Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Claus

Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie het verlies van het vruchtje redelijk snel een plek kunnen geven waarna jullie weer

vooruit kunnen gaan kijken.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he @Claus, we hadden het zo voor je gehoopt, zorg dat je je verdriet goed verwerkt en een plekje geven kan.

Sterkte en een dikke knuffel.:hug:

Vlok

Geplaatst

Hallo Claus,

Wat een vreselijk bericht voor jou en je man moet dat zijn. Ik wens je alle kracht en liefde toe om dit samen goed te verwerken.

Ik ken je nog niet zo goed, maar als ik kijk naar de manier hoe je het allemaal verwoord in je bericht, dan ben je in mijn ogen een sterke vrouw, kom op Claus!

Geplaatst

@Yola Wat fijn te horen dat je goede ervaringen hebt, ik ken Geertgen nog niet, daar ga ik nog info over zoeken. Weet je of ze in DD ook AH doen?

@Leeuwinnetje Ik krijg toch wel de indruk dat er vele ziekenhuizen in Nederland zijn die vastgeroest zitten aan hun protocol. Ik heb geen zin/tijd om een behandeling ergens te starten en

dan in onzekerheid te zitten of ik nog wel door mag gaan, dus ik ga denk over de grens kijken. Fijn dat jullie je ervaring willen delen met mij, ik ben daar superblij mee.

@ iedereen Zijn er in DD lange wachttijden in de wachtkamer?

Wat is de voertaal van de artsen?

Doen ze daar ook AH?

Iemand ervaring met AH?

Geplaatst

Viola,

Ja, in DD doen ze AH. Ervaring mee maar nog niet zwanger.

Voertaal arts Scholtes en assistent arts 'S Nederlands. Rest Duits.

Geen lange wachttijd, hooguit enkele weken.

Liefs, mees

Geplaatst

Hi dames,

lees al heel lang mee maar heb nooit gedurfd mee te schrijven, nu toch erg veel behoefte aan dus hier ben ik! Even voorstellen, Trish, 42 jaar, vanaf begin 2007 zijn wij aan het proberen zwanger te raken..ongewenst niet zwanger maar geen medische reden..zijn nu bezig met de 3e IVF poging, 10 terugplaatsingen van allemaal topembryos gehad zowel vers als CRYO. Ga as woensdag voor mijn 11e (CRYO) TP van 3 cryos (als het lukt) in AMC dus ben benieuwd..hoop dat ik met jullie mee mag schrijven..het lijstje hierboven geeft me nl veel hoop, zoveel meiden boven de 40 zwanger! De laaste echo die ik had gaf de dokter mij niet zoveel hoop, als je al zoveel TP's gehad hebt wordt (volgens haar) de kans steeds kleiner, weet iemand hier wat over?

grtn

Trish

Geplaatst

@trish

Welkom hier! Ik ben zelf ook vrij nieuw hier.

Tjee meis jij hebt ook al veel achter de rug. Laten we hopen dat het met deze cryo's wel goed gaat. Ga voor je duimen.

@mees

Nee ik heb de handtekening nog niet gevonden. Ik ben steeds via mijn iPhone aan het lezen en posten, dan heb je volgens mij een compactere versie. Zit bijna niet meer achter de pc. Lig veel in bed ivm de misselijkheid en dan kan ik met mijn iPhone toch op het internet.

Hier weer beetje stress in de hut. Heb weer wat druppelsgewijs bloedverlies. Had dat 2,5 week terug ook al, toen konden we direkt voor echo komen en zag alles er nog goed uit. Met kloppend hartje zelfs.

Maar ja nu dus weer. Wil eigenlijk niet weer in paniek het zh bellen, het hoeft namelijk niets te betekenen, maar ja de schrik zit al wel weer hoog!

Ik heb ernog helemaal niet van kunnen genieten, ben ieder toiletbezoekje bang.

Ik hou me vandaag maar weer rustig.

Denk ook steeds aan Claus, zij had de tp 1 dag voor mij!

Nou meiden succes en sterkte allemaal en hopelijk een fijn weekend.

Liefs

Geplaatst

Hoi Trish,

Van harte welkom! Ik loop ook bij het AMC en heb er goede ervaringen. Het komt op mij wel n beetje bot over dat de dokter zon uitspraak doet. Wie was dat?

Hebben ze ook onderzocht wat de oorzaak is dat de emmies niet blijven zitten? Zolang er geen reden is dat je niet zwanger raakt, is er kans dat t de volgende keer wel raak is! Probeer positief te blijven en vermijd stress!

@itsus, oh meis wat spannend! Ik ken dat - gelukkig geen bloedverlies - maar denk ook bij elk pijnend of juist als ik niets voel dat r wat mis is. Wat gaat de tijd nu langzaam hè ? Je zou willen dat je al 20 weken was! Ook ik weet nog niet hoeveel emmies er zijn gebleven: 1, 2 of 3, dat maakt het allemaal nog spannender!

En als je piekert, niet doen, hoor, gewoon t zh bellen, daar zijn ze voor, om jou te helpen!

Liefs, Marianne ( vanaf iPhone ook )

Geplaatst
@Yola Wat fijn te horen dat je goede ervaringen hebt, ik ken Geertgen nog niet, daar ga ik nog info over zoeken. Weet je of ze in DD ook AH doen?

@ iedereen Zijn er in DD lange wachttijden in de wachtkamer?

Wat is de voertaal van de artsen?

Doen ze daar ook AH?

Iemand ervaring met AH?

He Vio-la, in DD doen ze ook AH en de wachttijden vallen erg mee. Er is 1 Nederlandse arts, dr Scholtes. Erg kundig. Je moet wel echt zelf met je vragen komen, dan geeft hij ook goed antwoord. Soms heeft hij de neiging wat te snel te gaan. Lees de topic over Dusseldorf maar eens door en die over Geertgen hier op de site (onder ervaringen met ziekenhuizen geloof ik). Ik heb in DD AH gehad. En ja, je weet natuurlijk niet wat uiteindelijk de reden is, maar deze ene met ah is wel blijven plakken! De theorie achter ah is dat bij met name oudere eitjes de schil om het embryo nog wel eens wat steviger kan zijn, waardoor de emmy er niet goed uit kan komen en zich vasthechten aan t baarmoederslijmvlies. Met ah maken ze er dan een inkeping in oid. In Nl zeggen ze: tis niet klinisch dubbelblind bewezen, dus we doen het niet. In DD en sommige belgische ziekenhuizen zeggen ze: het is onethisch zo'n proef te doen, wij hebben er goede resultaten mee en de theorie klopt, dus we doen het wel. Tja...

Als de wens zo groot is, dan wil je er wel extra geld tegenaangooien.. Daar profiteert een commerciele kliniek als dd van. Maar aan de andere kant: alles wat kan helpen is meegenomen natuurlijk! zelfs is het alleen in theorie. .

Geplaatst

@Trish, welkom en goed dat je de stap hebt gezet.. oudere dames onder elkaar hihi.

Goh zeg, je hebt wel op zich goede resultaten met je ivf: veel emmy's én cryo's. Da's toch bijzonder. Je zou toch zeggen dat het een keer moet lukken...

Is er wel eens verder gezocht naar mogelijke oorzaken dat innesteling niet lukt? Het is natuurlijk wel zo dat hoe ouder het eitje, hoe minder snel de innesteling gaat. Maar toch... Ik hoor hier van dames (dusseldorf forum) dat er na uitgebreider bloedonderzoek een stollingsprobleem is ontdekt, waardoor innesteling niet goed zou gaan. Die dames krijgen nu kinderaspirine. Bij mij is assisted hatching toegepast. En wat ik net al zei, je weet natuurlijk niet of het dát is geweest, maar toevallig is dat ene emmy wel blijven zitten... Houd moed hoor, er is nog van alles mogelijk, zeker als je zulke goede emmys produceert!

Geplaatst

Ik bedacht mij laatst dat het misschien wel aardig zou zijn als we ook nog eens de kliniek/ziekenhuis zouden toevoegen waar we onder behandeling zijn of zijn geweest. Ik heb namelijk de indruk dat wij allemaal wel een redelijk lange weg hebben afgelegd en ook heel wat ziekenhuizen proefondervindelijk hebben uitgeprobeerd... Wat vinden jullie daarvan? Ik begin al vast!

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger; (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 22-2

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: zwanger, 8e icsi, uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger; 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Inge 42: 1e icsi, punctie 15/2

Claus 41: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Geplaatst

Lieve Claus,

Al hield je er rekening mee, het blijft toch een klap als je daadwerkelijk ziet dat het is misgegaan.

Wens jullie heel veel sterkte.

Geplaatst

Trish en Viola: welkom!

@Trish, de kans wordt inderdaad iets kleiner naarmate je meer pogingen gedaan hebt, maar dan praat je over hele kleine verschillen...

Geen tactvolle opmerking van die arts, laat je er niet gek door maken. Wie weet gaat het deze keer lukken.

Leuk idee, Yola!

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Yola 41, dusseldorf: zwanger; (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 23-2

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Vlok 43: zwanger; 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Claus 41: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Geplaatst

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Geplaatst

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Geplaatst

Trish, welkom hier ! Houdt moed ik heb ook het nodige meegemaakt ( lees maar een aantal postjes die ik geplaatst heb) en het is echt mogelijk zwanger te raken !

Itsus, niet teveel stressen hoor ! Als je het niet vertrouwd gewoon bellen en dan maken ze een echo zodat je weer gerustgesteld bent. Ik heb het ook gehad in het begin en ik heb een nummer van het ziekenhuis dat ik 24 uur per dag kan bellen. Liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig !!!!!! zeggen ze zelf !

Voor degene die zo het lijstje gaat aanpassen zou je mij er ook bij willen zetten met als ziekenhuis, Utrecht.

Geplaatst

Ook welkom Trish! Wauw, veel tp's al gehad. Heel veel succes met je cryo's. Het moet gewoon gaan lukken. Wordt het zwanger lijstje weer groter :-)

Hey Itsus, ja klopt. Via je iphone kom je niet bij de handtekening. Ik post ook vaak via mijn iphone. Hoef je niet steeds je pc te starten.

Jeetje, shit dat je een beetje bloedverlies hebt. Daar zou ik ook heel onzeker van worden. Gelukkig hoeft het niets te betekenen, wat je zelf al zegt, maar het is toch wel stressy. Kan me dat heel goed voorstellen. Ik hoop dat het over gaat en je kunt gaan genieten!

Hey Marianne, heb ik ook, een iphone die denkt en mijn woorden verandert. Zo niet handig ;-)

Goed idee, Yola!

Liefs, Mees

Ik zet er een paar bij:

Jeannet 42: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: zwanger, (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger; (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 (begin 2e ivf)

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Elies: nét 42 gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Geplaatst

@ mees

Heel veel succes morgen. Hoop dat je bms goed gegroeid is en dat je de volgende stap kunt zetten!

@ Linda en Marianne

Jullie heel veel succes dinsdag met jullie echo!

Linda is jou echo gewoon in nl of moet je weer naar Cyprus?

Hoop voor jullie beiden op een mooie fotogeniek kindje!!!

@ iedereen

Jullie uiteraard ook allemaal succes.

Liefs

Geplaatst

Dankjewel Itsus!!! Heel lief dat je aan me denkt!

Ja, spannend hoor. Ik hoop zo dat het goed is en dan, wat je zegt, op maar de vlg stap!

Hoe is het met jou? Hoop dat je geen bloedverlies meer hebt!!

Liefs, mees

Geplaatst

@Trish: ik breek hier even in, heb ook nog nooit wat gepost op dit forum maar lees af en toe wel mee omdat ik toch 'al' veertig (en een half) ben ;-). Statistisch gezien wordt de kans steeds kleiner naarmate je meer IVF-cycli hebt gehad, ja. Maar dat is statistiek. Ik heb tijdens de laatste stimulatie op een of andere amerikaanse pagina een berekening gemaakt van onze kans: 8% of zoiets. Ook ik had per cyclus meerdere bevruchte eicellen, cryo's, alles. In mijn handtekening zie je het resultaat. :icon_flower:

Zoals anderen al zeggen: laat je niet van de wijs brengen en voor de volgende keer gauw op zoek naar een gyn die nog wél passie voor zijn haar vak heeft.

Geplaatst

Jeannet 42: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: zwanger, (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger; (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 (begin 2e ivf)

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Elies: nét 42 gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41: EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Mees, succes morgen, duim voor je! XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden