Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marianne jawel mijn moeder is van de beademing af, wel nog aan het zuurstof! maar ze gaat gelukkig kleine stapjes vooruit!

zo dus jij kon ook niet langer wachten. ga je nu bij dezelfde verloskundige als waar je altijd heen gaat? wij gaan naar een echo-praktijk, diegene die linda mij doorgaf tijdens de hightea. We krijgen dan nu bij 18 wkn een echo en bij 27 wkn een 4D.

ik ben nu trouwens voor het eerst sinds lange tijd weer even op het forum via mijn laptoppie, maar zie dat mijn handtekening helemaal niet getoond wordt. weet niet hoe dat kan, ik heb hem toch ingevuld. zien jullie hem wel??

Geplaatst

Hey Itsus, ja, t buikje gaat wel x komen. Wel grappig dat niemand zou bedenken dat ik zwanger ben. Ze zeggen juist dat ik smalletjes word. Ze moesten 's weten. Iig geen probleem om het nog ff geheim te houden:-)

Ik heb vlg week prenataal onderzoek-uitleg en krijg dan waarschijnlijk weer echo. Leukkkk!

O ja, en als je via mobiel verzendt dan komt er geen handtekening onder. Als je via pc verzendt, komt je handtekening er wel bij. Klopt dat bij jou?

En wb trish, na de neg. test heeft ze even afstand genomen vh forum.

Hier nog steeds gezellig aan de overgeef.

En happy met ukkie!!

Xxx

Geplaatst

En itsus, fijn dat t beter gaat met je moeder!!!

Mijne leeft niet meer maar vanuit de hemel geniet ze vast heel erg mee... k Mis haar wel!

Xxx

Geplaatst

Hoi Marianne, wat fijn dat je toch lekker eerder een echo hebt, ik kan het me goed voorstellen dat je nu wat wil weten! We hadden nog geen hotel geboekt (zeker voorgevoel haha) nu even kijken of we dat nu wel gaan doen. En inderdaad doet je apparaatje het al??

@Itsus Ik zie je handtekening gewoon hoor! Fijn dat het wat beter met je moeder gaat, toch een zorg minder he.

Trish zat samen met Sas in de wachtweken en de cryo is helaas niet bij haar gebleven :-(

Geplaatst

He meisjes, ik hoor dat het zaterdag heel leuk was! hopelijk kan ik de volgende keer ook mee.

mijn feestje was ook super gezellig. lekker buiten zitten eten, salades, hartige taart en zoete taart onder t genot van een goed gesprek met oude vrienden (uit studententijd) en met spelende kleintjes om ons heen.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd erg weinig online ben. druk met de kleine dame, op mijn werk en thuis. dus weinig tijd om te forumen. ik ben dus de draad een beetje kwijt wat alle ontwikkelingen betreft. hebben we het lijstje nog ergens paraat?

groetjes,

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben net terug van kraambezoek bij mijn beste vriendin die zondag bevallen is. Ze heeft een heftige bevalling gehad met veel bloedverlies en het is allemaal even heel kritiek geweest met haar. Dochter gaat prima. Ze mochten vandaag naar huis. Zo bijzonder dat ik vandaag speciaal mocht/moest komen als enige. Ik had er zin maar zag er ook zo tegen op. Maar ik dacht ik kan niet gaan en over een paar dagen maar de confrontatie komt toch. En die kwam hoor. Samen gehuild,zij door de kraamhormonen en ik gewoon van blijschap voor haar en de pijn die ik voel. Heel heftig,confronterend maar ook zo mooi. Zo lief ook van haar en haar man om aan mij te vragen wat zij konden doen voor mij. Mij juist erbij betrekken of met rust laten. Ze hadden met moeilijk om mij alleen naar huis te laten gaan na /in alle emoties. Zeker ook omdat mijn vriend er niet is. Maar ik ben thuis, de hele weg( nou ja is maar 10min:)) gejankt. Nu even mij ei kwijt bij jullie en dan ga ik zo lekker douchen en mij verheugen op vrijdag als ik mijn lief van schiphol ga ophalen!!

@Viola, goed dat je Trish hebt gemaild en zoals we al verwachtte heeft zij het zwaar. Prima dat ze afstand neemt. Als ze maar weet dat we er voor haar zijn als ze wil. En top dat je eerder in DD terecht kan

@Itsus, fijn dat je moeder van de beademing af is. Op naar de volgende stap. Wel goed op jezelf passen he?

Liefs

Geplaatst

Hi Marianne, nee, ik heb t nu met vaseline bodylotion van nivea gedaan maar nog steeds hoor ik niet, ook m'n eigen hart niet. Nou ja, pech! Ik hou t nog wel uit tot 6 mei. ;)

Geplaatst

Hey sas,

Wat super van je om te gaan! Respect! Ik denk niet dat ik zo dapper was geweest. Maar je hebt ook n hele fijne vriendin zo te zien, dat ze ook zo bezorgd om jou zijn terwijl het zo spannend is geweest. Fijn hoor, zo'n vriendschap, heel speciaal!

Wat ga je vrijdag doen met manlief? Lekker iets met z'n tweetjes?

Geplaatst

Hi Linda ,

Nee de doppler geeft alleen n continue ruis, geen geluiden. Soms kraakt t even als ik er wat lotion op doe, maar zodra ik em op m'n huid zet hoor ik niets anders dan ruis. Ik heb nu alao Vera gel en nivea vaseline bodylotion geprobeerd. Ben er wel klaar mee. Ik word ondertussen steeds beter in wachten en vertrouwen hebben!

Hi Marianne

Nee ik ga niet bij de vk want die hebben geen echo (alleen geluid), tja klein durruppie hier hè ! Ik heb n afspraak gemaakt in n echo centrum in Vlissingen, ligt bij Goes waar m'n schoonmoeder woont. Zeeland is vaak wat goedkoper en zo kan m'n schoonmoeder, die al zo lang meeleeft met ons, ook gezellig mee!

Wat ik ook belangrijk vind is dat de echoscopiste ervaring heeft met medische echo's en dat heeft ze oa door 15 jaar bij t UMC te hebben gewerkt.

Essie en phenerike,

Bevalt t wachten n beetje? Doe je rustig aan, verwen jezelf?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@all

Ik begin steeds nerveuzer te worden voor morgen.

9 uur mogen we morgen bellen of ze iets hebben voor een tp.

We horen daar pas of ze goed zijn en hoeveel.

Vandaag gaan we samen even lekker shoppen even eruit samen.

@sas

Moedig van je dat je geweest bent en je verdriet is zo begrijpelijk

Maar wat een lieve vrienden dat ze zo aan je denken dat zijn nou echte vrienden die denken mee.

@Marianne

Begin nu echt nerveus te worden of het allemaal lukken gaat.

En of er een bevruchting is?

We gaan zo lekker winkelen ik heb een te mooie jas gezien en ga hem zo halen.

En lekker struinen samen.

Geplaatst

Essie, spannend zon dag van te voren! Ga maar lekker samen iets gezelligs doen, heel goed! Ff je gadachten ergens anders op richten. Maar met 9 eitjes komt t vast goed hoor! Had je man goede zaadjes?

Geplaatst

Hoi meiden, wat mij nu overkomt, wordt ik weer gebeld door DD, afspraak van 27 mei kan ook niet doorgaan, Dr Scholtes is er weer niet.

Ik heb toen gezegd dat ik nu eerst ga kijken wat het best uitkomt voor ons. Eerst even vriendin gebeld en toen mijn positiviteit er bij gehaald haha..En....Jaaaa nog 1 week eerder en op dezelfde dag als Leuven!! Dat wou ik de eerste keer al, maar dat lukte toen niet, maar nu had ik voorrang en is het me wel gelukt, dus I am happy:lachu:lalala

Geplaatst

:CYBER_HUGS:@Sas Je bent een topper!!! Echt super. Je zal je alleen vandaag wel weer K** voelen, ik denk aan je en bijna komt je mannetje thuis, fijn hoor! Wees bli met zo'n vriendin, met recht een topmeid net zoals jij, mooi stel.

@Essie Komt goed meid, lekker shoppen, goed idee. Succes meid!!

Geplaatst

@marianne,

Ja mijn man had zelfs hele goede zaadjes maar ja dat zegt ook nog niks eerst zien.

Net even heerlijk geshopt samen en een te mooie jas gekocht voor mijzelf en straks gaan we samen weer even weg.

Geplaatst

Hey Jolanda,

Wat n giller! Toppie dat je Leuven en DD op 1 dag hebt, kun je ze snelvergelijken! Wordt wel een trip hoor. Ga je eerst naar Leuven en dan naar DD? Of andersom?

Maar even wachten met de hotelletjes, voor t geval ze weer bellen. 

Geplaatst

Essie,

Het ziet r mooi uit allemaal! Kans is groot dat er bevruchting is. Maar morgen weet je t zeker!

En weet je nu wanneer je de bollen mag gaan slikken?

Veel plezier vandaag!

Geplaatst

@marianne,

Mocht ik ze maar slikken hahahahahahah moeten gewoon via de onderkant naar binnen 2x daags 2 vanaf de punctiedag.

Ja ik ben erg benieuwd naar morgen ochtend en middag.

Eindelijk is het dan zover.

Hioe is het met jou?

Geplaatst
Hoi meiden, wat mij nu overkomt, wordt ik weer gebeld door DD, afspraak van 27 mei kan ook niet doorgaan, Dr Scholtes is er weer niet.

Ik heb toen gezegd dat ik nu eerst ga kijken wat het best uitkomt voor ons. Eerst even vriendin gebeld en toen mijn positiviteit er bij gehaald haha..En....Jaaaa nog 1 week eerder en op dezelfde dag als Leuven!! Dat wou ik de eerste keer al, maar dat lukte toen niet, maar nu had ik voorrang en is het me wel gelukt, dus I am happy:lachu:lalala

Viola,

wat een giller, maar wel een mazzel voor jullie. Alles op 1 dag!! Wel vermoeiend maar dat heb je ervoor over he!

Geplaatst
:CYBER_HUGS:@Sas Je bent een topper!!! Echt super. Je zal je alleen vandaag wel weer K** voelen, ik denk aan je en bijna komt je mannetje thuis, fijn hoor! Wees bli met zo'n vriendin, met recht een topmeid net zoals jij, mooi stel.

@Essie Komt goed meid, lekker shoppen, goed idee. Succes meid!!

Lieve Viola, Jaja deze topper heeft inderdaad een k** gevoel. Maar ja dat heb ik al dagen dus wordt al weer gewoon:)

Huil om het minste geringste, geiiriteerd als iemand op de snelweg in mijn ogen te langzaam rijdt enz enz

Maar goed morgen ochtend 5.50 sta ik op schiphol een hardwerkende moeie man op te halen die ik dan weer lekker kan verwennen en voor kan zorgen en hij voor mij.

Liefs

Geplaatst

@Essie, lekker geshopt lees ik? Spannend allemaal maar van de 9 eitjes zullen er best een aantal mooi bevrucht zijn hoor zeker als het zaad goed is.

Veel succes.

Leifs

Geplaatst

FF Korte update , ik ben zo moe. Vandaag weer voor controle naar de gyn. geweest alles is goed met de kleine man en mń bloeddruk e.d. Hij is al ingedaald en ligt er goed voor met de billen naar rechts. Nog 4 weken en 3 dagen te gaan ! Het gaat zo snel ineens en ik ben zo nieuwsgierig hoe ons mannetje eruit ziet ! Ik ben het wel goed zat door al die maanden kotsen. Ben nog steeds geen gram aangekomen , uniek dus ! Maar de baby groeit goed dus die eet goed van mij. Gisteren de ene laatste les zwangers. gym gehad en die zittend op een stoel doorgebracht. Ik heb nog last van mń knie en er is buiten de creme en paracetamol weinign aan te doen. Ik heb nog vaak pijnscheuten en loop nog als een ouwe taart. Hopenlijk verdwijnt de pijn na de bevalling er zijn wel meer zwangeren die nu last van de gewrichten hebben. Vandaag een leuke luiertaart gekregen van manlief zń werk. Hij is concierge op een school met kinderen met een verstandelije beperking. Zo lief wat die kinderen voor ons hebben gemaakt.

Iedereen heel veel sterkte en liefs !

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden