Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Elies dat is nog eens goed nieuws over je test, nu maar hopen dat er geen kinkje in de kabel komt. Cystes zijn nooit welkom gewoon.

Claus, lekker doen waar jij je goed bij voelt. Is er de mogelijkheid om te starten en je bent er klaar voor, ik zeg doen.

Kijk naar Mees, ondanks dat je niet met een behandeling bezig bent blijf je er toch mee bezig. Lees maar goed in meid er komt heel wat op je af zodirect.

Caro, ik heb gewoon telefonisch contact gehad met het Erasmus. De info staat toch allemaal in de computer daar dus waarom niet...aan testen doe ik dit keer niet. Voorheen was ik een echte vroegtester en hing op wachtdag 7 al met mijn neus op dat venstertje. Ik sleepte de testen vanuit de badkamer naar de keuken om in het daglicht verder te speuren naar een tweede roze streepje. Daarna ging ik ze vergelijken weer of er verandering in zat. Mijn vriend werdt helemaal waus van mij en nu heb ik hem belooft om gewoon netjes te wachten tot ik overtijd ben. Ik voel vanalles en dan ook weer niks maar dat is bekend met die bollen. Ik hoop dat het toverbollen zijn...

Slaap goed allemaal

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een spanning weer hier! Moto en Caro zet 'm op meiden maar het is om gek van te worden die vreselijke onzekerheid pfffff.

Claus wat ontzettend fijn voor je ik duim zo voor je dat je nu echt eindelijk "gewoon"mag gaan starten zonder van die nare berichten en "verrassingen".

Kreeg gister in één keer de behoefte om weer te gaan plannen,maar mn lief herinnerde me dr even aan dat we gaan wachten tot na onze ski week hihi.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

:positive energie:

Hallo Dames,

Even een hart onder de riem voor jullie allemaal: heb vandaag de uitslag gekregen van de combinatietest en die was 1:1040 wat gelijk staat aan de kans op een kindje met Down voor een 24-jarige. Dus: we kunnen het echt nog wel, en dat wens ik jullie ook allemaal voor 2011: een lief klein en vooral gezond beebje!

Liefs,

Lot

(die nu weer kan gaan nadenken of ze nog wel of niet een VWP gaat laten doen, want ja, het blijft een kansberekening......)

Geplaatst

Hey Claus,

Top dat je uitslag goed is! Nu geen bloeding of cyste meer en hup; er meteen voor gaan!!:happydance:

Moto, jammer dat je geen cryo's hebt. En je had veel bevruchtingen. Dus het moet echt topkwaliteit zijn voordat ze ze invriezen?! Nou, hopelijk is het niet nodig en ben je lekker aan het innestelen! Wat erg he, dat wachten.

En Caroline, ook aan het wachten. Ik duim me te pletter!!

Lot, geweldig je uitslag. Je bent dus eigenlijk een 24 jarige, haha!

O, ik moet gaan. Schrijf later verder.

Liefs, Mees

Geplaatst

Dank je wel! Heel lief, gister had ik een hele sombere dag want hoofdpijn = vorige keren einde poging... Vandaag besloten positief te zijn, of in ieder geval neutraal want ik werd een beetje moe van mezelf...

Moto hoe voel jij je?

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een goed nieuws he Lot. Echt heel super voor jullie. Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft over die test. Alleen jij weet wat je voelt en wat voor jullie het beste is. Heb je veel steun aan Rachel? Jullie lopen toch een beetje gelijk op. Hoop dat het ook goed met haar gaat!!

Carolientje kom op he meid, laat de kop niet hangen nu. Misschien komt het gewoon van de hormonen. Probeer een beetje afleiding te zoeken. Ikzelf zit in een lekkere winterslaap, het is hier prachtig wit van de sneeuw en draai leuke muziekjes.

Ladies wat lief dat jullie zo meeleven. Dat doet me echt goed hoor en maakt me reuze blij. Wens jullie allemaal een fijn weekend en uitkijken met de gladheid hier en daar.

Lfs Mo

Geplaatst

Moto en Caroline het begint nu toch weer spannend te worden.

Met mij gaat het prima inmiddels 14 weken.

Maandag de vruchtwaterpunktie.

Meiden fijn weekend.

Rachel

Geplaatst

Lekkere afleiding gehad vanmiddag: bijna 2 uur gesleed en in de sneeuw gespeeld, met zonnetje, heerlijk! Zo is de winter wel mooi...

Wat ga je snel Rachel!! Succes maandag alvast!

Caroline

Geplaatst

Meiden ik heb goed nieuws! Kreeg vandaag de brief van het EMC, met trillende handjes opengemaakt: voor de allereerste keer, 2 cryo's!! Ik ben zo blij, dat geeft toch meer rust deze laatste dagen...

Geplaatst

Wow,

proficiat Caroline met je cryootjes. Heel byzonder voelt dat denk ik zo voor je testdatum. Weet je al wanneer jullie gaan testen?? Of doe je er ook niet aan net als ik. Alhoewel, ben nu toch wel heel nieuwsgierig aan het worden. Maar goed ik heb mijn vriend beloofd om rustig te blijven, haha!!

Rachel, heel veel sterkte maandag met de punctie. Ik duim voor je meid.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Goeiemorgen Moto,

Ik mag van de arts van het EMC die de TP deed morgen testen (hij zei dat kan wel hoor, 2 weken na de punctie) dus dat ga ik maar doen denk ik. Maasstad zou de 24ste zijn maar een dag voor Kerst zag ik toch al niet zo zitten...

Fijne (sneeuw)dag allemaal!

Caroline

Geplaatst

Super die cryo's Caroline! Succes met testen. Ik duim heel hard voor je meid!!!

Moto: nog even volhouden meid! Hihi. Succes!

Rachel succes morgen!

Fijne dag allemaal! Inderdaad, niet te geloven hoeveel sneeuw er is gevallen! Ga zo eerst mijn auto maar vast sneeuwvrij maken voor morgenochtend! Pfff.

Liefs Claus

Geplaatst

Helaas slecht nieuws meiden: vanmorgen negatief getest... Nog geen bloed gezien maar de bollen houden dat altijd tegen bij mij dus dat zegt niks. Ik maak vandaag de laatste bollen op dus zal morgen of overmorgen wel ongesteld worden.

Heb nog een sprankje hoop dat ik te vroeg was (en niet met ochtendurine getest) maar dat is maar een sprankje...

Caroline

Geplaatst

Oh Caroline balen maar ik hoop inderdaad dat je te vroeg was.

Ik ging snel kijken of je al getest had.

Mijn vwp zit erop en stelde weinig voor.

Wel weer even de baby kunnen zien.

hopelijk eind van de week de uitslag.

Caroline ik ga duimen dat je te vroeg was.

Moto wanneer mag jij testen?

Geplaatst

Neeeee Caroline, wat balen is dit meid.

Geen bloed houd moed lees ik op het wachtbankske dus er is nog hoop.

Sterkte wijfie,

Mo

Geplaatst

Ja die kreet ken ik maar al te goed... maar bij mij houden de bollen het altijd tegen en 2 dagen nadat ik daarmee stop komt het. Ik heb nog voor vandaag en dan stop ik ermee dus dan zal het over 2 of 3 dagen wel zo zijn...

Heb trouwens met het EMC gebeld en de cryo's zitten samen in 1 rietje helaas... dat doen ze altijd zei ze omdat 50% kans is dat ze goed ontdooien...

Fijn dat het er op zit Rachel, hopelijk een goeie uitslag eind van de week!

Geplaatst

Caroline, wat super balen!! Meid, wat erg! Ik weet hoe k.t het is en zou willen dat ik je kon opbeuren. Wel fijn dat je 2 cryo's hebt, maar daar heb je nu ff niets aan. Ik leef met je mee!!

(Ik heb het precies als jij. Wordt ook niet ongesteld door die bollen en dan een paar dagen nadat ik gestopt ben wel :-(

Grote knuffel, Mees

Geplaatst

Hey meiden,

Ik was een paar dagen druk, maar ben er weer.

Moto, jij mag morgen (vandaag) testen en duim en duim en duim voor je!

Rachel, succes met de vwp. Fijn dat het zo goed gaat!

En Lot ook!

Claus, ook fijn dat je bijna weer gaat beginnen.

Ik ben vrijdag ongi geworden. (Héél op tijd.) Heb zelf besloten om pas volgende cyclus met de pil te beginnen. Want mijn uitgangsecho is 7/2 en die is op de 18e dag van mijn cyclus. Ik heb uitgerekend dat dat goed uitkomt met de volgende cyclus (als ik weer keurig op tijd ongi word) en dan hoef ik niet zolang de pil te slikken. Heb nog wel DD gebeld maar daar waren ze al met kerstreces.

Tot morgen en hopelijk goed nieuws van MOTO!!!!!!!!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ha Mees,

Net als caroline ben ik gisteren pas gestopt met de bollen. Na haar bericht durf ik niet goed te testen dus doe het morgen maar. Goed dat je later start met de pil. Het lijkt me zowiezo raar om een pil te slikken maar sommige ziekenhuizen gebruiken dit protocol.

Rachel was het pijnelijk de vwp en weet je al wanneer je de uitslag mag ontvangen? Heel veel sterkte meid.

Claus nieuwe ronde nieuwe kansen, toi toi toi!!

Lfs Mo

Geplaatst

Ik zag je naam staan Moto en had gehoopt dat er een juichend bericht zou staan met een positieve test! Ik heb net bedacht dat ik denk ik pas overmorgen ga testen, als ik dan nog steeds niet ongesteld ben maar ik verwacht dat dan wel. Lekker, geen bollen meer! Klein genietpuntje...

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Nou Moto je houdt het wel spannend.

De vwp deed helemaal geen pijn en was zo klaar.

Als het goed is heb ik vrijdag al de voorlopige uitslag, uiterlijk maandag.

Caroline hoe is het bij jou?

Geplaatst

Nog steeds hetzelfde, al heb ik besloten toch morgenochtend te testen, met ochtendurine. Als er dan nog niet iets van een streepje te zien is dan geloof ik er niet meer in, dan zit ik op dag 13. Heb ook wel het gevoel dat ik ongesteld ga worden nu, denk morgen. Maar ik heb nog een sprankje hoop, moet je altijd houden he, tot het tegendeel is bewezen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden