Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot, gefeliciteerd met je mooie echo! 3 cm alweer! En helemaal leuk dat jullie, Rachel en Lot bijna gelijk opgaan.

Ja Rachel, jullie laatste poging en dan zo'n mooi resultaat. Geeft ons moed! En gaaf he, om zulk geweldig nieuws aan je ouders te kunnen vertellen! Juist omdat het onverwacht is (voor hen), is het nog mooier.

Caroline, jij gaat dus weer bijna beginnen! Top. Ik hoop ook zo dat je je ouders over een paar weken ook zulk goed nieuws kunt vertellen!

En Jersi, jij bent er ook helemaal klaar voor. Weer overal volop actie.

Elies, goed besluit hoor. Zou ik ook hebben gedaan. Bij 2 heb je toch meer kans.

Marion, jij gaat lekker genieten in LA! Heel veel plezier! En als je terug komt is je hubby misschien wel helemaal voor ecd!

Liefs, Mees

O ja, ik wacht nog steeds...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Helaas zijn wij weer van onze roze wolk af..... Afgelopen weekend ben ik bloed gaan verliezen, dus de echo van maandag a.s. was verschoven naar vandaag. W.s. is het vruchtje met 5 weken al gestopt met groeien (zou nu 7 weken geweest zijn). We hadden ons er verstandelijk al wel op ingesteld de afgelopen dagen, alleen gevoelsmatig komt het wel hard aan nu. We laten het hierbij, er komt geen nieuwe poging.

Ik wens iedereen hier wel alle goeds toe en hopelijk komt jullie droom wel uit!

Groetjes Menta

Lieve Menta,

Wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte jullie beiden!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Heb voor vanavond nog een afspraak kunnen maken bij de osteopaat. De eigenaresse van de kliniek was met zwangerschaps verlof werd mij verteld en moest moed houden want die is met 43 jaar zwanger van nummer 2 leuk hé!

Ben benieuwd wat het voor me gaat doen,ben wel bekend met osteopatie maar dan voor rugklachten.

Alles oké met jullie allemaal?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Elies, hier nog weinig te melden. Ben nog steeds in afwachting omdat ik weer een maand moest overslaan. En wat kan een maand dan laaaaaaaaaaang duren zeg! Moet ongeveer 30 nov weer ongi worden en dan hoop ik dat we mogen beginnen! Ik had zo graag met jullie (ook Caroline en Mees) op gegaan maar helaas, nog even geduld hebben! Als je dan weer hoort dat er weer iemand van 43 zwanger is geeft dat toch weer moed en hoop he!

Succes vanavond!

@Caroline: is het al doorgebroken en mag je eindelijk weer beginnen? Spannend hoor! Dom vraagje: is Deca ook een follikelstimulerend hormoon? Ik zie die naam wel vaker voorbij komen maar ik ken het verder niet.

@Mees: nog steeds in afwachting! Wil je het graag worden en dan komt het niet! Lijkt me zo frustrerend. Jij leeft altijd zo met iedereen mee en zelf sta je in de wachtstand! Jouw tijd komt nog wel (en snel hoop ik voor je)!

@Rachel: Je gaat goed! SUPER meid! Word echt blij als ik je handtekening zie! Genieten maar!

@Menta: ..............brok in mijn keel! Heel veel sterkte! Knuf!

Succes iedereen verder weer en ik blijf jullie volgen!

Liefs Claus

Geplaatst

Elies, dat geeft de burger moed! Succes vanavond!

Claus, ik verwacht dat het vandaag doorzet... zo niet dan morgen, ach een dagje kan er nog wel bij. Decapeptyl heet het en dat is om je natuurlijke eisprong te onderdrukken. Vandaar dat je begint op dag 1 van je cyclus en het de hele tijd, tegelijk met het follikelstimulerend middel blijft doorspuiten. Dus ik doe elke avond 1 spuit links en 1 spuit rechts van mijn navel... Ach, gelukkig heb ik daar aardig wat vlees (vet) zitten dus kost me geen moeite, het lijkt me altijd moeilijker als je heel slank bent met een strakke buik en je echt een plooi moet vastpakken...

Succes met wachten, het is zo eind november! En dan ben ik ook nog bezig hoor, je loopt niet zo ver achter!

Caroline

Geplaatst

@Elies wat goed dat je hebt besloten er twee terug te plaatsen! Ik hoop dat wij ooit zover komen dat we uberhaupt iets te terugplaatsen hebben

@Menta, wat verschrikkelijk...wat een vreselijk nieuws. Hoop dat je het een plekje kunt geven..wat kan ik zeggen anders dan sterkte!

@Claus voor jou is het aftellen tot aan de ongi. Hoop dat het snel doorbreekt, want wachten is zo vervelend..

@Elinorac, als je nou vandaag ongesteld bent, dan lopen we samen op. Ik ben dus vanochtend ongesteld geworden. Heb meteen het Femara pilletje ingenomen en brrrrr we zijn dus nu officieel met poging 1b begonnen. Vindt het erg spannend. Volgende week vrijdag de eerste FM.

Geplaatst

Zucht... net weer even gecontroleerd: op het papiertje lijkt het al heel wat maar in het inlegkruisje stelt het nog niks voor... Ik moet tussen half 2 en 4 uur het ziekenhuis bellen of ik mag starten dus ik hoop voor 4 uur rood bloed te zien!

(Wat een raar bericht is dit, als het geen IVF forum zou zijn...)

Caroline

Geplaatst

Hi meisjes,

Caroline, Oh wat een frustraties ik kan het mij zo goed voorstellen!! Hopelijk breekt het door en kan je van start!!

Menta wat een rot nieuws en ik wil je heel veel sterkte wensen met deze super grote teleurstelling.

Hier gelukkig 4 goed delende embryo's waarvan er 3 nog beter zijn dus wij vertrekken morgen naar spanje voor een tp op zondag/maandag en dinsdag weer terug met de 2 aan boord. Super spannend en hopelijk na bijna 4 jaar eindelijk een positief resultaat omdat ik er echt wel moe van ben.

Dus bij deze alvast een heel fijn weekend.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Het wordt definitief niet meer vandaag beginnen, het is ruim 4 uur geweest en nog steeds niet echt rood. Heb ik echt altijd voor een nieuwe poging, zo'n aanloop van een paar dagen, normaal bijna nooit, zucht... Maar dan wordt het toch zeker wel morgen! Ik zal het laten weten...

Weekend!!

Caroline

Geplaatst

Hey meiden,

Jep, beetje laat en met mobiel toch nog ff alles lezen. Altijd zo spannend.

Haha Claus, we gaan misschien nog wel samen op zometeen. Want mijn ongi slaat gewoon 1 maand over. Ja, dat wachten duurt lang hè. Maar goed. Vindt het niet zo erg omdat de testuislagen er nog niet zijn en ze misschien , ondanks dat 'S zegt van niet, ze toch daarop wachten.

Wel grappig, iedereen (die NIET een tp heeft) zit te snakken naar rood. Bizar;-)

Mineut!!!!! Geweldig!!!!!! Spannend!! Ik wil alles weten natuurlijk, dus alles goed onthouden! Gaaf hoor!!!

Moet nu echt gaan pitten want over 5 uur alweer op.

Kuz, mees

Geplaatst

Zo jij was laat Mees, feestje gehad? Of kon je gewoon niet slapen?

Vanochtend is het eindelijk doorgebroken! Zometeen ziekenhuis bellen of ik mag starten maar lijkt me geen probleem. Actie vanavond!

Fijn weekend allemaal!

Caroline

Geplaatst

hoi allemaal,

ik ben bijna 40 jaar en wij hebben afgelopen vrijdag onze tweede iui gehad in combinatie met menopur en een spuit( ben even de naam kwijt) voor de eisprong.Die ik wel bij deze poging beter voelde,ook de afscheiding die ik bij onze eerste niet had dus we zijn benieuwd.

afwachten maar he

groetjes:positive energie:

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, beetje feestje en had nog geen zin in bed eenmaal thuis :-) Ga altijd laat, maar was idd beetje erg laat.

Caroline, top dat je weer kan beginnen! Geweldig! In volle vaart op naar een babeje!!!

Fiona, ook veel succes! Sterkte met wachten!!

Slaap lekker allemaal!!

Liefs, mees.

Geplaatst

Hoi Fiona, spannend voor jullie. Hoop dat de IUI aanslaat en jullie snel een wondertje in jullie armen kan houden.

Caroline, ook begonnen! spannend weer he!

Vrijdag heb ik het eerste Femara pilletje genomen en vanochtend om 07:00 de wekker gezet om met m'n suffe hoofd de menopur te mengen en te spuiten. Ging allemaal weer perfect, vanavond om 19:00 uur de tweede spuit.

Fijne zondag meiden!

Geplaatst

De eerste twee spuiten deca zitten er weer in en de hoofdpijn blijft tot nu toe beperkt tot een zeurderig gevoel... hopen dat het zo blijft. Een van de vorige pogingen heb ik dagenlang stevige hoofdpijn gehad!

Net een afspraak gemaakt voor de eerste FM volgende week maandag, het circus is nu echt weer begonnen!

Fijne dag allemaal!

Caroline

Geplaatst

@Caroline, Succes! Gelukkig is je hoofdpijn niet erg dit keer, ik kan me herinneren dat ik het de allereerste poging ook had, maar bij de andere 2 niet (gelukkig), dus hopelijk blijft dat voor jou ook zo! Op naar de eerste FM maar weer!

@Fiona: welkom en heel veel succes!

@ Menta: tjezus, meid wat balen nou weer! Veel sterkte met weer een teleurstelling.

Ben nog steeds niet veel online, nog steeds bang om negatieve verhalen te lezen. Begin wel steeds meer te beseffen dat ik echt zwanger ben. Durf er steeds meer in te geloven!

Van het weekend een pittige discussie met mijn zus gehad (huisarts) die zich afvroeg waarom we voor een punctie gaan, met alle risico's vandien. Ik heb er nooit aan getwijfeld dat ikeen Vruchtwaterpunctie wilde, maar nu weet ik het even niet. Wat vinden jullie? Ervaringen?

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik zou ook nog niet weten wat ik zou doen... Heb van mijn moeder het verhaal gehoord dat de dochter van een vriendin een miskraam heeft gehad na een vruchtwaterpunctie, maar volgens mij is die kans zo klein! Wel vreemd dat jouw zus de arts het afraadt? Volgens mij spreekt ze dan als zus en niet als arts?

Succes met nadenken, ik zou het ook heel moeilijk vinden!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Fijn Caroline je mag weer!

Ik ben vrijdagavond naar de osteopaat geweest,constateerde dat mijn baarmoeder aan de linkse kant weinig mobiliteit vertoonde. Ze zei "zou de oorzaak kunnen zijn dat je niet meer spontaan zwanger geraakt bent na je miskraam"zucht.....Maar alles goed behandeld en nu maar weer hopen.

Zijn gister voor de fm geweest. Slijmvlies mooi,eiblaasje oké dus vanavond mag de pregnyl dr in. Wordt vandaag gebeld wanneer de tp zal zijn nog niks gehoord mmmm hou nog even mn geduld en dan ga ik zelf maar even bellen. Dachten dat het óf vrijdag óf zaterdag zou worden.

Had me al schrap gezet voor een discussie met de arts over tp van 2 maar helemaal niets hihi. Euh ja dat ik dr wel rekening mee moest houden dat het een 2ling zou kunnen worden dat was al het commentaar wat we kregen.

Lot,jij gaat goed meis! super!

Rachel ook alles oké las ik in een ander topic heerlijk!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Elies dat schiet al op dan.

Spannend weer.

Caroline jij ook weer de basis gelegd.

Ik heb 3 december de nekplooimeting en 20 december de vruchtwaterpunktie dat wordt

allemaal nog spannend.

Ik kan nu mijn broeken al niet meer aan en heb al wat zwangerschapsbroeken gekocht.

succes ik ga heel hard voor jullie duimen

Geplaatst

Meiden,

Net gebeld door het zhuis. Zondag is de terugplaatsing word tussen 9 en 10 gebeld over het juiste tijdstip. Ik vind het wederom SPANNEND!

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden