Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als hij weg is gaat de 23ste niet door en moeten we dus wachten...zucht

weten jullie hoe het verder gaat als ik de 23ste moet komen, rond de 27ste ongesteld moet worden, ga ik de 3dg van de menstruatie stimuleren en daarna? Wanneer weer echo laten doen om de follikels te meten? is allemaal zo nieuw voor mij.

Groetjes

Saskia

Hoi Saskia, waarom de afspraak van de 23 ste cancelen als je vriend er niet bij kan zijn? Er zal een uitgangsecho bij jou gemaakt worden en besproken hoe verder. Het is natuurlijk prettiger als je het samen kunt doen, maar je vriend hoeft dan niet getest te worden, hoor.

Ik weet niet in welk voortraject je zit. Slik je nu de pil ter voorbereiding zeg maar? Dan weet ik het vervolgtraject wel: vanaf de laatste pildag, begin je vijf dagen later met stimuleren en dan is meestal na zes dagen de eerste FM. Je hebt ook protocollen dat je vanaf eerste cd begint met stimuleren. Dus ik weet niet wat jij gaat volgen.Succes in ieder geval.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de echo gehad en alles zag er goed uit! Geen grote follikels meer die in de weg zaten! Ik mag vanavond beginnen met stimuleren! Yes! Ben blij, opgelucht, vol spanning, alles giert weer door me heen! Brrrr.

/quote]

Hi Claus, goed zo! Je mag weer. Welke hormonen gebruik jij? Ik ben vanochtend weer begonnen met 300 Menopur en vanaf donderdag gebruik ik al 3 maal daags suprefact, een

neusspray. Stimuleert de hypofyse bij het aanmaken van eitjes, dus ben benieuwd.

Succes, he!!!

Geplaatst

Hey Michaela,

Ik heb de korte versie en hoef dus van te voren niets te gebruiken. Ik moet op cyclusdag 2 (vandaag) beginnen met 150IU Puregon (FSH). Dan op cyclusdag 6 moet ik daar Orgalutran(zorgt dat ik geen vroegtijdige eisprong krijg) bij gaan spuiten.

Op cyclusdag 8 krijg ik dan de eerste follikelmeting.

Waar moet jij die Menopur voor gebruiken? En als je dat gehad heb mag je dan ook gaan stimuleren? (of is de Menopur juist om te stimuleren). Sorry voor mijn onnozelheid hoor, maar er zijn blijkbaar zo veel verschillende behandelmethode's!

Ik zie in je handtekening dat jij 16 september je eerst FM hebt. Dan ben ik een dag na jou aan de beurt! Spannend!

Jij ook super veel succes!

Geplaatst

Hoi Michaela,

Dank voor je reactie. We weten nu nog niet naar welk project, in welk land en voor hoelang. Er wordt ongeveer gezegd voor hoelang maar dat kan rustig een week langer worden.

Natuurlijk kan ik alleen gaan de 23ste, ik ben naar andere echos ed in Utrecht ook zonder hem gegaan, maar als het stimuleren lukt zal daarna een punctie gebeuren en dan is zijn aanwezigheid wel gewenst om het zaad te leveren.Dat is wat ik bedoelde.

Ik slik nu geen pil.Irma zei dat ik de 3de dag zou moeten beginnen met stimuleren.

Groetjes

Geplaatst

Hi Saskia, je bedoelde dat je vriend dan langere tijd afwezig is en te ver weg? om op tijd zijn bijdrage te leveren. Ja dat is wel balen als je dat nu niet weet. Heeft hij geen tweede man zeg maar die eventueel op die dag in kan springen? Zullen jullie ook al vast aan gedacht hebben. Ik hoop voor je dat er gauw zicht op komt wanneer je mag, want het lijkt nu af te hangen van het project van je partner. Heb geduld. Met welk hormoon ga jij stimuleren?

Hi Claus, klopt, menopur is een van de vele hormonen die gebruikt kunnen worden. Menopur wordt vaak gegeven aan de 40 plussers omdat zo eerder de kwaliteit van het eitje gestimuleerd wordt dan de kwantiteit. Maar ik heb er deze keer ook nog een neusspray bijgekregen, dat ook nog moet helpen en dat gebruik ik dan een week lang. Ben benieuwd.

Ik doe de fm trouwens in Beverwijk hoor, want het heen en weer gereis vanuit Noord Holland naar DD heeft me veel vrije dagen gekost. En Dr S vond dat geen probleem. Heeft er al eerder mee samen gewerkt.Is jou protocol nu trouwens afwijkend van de eerste keer?

We gaan er voor. Ik zal ook voor jou duimen Claus!

Geplaatst

Hoi Michaela,

Helaas is er geen 2de man op zijn werk die makkelijk kan inspringen. Ze zitten voor het werk over de hele wereld in de meest afgelegen plekken.( dat realiseer je je allemaal niet als je verliefd wordt biggrin.gif). We wachten nu maar af tot hij meer weet. Ondertussen hou ik de 23ste gepland in de hoop dat we hem niet hoeven af te zeggen. Ik weet nog niet welk hormoon ik ga krijgen.

Voor jou ook weer spannende tijden he? Zag dat je de fm in NL doet. Ik moet ook even informeren of ze in Amersfoort bereid zijn dat te doen en anders een ander ziekenhuis. Het UMC waar we eerst liepen( en geen ivf doen omdat ik maar 4 follikels had) wil niet mee werken aan echos en fm als ik in DD onder behandeling ben.

Groetjes

Geplaatst

Claus goed nieuws. Gaan we weer samen gezellig.

Michaela en jij ook helemaal leuk met zijn drieen wachten.

Ik ben benieuwd hoe het met Nicole is.

Ik heb 20 september mijn eerste fm.

Rachel

Geplaatst

@ Nicole, je testdag vandaag!! Heel veel succes!!! Laat je ons weten hoe die is uitgevallen? Ik zal voor je duimen dat die hartstikke positief is. Voor jou natuurlijk in de eerste plaats en voor ons, om onze spirit omhoog te houden en hoop te blijven hebben!

@ Saskia, ik heb wat ziekenhuizen in de omgeving gebeld en werd wel steeds moedelozer, tot dat ik Beverwijk aan de lijn kreeg! Wat een opluchting toen zij ja zeiden! Dus gewoon blijven proberen.Alles is dichterbij dan DD, denk ik dan.

@Ja, Rachel dan gaan we bijna samen met Claus. Als ik daar überhaupt op beland gezien mijn geringe oogst de vorige keer maar laten we vooralsnog positief blijven. Ik doe er alles aan nu en meer kan bijna niet. Draag nu ook een maansteen die de vruchtbaarheid schijnt te vergroten. Dus het is gewoon afwachten en een beetje hopen.

Geplaatst

@Michaela: ik heb inderdaad weer hetzelfde protocol als de eerst keer. Dit omdat alles verder goed is gegaan behalve de innesteling.

Ik heb gisteren nog wel gevraagd hoe de kwaliteit van de embryo was die teruggeplaatst is en die was goed. Ze had gelijk door dat ik dit vroeg ivm een terugplaatsing van 1 of 2 embryo's (als het stimuleren allemaal weer mag lukken natuurlijk). Ze zei dat de kans op een meerling 30% is bij een terugplaatsing van 2 maar aangezien mijn leeftijd die kans toch weer heel gering ihads. Ze gaf me een adres van een site van het Radboud ziekenhuis waar een keuzehulp op staat over terugplaatsing van 1 of 2 embryo's. Vriendlief begon gelijk weer te stuiteren omdat hij een meerlingzwangerschap echt niet ziet zitten en dus maar 1 terugplaatsing wilt. Gelukkig begrijpt hij wel waarom ik die vraag aan de arts voorlegde.

En inderdaad, het is wat je zegt, positief blijven hoor!

@Rachel: ik snap even iets niet (voel me soms zo blond! Haha): waarom krijg jij een follikelmeting? Er wordt bij jou toch een cryo teruggeplaatst? Ik stel me zo voor dat je die terugplaatsing tegen het einde van je cyclus krijgt als je baarmoeder weer zover is om een cryo te ontvangen. Wat heeft dat met een follikelmeting te maken?

Vind het wel fijn dat we gelijk met elkaar opgaan.

Geplaatst

Hey Rachel,

Ik zit nog eens na te denken en nu denk ik opeens dat je misschien die FM hebt om te kijken wanneer je en eisprong zou gaan krijgen zodat ze weten wanneer de terugplaatsing is. Zo iets?

Nou ja, ik hoor het wel van je! Hihi.

Groetjes

Geplaatst

helemaal goed om te kijken wanneer de eisprong is.

Dus jullie hebben ook het probleem van 1 of 2?

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik ben benieuwd hoe het met Nicole is.

Rachel

Geplaatst

Ok nu snap ik het!

Vriendlief heeft niet het probleem van 1 of 2 hoor, die is er heel strikt in: 1 terugplaatsing! Valt verder bijna niet over te praten. Maar ik denk er wel heel veel over na. Ik wil ook de kans op een meerling zoveel mogelijk uitsluiten maar ja, wat jij toen zei, de kans dat er 2 innestelen is zo klein!

Spannend dat we nog niks van Nicole gehoord hebben!

Geplaatst

@Rachel, ja ik doe ook acupunctuur en gebruik nu ook kruiden om extra follikels te helpen ontwikkelen.Omdat de linker kant niet zo mee doet waardoor mijn oogst gering blijft, heb ik laatst bij de acupunctuur gevraagd of ze

de linker kant kan activeren. Ze moest lachen en heeft er naalden ingezet en het werd super rood, dus de energie

is gaan stromen. Ik let ook op mijn voeding(geen koffie) slik de betere vit pillen en omega 3 capsules en sinds een paar dagen draag ik een maansteen..... Gebruik je ook kruiden van de acupuncturist?

@Claus, ja het is moeilijk die keuze tussen 1 of 2 terugplaatsen. Bij ons zei Dr Scholtes in DD dat hij zelfs drie wilde terugplaatsen, omdat de innesteling op onze leeftijd moeilijk wordt en als je jezelf een kans wilt geven moet je drie terugplaatsen. We waren zeer verbaasd en schrokken daarvan omdat onze discussie ook niet verder kwam dan 1 of 2. We hebben uiteindelijk '2' aangekruist. Dus ook jij Rachel misschien even met de partners

bespreken dat wanneer jullie echt een kans willen er minstens twee teruggeplaatst moeten worden. Zo kan er minstens een blijven 'hangen'. Twee schrikt af maar wat had jullie vriend gezegd wanneer jullie via de natuurlijke weg een tweeling hadden gehad? (laat staan drie)Nu heb je soort van een keuze, maar eigenlijk heb je die ook weer niet...Succes in ieder geval.

Meiden succes, he. Ik ga de 16de voor de eerste meting, Claus de 17de en jij Rachel?

Geplaatst

Ik ga de 20e voor de fm.

Raar he elke ziekenhuis heeft weer een andere mening.

Bij ons raden ze het steeds af om er 2 terug te plaatsen.

Bij mijn zoontje had ik er ook 2 terug laten plaatsen.

Ik ga toch voor 2 omdat het mijn laatste kans is.

Mijn vriend heeft dezelfde mening als jouw vriend Claus.

Daarom ga ik het doen zonder dat hij het weet.

Voel me wel een beetje slecht daardoor.

Ja ik gebruik ook kruiden maar pas sinds kort.

Raar dat we niets van Nicole hebben gehoord.

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Goed te lezen dat er weer een aantal van jullie in de race zijn voor een wondertje!

Claus fijn dat er voor de rest niks mis was en je van start kunt.

Nicole hoe is het!!!!!!!??????

Ik nog wachtende,woensdag gesprek in zhuis dus ben benieuwd of ze nog iets anders voor mij in petto hebben of dat ik hetzelfde schema krijg als bij poging 1.

Liefs voor jullie en ga dr weer voor meiden,

Elies

Geplaatst

Ha meiden,

Iemand al iets van Nicole gelezen dat ik even heb gemist?

Alles oké met jullie verder?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies hoe is jouw gesprek gegaan?

Mijn schoonvader is opgenomen in het ziekenhuis hij is helemaal van de wereld.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Ow Rachel je schoonvader,ernstig dus!?

Wat denk je wat....schuif maar een stukje op meiden,want ik was gister in het zhuis (cd3)en mocht gisteravond nog beginnen met spuiten! ik stond dr gewoon van te hakkelen en te stotteren vlgs mij hihi.

Mn dosis Gonal wel op 300 in tegenstelling met de vorige poging toen ik met 225 moest starten en pas na de eerste fm met 300 verder moest.

Ook ipv decapeptyl nu cetrotide gekregen daarmee op cd7 beginnen dus de apotheek hebben ze haast geboden om het te regelen.

Moet nog even aan het idee wennen dat poging 2 al van start is gegaan maar wel fijn dat het zo is natuurlijk!

Nog niks van Nicole...mmmm

Liefs,

Elies

Geplaatst

Wst een goed nieuws Elies.

Gezellig kom erbij, wordt nog druk hier.

Mijn schoonvaders is al 85 en er is iets in zijn hoofd geknapt.

Hij is helemaal van de wereld.

Vandaag krijgt hij een ct scan.

IK had iets gelezen van Nicole dat ze een hele lichte positieve test had, maar

op een ander topic.

Elies heb jij dan al deze maand de punktie?

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha girls,

Ja ik heb even in de agenda dagen zitten tellen,vermoed dat ik dan de 28e september de punctie zal hebben.

Ben nu wel weer aan het idee gewend maar gister was ik er nog even niet op voorbereid,zat al op de kalender te kijken wanneer ik in oktober van start zou kunnen gaan.

Wel zeer benieuwd hoe de verhoogde dosis zn werk gaat doen in mn lichaam. Begreep gister nog dat van de 6 eicellen die de vorige keer zijn gevonden er 5 waren bevrucht maar dus maar 1 uiteindelijk goed genoeg gedeeld had voor tp. En tja zei de arts dat komt door je leeftijd...ben natuurlijk wel 41+ en geen jonge blom meer!

Ow dus gelezen over een licht positieve test bij Nicole,dat had ik even gemist in andere topics.

Nicole meld je es meid!;-))

Liefs!

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden