 1x naar DD te gaan en daar poollichaamonderzoek te laten doen, omdat we nu weten dat mijn lichaam wel zwanger kan worden, en daar een check op de bevruchte eitjes hebt. Maar nu weten we dus dat dat wel kan maar dat de eitjes gewoon minimaal zijn en ook nog eens van een slechte kwaliteit.

We proberen ons straks op de toekomst te richten en gaan wel wat dingen anders doen, we gaan toch allebei minder werken - zouden met een kindje ook gedaan hebben- en meer te genieten van wat we hebben, wat vaker op vakantie en proberen de positieve dingen van het niet hebben van kinderen te benadrukken. Je moet ook wel. Het leven bestaat natuurlijk niet alleen uit het hebben van kinderen. Alhoewel een leven met me heerlijk en fantastisch lijkt.

Graag blijf ik nog bij jullie schrijven en meelezen. Het schrijven wordt denk ik wel minder omdat ik zelf niet meer mee doe, maar we zien wel hoe het loopt. Ik wil in ieder geval graag weten hoe het met jullie gaat. Inmiddels zijn we toch wel allemaal goede vriendinnetjes van elkaar geworden.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Mees hoe is het met jou?

Het wordt nu wel spannend voor je.

Met mij gaat het wel weer.

Gisteren was ik verschrikkelijk moe echt uitgeput.

nu gaat het wel weer.

Straks weer even fanatiek sporten, had ik een tijd niet gedaan vanwege de poging.

Shan en Manouk ik moet veel aan jullie denken en leef erg met jullie mee.

Elies moet jij nou weer helemaal overnieuw beginnen met spuiten e.d.?

Wij zijn nu bijna een jaar bezig en er zijn er voorzover ik weet maar 2 van boven de 40 die zwanger zijn op dit forum.

liefs

Rachel

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik zit hier met tranen in mijn ogen alle berichtjes te lezen. Shan, ik had je al een pbtje gestuurd en ik vind dat je in de berichtjes hier zo sterkt bent. Jullie weten het gewoon zeker dat het zo goed is en dat jullie je samen gaan richten op een mooie toekomst samen. Heel knap dat jullie er zo mee om gaan. En natuurlijk is het verdriet er dat je nu een toekomst als papa en mama moet gaat gaan afsluiten. Neem ook de tijd voor het verdriet en huil en schreeuw als je daarvoor de behoefte hebt. Krop vooral je emoties niet op. Ik ben blij te lezen dat je nog wel bij ons blijft.

Dikke kus in deze moeilijke tijd.

Manouk

Geplaatst

Hoi, we kunnen er zo achter komen wie er boven de 40 zijn ....

Nicole ( Coni ) = 43

wie volgt,

gr. Nicole

Geplaatst

Lieve Shanna,

Dankje voor je verhaal. Heftig hoor! En ondanks dat jullie beiden achter het besluit staan om te stoppen, moet dat heel moeilijk zijn. Ik kan me ook zo indenken hoe je je moet voelen in winkels met babykleertjes. De droom is om daar kleertjes voor je eigen kindje te gaan kopen. Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik vind het knap hoe je erover schrijft. En genieten van andere dingen is natuurlijk erg belangrijk. Maar... makkelijker gezegd dan gedaan.

In elk geval heel fijn dat je (beperkter)nog bij ons blijft. Ik ben nog maar kort hier en vindt het al zo vertrouwd!

Nogmaals heel veel sterkte en dankjewel voor al je lieve berichten.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi Rachel en de anderen,

Alles gaat goed met mij. Maar ik heb geen zwangerschapsverschijnselen helaas. Ik wil overgevend door het huis strompelen. Soms heb ik wat lichte onderbuikgevoelens zoals als ik ongesteld moet worden. Nou, ik weet het ook niet. Ben wel moeier, maar ja, kan allemaal door die bolletjes komen.

Nou ja, ik denk maar neutraal. Alleen schrik ik wel van alle niet-goed-gaande-berichten. Zijn er ook zwangeren op dit topic?

Ik dacht eigenlijk dat bijna iedereen over de 40 was; ik iig wel. 45 geworden.

Rachel, jullie zouden toch nog 1 poging doen met jullie cryo's? Omdat je iets schreef over afsluiten, weet ik het niet meer helemaal. Ben je er nog over aan het twijfelen?

Manouk, Elies, hoe gaat het met jullie?

Liefs, Mees

Geplaatst

Ha meiskes,

Blij een bericht van je te lezen lieve Shanna,hoop dat je rust en kracht krijgt om de draad weer op te pakken en te genieten van de mooie dingen en lieve mensen om je heen.

Mees,kom op hé meid deze week is jou week!!

Leeftijd tja het is maar een getal toch? Maar ik ben in januari 41 geworden.

Voel me ontzettend vlak en heb eerlijk gezegd even niet zoveel energie,ik zit waar ik zit bah! Hopelijk gaat het volgende week weer wat beter en voel ik me weer mn fitte ik.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Dankjewel Elies! Hoop zo dat het gaat lukken!

Ja klopt. Leeftijd is maar een getal. Als ik het noem denk ik, best 'oud' terwijl ik amper volwassen ben inside, haha. (Alleen wel jammer dat dat getal 'meedoet' (in neg. zin) bij het zwanger worden.)

Ja, kan me je gevoel helemaal voorstellen. Had ik precies zo bij mijn vorige neg. test. Als ik bezig ben met poging ben ik helemaal energiek. Komt omdat er dan wat gebeurt denk ik. Dan, als je eraan toe komt, de wachtweken. Ongelooflijk, maar wat lang duren die 2 weken, en daarna (als het niet lukt) zo moedeloos.

Ok, please, laat het lukken!!

En natuurlijk niet alleen bij mij. Bij allemaal. Wat krijgen we dan een leuk forumgroepje met baby's...!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi, ik ben in maart 41 geworden. Volgens mij is iedereen die hier momenteel meeschrijft boven de 40? Op een paar uitzonderingen na? Er zijn wel wat zwangeren o.a. Sannie en een paar dames die nog niet zo lang geleden bevallen zijn, maar we zijn ver in de minderheid helaas... Ik zat net in de auto nog te denken: zou ik 10 jaar jonger willen zijn? Nee, eigenlijk niet, puur en alleen om het zwanger worden wel... Of 5 jaar. Maar ja, helaas, dat gaat niet, we zullen het hiermee moeten doen.

Mijn wens is ook altijd om met een aantal meiden van het forum met baby's bij elkaar te komen, dat is wel eens gebeurd met een ander topic, dat lijkt me zooo leuk!!

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline, ohh, gelukkig. Dus wel wat zwangeren!! Mooi, er is hoop! Ja, lijkt me ook heel leuk!! Dus als het ons lukt, gaan we afspreken (en anderen die willen :)!! En als vervang ik door wanneer. Want het gaat lukken!

Jep, voor het zwanger worden is het toch wel heel handig om jonger te zijn!! Verder hoeven er geen jaren af, alhoewel....! 5 jaar is wel mooi, haha.

Ik ga maar eens opsnorren wie er zwanger zijn geworden en hoe oud die waren. Is toch een puntje, die leeftijd.

Liefs, Mees

Geplaatst

Degene die nu bij me opkomt is Nic1968, die is in juli net bevallen van haar tweede zoon en is dus 42... Verder zijn er nog wel een paar maar kan ik even niet opkomen. Helaas gaat het in dit topic niet erg lekker op het moment, je zou bijna gaan twijfelen aan je leeftijd he! Maar het kan echt wel.

Geplaatst

Ja, ik las ff terug en Rachel zei ook dat er 2 zwanger waren in 1 jaar. En jij weet er ook nog een paar. Maar, het moeten er meer worden. Gaan we met z'n allen voor zorgen!!

Ik las ff terug van toen ik er nog niet bij zat (ong.62) en zag ook berichtjes van Sanne/Sannie. Er blijft hoop!!!

Liefs, Mees.

Geplaatst

Degene die ik ben tegengekomen van boven de 40 die zwanger zijn, zijn Sannie en Chablis.

Ik vermoed nog wel een poging te gaan doen en er dan 2 te laten terugplaatsen.

Eigenlijk zou ik nu ook wel kunnen stoppen voor mijn gevoel.

Waar ik bang voor ben is dat als ik zwanger mocht worden het weer mis gaat of erger nog een kindje dat niet goed is.

Ik zal niet echt meer kunnen genieten van mijn zwangerschap daarvoor is er teveel gebeurd.

Bovendien heb ik al het geluk gehad dat ik een zoontje heb via ivf anders zou ik absoluut doorgaan.

Als het goed is heb ik eind september de laatste terugplaatsing.

Mees toen ik zwanger was voelde ik ook helemaal niets in de wachtweken, zegt helemaal niets.

Zet hem op.

Jij mag ons positieve voorbeeld worden.

liefs

Rachel

Geplaatst

Lieve Rachel, je geeft me weer wat moed!!

Ik hoop zo dat ik jullie voorbeeld mag volgen!!

Ja, ik kan me voorstellen dat als je al een zoontje hebt (via ivf, ja, het kan dus :) en als je een miskraam hebt gehad dat het anders is, de beslissing is om door te gaan of niet.

Dankjewel voor je steun!!! Zo fijn dat je ook niets voelde in je wachtweken en toch zwanger bleek!

Liefs, Mees

Geplaatst

Misschien kun je een enquete starten daar reageren de meeste wel op.

Groetjes van Shanna (43 jaar)

Geplaatst

Wellicht beter om hier een equete van te maken (zoals Shanna al schreef) en dan in een apart topic? Met geboortejaar.. leeftijd zwanger (indien van toepassing) en eventueel dan de bevalling...

Sannie66: 27-4-1966, zwanger met 43, verwachte bevallingsleeftijd 44...

Nb. Nic idd, Tsjoender, Joy1, die komen zo even bij mij op die zwanger waren boven de 40 en in de tussentijd zijn bevallen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden