Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat gaat de tijd snel he!!Wij gingen in september 2008 voor de intake, nu al ruim 2 jaar geleden! Pfff en nog niet zwanger, had ik nooit gedacht. Ik ben vrij naief aan dit traject begonnen, mede omdat een vriendin vlak daarvoor zwanger werd van de eerste ICSI, dus ik dacht: gaat ons ook lukken! Nou mooi niet, volgende week start poging 4!

Ik twijfel niet meer aan 2 terugplaatsen, heb eerder spijt dat ik de eerste twee pogingen 1 heb gedaan...

Succes meiden!!

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moguh meiden,

Na nog es een goed gesprek met mn lief besloten dat we gaan vragen of ze beide cryo's willen ontdooien en terugplaatsen.

Stuk rustiger nu in mn hoofd ;-))

Caroline, wanneer mag jij weer? Lees half november in je handtekening en dat is vandaag ;-)).

Liefs,

Elies

Geplaatst

O Rachel, gefeliciteerd! Wat super zeg....wat zul jij je opgelucht voelen.

Lastig de keuze tussen 1 of 2 terug plaatsen. In Dld raadt dr. S zelfs 3 aan om terug te plaatsen, omdat de zwangerschapkans bij 40+ers heel laag is en er daarom ook bijna geen meerlingzwangerschappen zijn in die leeftijdscatergorie. Ik zou voor 2 gaan. En stel je zou toch zwanger blijken te zijn van een tweeling, is dat voor jullie een probleem? Of is het meer de angst voor extra complicaties?

Als ik 20+ zou zijn zou ik er 1 laten terugplaatsen omdat dan de kans dat je een meerling krijgt veel groter is.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Elies ik ga starten zodra ik ongesteld word, een dezer dagen. Ik verwacht het donderdag maar weet het nooit zeker en zoals bij velen: als je er op zit te wachten...

Hoe gaat het met jou Manouk? Iets beter?

Ben inderdaad ook benieuwd naar Mees, nog niks gehoord! Maar ik denk als ze een positieve test had dat ze het wel van de daken zou schreeuwen toch?

Caroline

Geplaatst

Manouk,

Ja daar hadden mn liefde en ik het gister nog over,mocht dat wel zo zijn zwanger van 2 natuurlijk meer kans op complicatie's enz enz maar het is meer dan welkom hoor. Altijd al gedroomd van een eettafel vol kindjes ;-))

Liefs

Geplaatst

Caroline, we gaan waarschijnlijk gelijk op. Ik verwacht mijn ongi ook ongeveer donderdag. Morgen gaan we naar Dtsl voor de uitgangsecho en ik hoop dat meteen de recepten van de medicijnen mee te krijgen.

1, 2 of 3 terugplaatsen...moeilijke keuze is het he. We hebben onze leeftijd niet mee, anders had ik ook gekozen voor 1. Maar omdat ik 41 ben laat ik er toch drie terugplaatsen. (er vanuit gaande dat er drie goede bevruchtingen zijn he... laten we hopen.)

De kans op een drieling is bijna nihil, een tweeling komt dan vaker voor. Als er maar 1tje blijft plakken en wil blijven zitten dan zijn we dolgelukkig. Ik ben wel heel bang voor complicaties als het een meerling is. De kans op een zwangerschap bij TP van 1 is laag helaas, daarom meer.

Groetjes, Jersi

Geplaatst

Hoi Jersi, leuk dat we gelijk opgaan. Blijf lekker meeschrijven in dit topic zou ik zeggen, dan houden we elkaar op de hoogte! Spannend dat je er 3 gaat doen, dat mag hier natuurlijk niet, anders zou ik het zeker overwegen.

Flinke dosis Menopur ga je spuiten trouwens!

Succes!

Caroline

Geplaatst

Ja meteen volle bak he... Bij de 1e IVF had 300 menopur bijna geen effect, dus nu 450 en dan maar hopen dat dit wel wil. En natuurlijk nu het korte protocol. Ben blij dat ik geen deca meer hoef te spuiten.

Ik krijg morgen ook mijn AMH te horen. Ben echt benieuwd en hoop zo dat het goed is.

Jij ook succes!!!

Groetjes, Jersi

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik was ff 'uit' door migraine (kreeg ik zondagavond) en ben gelukkig weer beter.

Lief dat jullie zo meeleven wb test enzo, Manouk, Caroline, Elies, Marion en alle anderen!!

Ik heb nog geen test gekocht want ik bedacht me dat vriendlief in het buitenland zat die periode rond mijn eisprong. Dus het is onmogelijk dat ik zwanger ben. Haha Caroline, ja, ik zou het zeker van de daken schreeuwen!!

Elies, ja, zou ik ook doen. Toch maar gaan voor 2! Fijn dat je vriend het ook wil!

Rachel, je gaat super!! Top!!

Manouk, hoe is het nu? Ik hoop een beetje beter.

Jersi, hoe is het met je AMH? Hoop goed. Ik weet dat soort dingen eigenlijk niet. Zegt dokter S dat gewoon of moet je het specifiek vragen?

Ik heb gisteren de mammografie gehad. Wat is dat erg!! Puncties zonder verdoving draai ik mijn hand niet voor om, steek massa's spuiten in me (nu niet meer maar eerst wel) en no problem. Maar dit!! Het voelde alsof je borsten van je lijf werden gescheurd! Ik huilde van de pijn!!

Gelukkig was de uitslag goed (ze kijken meteen) maar dan moet je nog 2 dagen wachten om de officiele uitslag bij je huisarts te krijgen. Dan nog wachten op de uitslag van het uitstrijkje. Ik hoop dat die er toch iets sneller is.

En dan nog wachten op ongi.

Nou meiden, succes he! :hugs2:

Liefs, Mees

Geplaatst

Ik heb net de 1e IVF TP achter de rug en helaas niet gelukt. Deze verhalen geven me wel goede hoop! Ik kreeg net een brief van de VU dat er 6 embryos zijn ingevroren in 3 buisjes, dus kunnen nog 3x proberen hoop ik (als er niets misgaat met ontdooien), blijf het wel een raar idee vinden trouwens... Weet iemand hoe dat gaat met ingevroren embryos? Heb je sowieso weer een stopmaand dan?

Geplaatst

Hai Possie,

Nee hoor dan mag je de volgende maand weer beginnen.

Lekker dat je 6 embryo's (cryo's) hebt.

Zelf ben ik ook bij het Vu in behandeling.

heel veel succes

Geplaatst

Hoi Rachel,

Wat een gave ticker heb jij!! Het gaat goed zeg! Helemaal geweldig. Heb je nog zwangerschapskwaaltjes?

Possie, goed dat je zoveel cryo's hebt! Geeft weer moed! Succes hoor!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hallo Meiden!

Ben heel blij! 2e echo was super goed, alles zit erop en eraan, de kleine is inmiddels, jaja, 3 cm groot! Goede hartslag, dus weer een grote stap verder!

Rachel, we lopen bijna gelijk!

Possie, tof zoveel cryo's!

Mees, Jersi en Caroline, succes.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Gefeliciteerd Lot! Super dat het zo goed gaat!

Gisteren de uitslag van mijn AMH 0,27..en da's dus echt laag terwijl mijn fsh 5,7 was en er bij de antrale follikel telling bij de eerste ivf 11 follikels klaarliggen. FSH schijnt dus toch niet zo heel veel te zeggen.

Alle meds zijn weer binnen en ik wacht nu mijn ongi af... nu maar hopen dat het snel komt...want als je er op wacht....

Geplaatst

Caroline lekker dat je weer kan beginnen.

Bij mij is ook de allerlaatste poging gelukt.

Ik had mezelf er helemaal op ingesteld dat het klaar was en nu

weer helemaal omschakelen maar dat lukt aardig.

Nu weer beginnen met spuiten?

Heel veel succes

liefs

Geplaatst

Dank je. Het gekke is (en gelukkig) dat ik er nog steeds vertrouwen in heb dat het gaat lukken. Ik hoop alleen wel dat het deze keer is!!

Het is overigens nog niet doorgezet, denk dat het morgen echt gaat beginnen en dan de eerste spuit weer. Gelukkig heb ik daar nooit problemen mee, alleen de eerste paar dagen altijd hoofdpijn van de deca. Ik hou jullie op de hoogte!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Fijn Caroline! bij jou ook weer actie. Hoe blij kan je zijn als je ongesteld wordt hihi!

Rachel jij gaat ook goed meis zo blij voor je! weten al veel mensen in je omgeving het?

Ik heb rust in mn hoofd gekregen na het besluit van 2 ontdooien,zondag zullen ze wel met allerlei argumenten komen maar ons besluit staat vast.

Hoop toch zo dat het nu toch eindelijk bij poging 6 het geluk aan onze kant staat en we een heel moeilijk jaar met veel verdriet en zorgen die ons zijn overkomen dit kunnen afsluiten met een positieve test.

Las op het op het 12 weken bankje dat Lot ook zo goed gaat fijn hé! En natuurlijk ons voorbeeld Sannie die bevallen is van een prachtige dochter wat geweldig!

Ha Jersi ook welkom aan jou van mij!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Ik heb het mijn ouders nu ook verteld en die waren superblij.

Die hadden het ook totaal niet meer verwacht.

Bij jou schiet het nu ook op.

Goed besluit om er 2 te laten terugplaatsen.

Je schijnt toch 10% meer kans te hebben.

Geplaatst

Dat lijkt me zo leuk: aan mijn ouders vertellen dat ik zwanger ben... die verwachten het ook totaal niet meer. Een paar jaar geleden vroeg mijn moeder er nog wel eens naar maar dat heeft ze (gelukkig) opgegeven. Mijn dochter wordt in maart ook alweer 7, dus iedereen, behalve de mensen die weten dat we bezig zijn, gaat er van uit dat ze enig kind blijft. Ik hoop nog steeds met heel mijn hart van niet!!!

Caroline

Geplaatst

@Caroline, meid succes he!!! :)

@Rachel, goh je ouders zullen een gat in de lucht gesprongen hebben! :)

@Alle meiden, meiden ik neem nu alvast afscheid voor een weekje. Morgenochtend vertrek in naar LA en ik denk niet dat ik een pc ga opzoeken daar ;)

Ik weet niet of ik verder vandaag nog online kom dusssssssssss

Tot volgende week en laten we afspreken dat ik alleen maar goede/fijne berichten terug lees!!!!

Dikke kus

Mar

Geplaatst

Helaas zijn wij weer van onze roze wolk af..... Afgelopen weekend ben ik bloed gaan verliezen, dus de echo van maandag a.s. was verschoven naar vandaag. W.s. is het vruchtje met 5 weken al gestopt met groeien (zou nu 7 weken geweest zijn). We hadden ons er verstandelijk al wel op ingesteld de afgelopen dagen, alleen gevoelsmatig komt het wel hard aan nu. We laten het hierbij, er komt geen nieuwe poging.

Ik wens iedereen hier wel alle goeds toe en hopelijk komt jullie droom wel uit!

Groetjes Menta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden