Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi IVF moeder,

Ik heb n zwangerschaoscursus gedaan, belangrijkste vond ik de manieren van ademhalen. En door naar alle verhalen te luisteren is de bevalling nu niet meer zon eng onderwerp.

Vandaag ga ik m'n vluchtkoffer inpakken: lekker op tijd allemaal hè? :-)

Waar wil jij bevallen?

Linda,

Kom ook naar t oktober topic ! :-)

Spannend hoor!

Viola

Welkom terug. Ik bel je: wil je Malta verhalen horen!

:-)

Hier nog steeds geen voortekens... Wel gister dikke voeten, omdat ik te lang met m'n benen heb gebungeld (was nog mandjes aan t verven voor de babykamer)

Al n tijdje niets van mees gehoord. Weet iemand of ze Miss met vakantie is?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie,

Fijn dat je er zo ontspannen in zit! Dat scheelt de helft.

Caroline,

Succes met de echo! Ik ben zelf ook 42, lijkt me erg zwaar om er twee te moeten dragen maar wel heel bijzonder!

Succes iedereen die ik nu vergeet!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Caroline

Fijn dat het allemaal goed gaat, ondanks de kwalen die er bij horen. Zwanger van een tweeling is toch anders als van een eenling. Logisch, je hebt er twee in je buik. Het zal meer van je lichaam vragen lijkt mij.

Bij mijn 1e had ik de placena voor, en idd ik voelde de dingen minder (snel) gedempter, en op bepaalde plekken (aan de zijkant) wel maar niet voor.

Heb jij nog positiekleding van 8 jaar geleden?

Marianne

Ja, ademhalen en houdingen om weeen op te vangen. Ik blijf het spannend vinden. Gelukkig gaat er een knopje om als het zover is, en ga je er gewoon in mee.

Jij bent lekker relaxed, nu vluchtkoffer inpakken. Kan ik daar een beetje van meekrijgen?

Ik wil in sophia bevallen. Ik heb vanochtend even gebeld om te checken of ik ingeschreven stond. Zennnn....

Ik word de 10e 42 jaar...

Geplaatst

Haha ja, dat klinkt gek maar we hebben er meer dan 5 jaar over gedaan om weer zwanger te worden en ik heb het al die tijd bewaard, net als het wiegje, de box, ledikant en een heleboel kleertjes... Af en toe vond mijn vriend of moeder dat ik maar eens dingen weg moest gaan doen maar ik ben er eigenlijk altijd van overtuigd geweest dat het nog een keer zou lukken... vandaar. En gelukkig maar want nu hebben we alles dubbel nodig!

Geplaatst

@Linda Dank je voor je klopje! Veel succes de laatste periode, leuk hoor!

@Nikkie Fijn zeg dat je er goed bij voelt, vooral zo doorgaan..lekker vasthouden.

Ik heb vrijdag a.s. de eerste echo in DD, dan stoppen met de pil en na 5 dagen beginnen met de menopur. De tussendoor echo's ga ik nu voor het eerst doen in NL, in het Bronovo ZH, dus weer anders dan de andere keren, voelt goed. Dus gaat alweer opschieten, ben benieuwd. We gaan er voor!Veel liefs van mij xxx.

Geplaatst
Haha ja, dat klinkt gek maar we hebben er meer dan 5 jaar over gedaan om weer zwanger te worden en ik heb het al die tijd bewaard, net als het wiegje, de box, ledikant en een heleboel kleertjes... Af en toe vond mijn vriend of moeder dat ik maar eens dingen weg moest gaan doen maar ik ben er eigenlijk altijd van overtuigd geweest dat het nog een keer zou lukken... vandaar. En gelukkig maar want nu hebben we alles dubbel nodig!

That's the spirit, gewoon je eigen gevoel volgen, goed hoor!!

Geplaatst

@Sas Alsnog van harte meid! Ik wens je een prachtig jaar toe, dat al je dromen mogen uitkomen xxx.

@Marianne We bellen, rustig aan meisje!

Geplaatst

Hi IVF moeder,

T Sophia lijkt me ook prettig alleen voor ons net te ver weg. En stond je ingeschreven?

Heb jij je vluchtkoffer al ingepakt?

Ik alleen nog maar m'n eigen kleren, geen idee welke nu handig zijn voor ons meisje...

Ook t geboorteplan is nog niet helemaal klaar...

Ik ben denk ik zo relaxed omdat ik nog geen symptomen heb, geen harde buiken of pijn gehad.

Tja officieel hebben we nog twee weken te gaan, jij vier hè? Is je huis nu een beetje klaar? Geen vaklui meer over de vloer? Het zal vast heel mooi worden maar nu wil rust! :-)

Geplaatst

Vio-la

Wat fijn dat jullie binnenkort weer kunnen starten, met nieuwe energie en een positieve instelling. Succes!

Het is een tijdje stil geweest, maar straks zal het wachtbankje weer gebruikt worden.

Marianne

Twee weken. Wel fijn dat het bijna zover is. Dan kan je het kleine wonder in je armen sluiten.

Ja, ik stond ingeschreven. gelukkig. Die zorg kan ik wegstrepen.

Ik ben bezig met mijn vluchtkoffer. Ik moet nog wat dingen inpakken. Ik ben een beetje chaotisch. Dan doe ik dit, en dan weer dat. Ik had net even naar de inhoud van mijn kraampakket ( van mijn zorgverzekeraar ) gekeken, bijvoorbeeld. En ook naar mijn baby uitzet. Ik mis daar ook nog een aantal dingen van. Ik heb ook wat dingen voor de baby gestreken. Ik ga nu even niks doen. Beetje uitrusten en lezen. Straks naar VK.

Nee, er moet nog steeds het een en ander gebeuren in huis! Een aantal dingen die nog niet zijn opgelost. Wc beneden buiten gebruik, vanwege gaatje in buisje voor watertoevoer - hiervoor moest een muur weer open, douchewand niet geinstalleerd, vanwege foutieve aanlevering, lekkage op bovenste verdieping, en wat stuc en schilderwerkzaamheden.

Maar ik heb besloten om me er niks van aan te trekken. Mijn man regelt dit allemaal wel. Ik richt me nu op de komst van de baby. Het kost anders zoveel energie.

Ik heb geen geboorteplan.

Ik weet eigenlijk niet wat meisjes dragen. Ik heb een kruippakje als we moeten overnachten, en een broekje, shirtje, en jasje als we gewoon naar huis mogen. Sokjes om de boel op de plaats te houden, want soms schieten de voetjes uit het kruippakje, omdat de boel nog te groot is. Rompertje, mutsje, dekentje, doekje voor spugen. Ach, ik neem ws teveel mee :)

Karin

Geplaatst

Hihi meisjes dragen in het begin hetzelfde als jongens volgens mij maar dan roze? Ik vond de eerste maanden die broekjes waar de voetjes aan vastzitten altijd handig, omdat ze dan die sokjes niet kunnen uitfriemelen... Zal wel goedkomen toch? Spannend hoor!!! Is voor mij echt nog een ver-van-mijn-bedshow!

Geplaatst

Hoi Caroline

Heb jij de 11e een 20 wkn echo? Dat is een dag na mijn verjaardag. Ik word de 10e 42 jaar.

Grappig dat je je positiekleding na 8 jaar nog hebt. Ik heb die van 4 jaar geleden nog (in verhuisdozen in de opslag); ik dacht ze niet meer nodig te hebben.

Je gezinnetje breidt zich uit na 5 ipv 4 personen. Een grote verandering, maar wel een gezellige boel.

Je moet idd van alles 2 ipv 1 hebben. Kan je ook wat van anderen krijgen (zoals eetstoeltje of wipstoeltje)?

Geplaatst

@ Viola, fijn dat het goed voelt bij jou. Op naar een mooie echo en vervolg

@ Marianne, pff npog 2 weken , wat een apart idee dat je straks je meisje vast kan houden!

@ IVFmoeder, voor jou ook nog maar 4 weken. Focus je maar lekker op je ukkie en laat je man maar het huis regelen

@ Linda, hoe staat het bij jou?????

Hier geen nieuws, gevoel dat de tijd stil staat ondat er nu even niets gebeurd op behandelgebied maar ook razendsnel voorbij tikt. Beetje dubbel en moeilijk uit te leggen.

Liefs

Geplaatst

Essie gefeliciteerd!!

Karin, we hebben ook nog eens een vrij rustig kind dus dat gaat heftig worden! Maar wel leuk!

Gelukkig krijg ik van alle kanten dingen aangeboden, het enige dat ik eigenlijk nodig heb is nog een wieg, want ik heb er 1 op wielen en dat vond ik erg handig: 's nachts naast mijn bed en overdag op de eigen kamer, en een tweelingwagen, want die heeft niemand over natuurlijk... Wel bedje, autostoelen, maxi cosi en wellicht jongenskleertjes want die heb ik niet. Ach, komt wel goed, ik ben niet zo van alles moet bij elkaar passen en er perfect uitzien.

Geplaatst

Sas

Jouw status staat op "SAD". Waarom? Voel je je niet lekker in je vel zitten?

Heb je nog iets van jouw mannetje gehoord? Hoe gaat het eigenlijk met z'n "zaakje"? Is dat inmiddels volledig hersteld?

Lukt het afvallen een beetje?

Essie

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Nu hoef je hun niet achteraf te vertellen dat je een maand ziekenhuis hebt, en je hebt ze ook niet voor de "gek" gehouden. Dat voelt veel lekkerder.

Een vakantie, een nieuwe baan en een nieuwe poging in het vooruitzicht. Fijn allemaal.

Mees

(Heeft iemand nog iets van Mees gehoord?)

Hoe gaat het met jou? Jij moet ook nog "maar" iets van 7/8 weken.

Caroline

Ik heb ook veel spullen (terug) gekregen (en die waren al 2e hands toen ik ze de 1e keer had). Als het maar schoon of schoon te maken is, en in goede staat. De combi-wagen en autostoeltje schaffen we wel opnieuw aan. Het onderstel van de kinderwagen was stuk, en het autostoeltje te oud en voldeed niet aan de eisen. Veiligheid vind ik ook belangrijk.

Hier geen spannende dingen. Ik slaap 's nachts wat onrustiger, omdat ik van alles voel, en soms voelt het niet prettig, en door de gedachte dat de uitgerekende datum nadert. Ik zat net te denken. Als ik een dag overtijd ben, dan wordt het 1-11-11. Grappige datum.

Geplaatst

@Essie. Gefeliciteerd met je nieuwe baan ... TOP!

@Vio-La. Succes weer morgen met je eerste echo. Wel fijn dat die tussentijdse echo's in NL kunnen, scheelt je een hoop reistijd.

@IVFmoeder. Dat zou wel een hele bijzondere geboortedatum zijn, ik zeg ophouden tot 1-11-11 ... hihi.

@Sas. Een virtuele knuf voor jou omdat je sad bent ...

Vraagje aan de acupunctuur dames ... zitten jullie ook onder de blauwe plekken? Nu heb ik weer een rare & mega blauwe plek boven op mijn schouder ... op het last-van-je-schouders-halen-prik-punt ... geen last van hoor, tis alleen een beetje een raar gezicht ... was van de week baantjes aan het zwemmen met een vriendin en zij kreeg een flashback van de zuigzoen van vroeger ... haha ...

Geplaatst
zij kreeg een flashback van de zuigzoen van vroeger ... haha ...

:laugh:

Gelukkig ziet het als een zuigzoen eruit, en niet als dat je van een vechtpartijtje houdt.

Geplaatst

Hoi ivfmoeder

Ja idd grappige datum: 1-11-11!

Jammer dat je huis nog niet klaar is, je kan nu wel wat rust gebruiken. Ik hoop dat de "foutjes" alsnog snel worden hersteld en jij je nesteldrang kan toelaten.

Caroline

Tja dat slaapprobleem heb ik ook gehad maar op t moment slaap ik heel veel, alsof m'n lichaam pakt wat t nu krijgen kan voordat t zover is....

Essie

Wat n fijne berichten allemaal! Feli met je nieuwe baan: je hebt nu al fijne collega's dat je weet hoe ze met jouw traject omgaan ( op voorhand al geen probleem). Heerlijk joh! En heb je nu nog vrij?

Sas,

Hoe gaat t met je man? Is de ontsteking weggetrokken?

En met jou?

Linda,

Hoe gaat t met jou?

Liefs

Marianne

Geplaatst

@all

Dank voor de felicitaties.

@IVF moeder en @Marianne

Juist geen excusses en begrip voor de situatie.

Eerlijkheid duurt toch het langst.

Morgen mijn laatste dag op mijn werk dan 2 weken vrij voor ik start op de nieuwe baan.

Even bijtanken.

Geplaatst

@Essie. Dat is toch altijd wel even lekker hoor, een aantal dagen vrij tussen twee banen in. Geniet er van. Wanneer vertrek je naar Kos?

@Marianne. Je was er vroeg bij vandaag. Vroeg wakker door uk? Hoe was de drukproef van het geboortekaartje?

Hier vandaag leuke dingen ... straks wordt de eerste paal van ons nieuwe huis geslagen! Eigenlijk drink ik geen alcohol tijdens de hormoonbehandeling maar dat ene glaasje champagne om het te vieren moet wel kunnen. Als het nou ook nog stopt met regenen zou het helemaal toppie zijn.

Geplaatst

@marianne

Idd wat ben jij er vroeg bij :)

@gefeliciteerdmet de 1e paal van jullie nieuwe huis. Over anderhalf jaar is die klaar?

Een glaasje wijn zou ik wel lusten. Hier schijnt de zon inmiddels en is de lucht blauw en bijna onbewolkt??? Hoe kan dat nou?

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Wat gaaf: je eigen huis! Helemaal nieuw!

Drink er lekker n glaasje op, meis! :-)

Hier regent t ook...en soms probeert de zon door te komen maar t is nu toch echt wel herfst hè?!

Het proefdrukje is super geworden! Ik ben er heel blij mee. En wat krijgt ze n mooie naam :-)

Als je wilt mail ik je t kaartje straks..

Hoi IVF moeder,

Ik was vroeg wakker maar heb t net al weer ingehaald hoor! :-)

Net twee uur op de bank geslapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden