Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:positive energie:Hallo lieve meiden hoe is het met jullie??

Met mij gaat het super!! Ik heb gister mij zelf gekieteld en mezelf een mooie injectie gegeven haha, decapeptyl, maar dan 1 malig van 3,75 gr.

Nu mag ik over 3 weken komen voor een echo, leuk he! Eindelijk weer lekker bezig.

In mijn huis zijn er 2 mannen bezig, we krijgen een nieuwe badkamer, even wennen, maar het zal zeker mooi worden, ik kijk er naar uit om te badderen.

Heel veel liefs van Viola

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Meesje of moet ik zeggen Mama Mees, hoe is het met je, ben je lekker aan het genieten meid?

@Linda Rij je nog steeds moter?

@Itsus Gaat het met je pijn? En je moedertje, hopelijk goed meid, veel liefs!

@Jeanine Wat een prachtige zoon heb je, zulke mooie foto's, geweldig om te zien, rust lekker uit en geniet van je mannetje!

@Marianne Leuk dat je Linda tegen kwam haha..grappig. Eet je niet teveel ijsjes, ja die met kersen en mmmmm..;-) heb je wel gemist hoor!!

@Joske Heel veel succes in DD, wij gaan ervoor! Als je nog iets wil weten stuur me maar een pb en anders kan je ook veel vragen vinden op het DD forum.

En iedereen die ik even vergeet, alle nieuwe meiden veel geluk en ga ervoor!!xxxxViola

Geplaatst

@Vio-la Wat een leuk vooruitzicht op een mooi badkamer. Wel even kijken wanneer je wel/niet mag badderen ivm terugplaatsing. Ik hoop dat DD jullie wens in vervulling kan laten gaan. Succes.

Geplaatst

Hoi meiden, eindelijk weer eens wat te melden... Vandaag de eerste fm gehad en het viel me een beetje tegen: rechts 2 grotere en een kleintje, links 1 grote en misschien een paar kleintjes die mee gaan doen. Nou ben ik altijd 'verwend' geweest met vrij veel eicellen bij de punctie dus ik hoop dat er nog een en ander gaat groeien. De arts zei ook: kan nog best, het is nog vroeg, maar ja, toch op meer gehoopt.

Zaterdag terug voor de tweede fm, to be continued dus.

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline,

Bij mijn laatste poging had ik er ook n stuk minder dan ik gewend was, maar zie hier het resultaat! Dus geen zorgen maken hoor! Stress is niet goed voor je lijf. En het zegt dus niets.

Hey yola,

Schiet de badkamer al op?

Ik ben er uit met n aannemer voor de babykamer, hij komt maandag langs om de puntjes op de i te zetten en gaat dan hopelijk voor 15 juli starten.

En m'n ijsjes zijn al op! Nu sterk zijn en geen nieuwe meer kopen! :)

Liefs

Marianne

Geplaatst

Hey Viola,

Dat klinkt goed meid! Die heerlijke 1 malige deca heb ik ook gehad. En daarna zwanger geworden! Dus..... :-))

Ja, gaaf om weer 'bezig' te zijn!

En n nieuwe badkamer...super!

Hier alles goed! Nog beetje missy maar minder dan eerst.

En eergisteren had ik emo moment.

Nadat BF zei: laat me die buik 's bekijken of je wat ziet én ze daarna zei: ja hoor, n mimibabybuikje!! ging ik thuis ook maar eens goed kijken naar m'n buik.

En ja, je begint het te zien!!! Olé!! Ik ben wel 2 kledingmaten minder, kan opeens in kleren waar ik na stevig lijnen ooit n maand in kon, maar.....er zit echt n kindje in m'n buik.

Ruim 15 weken zwanger en nu komt het echte besef; nu je het beetje gaat zien.

Moest zelfs (geluk)huilen. Wat n muts hè ;-))

Dus mama meesje is happy en ah genieten :-))))

Xxx

Geplaatst

@caroline Ik ben het helemaal eens met Marianne. Ik had normaal rond de 16 follikels met 11-13 eitjes. Na 2 jaar 'pauze' (inmiddels 40+) alsnog een 4e IVF-poging gedaan, en had 'slechts' 7 follikels met 7 eitjes. Daar zijn we zwanger van geworden.

Ik schrok natuurlijk wel dat het aantal follikels lager was bij de laatste fm, omdat het aantal eitjes en embryo's ook meteen lager is. En bij de punctie zat ik 'm wel te knijpen. Dus ik begrijp je gevoel helemaal.

Sterkte in deze spannende periode, en dat die kleine follikels ook gewoon mee gaan doen!

Karin

:gekruiste vingers 2

Geplaatst

@Mees Wat fijn om te lezen dat je helemaal blij bent, en dat het goed met je gaat. Zelfs happy als je nog een beetje :sick: bent. Wel fijn dat je niet meer zo missy bent.

Misselijk ben ik niet meer. Ik heb wel weer andere kwaaltjes, maar dat hoort erbij. Mijn buikje kan ik niet meer 'verbergen', en de kleine kan ik nu ook voelen bewegen. Over twee weken weer een echo.

Geplaatst

Hey Viola, wat leuk dat je binnenkort weer kan beginnen met een behandeling. Eenmalig een deca spuit, waar is dit dan voor? En mag ik vragen wat je bedoelt met spermiogram?

Geplaatst

Haha ivfmoeder, die emo !!!!!

Ja, zo voel ik me vaak, haha! Precis de goede emo :-)))

Ja, zoooo happy!

En jij voelt je beebje al?! Dat is zooo gaaf. Kijk ik erg naar uit! Fijn ook dat je niet meer misselijk bent. Ik ga je volgen ;-)

Caroline, dankjewel! Ja, zo bijzonder! Ben zo blij ermee!

En jij gaat ook goed hoor. De kwaliteit is het belangrijkste!

Heel veel geluk meid! M'n duimen beginnen al....!

Xxx, mees

Geplaatst

Caroline: ik heb altijd al erg weinig follikels gehad. Meer als 5 heb ik er nooit gehad. De laatste keer had ik er maar een en daar ben ik ook zwanger van geworden (helaas niet met de gewenste afloop zoals je weet). Ben benieuwd hoe bij jou FM morgen is. Succes! Ik doe helaas niet met de mee deze keer (zie hieronder)!

Mees: zo leuk om je berichtje te lezen. Ben zo blij voor je! Geniet maar van je buikje hoor!

Ik ben woensdag eindelijk ongi geworden (wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he!) dus gisteren de uitgangsecho gehad. En helaas zat weer een eiblaasje van 2 cm in mijn eierstok! Eitje wel gesprongen maar blaasje blijven zitten en die vult zich dan met vocht. Kan ieder moment weg zijn maar omdat ik IVF krijg in mijn eigen cyclus MOET ik dus echt op de tweede dag beginnen met stimuleren. En dat is niet verstandig als dat blaasje er nog zit. Het kan de groei van de anderen wegnemen en ik heb er al niet zo veel! Dit is nu al de 3e keer! Dit betekend dus weer een maand extra wachten. Pfff. Nou ja, het is niet anders. Weer "geduldig" afwachten.............

Liefs voor iedereen, Claus

Geplaatst

Oh Claus wat balen! Maar er zit niks anders op dus. Jammer, anders waren we bijna gelijk op gegaan! Volgende maand dan!!

Ik ben vergeten waarom je het ook alweer in eigen cyclus doet?

Geplaatst

@Claus, meid wat balen dat je niet kan starten! Toch weer een domper. Maar op naar volgende maand!

@Caroline, ik heb steeds maar 2 follikels en 1 eicel dus ik begrijp je heel goed. Maar zoals al gezegd je hoeft maar 1 goede te hebben. Alleen zou ik liever er ook meer hebben gehad dat maakt het allemaal iets makkelijker.

@ Mees, 15weken tjeetje!!! Dat gaat lekker. Geniet maar fijn hoor!

@ Marianne, op naar een mooie babykamer. Gaat P het niet zelf doen??

@ IVF moeder, wat fijn dat je de kleine volet. Lijkt mij zo bijzonder gevoel.

Alle anderen meiden, succes en knuffels

Geplaatst
Oh Claus wat balen! Maar er zit niks anders op dus. Jammer, anders waren we bijna gelijk op gegaan! Volgende maand dan!!

Ik ben vergeten waarom je het ook alweer in eigen cyclus doet?

Er zit inderdaad niks anders op.

Ze hebben toen we begonnen met IVF besloten om het in mijn eigen cyclus te doen omdat ik een regelmatige cyclus had. Over een andere manier is eigenlijk nooit gesproken!

XXX

Geplaatst

Claus,

Balen dat wachten. Op het juiste moment, daar gaan we voor!

Sas

Hoe gaat t met jou? Ben even kwijt wanneer jullie gaan starten weer. Je man is er al uit of twijfelt hij nog over n TESE?

Mijn man heeft nog zoveel klussen, nog zon klus erbij -naast z'n drukke baan - gaat em dus niet worden. En ik wil (ja hier spreekt n zwangere vrouw) dat alles op tijd af is, met de nadruk op alles en op tijd, hahaha!

Heb zon zin om t kamertje in te richten straks, we kopen geen nieuwe kamer maar veel via mp.

Sinds deze week meer activiteit in m'n buik, en P heeft t nu ook gevoeld, zo gaaf! Zijn ogen rolden bijna uit z'n hoofd zo verbaasd was hij!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@jeanine

Ben je heerlijk van storm aan het genieten

Wat een mooi mannetje zeg

@Marianne

Gaat alles lekker bij jou groei je goed?

@mees hoe is het ermee.

Minder missy lees ik gelukkig.

Stuiter je nog wel of valt het mee.

@Claus.

Hè wat een bummer zeg dat je nu langer moet wachten

Is altijd zo als hè erop wacht komt het niet

Moet het weg blijven komt het bah vah.

Sterkte met wachten.

@sas

Ik hoop dat jullie ook snel kunnen starten met tese

Spannende tijden voor jullie ook.

@elinorac

Vandaag je 2e meting

Ik duim op meer eitjes voor je hou moed.

Uiteindelijk is er naar 1 goed eitje nodig en die Jan erbij zitten.

@ivfmoeder.

Wat gaaf dat je het voelt en gaat zien

Geniet er maar lekker van.

Iedereen die ik vergeten ben heel veel sterkte en of succes.

@all

Ik lees nog trouw mee iedere dag maar heb even afstand genomen.

Even rust voor mijzelf had ik nodig.

Ik zit te wachten op ongi komt normaal als je het niet wilt nu wil ik komt het niet bah.

Ik mag 23 dagen daarna weer starten met spuiten.

Dus eind juli begin aug loop ik weer in het ziekenhuis.

Na 2 maanden rust wil ik wel weer.

Verder donderdag een Kl#$~ bericht gehad op mijn werk.

De hele afdeling waar ik werk en mijn 12 meiden word overgenomen door een ander bedrijf.

We staat per 1 december allemaal op straat.

Ze gaan eerst proberen intern iedereen een plek te geven daar horen wij dinsdag meer over.

Maar iedereen was in shock en huilde.

Ik natuurlijk ook.

Ik werk voor een heel groot bedrijf dus maak mij geen zorgen maar baal wel enorm.

Was echt mijn team ons werk enz.

Het hele bedrijf is in shock iedereen komt om ons te steunen dat doet je wel heel goed.

Dinsdag komt mijn man mee voor het gesprek om te horen hoe en wat.

Ik heb zelfs al aanbiedingen gehad buiten mijn werk om hahaha.

Maar goed het neemt de spanning niet weg.

Als iemand echt weg gaat per 1 december dat is nl de laatste dag krijgen wij een hele goede financiële regeling mee.

Wij weten het dus gelukkig ver van te voren.

Maar ja ik had liever mijn team en baan nog.

Voor iedereen die ik vergeten ben succes komende tijd.

Geplaatst

Essie balen van je baan zeg! Maar gelukkig weet je het nu al en wordt het goed geregeld.

Ik ben niet zo blij vandaag, ben vanmorgen weer voor een fm geweest en de kleintjes zijn niet voldoende gaan meegroeien dus het blijft bij 4 follikels! En die kunnen ook nog leeg zijn, werd me even fijntjes meegedeeld. Tja, de leeftijd he... Pfff... baal er wel van, was natuurlijk verwend met veel eitjes en embryo's steeds. Aan de andere kant: het heeft me nog niks opgeleverd.

Ze wilde vanavond de pregnyl en maandag punctie doen maar ik heb gevraagd of het ook een dag later kan in de hoop dat er dan nog wat meer in zit. Moest ik niet op rekenen maar kwam met Pinksteren ook beter uit...

Dus: dinsdag punctie!

Geplaatst

@elinorac

He bah wat een bummer.

En wat hard dat ze je zeggen dat er misschien niets in zit zeg.

Ik had er 7 die ze zagen en ze zeiden juist ach meis er is er in principe maar 1 nodig om zwanger te worden duimen op goeie.

Niks negatiefs raar hoor dat ze dat zeggen.

Hou hoop meis ik weet zeker dat er een topper voor je tussen zit ik duim al voor je.

Geplaatst

Caroline, 4 follikels is ok, er hoeft er idd maar één goede bij te zitten die er lekker zin in heeft! Ik heb er nu zo eentje in m'n buik die al aardig op een ballon (wat zeg ik, skippiebal! begint te lijken! Ik had de afgelopen 3x steeds 4 follikels, waarvan 2 groot en 2 te klein, na aanprikken 2 volgroeide eitjes waarvan er steeds maar één emmy werd...

Moed houden dus!

Geplaatst

@all*

Eindelijk mijn ongi is er.

Iets waar je normaal op dit forum niet echt op zit te wachten. *

Dat betekend dat wij 6 juli voor de 2e ronde weer de eerste deca spuit *gaan zetten en begin aug als alles goed gaat de tp hebben.*

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik zou graag op iedereen persoonlijk willen reageren maar ben even aan het eind van mń latijn. Alles komt er nu uit ik jank wat af. Zware zwangerschap, zware bevalling en en nu een enorme nasleep. Ik ben heel blij met ons mannetje maar ben even helemaal op. Zaterdag nog naar de huisartsenpost geweest want ik had ineens hele dikke olifantenvoeten en dikke oogleden. Wat bleek ik ben allergisch voor de pijnstillers die ik voorgeschreven kreeg voor mń zere rug en bekken. Dus nu weer terug bij af want op andere pijnstillers reageer ik niet of mag ik niet in combi met de medicijnen die ik slik. Nu dus alleen paracetamol maar ja die helpen niet echt. Nu plastabletten gekregen en ik plas wat af. Gevolg ik slaap slecht moet zo vaak naar de wc en ik heb mń slaap zo nodig momenteel. Storm komt ś nachts nog 2 keer dus in een echt diepe slaap kom ik niet. Manlief neemt Storm ś middags en ś avonds mee naar beneden en dan kan ik lekker slapen. Maar ja morgen is hij weer aan het werk en sta ik er alleen voor. Gelukkig heeft hij van de zomer 6 weken vrij dat is wel luxe hoor ! Sorry voor het geklaag maar soms is het even geen roze wolk. Ben wel heel blij met Storm en er komen zeker betere tijden.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Ook klagen mag je hier doen en het is niet niks om kersverse moeder te zijn! En dan helemaal met jouw zwangerschap en bevalling... Ik had een prima zwangerschap en een redelijke bevalling maar was de eerste week echt zo labiel als wat, heb helemaal geen leuke kraamtijd gehad en was ook vaak zooo moe... Maar echt, betere tijden gaan komen! Je moet hier doorheen maar het komt heus goed!! Sterkte!!

Meiden ik heb morgenochtend om 9 uur de punctie, brrr. Duimen jullie dat er in ieder geval 4 eitjes gevonden worden?? Thanks!

Caroline

Geplaatst

Essie, wat fijn! Kunnen jullie starten! Balen van je werk,maar hopelijk komt dat ook goed.

@all*

Eindelijk mijn ongi is er.

Iets waar je normaal op dit forum niet echt op zit te wachten. *

Dat betekend dat wij 6 juli voor de 2e ronde weer de eerste deca spuit *gaan zetten en begin aug als alles goed gaat de tp hebben.*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden