Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar ben ik dan, net ook in het topic Pauze meisjes een berichtje geschreven.

Het ging goed, ik legde uit dat ik bang was dat ik later spijt zou krijgen als ik niet nog een poging doe en ze zag geen medische reden waarom het niet zou kunnen. Ik ben goed te stimuleren en over manlief vitamines geven zei ze :"Baat het niet dan schaadt het niet". Is natuurlijk ook niet wetenschappelijk bewezen maar ga morgen toch maar vitamientjes halen...

Het mooiste was dat ze aardig wat medicijnen voor me had, dus ik heb bijna genoeg voor de volgende poging! Ze wist alleen niet echt wat een behandeling kost en ik moet uitvinden hoe het zit als ik de echo's in mijn eigen ziekenhuis wil doen maar ik ga volgende week maar een een paar rondjes bellen.

Dus eigenlijk is bij deze besloten dat we doorgaan! Het zal waarschijnlijk pas november worden omdat manlief een MRI moet voor zijn rug en we niet weten wat daarmee moet gebeuren. In oktober komt het denk ik slecht uit dus november. Kan ik mooi nog wat kilo's afvallen en hij aan de vitamines...

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, heb wel meegelezen maar had afgelopen week niet zo'n zin om te schrijven. Ik heb vorige week vrijdag de punctie gehad, helaas maar 2 eicellen en die zijn geen van beide bevrucht, dus we waren snel klaar met onze eerste poging.

Ws doen we nog wel 1 poging, eerst maar eens een gesprek met de arts volgende week.

Lot, we zijn bijna even oud en in hetzelfde ziekenhuis onder behandeling!

Groet Menta

Geplaatst
Hoi, heb wel meegelezen maar had afgelopen week niet zo'n zin om te schrijven. Ik heb vorige week vrijdag de punctie gehad, helaas maar 2 eicellen en die zijn geen van beide bevrucht, dus we waren snel klaar met onze eerste poging.

Ws doen we nog wel 1 poging, eerst maar eens een gesprek met de arts volgende week.

Lot, we zijn bijna even oud en in hetzelfde ziekenhuis onder behandeling!

Groet Menta

Hallo Menta, zo een eerste poging had ik jammer genoeg ook ... en verloren poging om zo maar te zeggen ... bij de 2e poging hadden we 2 embryo's die terug geplaatst zijn helaas zonder resultaat, nu vorige week vrijdag de 3e terugplaatsing gehad van 1 embryo en nu maar hopen dat deze wel blijft zitten ... succes met je besluit,

lfs. Nicole

Geplaatst

@Menta: succes met je gesprek met je arts volgende week en je beslissing.

Wie weet kom ik je zomaar tegen ergens tussen kamer 17 en 16 op de grote blauwe bank.... hopelijk krijg ik volgende week m'n pilbloeding en kan ik met Gonal en dus met de regelmatige echo's beginnen....Lieve mensen zijn het daar op de ferti-poli he!

cu,

Lot

Geplaatst

Ha meiden,

Welkom Menta bij ons.

Caroline,klinkt allemaal wel goed zeg als ik je verhaal zo lees. En nog even de tijd om alles te regelen.

Nicole,voel je je nog oké?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Vanochtend uitgangsecho gehad en alles ziet er goed uit voor onze derde en mocht het nodig zijn NIET de laatste poging want...... ik heb mijn verzekeraar ONVZ gesproken en die vergoeden met het aanvullende pakket dat ik heb ook de verdere pogingen mits de behandeld arts kansen ziet voor een positieve afloop. En mijn arts heeft al aangegeven een dergelijke medische verklaring af te zullen geven :bf_new: Dat geeft ineens zoveel rust in mijn hoofd!!

Wel stappen we over van Gonal-F op Menopur. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik ga nu eerst eens even heel erg ontspannen!! Even lekker 'n zorg minder!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ha Lot!

Fijn bericht! ga dr voor meis!

Ik heb voor mn 1e poging decapeptyl en Gonal-F gekregen,wat is bij jou de reden dat ze dat veranderen?

Liefs,

Elies

Geplaatst

@ Elies: de kwaliteit van mijn eitjes is dubieus, met Menopur hopen we niet zozeer meer eitjes te krijgen, maar wel betere. Ik ben benieuwd. De Gonal-F ligt nog gewoon in de groentela, dus mochten we toch die 4e poging nodig hebben, kan ik kiezen waar ik het meeste vertrouwen in heb.

Afwachten nu!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Lot,

Ow oké is dat de reden. Ben benieuwd of ze bij mij ook nog iets willen wijzigen in de hormoon toestand.

Goed weekeinde allemaal! :bye:

Elies

Geplaatst

Hoi Lot,

Ik ben overgegaan van Gonal op Menopur bij de derde poging, omdat het betere eitjes zou geven. Het is meet gedoe om te gebruiken maar dat went snel. Helaas ben ik niet zwanger geworden, maar ik had wel 11 eitjes. Je weet toch nooit waar het aan ligt, ik ga nu weer voor Menopur.

En dat van die verzekering verbaast me! Ik ga ze toch ook eens bellen, want de arts heeft bij mij ook groen licht gegeven dus...? Die zal ook wel zo'n verklaring willen afgeven. Ben benieuwd, zal er niet teveel op hopen, maar ik moet ze toch bellen.

Succes!

Caroline

Geplaatst

@Lot, inderdaad hele fijne mensen daar op de poli! We gaan aardig gelijk op, de kwaliteit van mijn eicellen bleek ook matig dus ik stap ook over naar Menopur. Mag bij de volgende cyclus starten met spuiten. Zoals ik er nu over denk wordt dit de laatste poging. Maar goed, we zullen zien.

@Coni, spannend voor je! Ik hoop dat je nog goed zit op het wachtbankje!

Iedereen verder succes met wachten en doorgaan, waar dan ook in het proces!

Groetjes Menta

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer even een krabbel van mij.

Vandaag weer zo'n bloeding gehad als vorige maand! Om gek van te worden!!! Ik voel gewoon dat het nog geen menstruatie is. Heb de symptomen helemaal nog niet en die bloeding is ook weer opgehouden! Heb voor de zekerheid wel het ziekenhuis gebeld en de arts had gezegd dat het kan zijn dat mijn baarmoeder nog "aan het opruimen is"! Komt vaker voor! Ik moet nu gewoon mijn menstruatie afwachten (dat zal toch woensdag of donderdag moeten komen) en dan op de tweede dag een echo zoals afgesproken! Dus nu maar hopen dat het van de week allemaal gewoon op gang komt! Spannend weer. Ik hoop niet dat ik NOG een maand moet wachten!

@Michaela: succes morgen bij de uitgangsecho!

@Menta: bedankt voor het succes wensen. Het is vrij rustig de laatste tijd hier omdat de meesten in afwachting waren/zijn op een nieuwe poging denk ik!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi, ik zit nog prima op het wachtbankje al duurt het wachten wel verschrikkelijk lang hoor ... ik heb wel met zitten een wat "kramperig" gevoel in mijn onderbuik ... soms denk ik dat ik mijn borsten voel ... maar ik denk ook dat mijn fantasie met me op de loop ga ... ik durf nergens op te hopen namelijk ... zal blij zijn als het de 12e is ... de 12e is trouwens 16 dagen na de terugplaatsing ... wanneer mogen jullie bij een terugplaatsing testen is dat met 14 of 16 dagen???

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi, oké ... ik ga proberen toch de 12e aan te houden ... ik ben bang voor de onzekerheid die ik krijg als ik eerder ga testen ... als de test dan negatief zou zijn ( na 12 of 14 dagen ) dan ga je toch denken van ... "zal ik dan toch te vroeg hebben getest ) en die onzekerheid wil ik niet ... dus ik ga het proberen uit te zingen tot zondag pfffffffffffff .......... hoe kom ik de dagen door hahahaha .... tis niet anders maar tis deze keer wel zwaarder dan normaal omdat er natuurlijk veel vanaf hangt want dit is toch echt onze laatste poging ... het idee dat het hierna toch echt over is doet me verdriet dus daar denk ik nog maar even niet aan ... ik kan er niets aan veranderen maar toch hoop ik op een klein wondertje ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Ha meiden,

@Claus,wat is dat nu toch weer bij jou meid? zou dr toch nog iets niet helemaal oké zitten?

@ Nicole,blijven zitten hoor! Nog een paar dagen te gaan,open jij september maar met goed nieuws! Mijn testdag was trouwens 14 dagen na de tp,die heb ik helaas op 1 dag na niet mogen halen.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ik ben even een weekje weggeweest.

Nicole blijf zitten waar je zit.

Claus zou dat dan die folikel zijn die er nog zat?

Ik zou vragen om een echo als ik jou was.

Vervelend dat het niet normaal kan gaan.

Rachel

Geplaatst

Hai,

Ik wacht nog even af of ik van de week gewoon ongesteld word want dan krijg ik zowiezo een echo. Mocht het niet komen dan ga ik weer bellen! Ik denk niet dat het die follikel is die er nog zat omdat de arts zei dat ik die al kwijt zou moeten zijn omdat het een maand geleden al 20mm was.

Ik zal nog ff geduld moeten hebben helaas!

Geplaatst

Hallo meiden...hier even een berichtje van mij: ik ben vandaag voor een uitgangsecho geweest in DD en heb daarvoor een gesprek gehad met de behandelende arts. Hij gaf eerlijk aan, dat hij ons heel weinig kans geeft omdat ik maar weinig eitjes heb en de kwaliteit niet zo goed is (op onze leeftijd is dat zo). Hij begreep als wij nog een poging wilden doen maar zei dat we wel realistisch moeten zijn. Nou dat zijn we. Als dit niet gaat lukken dan komt er ook geen volgende poging meer.

Ik krijg nu menopur 300 en de neusspray. We starten zaterdag met stimuleren. Was alleen vergeten te vragen of ik het in twee gedeeltes moest spuiten...even nog achteraan. Dan de 16de de eerste FM (in Beverwijk). Vond Dr S trouwens oké. Dus nog even afwachten en dan gaan we weer beginnen...

Nicole: nog even volhouden hoor. Je ben er bijna en dan weet je het. Ja het is killing die onzekerheid. Je kunt beter een boek gaan lezen ha, ha om je gedachten te verzetten. Ik zou niet eerder testen. Gewoon heel nuchter op de dag dat het volgens schema zou moeten. Dan hoef je je ook niet af te vagen of je te vroeg getest hebt...Sterkte nog met de laatste loodjes...

Claus: sterkte ermee, hoor. Lijkt me balen als je niet weet wat het is. Je kunt het toch ook gewoon laten onderzoeken? Is het alleen de laatste twee keren nu geweest of heb je het daarvoor ook al gehad? Ik hoop dat je snel ongi wordt. Wat zeiden ze erover bij de eerste keer?

De andere meiden ook veel succes verder!!!

Geplaatst

Hoi Michaela,

Als je 300 Menopur spuit moet je inderdaad 2 x per dag spuiten, S'morgens en s'avonds.

Maar bel Irma nog maar even voor de zekerheid.

Succes!

Geplaatst

Ha Gigi,

En Sylvie, dank ook voor jouw bericht!

Had net heel bericht ingetikt en is de tekst weg, kan ook de mailstring niet vinden - sorry, ben ook sukkel met computers....vandaar de vertraging, en plaats dit bericht nu ook onder dit topic want ik kan jullie anders niet vinden....sorry, echt suf!

Wat spannend Gigi, hoe is het gegaan? leef met je mee hoor!

Wij hebben de afgelopen cyclus gelaten voor wat hij is ofschoon Dr. Scholtes nog wel iets van kansje zag, doch ik ben behoorlijk van het pad geweest door de rare ontwikkelingen. In ieder geval had ik 5 kleine follikels en 1 grotere van 15 mm en endometrium van 9,6 mm. Bij volgende echo was grote follikel opeens 13 mm en endometrium 5,5 mm - Dr.Scholtes schrok hier niet heel erg van want gezien het feit dat de metingen telkens door anderen zijn verricht krijg je onduidelijk beeld zei hij....

Weet niet of ik nu ovulatie heb gehad - herkent een van jullie dit verhaal? Dr. Scholtes zegt dat hij dit wel vaker ziet.

Hoop dat ik gauw ongesteld word en dan beginnen wij semi-natuurlijk: reageerde 2e poging na lang doorslikken pil vanwege vakanties niet heel goed op Menopur etc. en schijnt ook beter te zijn voor eicel kwaliteit...

Tot gauw! Vl lfs, L. A.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik heb even een poosje niets laten horen, wel meegelezen met een ieder. Gisteren gebeld door Dr S dat we kunnen starten. Hij wil niet wachten op de uitslagen van bloed en genetisch onderzoek van mijn vriend. Wat als ik er nu over denk wel raar vind, want waarom dan dat onderzoeken? Ga dat nog maar vragen aan Irma. 23-09 uitgangsecho en krijg ik de recepten mee. Vraag alleen is of vriendlief dan niet weer het land uit is voor zijn werk. Hij had een fijn schema van 5 weken werken en 4 thuis maar dat project is opeens gestopt en nu is het wachten op waar en wanneer en onder welk schema hij weg gaat. Als hij weg is gaat de 23ste niet door en moeten we dus wachten...zucht

weten jullie hoe het verder gaat als ik de 23ste moet komen, rond de 27ste ongesteld moet worden, ga ik de 3dg van de menstruatie stimuleren en daarna? Wanneer weer echo laten doen om de follikels te meten? is allemaal zo nieuw voor mij.

Groetjes

Saskia

Geplaatst

Hai Saskia,

Bij een cryo moet je ongeveer anderhalve week later de folikelmeting doen, maar ik vermoed dat

dat bij een vers tp sneller gaat.

Claus hoe is het bij jou? Al ongesteld?

Ik ben vandaag al ongesteld geworden en heb me alweer aangemeld.

Vanmiddag wordt ik dan gebeld voor de fm.

Nicole zit je er nog?

Morgen testen toch?

Ik duim heel hard voor je. zet hem op.

Hoe is het met de rest?

Elies hoe is het met jou?

liefs

Rachel

Geplaatst

Hai Rachel,

Ik ben gisteren ongesteld geworden mooi op tijd gelukkig)en heb straks om 11.00 uur de echo! Spannend! Zodra ik terug ben laat ik weten of we vanavond mogen beginnen met stimuleren !

Gaan we straks toch weer gelijk op?

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de echo gehad en alles zag er goed uit! Geen grote follikels meer die in de weg zaten! Ik mag vanavond beginnen met stimuleren! Yes! Ben blij, opgelucht, vol spanning, alles giert weer door me heen! Brrrr.

Nicole: succes morgen met testen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden