Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mees,

Wat jammer dat de test negatief was. Maar wat goed dat je er positief in blijft staan!

Ik schrijf (nog) niet zoveel op het forum omdat wij nog niet begonnen zijn,maar lees wel elke dag mee. En leef met jou en de andere meiden mee.

Liefs

Wat jammer

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees, wat vind ik dit zo balen voor je! Sterkte meid!

Ik was ook nog niet ongesteld toen ik mocht testen (al had ik wel het gevoel dat het er aan zat te komen) en dan hou je toch dat kleine beetje hoop.

Nicole, succes morgen met de terugplaatsing!

Welkom Egeltje en L.A., fijn dat jullie je ervaringen met ons willen delen!

Geplaatst

Dankjewel Nicole. Ja, Sannie is ons grote voorbeeld. Top hoor Sannie! Ben zo blij dat het bij jou allemaal goed gaat!!

Ja hoor Elies, gaat goed. Heb zoveel melkprodukten en frambozenthee op vandaag :)

Jep Michaela, zou idd wel grappig zijn geweest als ik, na alle contradingen, toch zwanger was geweest. Nou ja, ben al blij dat ik zo ver kwam. Heb me nu helemaal vol gestopt met contradingen. Eindelijk de sinaasappelkwark en yoghurt gegeten die al dagen in de koelkast stond. Ja, de yoghurt was super lekker. O ja, de ijsbergsla had ik toch maar opgegeten. Ga vlg x toch maar eerst in dat boek neuzen. Who knows... Ik heb maar 1x getest. Het goedkoopste kruidvatje. Die ene streep was zo zichtbaar, dat het vast wel klopt. Helaas. Maar, mocht ik niet ongi worden, ga ik nog x testen. Wordt vast onmiddellijk ongi.

En dankjewel ook Saskia. Wanneer ga je starten?

Ja Claus, als je nog niet ongesteld bent, ga je toch een beetje hopen. Maar ja, tis niet anders.

Ook welkom, Egeltje en LA. (moet wel even wennen aan jullie namen, haha)

En veel succes morgen Nicole. Hoeveel eitjes zijn er bevrucht en hoeveel gaan ze terug plaatsen? Dan gelukkig weer iemand op het wachtbankje.

Jep, ik ga wel door hoor. Heb ff gemaild naar DD dat de test neg. was en of hij nog ideeen/suggesties had. Hebben degenen die in DD zijn na een neg test telkens een evaluatiegesprek of gaan jullie gewoon door. Heb ik namelijk wel gedaan, gewoon door gegaan, maar weet eigenlijk niet of dat 'normaal' is of dat hij een eva gesprek houdt.

Succes allemaal he!

En heel erg bedankt voor alle steun. Echt geweldig meiden!!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees wat ben jij relaxed zeg.

Zo positief als jij nog bent..............

Je bent toch al behoorlijk lang bezig maar laat je niet kisten.

Nicole zet hem op vandaag.

Geplaatst

:yeswink-1: Dankjewel Claus. Leuk om te horen!! Ja hoor, gaat goed komen...!

Echt bijzonder hoe ik nu weer alles kan doen. Was toch beetje voorzichtig met tillen, zwaar werk enzo. Hoef nu niet meer op te letten. Stort me nog steeds vol overgave om kóude melkprodukten.

Ga wel een maandje overslaan en dan weer actie. O, dr S schreef dat ik een telefonisch consult kan doen als we wilden. Heeft iemand dat weleens gedaan? Is dat wat?

Ben erg benieuwd naar iedereen. Nicole, hoe is het?

We kunnen wel een wachtbankje 'maandje rust' maken. Gaat dat bankje misschien gelijk op naar het echte wachtbankje. Gezellig.

:goodluck1: iedereen!

Liefs, Mees

Geplaatst

Dames, vrijdagochtend in Belgïë geweest voor de terugplaatsing en in tegenstelling tot de eerste keer werden we deze keer erg vlug geholpen. Ik kreeg gelijk de ins en outs van de punctie er waren dus 6 follikels aangeprikt waarin 5 eicellen zijn gevonden waarvan ze er 4 hebben geïnsemineerd en waar 2 bevruchtingen zijn ontstaan helaas heeft er zich maar eentje optimaal gedeeld waardoor ik er niet 2 maar 1 teruggeplaatst hebt gekregen maar dit was wel een "toppertje" dus deze moet het gewoon gaan doen,

Tijdens de terugweg van België naar Nederland kreeg ik ontzettend veel buikpijn ik wist niet hoe ik zitten moest en dan duurd 2 1/2 uur rijden ontzettend lang pffffffffff .......... toen we dan bij huis waren kon ik niet rechtop lopen van de pijn in de loop van de avond werd de pijn erger en ontwikkelde ik er ook nog eens koorts bij ... het was allemaal zo vreemd .... ik kan niet thuis brengen waar dit nu vandaan is gekomen maar ik heb me de hele avond en nacht flink beroerd gevoeld ... vanmorgen was het beroerd voelen en de koorts wel weg maar de pijn in mijn buik zit er nog wel .... maar ja eerst de punctie en toen weer een tang ... dat zijn wel gevoelige ingrepen .... maar goed laten we hopen dat we een mooie beloning krijgen ... rond 12 sept zou ik een test kunnen gaan doen ... laten we het hopen dat die positief zal zijn ...

lfs. Nicole

Geplaatst

.....vervelend dat soms je berichten die geschreven zijn, gewoon verdwijnen...

Hoi Nicole, oké een topper. Hartstikke goed en nu duimen dat ie blijft zitten. Ik vind je klachten wel een beetje vreemd. Had je niet de neiging om even met het ziekenhuis te overleggen wat dit kon zijn? Koorts is toch een teken van een lichaam? Wil je dat niet alsnog doen? Ik zou dat in ieder geval wel willen weten en al is het maar dat het ziekenhuis hier dan ook van weet....

Nou veel plezier in ieder geval in de wachtweken....het komt vast wel goed. Zeker weten!

Geplaatst

Hee Nicole heel veel succes met deze terugplaatsing.

Trouwens... wanneer je een berichtje hebt geplaats en je wilt nog iets veranderen, dan kun je dat zelf in je berichtje doen, er staat zo een tabje met wijzig bij het berichtje wat je geschreven hebt, als er een ander bericht na jou staat dan kan het geloof ik niet meer ; -)

Groeten van Shanna

Geplaatst
Trouwens... wanneer je een berichtje hebt geplaats en je wilt nog iets veranderen, dan kun je dat zelf in je berichtje doen, er staat zo een tabje met wijzig bij het berichtje wat je geschreven hebt, als er een ander bericht na jou staat dan kan het geloof ik niet meer ; -)

Jawel hoor, je kunt al je berichten die je ooit hier in dit forum hebt geplaatst aanpassen (knopje wijzig rechtsonder in het bericht) en ook helemaal deleten..

Geplaatst

Hey Sannie,

je bent alweer 25 weken!!!! wat top dat het zo goed gaat.

Nicole, bij twijfel gewoon even bellen hoor.

liefs joske

Geplaatst

Heel veel succes Nicole! Hoop dat je je ook weer beter voelt!

O, wb n berichtje wijzigen enzo. (Voor typefoutje enzo).

Waar zit die kop rechtsonderaan om te wijzigen?

Liefs, Mees

Geplaatst

Aha, ik zie het al. Ik zag alleen quote, multi quote en snel reaf. Maar...bij mijn eigen berichtje zie ik 'wijzig'.

Duhhhhhhhhhhhhh

:misc_expressions-wh Mees

Geplaatst

Mees,

Als je naar je eigen berichten kijkt zie je dat je rechtsonder 1 extra tabknopje hebt dan bij de berichten die anderen plaatsen:

Normaal zie je quote, multi quote en snel reageren.. hier links van zit wijzig.. klik hier maar eens op, dan kom je in je berichtje en kun je deze wijzigen of helemaal weghalen...

Nu dus een wijziging bij mijn berichtje, omdat we tegelijkertijd aan het typen waren: je hebt het gevonden!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Goede berichten Nicole! een toppertje zelfs, you go girl!

Aan jou de eer om het wachtbankje warm te gaan houden en er vooral niet af te vallen.

Ha Sannie,ik volg je hoor meid! Zo blij voor je dat alles zo goed gaat,meer dan verdiend!

Liefs voor jullie allemaal,

Elies

Geplaatst

Ha meiden!

Stilletjes hier...! Hoe gaat het met jullie?

Nicole,zit je goed op de wachtbank?

Ik ook eigenlijk maar weer wachten..15/9 gesprek in het zhuis,ben wel benieuwd wat ze in "petto" hebben voor ons.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Volgens mij zijn we allemaal ergens op aan het wachten, daarom gebeurt er weinig in dit topic?

Ik heb morgen mijn evaluatiegesprek en zal dan vertellen hoe en wat.

Hoe gaat het met je vader?

Caroline

Geplaatst

Ha Caroline!

Ja dat is ook zo,maar we hadden zulke spannende tijden op "ons"topic dat ik even moest afkicken ;-))

Da's waar morgen je gesprek,ben benieuwd!

Mn pa gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed! Is gister van de ic naar de verpleegafdeling gebracht. Dus we hopen met elkaar dat hij niet al te lang meer in het zhuis hoeft te liggen. Vandaag precies 5 weken geleden,het zijn ongelooflijke drukke en vooral emotionele weken geweest. Merk dat wel aan mezelf,moet echt mn nachtrust even veilig stellen en als ik es even thuis ben proberen kalm aan te doen.

Liefs!

Elies

Geplaatst

Hoi, tja ik zit goed op het wachtbankje ... heb nog geen tekenen van een "zwangerschap" maar wie weet kan dat nog komen ... maar tot op heden "voel" ik mij nog niet zwanger ... maar wat niet is kan nog komen ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Hallo 40+-ers,

Ik kom ook maar eens aanhaken hier, hoor op t moment even nergens meer bij. Van het wachtbankje juli (2e ivf poging, maar eerste met een terugplaatsing) kwam ik bijna in het uitgerekend in april 2011 forum terecht, maar helaas een mk bij 6,5 wk. Nu na een lekkere vakantie aan zee vol goede moed aan de volgende poging begonnen, slik nog microgynon 30 tot vrijdag, dan uitgangsecho en heb vanavond voor de 2e keer decapeptyl gespoten.

We zijn dus weer onderweg.....

Oh ja, ben 41,5 vandaar dat ik me hier maar eens laat horen, hopelijk kunnen velen van ons plaatsnemen op ofwel t wachtbankje van september of anders oktober.

Succes allemaal!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Hoi Lot, we zijn even oud, welkom hier. Je woont toch niet toevallig in Bergen op Zoom he? Daar zijn er hier inmiddels vier van op het forum...

Ik had al eerder gelezen van je miskraam, wat erg voor je... Sterkte nog, dat ben je niet zo gauw kwijt denk ik.

Succes met deze nieuwe poging!!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Lot welkom bij ons,had ook idd je bericht gelezen over je miskraam...kost weer een hoop moed en doorzettingskracht om de draad weer op te pakken maar daar zijn wij 40+sertjes goed in dus we gaan er weer voor!

Caroline,

Laat je nog even weten hoe je gesprek ging vandaag?

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Hai Elies en Caroline,

Dank voor 't welkom. Ik zit in de buurt van Breda en ben onder behandeling in het Amphia.

Tja, doorzetten zullen we wel moeten, als kost het soms wel heel veel kracht om weer een teleurstelling te moeten verwerken. Maar daar hoef ik verder niets over uit te leggen.......

succes de komende tijd!

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden