Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@jeanine

gelukkig je hebt het zonder waterballet overleeft geeft weer stukje rust.

Zwangerschapsdementie hahaahahahah geeft niets hoor maar 2 weken minder dus dan het lange protocol.

Wauw dat scheelt wel ff.

lekker een bbq als je niet tegen vleesluchtjes kan ik heb medelijden.

@ Sas

Bedankt voor je uitleg.

Ik zie al dat het 2 weken scheelt met de lange zie ik en dat scheelt wel even ook aan spuiten enzo.

Ik hoop dat ik ervoor in aanmerking ga komen we zullen het zien.

Eerst morgen die test doen en een nieuwe afspraak maken om overal over te praten.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik moest vanmorgen de bloedtest doen en weet gewoon al dat het over is.

Best een domper dat je dan toch daar doorheen moet hoor.

En dan bellen ze me ook nog voor de uitslag ja die weet ik allang hoor maar ja hoort zo he.

Ik zie tegen dat telefoontje op merk toch wel dat ik dat moeilijk vind.

Wij hopen dat we snel door mogen voor de 2e poging dus ik hoop snel op een afspraak die hoor ik ook vandaag weer.

Geplaatst

Essie, ja suf hè. Moet je toch n bloedtest doen en bollen. Echt stom. En wat is het nut ook? Maakt t alleen maar zwaarder.

Dikke knuf!!! Xxx, mees

Geplaatst

@allemaal,

Vandaag de bloedtest moeten doen maar na mijn ongi wist ik de uitslag allang.

Toch is het een rot telefoontje om te krijgen.

Ze hadden wel meteen ons nieuwe plan klaarliggen.

eerst ongi worden volgende maand (begin juni) dan 23 dagen erbij tellen en die dag start ik weer met de eesrte decaspuit

Eind juli punctie en Terugplaatsing eind juli begin augustus.

Helaas hadden ze volgende maand geen plek meer voor ons.

Maar ja juli schiet ook op.

Donderdag belt de arts mij over onze vakantie deze moeten we waarschijnlijk anuleren.

Geeft niets gaan we later in het jaar wel weg samen.

Geplaatst

Essie, wat je zegt je weet het en toch is het een rottelefoontje. Ergens in ons achterhoofd hopen we altijd op een wonder, maar meid de tijd gaat zo snel het is zo juli ! Bij ons lukte het ook niet meteen en KI was helemaal niet ons ding. Ik heb altijd hoop gehouden want zonder hoop vaart niemand wel en kun je gelijk wel stoppen. Ik blijf voor je duimen hoor ! We weten hier allemaal hoe het voelt en wat het is en leven met je mee hoor ! Dikke knuffel !

:icon_flower::goodluck:

Geplaatst

@jeanine,

klopt het blijft rot.

Ik ben ook erg blij met deze site je kan je verhaal kwijt en je word begrepen omdat iedereen in het soort zelfde schuitje zit.

Laten we hopen op een goed geluk inderdaad in juli en augustus voor ons.

Donderdag hoop ik ook te horen hoeveel rietjes wij nog hebben.

En hoe gaat het vandaag met jou dan?

Geplaatst

Essie, het gaat redelijk als ik mij maar rustig houdt. Zit niet zo in de aard van het beestje maar ik ben zo moe dat ik wel naar m'n lichaam moet luisteren. Heb van 10 tot 12.30u weer liggen slapen. 's Nachts moet ik er veel uit om te plassen en slaap niet door. Ik ben het wel zat eigenlijk maar mag niet klagen. Afgelopen zondag zijn we voor het laatst even met z'n tweetjes eruit geweest naar het pannenkoekenhuis. Daar blijf ik gek op 10 keer liever dan eten met vlees momenteel. Maar ja 's nachts kreeg ik de rekening alweer gepresenteerd kotsen als een gek. Nou ja nog even zodra de baby er is heeft iedereen mij verzekerd is het kotsen ook weg. Maar het is het allemaal waard hoor al had ik een kotsvrije zwangerschap leuker gevonden. Ik heb al heel wat mee gemaakt op medisch gebied maar vond dit toch veel zwaarder gek genoeg.

Het is hier trouwens rustig momenteel bij dit topic.

Geplaatst

@jeanine,

Ja jeetje das best zwaar 9 maanden misselijk en kotsen bah bah,

Pannekoeken hmmmmmmmmmmmmmmm lekker.

Wel fijn dat het redelijk gaat en je rust moet je wel nemen de bevalling heb je ook energie voor nodig.

Ja het is erg rustig hier he.

Ik denk dat iedereen slaapt sttttttttttttttttttttttttttttttttt

Geplaatst

Hey meiden,

Jeanine, toch t weekend doorgekomen zonder natte bank! Hihi!

Wij hebben gister op 18 weken onze 20 weken echo gehad: en alles was goed! Alleen t hersenvocht kon ze niet meten omdat ons kindje met t hoofdje wat naar achter lag. Dus krijgen we na onze vakantie nog n echo. Vind ik wel leuk!

Volgende week naar Ibiza! Waar m'n man mij 4 jaar geleden ten huwelijk vroeg en we nu ons 2-jarig huwelijk gaan vieren. En is tevens onze laatste vakantie saampjes: heb er onwijs zin in!

Ik hoop dat dit bericht niet vervelend overkomt voor degenen die nog in t traject zitten maar juist positief werkt op jullie! En je straks ook net als wij zwanger bent!

Liefs en allemaal n knuffel,

Marianne

Geplaatst

@marianne,

Welnee geweldig voor jullie en wat heerlijk romantisch geniet er lekker van zou ik zeggen.

Van elkaar van je zwangerschap en van jullie feestje samen.

Ik wens jullie heel veel geluk plezier en natuurlijk een fijne vakantie

Geplaatst

Marianne, Ibiza....oh mag ik mee??? Vind ik zo lekker eiland, althans het rustige deel dan he en ibiza stad ook zo fijn, en dan met boot naar Formentera....

Geplaatst

even een kort berichtje tussendoor.

vanavond ncrv babyboom.

ik heb de preview gezien. ook stelletjes die het een en ander hebben meegemaakt.

ik zat af en toe met tranen in mijn ogen te kijken.

Geplaatst

Essie, Linda en sas, dank voor jullie lieve woorden!

Hey sas je mag mee hoor! ;) schuiven we nog n luchtbasis aan! Ik zit in siësta, een plaatsje bij santa Eularia, ik ken t daar niet maar we zitten nog voor alle feesten van start gaan, dus t zal sowieso wel meevallen met de drukte! Leuk idee om ff de boot te pakken naar formentera!

Hoor steeds vaker over babyboom, ook op t andere topic waar ik schrijf,... Zal ook maar es gaan kijken. ;)

Geplaatst

Hoi itsus, Marianne

En iedereen van de high tea,

Mijn klavertjes die ik zo verwaarloosd had, zijn uit! Er zitten roze bloemetjes bij, zo schattig! En hoe staat t bij jullie?

Dank nog Marianne! Hoe gaat t nu met je? Xxx

Geplaatst

Marianne69: wat heerlijk om zoveel positivieit te lezen (en daardoor ook te voelen!). Super meid! Geniet lekker van de vakantie, van elkaar en bovenal jullie zwangerschap!

Liefs Claus

Geplaatst

@marianne, bij mij geen roze bloemetjes....maar ja ik ben dan ook niet zwanger..:)

St Eulalia ken ik wel, is wel toeristisch maar heeft wel een oude kern en ik dacht ook een deel afgesloten voor verkeer. Heerlijk, zon zand zee en liefde!!!! Dus ik ga niet mee:)

Geplaatst
ik ga ook zo babyboom kijken .

In 2007 deed mijn vriendin er ook aan mee met haar man.

Het zijn een hoop meiden met dezelfde problemen als ons.

Ja, dezelfde problemen en gevoelens van hoop, teleurstelling en verdriet (en hopelijk uiteindelijk blijdschap). Zo herkenbaar.

Mag ik vragen hoe het met jouw vriendin gaat? Is haar kinderwens uiteindelijk uitgekomen?

Geplaatst

Ik heb ook babyboom gekeken. Er zat iemand bij van m'n zwangerschapsgym Ik wist het verhaal al en toch zat ik met tranen in m'n ogen te kijken. Gelukkig is ze nu zwanger en verwacht in juni baby ! Het is ze zo gegund !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden