Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden ook even hier moet ik het melden: ik zou eigenlijk vrijdag de TP van 2 cryo's hebben maar ik heb het afgezegd omdat afgelopen zondag de man van een goeie vriendin is overleden. Ik ben net twee dagen bij haar geweest om te helpen met de kindjes, van 1 en 4 jaar. Pfff wat een verdriet. Ik weet nog niet hoe het verder gaat, het EMC gaat verbouwen maar ik heb gehoord dat dat misschien pas in maart is dus kan het misschien volgende maand, anders wordt het april.

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha lieve Caroline,

Ik had een berichtje voor je achter gelaten in een ander topic maar door storing op de server was dit verdwenen.

Wat een vreselijke toestand.....na elke dag komt er een nieuwe dag zeggen ze dan maar voor heel veel mensen vraag je je dan af hoe het in vredesnaam verder moet. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om te doen wat je moet doen.

Ja gaat het emc verbouwen? Ik heb daar alleen de tp's en de punctie's in het Maasstad en jij? Hoop eigenlijk in maart weer te gaan starten voor onze laatste poging maar dat zal dan misschien niet gaan lukken?

Liefs,

Elies

Geplaatst

hoi caroline,

Wat vreselijk nieuws zeg. Heel veel sterkt ook voor je vriendin en de kindertjes.

@IVF moeder,welkom hier! Doen jullie de 4de IVF in nederland?

Geplaatst

Saskia, vlok en nadine heel veel sterkte tijdens de wachtweken.

Hoop op een groen bankje voor jullie allemaal...

Lfs Mo

Geplaatst

@Caroline Tjee, wat vreselijk voor jouw vriendin en haar twee jonge kindjes om haar man/hun vader te moeten verliezen. Ik vind het bijzonder om te lezen dat jij jouw priorieiten omgooit om er voor jouw vriendin te zijn. Heel mooi om te lezen.

@Saskia Nee, niet in het buitenland maar het EMC. Je kan daar tot je 43e terecht.

Geplaatst

Caroline, wat verschrikkelijk van de man van je vriendin en wat een verdriet brengt dit teweeg ! Dit is echte vriendschap je vriendins belang boven je eigen belang van het fertiliteiten circuit zetten dat maakt je een mooi mens ook al ken ik je niet. Nu zul jij denken logisch dat je dit doet maar in het echt zit niet iedereen zo in elkaar jammer genoeg. Chapeau !

Geplaatst

Dank je wel, word er bijna verlegen van maar inderdaad vind ik het niet meer dan normaal...

Elies in maart starten zal denk ik niet gaan, ik heb dezelfde combi als jij Maasstad/EMC maar toen ik vroeg naar de verbouwing wisten ze het in het Maasstad niet precies... Dus het EMC bellen denk ik. Ik ga dat straks ook doen, zal het wel even melden als ik wat weet.

Nou, update, aangezien ik de laatste was hier kan het nog in hetzelfde bericht.

De laatste TP in het EMC is 8 maart Elies, dus starten in maart gaat niet lukken. Ik ben vergeten te vragen hoe lang ze sluiten trouwens. Ik was namelijk te verbouwereerd, belde om te kijken of het goed was gegaan met doorgeven dat ik de TP niet wil en nee hoor, goed dat ik belde want ik stond gewoon op de planning om morgen te ontdooien! Heb natuurlijk daarna het M zh gebeld en ze gaan uitzoeken wie er gewerkt heeft. Zucht, als ik niet had gebeld waren ze gewoon ontdooid morgen...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik mail eigenlijk even met een vraag waar hopelijk 1 van jullie antwoord op weet.

Maar eerste even, Caroline wat een schok; het leven kan zo onrechtvaardig zijn. Veel sterkte, uiteraard vooral voor je vriendin! Vlok ook veel sterkte, hopelijk gaat het goed.

En Jeanine, van harte meid! Wat fijn dat je na zoveel vervelende dingen nu eindelijk weer een groot lichtpunt hebt. Bedankt voor je verhaal want qua IVF kan iedereen er moed uit putten.

Inmiddels hebben mijn man ik besloten zelf nog 1 keer voor IVF te gaan en wel in Düsseldorf! Maar dan in die andere kliniek: Kinderwünsch-Koe. Hoewel we verder weinig van ze weten behalve dat ze een hele mooie website hebben, wagen we het erop. Onze eerste mail is verstuurd en we hebben antwoord. Ik ben in ieder geval nog niet te oud voor die kliniek (want dat kon ik niet lezen op hun website). We zullen dan ook binnenkort een afspraak voor intake maken. Echter, er is 1 hormoon dat ik moet laten testen (in NL en België hoefde dat niet): het AMH.

Ik vraag me af, is er iemand die dat in Nederland heeft laten testen en zo ja waar? Ik begreep dat het niet overal kan. Ik kan dat uiteraard ook in DD laten doen maar het moet op dag 1 t/m 4 van de cyclus en ik kan helaas niet voorspellen wanneer ik weer ongesteld moet worden; dus dat is lastig timen met een intake afspraak.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

vgs mij kun je gewoon een verwijzing van je huisarts vragen. Leg je de situatie even uit, werkt hij/zij vast aan mee. Ik heb het in Dd laten testen, meteen de eerste afspraak. Maar ik heb van een aantal dames begrepen dat ze het hier hebben laten doen.

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik mail eigenlijk even met een vraag waar hopelijk 1 van jullie antwoord op weet.

Maar eerste even, Caroline wat een schok; het leven kan zo onrechtvaardig zijn. Veel sterkte, uiteraard vooral voor je vriendin! Vlok ook veel sterkte, hopelijk gaat het goed.

En Jeanine, van harte meid! Wat fijn dat je na zoveel vervelende dingen nu eindelijk weer een groot lichtpunt hebt. Bedankt voor je verhaal want qua IVF kan iedereen er moed uit putten.

Inmiddels hebben mijn man ik besloten zelf nog 1 keer voor IVF te gaan en wel in Düsseldorf! Maar dan in die andere kliniek: Kinderwünsch-Koe. Hoewel we verder weinig van ze weten behalve dat ze een hele mooie website hebben, wagen we het erop. Onze eerste mail is verstuurd en we hebben antwoord. Ik ben in ieder geval nog niet te oud voor die kliniek (want dat kon ik niet lezen op hun website). We zullen dan ook binnenkort een afspraak voor intake maken. Echter, er is 1 hormoon dat ik moet laten testen (in NL en België hoefde dat niet): het AMH.

Ik vraag me af, is er iemand die dat in Nederland heeft laten testen en zo ja waar? Ik begreep dat het niet overal kan. Ik kan dat uiteraard ook in DD laten doen maar het moet op dag 1 t/m 4 van de cyclus en ik kan helaas niet voorspellen wanneer ik weer ongesteld moet worden; dus dat is lastig timen met een intake afspraak.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes, Pherenike

--------------------------------------------

Ha Pherenike,

Zag jouw vraag - heb een jaar geleden bij een lab in Adam het amh laten testen - kost wel tijd voordat de uitslag komt althans langer dan normaliter het geval is.

In adam hebben wij een zgn. ketting van laboratoria die ook artsen gebruiken dus wellicht bestaat dat ook in jouw woonplaats, kun je denkelijk wel op internet vinden en anders weet je huisarts dit vast en zeker hoor!

Wat spannend, dus niet bij Dr. S of was je daar nog niet eerder geweest? En wat is de reden dat jullie naar deze kliniek gaan?

Heb ook de web-site bezocht van Tanja Elmde en wellicht ga ik morgen naar de open avond omdat ik morgen ook afspraak met Dr. S heb.

Maar ja, moet natuurlijk geen wonderen verwachten van deze kliniek en heb eigenlijk ook helemaal geen klachten omtrent Dr. S -het is de natuur die leidende is immers- maar soms gaat het allemaal zo snel dat wanneer ik buiten sta ik nog steeds vragen heb. Doch heb nu lijstje gemaakt en hoop dat wij nog een poging kunnen wagen...maar leeftijd heb ik niet mee....enfin, wondertjes bestaan dus wellicht zit er voor ons een wondertje in....!

Veel succes he!!!

Hug,

L.A.

Geplaatst

@ Phenerike, ik heb de AMH in ziekenhuis Amersfoort laten prikken en kreeg 8dg later de uitslag. Hat had bleek later ook via mijn huisarts gekund. Goed dat jullie nog 1 poging gaan doen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen daar.

@ LA Ik heb met dr S ook alleen maar goede ervaringen. Je moet allen zelf zorgen dat je al je vragen stelt, doe je dat dan neemt hij ook echt de tijd.

Geplaatst

Caroline wat een fijne vriendin ben jij! Ik weet niet of ik mijn TP er voor zou laten wijken.

ik denk dat ik het er tussendoor zou doen..., maar ik begrijp wel dat je hoofd nu naar andere dingen staan.

Sas zie in je handtekening dat je een TP hebt gehad, top! nu maar duimen.

Elies een gesprek 9 februari is dat voor je derde IVF? ik heb een telefonisch consult gehad, om voor de 2e IVF door te mogen gaan. Hopen dat dit de winnende IVF is.

Nadieh, ik had 13 follikels, 12 eitjes 8 bevrucht, 2 TP en 5 cryo's dus dat was heel goed. Van 1 cryo zwanger geworden, helaas MK

liefs joske

Geplaatst
De laatste TP in het EMC is 8 maart Elies, dus starten in maart gaat niet lukken. Ik ben vergeten te vragen hoe lang ze sluiten trouwens. Ik was namelijk te verbouwereerd, belde om te kijken of het goed was gegaan met doorgeven dat ik de TP niet wil en nee hoor, goed dat ik belde want ik stond gewoon op de planning om morgen te ontdooien! Heb natuurlijk daarna het M zh gebeld en ze gaan uitzoeken wie er gewerkt heeft. Zucht, als ik niet had gebeld waren ze gewoon ontdooid morgen...

Wauw, dit is echt een grove fout. Goed dat je het nog even bevestigd wilde hebben.

Tijdens de informatieavond van het EMC werd gezegd dat het IVF-lab gesloten is van 5 maart t/m 25 april.

Geplaatst

Jee Caroline, wat een drama voor je vriendin... En wat boft ze met een vriendin zoals jij.

En wat een blooper dat je cryo's bijna ontdooid waren, dat geloof je toch niet!

Jammer dat het EMC niet iets van een back-up ruimte geregeld heeft en dat het IVF-lab simpelweg bijna twee maanden gesloten wordt.

@Sas, spannende dagen nu!

@ Nadieh: ik had 7 follikels, waarvan ééntje een cyste bleek te zijn, 6 eicellen, 4 bevrucht, waarvan er 3 zijn teruggeplaatst.

Geplaatst

Ze hebben het al een paar keer veranderd geloof ik. Het meisje van het lab zei gisteren dat 5 maart de laatste puncties zijn en 8 maart de laatste terugplaatsingen. Denk dat ik dat net ga halen...

Geplaatst

Hallo,

Ik schrijf niet zoveel in dit topic, maar lees regelmatig mee. Ik ben meer te vinden in het topic uitgereknd in mei. Toch wil ik als oudje even mijn gegevens aan de lijst toevoegen.

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje);

Behandeling in het UZ Gent gedaan en de eerste behandeling hier was meteen raak. Hierbij mijn resultaten: 17 follikels, 17 eitjes, waarvan 14 rijpe, 10 bevrucht. 2 embryo's terug geplaatst, 6 cryo's in de vriezer. Allebei zijn genesteld, maar er is er 1 door gegaan. Reden voor behandeling: partner slecht zaad.

Medicijnen: menopur, decapeptyl, pregnyl, cetrocitide en utrogestan. Voor mijn schildklier slik ik Euthyrox. Dat hebben ze in Gent ontdekt bij de onderzoeken, dat mijn schildklier te langzaam werkt.

Hierbij hoop ik alle oudjes een hart onder de riem te steken en te laten zien dat het kan, vooral als je doorzet en erin blijft geloven. Ik wil dan ook al diegenen waarbij het tot nu toe niet gelukt is veel succes wensen! Dit jaar gaat het lukken voor jullie.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

goedenavond allemaal,

Er is veel geschreven, mooie en droevige berichten, het leven is niet altijd even eerlijk.

Nadine, hoe was je terugplaatsing?

Bij mij zijn gisteren 2 mooie emmy van 4 cellen teruggeplaatst voor dag 2 zijn dat toppertjes, nu maar hopen dat ze blijven plakken en om dat te bewerkstelligen, ga ik nu na een lange dag werken maar eens na bed en de beruchte bollen plaatsen!.

Ik heb Jeannet toegevoegd aan het lijstje, staat wel fraai 8 zwangeren bovenaan!

Iedereen veel geluk en sterkte!

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), 3e echo 28-1, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 1e echo 7-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2

Saskia 43: tp 29/1

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41:

Mees: uitg.echo 7/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Geplaatst

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), 3e echo 28-1, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 1e echo 7-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2

Saskia 43: tp 29/1

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees: uitg.echo 7/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Geplaatst

:-D Wat een mooi ouwe zwangerenlijstje zeg! hopen dat iedereen er op komt te staan. Vlok, Nadine en Sas ik duim voor jullie.

Linda en Claus: spannend, bijna de 1e echo.

Voor alle andere dames: veel succes!

Geplaatst

Ha meiden,

Lekker druk op "ons"topic! en het doet me goed zo'n lijstje zwangeren van 40+.

Joske nog even op jou vraag terug te komen,heb wel overwogen om te vragen of we het met een telefonisch consult afkunnen maar willen toch graag de arts "live"spreken. Het wordt onze 3e en laatste poging en toch nog maar es overleggen over mss een icsi ipv ivf. Maar ja mn liefde heeft meer dan voldoende sterke zwemmers dus dat zal dan toch wel ivf worden.

Caroline,wat een story zeg! sjonge jonge. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om allert te blijven. Hoe gaat het verder met je? heb veel aan je moeten denken zo'n verdrietig verhaal over de man van je vriendin.

Ivf moeder,oké dus dat wordt voor mij ook nog wel een poosje wachten dan voordat we weer kunnen starten. Ach zoveel meer maanden kans op iets spontaans ;-)). Maar wel vreemd dat zo'n enorm zhuis niet voor een tijdelijke oplossing zorgt.

Woensdag a.s een gesprek in het Maasstad dus dan zal dr wel meer duidelijk worden.

Claus en Linda spannende week voor jullie,duimen draaien voor een prachtige echo! Hoe voelen jullie je? kei zwanger?

Liefs voor jullie allemaal,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Het gaat wel, ben er veel mee bezig merk ik... Heb steeds zo'n naar gevoel en dan ben ik het even vergeten en dan ineens weet ik het weer...

Ik heb zitten rekenen en denk dat ik de eerste week van maart de ontdooiing en hopelijk TP nog net ga halen voordat het lab dicht gaat. Even afwachten wanneer ik ongesteld word en dan verder rekenen. Ik hoop dat het lukt.

Geplaatst
Ivf moeder,oké dus dat wordt voor mij ook nog wel een poosje wachten dan voordat we weer kunnen starten. Ach zoveel meer maanden kans op iets spontaans ;-)). Maar wel vreemd dat zo'n enorm zhuis niet voor een tijdelijke oplossing zorgt.

Elies

@Elies Ik had vandaag een afspraak voor een echo, en ik zag op de flatscreen van het ziekenhuis aangegeven: 6 maart t/m 24 april ipv resp. 5 en 25. Dat zijn dus toch weer twee dagen extra dat ze open zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden