Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Linda wat lees ik nu, wat erg meid, ik hoop dat ze het verkeerd gezien hebben en dat de vruchtwaterpunctie een andere uitslag brengt.

Verhoogd risico dus het is nog niet zeker toch. Dikke knuf voor jou en sterkte!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeanine, haha nu snap ik um. Heel verstandig om zo vroeg mogelijk te eten en daarbij tuurlijk gezellig om met je mannetje te ontbijten. Heerlijk ook om daarna terug naar bed te gaan. Soms als ik op het punt sta om naar mijn werk te gaan rond 8.00 uur zou ik ook zoooo graag terug willen haha. Maar ja plicht roept he, zonder werken geen brood op de plank haha en kunnen we de behandelingen ook niet betalen.

Sas, had al gereageerd op dusseldorf topic. Gefeliciteerd met dit prachtige nieuws. Zoveel toeval kan geen toeval zijn. Dit is magic hihi en daarom gaat dit embryo het um worden voor jullie!!

Geplaatst

@Linda Ppfff dat is wel ff schrikken zeg. Wat een onzekerheid voor jullie! Ik hoop dat de vruchtwaterpunctie jullie een beter bericht geeft!

Heel veel sterkte nu in deze onzekere tijd!

Ik duim heel hard voor je dat het allemaal goed is.

Dikke knuffel.

@sas, ik noemde het niet voor niets the golden egg!!!! En dan nu ook nog een een topper van een zaadje!

Heel veel succes met de tp en de duimen gaan ook voor jou weer overuren draaien!

Geplaatst

topic dag!

wat lees ik nou weer voor n raar lijstje... ik terugbladeren en terugbladeren en nog verder aha! wat een goed idee! mag ik nog mee? zal wel echt afhangen van de datum voor mij, want vanwege mijn vriends eigen bedrijf ben ik vaak alleen thuis met mijn kleine meisje. voor haar is zo'n dag nog veel te heftig, Moet ik dus oppas zien te regelen.

Vind het wel heel grappig, met allemaal 'oudere dames' waarvan een niet onaanzienlijk aantal met dikke buik! haha!

hoe meld ik mij aan?

Oja, midden land zou ik heerlijk vinden, liever nog btje bereikbaar via ov/trein. ik kom uit regio arnhem-nijmegen.

Geplaatst

Tuurlijk mag je mee, graag zelfs!! Hieronder het lijstje, ik heb je er op gezet!

Overigens vind ik voor mei wel erg vroeg: ik heb op 16 april de lunch met het pauze meisjes topic dus heb een voorkeur voor niet vlak daarvoor of na... Ook ik moet iets regelen voor mijn dochter. Zelf had ik eigenlijk eind van de zomer in gedachten, maar ik denk dat jullie eerder willen? Met de pauze meisjes had ik het bedacht in november en we gaan in april... Nou ja, ik wacht het datumvoorstel wel af.

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67) voorkeur Utrecht maar elders mag ook( meerijden met mij kan ook)

Gigi (mom2b)

Caroline (enilorac) voorkeur omgeving Rotterdam

Marianne (Itsus) voorkeur omgeving Amsterdam/Utrecht

Marianne (69) voorkeur omgeving Rotterdam

Nalinie (Nal) voorkeur Den Haag/Amsterdam/Utrecht/Rotterdam

Mees voorkeur omgeving Den Haag/Amsterdam

Jeanine voorkeur omgeving Utrecht

Jolanda (Vio-la) voorkeur omgeving Rotterdam

Leeuwinnetje voorkeur omgeving Utrecht

Claudia (Claus69) voorkeur omgeving Rotterdam

Renee (Rachel) voorkeur omgeving amsterdam/utrecht

Yola voorkeur midden van het land

Geplaatst

hiii meiden!

nou met mij gaat t goed Itsus, dankjewel!; heb net (3 uur geleden) 3 supermooie embryos teruggeplaatst gekregen!!! Heel blij!!!!!!!! 1x 5cellige klasse 3, 1x 10cellig klasse 2 en 1x morula klasse 2!!!Dus ik en mn bijna(haha) voetbalteam liggen nu lekker met 2 katten op de bank te broeden(ja mees, ik moet telkens aan jou denken lag jou w kat ook niet bij je??? goed teken dan!). Wordthelemaal blij van mees dr verhalen, wel stuiteren maar kan me hlemeaal voorstellen dat t ongelooflijke nu zo waar is: je bent zwanger!!!

ik wordt er zelf helemaal positief van.. Het gaat me gewoon lukken deze keer, joepie! en zo lekker, in natuurlijke cyclus, geen medicijnen, heerlijk!

Ik kreeg wel gelijk binnen een uur na tp buikpijnkramp, wie weet zijn ze zich al aan het hechten..ha!

Hoopd Jeanine en Itsus jullie je heel snel beter gaan voelen en Sas: dit wordt hem he! Zet m op.

Claus hoe gaat het met jou? Kun je alweer beginnen?

x voor iedereen!

Geplaatst

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

JEANINE 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo *topicdag+

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt. *topicdag+

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, uitgerekend 29 nov. *topicdag+

GIGI DD: 14/3 tp, testen 28/3 *topicdag+

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:1 follikel, 24-03 punctie *topicdag+

NADINE 41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5! *topicdag+

TRISH 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE 42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS 41, EMC: curettage 16/3 > evaluatiegesprek 24/3

VIOLA 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL 40- : *topicdag+

Geplaatst

hi allemaal,

ik reageer een beetje tussendoor zoveel bij te lezen! Lijkt me ook heel leuk julle te ontmoeten op de forumdag!

grtjs

Trish

Geplaatst

Heyyyy Trish,

Wat leuk om weer wat van je te horen...ennen 3 emmy's huh...:toppie::toppie::toppie:...stel je voor, een drieling :36_16_17:...dat zou inderdaad helemaal te gek zijn...inderdaad een begin van een voetbalteam...hahahaha...maar ik ben heeeeeel blij voor jullie joh. Je zou inderdaad kunnen gaan stuiteren zoals Mees...hahahah...

Het gaat deze keer helemaal lukken meid...hierbij dan alvast...:gekruiste vingers 3

Geniet lekker van je ww!

Geplaatst
hi allemaal,

ik reageer een beetje tussendoor zoveel bij te lezen! Lijkt me ook heel leuk julle te ontmoeten op de forumdag!

grtjs

Trish

Velen van ons wilden eerder een dag organiseren voor de dames van deze topic. Op zo'n forumdag komen er heel veel vrouwen die de meesten niet kennen. We zijn bezig om eerder een topic dag te organiseren voor en door de dames van deze topic...

Geplaatst
deze dus...doe graag mee met de rond de 40 topic dag! (lees nu net pas dat jullie m apart gaan doen, echt leuk!!!

hahahahhahaha

Geplaatst

@trish wwhhhaaaaaa SSSUPERRRRR dus je zit in de ww!

Heb veel aan je gedacht hoe het er voor stond.

Geweldig dat er dus 3 goed ontdooid zijn en dat ze alledrie teruggeplaatst konden worden! Dit gaat hem worden meis!!!!

Geplaatst
hiii meiden!

nou met mij gaat t goed Itsus, dankjewel!; heb net (3 uur geleden) 3 supermooie embryos teruggeplaatst gekregen!!! Heel blij!!!!!!!! 1x 5cellige klasse 3, 1x 10cellig klasse 2 en 1x morula klasse 2!!!Dus ik en mn bijna(haha) voetbalteam liggen nu lekker met 2 katten op de bank te broeden(ja mees, ik moet telkens aan jou denken lag jou w kat ook niet bij je??? goed teken dan!). Wordthelemaal blij van mees dr verhalen, wel stuiteren maar kan me hlemeaal voorstellen dat t ongelooflijke nu zo waar is: je bent zwanger!!!

ik wordt er zelf helemaal positief van.. Het gaat me gewoon lukken deze keer, joepie! en zo lekker, in natuurlijke cyclus, geen medicijnen, heerlijk!

Ik kreeg wel gelijk binnen een uur na tp buikpijnkramp, wie weet zijn ze zich al aan het hechten..ha!

Hoopd Jeanine en Itsus jullie je heel snel beter gaan voelen en Sas: dit wordt hem he! Zet m op.

Claus hoe gaat het met jou? Kun je alweer beginnen?

x voor iedereen!

Trish,wat een goed nieuws, 3 embryo's jeetje. Lekker broeden en goed voor ze zorgen dan kunnen die van jou straks met die van mij spelen!!

Geplaatst
Nal en Sas, wat n fijne berichten! Sas jij morgen ak de TP, super! Ik vind t n wonder dat er bevruchting heeft opgetreden. Was dat zonder ICSI? Op naar een wonderkindje!

Haha, ja stuiter topic. Laten we dan onze "rond 40" dag ook maar meteen omdopen tot "stuiter"-dag!

Met ICSI en AH, we wilden ook PICSI maar denk dat dat niet gedaan is omdat er maar 1 zaadje was

Geplaatst

JEANNET
42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

JEANINE
41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

RACHEL
44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT
42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO
44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA
41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA
41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

ITSUS
42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo *topicdag+

MARIANNE
41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt. *topicdag+

VLOK
43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER)
41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES
45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, uitgerekend 29 nov. *topicdag+

GIGI
DD: 14/3 tp, testen 28/3 *topicdag+

SASKIA
43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:1 follikel, 24-03 punctie, 26-03 TP *topicdag+

NADINE
41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE
37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE
42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

CAROLINE
42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5! *topicdag+

TRISH
42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES
nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE
42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS
41, EMC: curettage 16/3 > evaluatiegesprek 24/3

VIOLA
41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL
40- : *topicdag+

Geplaatst

Trish, geweldig zeg drie goeie embryo's teruggeplaatst ! Het is de dag van de drielingen vandaag ! Ik heb net een mailtje naar USA gestuurd. "Mijn"drieling wordt vandaag alweer 20 jaar ! Ik ben ooit au pair geweets in Californie bij een drieling van toen ruim anderhalf en heb nog altijd kontakt ben zelf als een keer of 6 teruggeweest bij ze.

Geplaatst

Ik heb nu echt alles gelezen en Linda: wil je even sterkte wensen...echt super k*@..wanneer ga je de testen doen?

i ga heel erg voor je duimen dat t gewoon goed komt voor jullie

grtjs

Trish

Geplaatst

dankjewel Jeanine! We gaan ervoor, voor die 3ling, zou echt superdepuper zijn(kwik kwek en kwak zijn ondertussen lekker aan het bewegen haha)

Geplaatst

Sas en Itsus! fijn he! Ja en nu maar hopen dat ze blijven plakken, heel raar maar heb r een goed gevoel over! Sas natuurlijk, wij gaan ervoor dat straks al onze 40+forum kids samen spelletjes doen! Er was vandaag in het ziekenhuis ook een dame met een ivfkindje, kwam terug voor een cryo tp.Je kijkt er toch anders naar..wat een wonder denk ik dan!

Geplaatst

Trish, ik heb je erbij gezet, wil je nog even zeggen naar welke omgeving je voorkeur uit gaat? Succes met je drie! :jump_rope:

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67) voorkeur Utrecht maar elders mag ook( meerijden met mij kan ook)

Gigi (mom2b)

Caroline (enilorac) voorkeur omgeving Rotterdam

Marianne (Itsus) voorkeur omgeving Amsterdam/Utrecht

Marianne (69) voorkeur omgeving Rotterdam

Nalinie (Nal) voorkeur Den Haag/Amsterdam/Utrecht/Rotterdam

Mees voorkeur omgeving Den Haag/Amsterdam

Jeanine voorkeur omgeving Utrecht

Jolanda (Vio-la) voorkeur omgeving Rotterdam

Leeuwinnetje voorkeur omgeving Utrecht

Claudia (Claus69) voorkeur omgeving Rotterdam

Renee (Rachel) voorkeur omgeving amsterdam/utrecht

Yola voorkeur midden van het land

Trish

Geplaatst

Hoi,

Ik breek even in, lees hier zo af en toe mee. Linda, ik las je berichtje en wil even reageren. Ik had een kans van 1:100 op een kindje met down met de combitest. Wij hebben geen vwp gedaan: ik was doodsbang voor de kans op een miskraam. Bij de 20 weken echo was alles helemaal in orde en gaven ze aan dat ze er niet van uit gingen dat ons kindje down zou hebben. Toen onze mooie zoon geboren werd, kwam na een uur toch het bericht dat er een verdenking was op down en na drei dagen kregen we ook de bevestiging dat het zo was. Een superheftige tijd, dat was het zeker. Ons mannetje is nu bijna 1.5 en het is echt een heerlijk kind dat ik voor geen goud zou willen missen of inruilen voor een ander kind. Hij is lichamelijk helemaal gezond, dat moet ik er wel bij zeggen. We hebben absoluut een rouwperiode gehad om afscheid te nemen van het gezonde kindje dat we niet hebben gekregen, maar zijn iedere dag nog intens dankbaar voor het wondertje dat hier nu vrolijk en blij door de kamer scharrelt. We zijn nu bezig voor een broertje of zusje, heel spannend allemaal. Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt, ik voelde me ook hopeloos verloren en verdreitig toen we hoorden dat er een verhoogde kans was op down. Ik hoop dat je me hetniet kwalijk neemt dat ik dit verhaal hier neerzet: ik probeer je niets aan te praten en ik veroordeel mensen ook niet die besluiten de zwangerschap af te breken als blijkt dat het een kleine downie is. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je een goede uitslag krijgt van de vruchtwaterpunctie.

Liefs van Mira

Geplaatst

@Mira, ik lees met bewondering jouw verhaal. Zo mooi hoe je het beschrijft. Wat een moeilijke en heftige periode hebben jullie gehad maar zo mooi om te lezen hoe je geniet van je kleine man!

Geplaatst

Linda, ben erg geschrokken van je bericht. We doen zo veel moeite voor één kleintje en dan zijn we zo blij als het lukt... Je weet dat het mis kan gaan maar je wilt niet geloven dat het jou kan overkomen... En dan zo'n mooi, warm bericht van Mira erachteraan en dan ga je 't ook weer anders zien... Pffff, heftig allemaal. Heel veel sterkte en geluk. Enne Sas... Top!!! Hoop op een mooi embrootje voor je morgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden