Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gigi,

Sas: had de eerste dagen echt wel lage buikpijn etc, maar nu even niets, wordt daar altijd een beetje zenuwachtig van, heb jij dat niet?? Verder ben ik wel heel blij dat ik ze al 4 dagen bij me heb, dus zit ze van binnnen echt aan te moedigen!!!!

Trish, ik voel echt helemaal niets,de vorige keer ook niet. Ik probeer er niets van te denken en positief blijven. Moet jij ook doen hoor want wij gaan het lijstje aanvullen. Wanneer mag jij testen?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sas

Ook deze keer stuur ik weer positieve energie jouw kant op. Ik hoop dat je het lijstje voor de maand december gaat aanvullen!

IVFmoeder, dank je. Ik voel de energie hoor.

Geplaatst

hi Sas!

Ik moet pas 11 april testen...positieve neemt wel af hoor...ik weet t niet zo meer..eerst voelde ik continue wat; borrelen ongip[ijn etc, en nu niets..hmmmm

Nal ik herken heel erg de faalangst;dit is immers ook mijn 13e tp..helaas. Je merkt ook aan de mensen om je heen, dokters, vrienden familie dat men niet meer weet hoe te reageren(dokter gaf t al op weet je nog) en ook mij bekruipt heel vaak dat gevoel dat t toch nooit meer gaat lukken....maar! het kan toch, ook door juist hier op t forum te zijn, en de aanmoedigingen van iedereen te krijgen,die weten hoe t voelt en hoe intens rot je je kunt voelen, het idee dat t wellicht nooit meer gaat lukken herkennen..door ddie steun kun je je ook weer opgepept voelen. Dus: ik ga jou nu even een oppep instralen: je kunt het en in dd gaan ze vast veel meer vinden dan in nl het geval is en gaat t jou ook lukken (kijk naar mees)

Dus: als je nog een grijntje hoop voelt: doe t!!!!

xtrish

Geplaatst

Lieve Nal,

Ik herken veel in je verhaal. Ik had al vroeg een kinderwens maar nooit de goeie relatie. Toen ontmoette ik m'n huidige partner, mń soulmate. En wat bleek ? Hij was al gesteraliseerd want hij had al 2 gezonde kinderen en vond het genoeg. Maar ja dat kwam ook omdat z'n ex vrouw zich niet wilde laten helpen en hij het dus heeft laten doen. Eerst maakte ik mezelf wijs dat een goede relatie genoeg was en belangrijker was dan mń kinderwens die liet ik varen ! Nou helemaal fout want verstand en gevoel zat totaal niet op 1 lijn. Toen hebben we gepraat dat ik toch wel heel graag een kind wilde. Om een lang verhaal kort te maken hij heeft een omkeeroperatie ondergaan die goed was gelukt maar zwanger werd ik niet. Al vrij snel doorverwezen naar het ziekenhuis we konden gelijk met KI beginnen terwijl we op de wachtlijst stonden voor ivf. Ondertussen was zń ex vrouw gewoon weer zwanger en kreeg een tweeling wat was ik boos. Mijn partner moest zich laten helpen en zij gaat gewoon met alle gemak met een andere man weer een gezin stichten. Ik had veel issues en ben bij een psygoloog terecht gekomen waar ik kon praten en dingen een plek kon geven. Ik heb een enorme medische achtergrond en heb al eens eerder bij een psygoloog gelopen vanwege een bottumor en verprutste operatie. Dat had ik niet verwerkt en kreeg angst en paniekaanvallen. Kreeg ook vaak te horen van mensen wees blij dat je geen kinderen hebt in jou geval ! Ik ben nl door een auto imuunziekte altijd moe. Giftig werd ik dan laat mij zelf even beslissen wat ik wil en doe ! Ben inmiddels afgekeurd werk dus niet. Na veel tegenslagen met IVF ( onder andere eitjes zoek ) ben ik toch zwanger geworden van ons wonder dat over ongeveer 9 weken geboren zal worden. ik weet als geen ander hoe zwaar het allemaal is maar de aanhouder wint ! Ondanks dat iedereen altijd zegt wat heb jij veel meegemaakt en dat je nog zo in het leven staat ! ( ik wil hier geen klaagzang gaan houden maar naast medische ellende heb ik een broer die al 2 keer zelfmoord heeft proberen te plegen, mń vader die 2 jaar geleden overleed en die mis ik nu zo nu ik zwanger ben, Mń moeder is door mń opa haar vader misbruikt en kwam daar pas mee na het overlijden van mń vader en ga zo maar door) Ja dat is mń positieve instelling maar echt ik heb ook dagen dat ik iedereen wel kan schieten inclusief manlief die het goed bedoeld maar ik zie dat niet zo. Wat ik wil zeggen met mń verhaal iedereen maakt dingen mee in zń leven en het vomt je maakt je tot wie je bent. Waarom de een meer tegenslagen heeft dan de ander dat weet ik ook niet. Maar probeer positief te blijven hoe moeilijk ook. Niemand is perfect dus leg de lat niet te hoog voor jezelf. Heb je een off day, so what ? Lekker aan toe geven ! Morgen weer een dag ! Ik wens je heel veel sterkte en je mag alles schrijven daar is dit Forum voor.

Heel veel liefs,

Jeanine

Geplaatst

@Mees, geweldig en volgende week een echo als het iets kleiner is dan je overal leest, geen probleem hoor bij mij was bij 5 weken 4mm maar al wel hartactiviteit en dat was reuze 1 week later was het 12 mm en toen stopte DD met de behandeling.

Vandaag superleuke echo, de gyn werd tussentijds lang gebeld, maar zorgde dat wij dus konden blijven kijken, heb ruim 20 minuten van een zeer actief klein mormeltje met 10 vingertje en twee voetjes, een neusje een mondje met allemaal kleine witte tandknobbeltjes en twee oogjes mogen genieten. Het was 36mm wat mij erg tegenviel omdat je overal leest dat het tussen de 4 en 6 cm moet zijn, toen zij de gyn, ze meten vaak incl. beentjes, wij meten alleen romp en hoofdje, het is erg actief (probeerde al te duimen, zo lief!) en groot genoeg het loopt 1 dag voor op de uitgerekende datum, dus misschien al 23 oktober! Wij vonden de behandeling bij de IVF afdeling in het ziekenhuis in NL erg prettig, maar helaas ook hier willen ze ons na vandaag niet terug zien, ik moet op zoek naar een verloskundige en ik had zo gehoopt onder behandeling van een gyn te mogen blijven, geeft me wat meer rust/zekerheid, maar wordt niet gedaan als er geen medische indicatie is, dus tja...

Oja niet onbelangrijk, ze gaf ook nog eens aan dat de nekplooi er helemaal goed uitzag, ze vroeg wel of we een meting hadden willen doen, toen wij nee zeiden, zij ze als het niet goed was had ik dat eerst gevraagd en niet gezegd, maar zo te zien is het niet nodig alles is perfect! Nu mooier kan toch niet, dat geeft alweer meer rust.

@Sas67 en Trish, je hoeft echt niets te voelen hoor, je probeert het natuurlijk wel en het blijft vreemd, ik heb echt nergens last van, moet alleen minder en vaker eten en dan gaat het helemaal goed, begrijp nu waarom mensen niet merken dat ze zwanger zijn, ik voel me normaal wel eens vaker minder goed en sneller misselijk dan nu... Kan echt zeggen dat als ik het niet wist dat ik zwanger ben, ik het ook niet door zou hebben alleen dat ik niet ongi wordt en mijn borsten inmiddels 5 cm gegroeid zijn, mijn buik al 3! Dus ja, ontkennen kan niet meer. (gelukkig!)

@Nal; ik had in deze laatste poging helemaal geen trek, toen dd ook nog bleef volhouden dat de punctie onder narcose moest heb ik de hele procedure, terwijl ik al aan het spuiten was willen afbreken, gelukkig zat er hier een die me stimuleerde om toch door te gaan nu we eenmaal weer begonnen waren, dus die twijfels zijn ons allen niet vreemd en misschien had ik daarom juist iets meer afstand genomen en is het goed gegaan! Ik was eigenlijk alleen maar bezig met die narcose! Dus sterkte en wie weet werkt heb bij jou ook zo en ben je binnenkort lekker zwanger.

Nu ik ga naar bed, want ik heb morgen een zware cursus dag met twee toetsen en de lesstof natuurlijk niet allemaal geleerd, ben slecht in concentreren at the moment, boekjes over babyspulletje, forum etc lijken veel interessanter momenteel dan een verplichte studie.....

Allemaal Toi Toi Toi en een dikke knuffel (Gigi, sterkte!)

Geplaatst
Wat ben je ook een idiote stuiterbal!!

Hahahaha Sas, is helemaal waar! Heb die pil ook maar niet meer gebruikt:-)!!

En jij gaat goed zeg! Heerlijk stuiterend broeden! Hoezo "rust"?!! ;-)

Xxx, mees

Geplaatst
@Mees, geweldig en volgende week een echo als het iets kleiner is dan je overal leest, geen probleem hoor bij mij was bij 5 weken 4mm maar al wel hartactiviteit en dat was reuze 1 week later was het 12 mm en toen stopte DD met de behandeling.

Ahhh, goed om te weten! En klopte het hartje al bij 5 weken? Wauw, heerlijk! Ik heb zoon zin in de echo. Nog maar 6 dagen en veel te doen, dus dan schiet het op. Wat had jij n leuke echo! En top, alles erop en eraan!

En mag je niet bij gyn blijven? Wil ik wel hoor. Ik hoop dat ik 'genoeg' medische indicatie ben.

Wel fijn te lezen dat jij ook niets bijzonders voelt. Heb ik ook. Soms denk je dan mmmm, alles wel ok? Maar hoor gelukkig van jou en anderen dat dat meer voorkomt.

Morgen MvM dus opletten dat ik urine opvang.

Succes met de testen !!

Slaap lekker allemaal!!!

Xxx, mees

Geplaatst

@vlok geweldig dat je zo'n mooie echo hebt gehad! Wat bijzonder he dat zo'n kleintje in je groeit en dan er nog eens helemaal niets van voelen. Blijf zo doorgaan.

@leeuwinnetje balen voor jullie dat de poging uitgesteld moet worden, maar beter dat ze wel misschien een oorzaak hebben ontdekt en daar dan gelijk mee aan de slag gaan! Suc6 meis.

Tjeee wat een uitersten de laatste week in het nieuws: vorige week een vrouw van 63 jaar bevallen en gister een meisje van 12 jaar!!!! (was 11 toen ze zwanger werd) tja en dat allemaal gewoon in nl.

Vanavond lekker shoppen!!! Kinderwagen uitzoeken en vele andere spulletjes. Prenatal heeft tm zondag 15 tot 20% korting op alles!!!

Dus mees je kunt net als ik helemaal los gaan, hihi.

De medicijnen werken gelukkig een beetje. Voel me ietsie pietsie beter, dus durf wel ff de deur uit. Althans ik ga het gewoon proberen.

Oh ja en er liggen eitjes in het nestje van de merel, dus die gaat nu 2 weekjes broeden en dan hebben we kleine mereltjes in de tuin!

Geplaatst

@mees omdat bij ons de echo's goed waren kon ik eigenlijk ook naar de vk, maar ik wilde liever bij de Gyn blijven. Er was opzich niet echt medische indicatie, maar ze kunnen het altijd op leeftijd gooien. Dat heeft mijn Gyn nu gedaan.

Wij willen ook in het ziekenhuis bevallen en daarna in het kraamhotel verblijven voor een paar daagjes! Lekker laten verwennen en wennen!!

En wat MvM betreft, ik moet nog 2 weekjes de flessen vullen en dan ben ik daarmee klaar. Ben blij dat ik na al die jaren van gebruik nu zelf mijn steentje heb kunnen bijdragen (Marianne ik heb ook voor jou geplast hoor, haha)

Geplaatst

Hoi meiden, ik kom weer even tussendoor. Bijna iedereen heeft de datum ingevuld, daarvoor hartelijk dank!

Ik zie dat de meningen verdeeld zijn wat betreft de data' s. Dat is heel normaal met een groep (weet ik uit ervaring:tongueP:), ik hoop wel dat het nu doorgaat omdat het anders erg lastig zal worden o.a. met de planning van vakantie's van iedereen.

@Mees Laat ons niet langer in spanning en vul je ook de datum in? :wav:

Geplaatst

Vlok, gaaf dat je zo'n mooie echo hebt gehad. En fijn dat de nekplooi er goed uitzag, dat scheelt veel stress.

Trish, Mees :icon_bounce: en Sas, blijven broeden en vooral jullie emmie(s) bemoedigend toespreken :laugh:!!

Jeanine en Itsus, nog een keer heel veel sterkte met alle misselijkheid, zo wordt je zwangerschap er niet leuker op...

Zo opgelucht als ik maandag was na de echo, zo verdrietig ben ik nu. Sinds maandagavond is één van onze twee katten weg. Twee avonden buiten gezocht en geroepen, bij buren gevraagd, maar nergens te vinden. Ze glipt buiten vaak onze garage in als de deur open staat, dus we zijn bang dat ze ergens in een garage of schuurtje opgesloten is geraakt.

Vanavond maar flyers verspreiden in de buurt.

Geplaatst

Hey meiden,

Ah Itsus, ik snap. Ja, ik wil ook in het zh blijven. Dus jij bent bijna klaar met plassen voor MvM.

Die mevrouw is net geweest. Ik was helemaal benieuwd naar de test en toen ze de druppeltjes erop deed, zag ik niet meteen iets. Ik al: ik zie niets! Maar ze zei: Dat duurt ff, komt goed. En...gelukkig kwam mijn streepje. En ze zei: Wat een donkere streep. Je hebt echt veel hcg. Je hebt vast een vroege eisprong gehad. Voor mijn 5 weken is het dus heel hoog. Hoeraaa! Wel fijn om ff weer te zien dat je zwanger bent. Helemaal blij. Mijn streepje is nog iets donkerder dan het controlestreepje. Zo gaaf! :confettistars:

Ook nog een mooie ketting gekregen en allerlei uitleg. En hele enthousiaste en aardige mevrouw. Ik zou nu al mogen plassen omdat ik al zoveel hcg heb, maar dat kan het systeem niet aan. Hahahaha, zeker te stuiterig:36_1_13: Dus vanaf zondag mag ik plassen.

Viola, ik heb de tikker ingevuld!!

O ja Itsus, goede tip van Prenatal. Kopen!!! En wees lief voor mijn familie in je tuin he? Hihi.

Sas en Trish, heerlijk door broeden en stuiteren:goodluck1:

Linda, dankjewel. Een mooi stuitertje erbij :-)))) Ja, ik ben heerlijk door aan het broeden.

Wat balen van je kat!!! Waaah! Niet goed, maar blijven zoeken hoor. Je gaat hem/haar vinden. Wat je zegt, zit vast ergens in een schuur of garage. Als je roept voor de deuren van de garages/schuren hoort die misschien je stem en mauwt terug. Heeft mijne ook een x gehad. Ik hoop dat je hem/haar snel vind!!!!!

gekruiste%20vingers%203.gif

xxx, mees

Geplaatst

Lieve Nal,

Het gevoel dat het niet zal lukken is heel herkenbaar hoor. Ik denk dat bijna alle meiden die schrijven op dit topic er wel één of meerdere keren mee te maken hebben gehad of er middenin zitten.

Meestal heb ik wel een positieve instelling, maar ik heb de moed echt ook meerdere keren laten zakken als het weer niet gelukt was. En bij mij kwam er ook de twijfel daarna of ik wel door moest gaan.

Gelukkig hou je je gevoelens niet voor je, het is vaak gemakkelijker om ermee om te gaan als je ze deelt, is mijn ervaring. Of het nou op dit forum is of met een goede vriendin of vriend die er begrip voor heeft...

En probeer vol te houden, met ECD heb je goede kansen!

:positive energie:

Linda

Geplaatst

@Mees, is het misschien een tweeling als je zoveel hcg hebt:happy:? Spannend, zou wel leuk zijn toch??:happydance::happydance: Ik hoop hier zelf ook stiekum op mocht ik weer keertje zwanger worden.

@Linda, hoop dat je kat snel terug komt, is misschien een kort reisje maken, maar begrijp wel dat je je ongerust maakt. Een goede tip van Mees om op straat bij schuurtjes enzo even te roepen. Hebben wij ook een keer gehad met onze kat, zat ie lekker bij de buren (studentenhuis) :laugh:. Maar je maakt je natuurlijk ontzettend ongerust als ze langer dan 1 dag wegblijven. Goed plan om flyers op te hangen!! Je kan ook advertentie plaatsen.

Succes!!

Geplaatst

@Nal Meid, moed er in houden hoor! Ik snap je twijfels en het duiveltje. Als je zo vaak wordt geconfronteerd met 'mislukking', dan is het erg moeilijk om positief te blijven. Maar: het is echt een hele andere situatie nu, met ecd. In dit geval geldt ook: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;-).

Een vriendin van me is na de 10e x geslaagd voor haar rijexamen! Dus het kan hihi.

@Jeanine: ook voor jou een grote knuffel en dat jouw lijfspreuk voor jou uit moge komen!

Geplaatst

Lieve Jeanine,

Ik ben eerlijk gezegd helemaal stil door jouw verhaal. Het is vrij heftig, en inderdaad petje af hoe jij hiermee omgaat meid. En jij hebt ook helemaal gelijk, ik moet niet zo mutsen, en positief verder. Het scheelt enorm. En uiteindelijk is inderdaad het resultaat wat telt. En jij weet er alles van...:-) Het is ook zo, iedereen op deze forum heeft een verhaal. Probeer het positieve eruit te halen, en daar het beste van te maken.

Ik hoop dat het nu wat rustiger is bij jouw in de familier, zodat jullie je zo meteen lekker op jullie mannetje kunnen concentreren. Want hij is toch het aller belangrijkste!

Dank voor je lieve woorden.

Doet me veel goeds.

Liefs...

Geplaatst

@Sas: dikke knuffel terug, en je hebt helemaal gelijk. Af en toe kan het geen kwaad om je verhaal te doen op deze site. Je krijgt er veel positiefs voor terug.

Overigens, mijn duimen zijn nog steeds draaiende voor jou. Op naar goed nieuws zo meteen..:-)

@Trish: als we elkaar blijven instralen met allemaal positieve vibes, dan zal het vast en zeker goed komen met ons allemaal. En voor je weet, stuiteren we inderdaad allemaal rond zoals Mees…hihihih…

En ook voor jou geldt, mijn duimen zijn ook voor jou bezig…kom nog eens duimen te kort..:-)

@Linda: wij hebben ook alle vertrouwen in het ECD programma. Wij gaan er helemaal voor. En inderdaad, zolang er nog kansen zijn, blijven proberen. Ooit worden we er allemaal voor beloond.

@Yola: Je hebt helemaal gelijk…zolang de emmy weet waar ze/hij zich moet parkeren, zal je mij niet horen klagen…hahaha…

En alle andere dames die ik nu even vergeet…:positive energie:

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij. Heb momenteel veel toestanden met erg nare zaken die om me heen spelen (hele goed vrienden uit elkaar, 1 ervan nu bij mij in huis, vriendin ineens ernstig ziek etc etc zo een 4tal zeer stressvolle zaken sinds afgelopen weekend). Dat helpt mij helaas niet zo positief te blijven, op het moment , voel ook dat t op mn lichaam sl;aat. Niet goed, dus.

Nal en Lin: bedankt voor jullie p[ositieve vibes, hoop dus dat ze snel binnenkomen bij me want het is nu niet zo best.

Linda: ik weet wat je voelt heb zelf ook 2 katten en ben er 1 wel een aantal keer echt kwijt geweetst. Heb je "binnentuinen' of een "vrij loopgebied" bij je huis? Ik zou in de buurt flyeren! Heel veel succes mt de zoektocht, probeer rustig te blijven vr je beeb doe niet als ik..

Mees en Itsus: ga maar lekker shoppen meiden! Vind het fijn (raar genoeg) om jullie posiverhaal te lezen want kan me zo voorstellen dat je je in je arm knijpt en denkt...wow..overkomt mij nu dit?! Ik, kijken naar babyspulletjes voor mn eigen beeb? Het is jullie ZO gegund en natuurlijkallen anderen die zwanger zijn en proberen te raken, ook!!!! Itsus, blij dat t iets beter met je gaat!

Claus, hoe is t het jou meis?

Viola, super hoor dat je de topicdag ah regelen bent, bedankt! Weet je al wat nu de datum gaat worden?

grtjs van gestresst kipje

Geplaatst

Yola, thanks !!!!!!!

Nal, door de misselijkheid en het overgeven wat ik al 25 weken doe is het soms moeilijk te genieten maar ben zeker heel blij met deze zwangerschap ! Ik gun het iedereen en ik vind het soms zo oneerlijk ! Ik ben vanavond weer naar gym geweest en daar zit een vrouw die ongepland zwanger is op haar 39e zo tegenstrijdig ! Ze zei vorige week dat ze het een beetje rot vond omdat ik zoveel moeite had gedaan . Maar dat is het leven hoe moeilijk soms ook. Verder is het in mijn familie redelijk rustig qua ellende maar m'n schoonvader heeft kanker en wordt niet meer beter. Ik vind het wel eens moeilijk want ik wil ondanks alles ook kunnen genieten van deze enige zwangerschap in m'n leven. En dat is door alles wel eens moeilijk en dan denk ik nog maar 9 weken en dan is de kleine er al ! Ik gun jou ook een wondertje ! Hou vol meid !

Geplaatst

Trish, wat een ellende allemaal tegelijk ook nog. Ik snap heel goed dat positiviteit even ver te zoeken is. Hou je taai meid en een dikke knuffel van mij ! :love4:

Linda, ik hoop dat jullie kat gauw weer terecht is !

Geplaatst

Alleen even op je kat reageren Linda, daarna ga ik naar bed... Ik hoop dat ie snel terug komt!

Toen wij net verhuisd waren zijn we een weekend weg geweest en vrienden van ons met 3 kinderen zaten hier in huis. Onze kat was daardoor kennelijk zo gestresst dat hij wegliep! We waren bang dat hij naar ons oude huis terug probeerde te komen, dat hoor je wel eens. Mijn dochter was toen 6 maanden en ik heb wat rondjes met haar gelopen door de buurt... Ik had ook foto's opgehangen overal en soms kwam iemand aanbellen dat ze 'm ergens hadden gezien. Ik de baby uit bed en weer gaan kijken, maar steeds niks. En toen, na precies een week, stond de deur open en kwam meneer rustig binnenlopen en naar zijn bak toe... Joost mag weten waar hij geweest is, in ieder geval heeft ie eten gehad, hij was maar ietsje magerder. Inmiddels is ie al bijna 16! Ik hoop dat het bij jullie ook goed afloopt want je hecht je gewoon aan zo'n beest. Sterkte!!

Caroline

Geplaatst

Bedankt voor jullie medeleven en tips over de kat. Ze is gelukkig weer terecht! Ik heb vanmiddag in de buurt flyers ingegooid met de vraag of mensen even in hun schuur of garage wilden kijken of de kat daar niet per ongeluk opgesloten zat.

Vanavond werden we gebeld: Ze zat inderdaad een aantal huizen verderop in een schuur, bovenin een hoekje. We hebben haar met wat vleeswaren te voorschijn weten te lokken en toen liet ze zich gelukkig snel vangen.

Ze loopt hier nu al kopjes gevend door het huis en de andere kat is ook weer helemaal happy :icon_cat:. We hadden geluk, want de mensen die haar gevonden hebben gaan morgen een lang weekend op vakantie. Dan zou ze het hele weekend opgesloten hebben gezeten.

Nou, met een blij gevoel naar bed!

Geplaatst

Berichtje van schrik twee keer geplaatst! Heb al even gezocht, maar ik weet niet hoe ik het kan verwijderen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden