Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb niet gekeken en ben blij toe! Ben al emotioneel en richt me liever op positieve dingen! Zet ook het journaal nu af bij oorlogsbeelden. Het lijkt me vreselijk om met allemaal mensen/vreemden je uitslag te bekijken. Leuk bedacht weer van de tvmakers, maar niet aan mij besteed, sorry!

Claus, fijn om te horen! Wanneer ga jij weer beginnen? Was dat niet al snel?

Sas, we hebben n auto gehuurd dus zijn niet gebonden aan St. Eularia. Dus als je nog tips hebt... :-)

Heb jij nog wat van Marianne gehoord trouwens?

Geplaatst
Ik heb niet gekeken en ben blij toe! Ben al emotioneel en richt me liever op positieve dingen! Zet ook het journaal nu af bij oorlogsbeelden. Het lijkt me vreselijk om met allemaal mensen/vreemden je uitslag te bekijken. Leuk bedacht weer van de tvmakers, maar niet aan mij besteed, sorry!

Claus, fijn om te horen! Wanneer ga jij weer beginnen? Was dat niet al snel?

Sas, we hebben n auto gehuurd dus zijn niet gebonden aan St. Eularia. Dus als je nog tips hebt... :-)

Heb jij nog wat van Marianne gehoord trouwens?

Ik heb wel gekeken moet zeggen dat het mij veel meer deed dan de eerste serie in 2007.Maar ja toen zaten we zelf nog niet in het traject.

Ik zou er zelf niet aan meedoen maar ik vind het wel goed dat men een beeld krijgt dat kindjes krijgen niet voor iedereen zo maar gebeurt.

Ik heb niets meer van Marianne gehoord, heb haar een paar dg geleden wel een pbtje gestuurd,maar ook niets gehoord. Maak mij wel zorgen, jij ook denk ik?

Tips voor Ibiza, zal eens even denken. Eigenlijk alles leuk als je maar van de toeristen plekken wegblijft:) Gewoon ergens een klein weggetje nemen waar een houtenbordje staat met Playa, dan kom je vaak op de heerlijkste kleine strandjes waar weinig mensen komen. Verder tapas eten natuurlijk en licor 43 drinken( alleen voor Pat dan he?).

Wanneer ga je?

Liefs

Geplaatst
Ik heb ook babyboom gekeken. Er zat iemand bij van m'n zwangerschapsgym nl. Joyce en Oscar die baby Phileine hebben verloren met 22 weken. Ik wist het verhaal al en toch zat ik met tranen in m'n ogen te kijken. Gelukkig is ze nu weer zwanger en verwacht in juni de 2e baby ! Het is ze zo gegund !

Fijn dat ze weer zwanger is he? dacht al dat ze uit jouw buurt kwamen toen ik hun huis op tv zag(vathorst).

Ga jij goed Jeanine, is het nog vol te houden? het schiet nu echt op voor jullie!

Liefs

Geplaatst

lieve meiden hier ben ik weer.

sorry dat het even geduurd heeft en dat er een aantal van jullie zich zorgen begonnen te maken.

hier gaat het goed hoor.

ik ben alleen heeeeeel erg moe. ik slaap bijna 20 uur per dag lijkt het wel. de andere uren zit ik bijna altijd in het ziekenhuis bij mijn moeder.

inmiddels ligt ze bijna 4 wkn op ic, en het gaat helaas nog steeds niet beter met haar. Veeln koorts en dus constant ontstekingen ergens in het lichaam.

Ze is wel redelijk bij kennis, maar moe en ze kan niet praten omdat ze nog altijd de slang van de beademing in haar keel heeft zitten.

Ik heb een beetje het gevoel dat ze niet meer wil, dat ze opgeeft.

Als ik tegen haar zeg dat ze moet blijven vechten, en dat ze in september weer oma wordt, dan begint ze te snikken en geeft ze mij het idee dat ze bang is dat ze dat niet meer gaat redden.

Ti's echt enorm zwaar om haar zo te zien. Ga zo weer naar haar toe.

Gister hebben wij de 20 wkn echo gehad. Alles ziet er met ons kleine kereltje gelukkig voorbeeldig uit. Ondanks mijn dagelijkse misselijkheid groeit de kleine gelukkig goed. Ik blijf het ongelofelijk vinden. Ook nu inmiddels voel ik al kleine schopjes, wat een enorme mooie ervaring.

Nou meiden ik ben helaas door de drukte en vermoeidheid niet veel actief of het forum, maar weet dat ik aan jullie allemaal denk!

Geplaatst

Haai Sas, ff een korte reaktie ik ga zo even wat bij een vriendin afgeven. Nee diegene van babyboom woont niet bij mij in de buurt. Ik ben al getipt dat ze hier ook op het Forum zit onder een andere naam dus zal haar maar niet meer bij naam noemen. Ik ben altijd zo enthousiast en denk dan even niet naa hi hi !!!!! Maar ik heb haar ook al persoonlijk gemaild hoor. Ik ben het zo zat haast geen lucht en m'n maag nog steeds in de verdrukking. En tja gisteravond weer kotsen en dan slapen.....tig keer wakker en een zere buik. Maar ja alles voor het goede doel ik mag niet klagen ! De laatste loodjes zijn echt zwaar !

Heeft Marianne zich even terug getrokken ? En hoe is het met jou ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@sas hoe gaat het nu met jou? ben je weer home alone? sterkte meis.

hebben jullie al weer wat vooruitzichten wat jullie kunnen gaan doen?

@marianne wat heerlijk dat jullie nog even op vakantie gaan, had ik ook nog wel lekker gevonden. Geniet ervan en van elkaar.

Enne roze bloempjes in je klavervier: klopt dat?? ;-))))

@viola, hoe is het met jou gegaan met de dubbele afspraken?? ik hoop dat jullie wat wijzer geworden zijn!! succes met jullie keuze.

@trish hoe gaat het nu met jou meis? even een stevige knuffel voor jou!

@nal hebben jullie al wat meer gehoord van Eugin? hoe gaat het verder met je?

@essie, claus, joske, leeuwinnetje, enilorac op naar een nieuwe kans!!! ook voor jullie een extra knuffel

ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, maar hier nog even een hele grote knuffel voor jullie allemaal!!!!!

Geplaatst

@jeanine nog ff volhouden en dan kun je je lang verwachte kindje in je armen houden. Jij hebt ook geen makkelijke zwangerschap gehad en dan is het begrijpelijk dat je er tegen het einde helemaal klaar mee ben. Meis sterkte en laat die kleine man maar snel komen ;-)

Geplaatst

@ mees wat fijn dat jij ook zo'n moooie echo gehad hebt! Hopelijk gaat jou misselijkheid wel snel afnemen! En wat spannend dat jullie niet willen weten wat het wordt, dan is het wel een hele verrassing als het geboren wordt, knap hoor!! Geniet maar lekker van je zwangerschap!!

Geplaatst

@Itsus, meid wat ben ik blij je weer te horen. Maakte mij zorgen maar niet over de kleine maar je moeder. wat ontzettend klote dat het nog steeds niet beter gaat met haar. Moeilijk voor jullie om dat te zien he. Ik hoop echt dat ze met het idee van weer oma worden de kracht krijgt om te vechten en op te knappen.

Hier alles goed. Manlief weer weg ja. Tese gaat het denk ik wel worden met dan nog 1x ICSI zelf. Lukt ook de 3de poging niet dan is het voor mij klaar en zou ik voor ecd gaan.

Een hele dikke mega knuffel voor jou en je ukkie en ik duim voor je moeder.

Liefs

Geplaatst

@Jeanine,

nee ik weet dat jij daar niet woont. Ze is idd ook op het forum hier actief, maar laten we de naam maar niet noemen nee.

Meis, nog even volhouden en dan heb je je lieve ukkie in je armen. Wat mooiers kan er zijn( naast niet meer misselijk zijn en hangen over de wc pot??)

Liefs

Geplaatst

@all

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis.

Ze zoekt even uit hoeveel rietjes We nog over hebben en belt mij maandag hierover terug.

Wel hebben we net onze reis geannuleerd.

Het komt net samen met de test en is vlak na onze 2e TP.

Het ziekenhuis zei je moet het zelf weten maar ik denk dat je klem komt te zitten nou daar ga ik niet op wachten,

We zijn de aanbetaling kwijt maar dat is dan niet anders helaas.

Geplaatst

@Itsus, klote dat het nog steeds niet goed gaat met je moeder. Wie weet vecht ze juist heel erg hard om bij jullie te blijven, geef de moed niet op (makkelijk gezegd natuurlijk). Lijkt mij dan ook een verschrikkelijke situatie.

Leuk dat je de baby al kunt voelen. Ik zal voor je duimen meid dat je moeder jullie blijdschap en haar kleinzoon in september nog kan meemaken. En wie weet nog langer. De wonderen zijn immers de wereld nog niet uit.

Liefs

Geplaatst

Hey Sas, hier alles zijn gangetje, schrijf niet veel mee laatste tijd maar lees wel regelmatig jullie verhalen door. Bij ons staat alles eventjes op een laag pitje.

Maar volgende maand gaan we er weer voor. Wanneer beginnen jullie met een nieuwe poging?

Geplaatst

Vanmiddag voor controle naar het ziekenhuis geweest. dacht ik dat ze een paar weken geleden zeiden dat de baby ingedaald was , wat ik al niet geloofde. Blijkt dus nu van niet. Ik heb het benauwd hij ligt nog zo hoog. Wel met het koppetje naar beneden. Dit keer geen spoor van eiwitten in de urine te bekennen en de bloeddruk was ietsje hoger maar nog compleet binnen de grenzen van acceptabel. Ik heb maar niet gezegd dat ik gisteren drop heb zitten eten hi hi !!!!!!! Verder heb ik vannacht zo slecht geslapen de pijn in mń knie (en liggen janken van de pijn) is weer helemaal terug en erger dan die pas was. Maar weer een tube gelei met pijnmedicatie gehaald vandaag. Ik weet wat botpijn is toen met die tumor en breuk maar nu is het ook bijna niet te harden. Weinig aan te doen en af en toe een paracetamol innemen. Volgende week donderdag , mocht er nog niets zijn, weer terug voor controle.

Geplaatst

:sad:

maandag was mijn schoonvader voor de 3e keer opgenomen in het zh. eerder twee keer geopereerd aan zijn blaas (tumor), maar nog veel pijn en zwak. vannacht in het zh overleden. mijn man houdt zich goed, maar zie zo tegen de crematie op (al die emoties, en ik ben al zo'n emotioneel en overgevoelig wrak door al die zwangerschapshormonen). vind het zo moeilijk om sterk te zijn en hem te steunen op die dag. zal wel mijn best doen.

Geplaatst

@ivfmoeder

Gecondoleerd met dit verlies.

Wat een vreselijk bericht.

Ik weet zeker dat je de kracht vind om hem te steunen hierin.

Heel veel sterkte voor deze moeilijke tijd en steun elkaar dat heb je echt nodig.

Geplaatst

ivfmoeder, ow wat erg ! Ik leef met je mee , sterkte met het verlies en gecondoleerd uiteraard. Ik heb 2 jaar geleden mń vader moeten missen en heb er nu weer erg last van nu ik bijna moet bevallen. Wat je zegt al die hormonen momenteel. Nogmaals heel veel sterkte !

Geplaatst

Lieve ivfmoeder gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Wat is dit toch verschrikkelijk rot! Aan de ene kant ben je aan het genieten van je zwangerschap en aan de andere kant heb je het verdriet van dit grote verlies. En dan ook die hormonen nog eens die parten spelen.

Meis heel veel sterkte en ik hoop dat jullie genoeg steun aan elkaar kunnen bieden en van elkaar krijgen.

Dikke knuffel

Geplaatst

@ivfmoeder, gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Natuurlijk wil je je man steunen en dat kan je ook.Maar laat je ook steunen door hem (en anderen). Samen steunen jullie elkaar. Heel veel sterkte meis en een knuffel voor jou.

Geplaatst

@Jeanine, jakkes zo'n pijn in je knie. Helpt de gelei wel een beetje?

Jammer dat je uk nog niet ingedaald is maar wie weet doet ie dat opeens wel. Een vriendin van mij had dat ook en 3dg voor de bevalling daalde het in.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden