Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nikkie

Nee wij hadden een quad gehuurd was geweldig.

Heerlijk op het strand gelegen en bij het zwembad een boottocht en uiteraard iedere dag een stukje cultuur gedaan.

Mijn stokkies doen ook altijd pijn bij stimuleren nog ff meis.

@mees inderdaad mees home sweet home vandaag mijn contract tekenen bij mijn nieuwe baas.

Geplaatst

@Vio-La. Hoe was je tweede FM in DD? Groeien ze goed door met z'n drietjes?

@Joske. Jij morgen succes met je eerste FM.

@Marianne. Hoe is het met jou? Gisteren was je uitgerekende datum ...

@Sas. En met jou? Volledig hersteld van je zware griep?

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben weer volledig hersteld van die idiote griep. Beetje verkouden nog maar dat mag geen naam hebben.

@ IVF moeder, Hoera gefeliciteerd met Thomas!! Geniet maar fijn van je mannetje

@ Mees , welkom terug, dus even minder stuiterbal geweest:-)

@ Nikkie, hoe was je FM vandaag?

@ Viola, en met jou en je follikels??

@ Itsus, ben zo benieuwd naar Svenn,maar zie hem volgende week!!

@ Essie, welkom thuis, op naar je nieuwe job!

@ Caroline, alles goed met jou en de twins?

@ Lala, Jay gaat nog goed?

@ Linda, hoe is met jou en Ries?

@ Marianne 69, is het nog rustig bij jou?

@ Joske, jij ook weer een echo vandaag. Hoe is het gegaan?

Hoop dat ik niemand vergeet.

Hier weinig te melden. Wachtende nog steeds op mijn lief....duurt wel heeeel lang hoor....

Ben wel lekker aan het afvallen, nu 6 kg in 5wk...maar ja ziet er nog niet veel van want er moet nog meer af...

Liefs

Geplaatst

Sas,

Alles prima met Jay! Ben zelf een beetje moe, vooral geestelijk, maar dat komt wel weer goed.

Jay is met vlag en wimpel door de combi-test gekomen. Is te druk om nog goed op te meten, dus dat laten we maar dan.

6 kilo in 5 weken is super! Ga zo door! En volgens mij moet je dat wel zien hoor, alleen jij waarschijnlijk niet ;) heeel knap! Petje af! Nog even en je mannetje herkent je niet meer!

Succes metwachten nog!

Xxx

Geplaatst
Gefeliciteerd met de kleine man! Leuke naam.

@viola ik spuit 300 ie gonal 1 keer per dag. Dus komt op hetzelfde neer. Ik loop ongeveer 3 a 4 keer per week. Daarmee begonnen omdat ik aan het afvallen ben, en ik gezond maar wel genoeg eten wil. Het gaat niet zo heel erg hard,ben sinds half augustus bezig, maar nu wel 5 kg kwijt, nog 2 1/2 kilo te gaan. Ben er dus bijna.

Het is een mooie afleiding en ben daardoor niet teveel met de ivf bezig. Ben blij dat ik toch begonnen ben want ik stelde het steeds uit om te beginnen, door de behandelingen die we gehad hebben. Ik dacht dat het niet zou lukken als je in een behandeling zit, maar dat is niet waar, het gaat hartstikke goed. Hebben jullie vandaag of morgen de echo? Ik moet vrijdag....., spannend weer.

Groetjes

Wij zijn woensdag geweest in DD en mogen morgen weer in DD. Ze hebben cystes gezien en daarom willen ze me graag zien in DD. Het gaat goed met mij en probeer me niet te veel richten op alle medische dingen die ze allemaal zien (er zit vocht oid in mijn eileider) we gaan gewoon door en we zien wel. Ik voel me weer iets beter dus gaat de goede kant op.

Knap hoor dat je veel kilo's kwijt bent door te gaan hardlopen. Mijn man is gaan hardlopen om meer zijn hoofd leeg te maken na het werk, dat gaat ook goed,dat merk ik aan hem.

Je bent vast trots op jezelf met zo'n prestatie, ik vindt het super! xxxSucces vandaag!

Geplaatst

:15_5_18:@IVF moeder GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JE ZOON THOMAS !!!:baby:

Ik wens je alle geluk:icon_flower:.

Geplaatst

@Sas Goed meid dat je al zoveel afgevallen bent, lekker nieuwe kleertje kopen straks, lijkt me leuk! Je man herkent je straks niet joh haha..succes.

Geplaatst

@Sas. Goed bezig jij zeg met die kilo's ... ga zo door! Wat doe je er aan ... opletten met wat je eet en bewegen of streng lijnen en aan de shakes ofzo?

@Vio-La. Goed om te horen dat het beter met je gaat en je je niet te veel bezig houdt met al het medische (probeer dat inderdaad maar aan de artsen over te laten). Succes morgen!

@Joske. Ben benieuwd hoe jouw FM was?

Vandaag 2e FM gehad. Inmiddels heb ik er 2 follikels bij (zal dat dan toch die extra acupunctuur sessie zijn van gisteravond...?). Totaal zit ik nu op 8 maar het is nog steeds afwachten of ze ook allemaal groot genoeg worden (de grootste is nu 17,5 en de kleinste 10). Ik ben er blij mee. Tip van de acupuncturiste is om mijn buik goed warm te houden dus dat doe ik dan ook maar. Morgenavond de laatste spuiten Deca en Puregon. Dan gaat zondagavond de Ovitrelle erin. En dan is het dinsdag punctiedag ... Ben er momenteel nog heel relaxed onder (wellicht toch ook weer die acupunctuur?).

Geplaatst

Hoi Nikkie Gaat goed bij je zeg super! En wat fijn om alweer bijna klaar te zijn met spuiten. Veel succes!

Ik ga zo weer even spuiten, dan in bad en naar mijn bedje. Morgen om 04.30 gaat de wekker, we moeten vroeg in DD zijn. Nog even bedenken hoe ik dat morgenochtend gaat doen met spuiten, ik spuit om 08.00 en dan zijn we nog onderweg :misc_expressions-wh. ..Fijne avond iedereen!!xxx

Geplaatst

Super Nikkie!!!

En arme Viola; zo vroeg :-(

Maar no problemos wb het spuiten...gewoon ff stoppen en onderweg de spuit erin. (om koel te houden in thermosfles doen die spuit(en).

Succes morgen!!

Xxx

Geplaatst

Ja ik ben gisteren geweest, er waren er 6 te zien tussen de 10 en 15 en nog een kleintje.

Maandag weer heen, dan verwacht ik maandag avond de pregnyl te mogen spuiten. Als alles goed gaat!

Viola wat vervelend cystes, heeft dat nog invloed op je bahandeling? nou ja je bent wel in goed handen daar.

Nikkie, meis goed hoor, 8 stuks. ik hoopte op meer dan 6, maar mijn man heeft terecht gezegd van, als het veel zijn, en ze zijn niet goed genoeg voor in te vriezen, gooien ze de emmy's toch alleen maar weg.

Dat is idd zo, want daar heb ik best wel moeite mee dat ze emmy's weg doen die wel goed genoeg zijn om terug te plaatsen maar niet om in te vriezen.

Mijn reactie was van doe er maar 1 extra in...., maar dat doen ze beslist niet. Jammer dat je zelf eigenlijk geen zeggenschap er over hebt. Anders zou ik ze meenemen naar een ander ziekenhuis, en zeggen: doe mij er nog maar één, ha ha.

Maar we gaan maandag er weer voor..., oh ik hoop toch zo dat het nu gaat lukken...., de laatste behandeling voor ons.

Ik ben nu 5.5 kg afgevallen sinds 15 augustus (6.7 in totaal)....., nog 2 te gaan. En trakteer ik mezelf op een nieuwe garderobe...., behalve als ik zwanger zou worden:)

liefs joske

Geplaatst
Ik ben nu 5.5 kg afgevallen sinds 15 augustus (6.7 in totaal)....., nog 2 te gaan. En trakteer ik mezelf op een nieuwe garderobe...., behalve als ik zwanger zou worden:)

liefs joske

Ook bij zwangerschap nieuwe kleding, maar dan is het zwangerschapskleding :)

Geplaatst

Linda, haha, wat n ventje. Al heel slim :-)!!

En joske, ja, vind ik ook. Dat ze die emmies dan zomaar weg doen. Best heftig.

En succes maandag!

Xx

Geplaatst

@Nikkie, ik doe weight care, shakes en reepjes en warme maaltijd en rauwkost. Minder streng dan bijv Camebridge dieet, maar voor mij beter te doen

@ Joske, jij ook lekker afgevallen zeg! Ik moet helaas nog heel veel kilos meer dan jij ,maar het begin is er.

Geplaatst

Ja gaat nu eindelijkl goed...... Maar moet er wel bij vertellen dat ik al 2 jaar bezig ben met beginnen met afvallen. Dus beginnen en dan na een paar dagen weer opgeven . dus lijkt dat het gemakkelijk gaat, maar tjee wat een lang voortraject voordat ik eindelijk de ballen had om door te zetten. Maar jij ook al 6 kilo! Top hoor, ook al moet je nog veel, het is en blijft knap! Ben je trouwens al verder met je plannen van hoe nu verder, evt. Ecd en zo?

Geplaatst

@Joske & Sas. Jullie zijn allebei goed bezig met afvallen zeg, mij lukt het helaas niet zo. De motivatie ontbreekt me, ik wil er zo'n 5 kwijt, ppfff lastig.

@Marianne. Afgelopen woensdag was je uitgerekend, ben benieuwd.

@IVFmoeder. Hopelijk zijn jij en Thomas al uit ziekenhuis.

@Joske. Ik vind 6 een mooi aantal hoor, het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Moeilijk he dat emmy weggooi verhaal ... vind ik ook heftig hoor. Succes morgen!

@Vio-la. Hoe was het gisteren bij jou in DD?

@Essieislief. Jij inmiddels je contract getekend? Wanneer ga je met je nieuwe baan beginnen?

Hier zometeen de Ovitrelle spuit erin. Morgen nog even het ziekenhuis bellen want ik ontdekte dit weekend dat ik geen recept voor de zetpillen heb gehad.

Geen acupunctuur rondom de punctie maar wel vlak voor en vlak na de terugplaatsing. Hoe gaat dat bij jou Vio-la?

Geplaatst

Heel herkenbaar hoor Joske, beginnen en dan weer opgeven, Maar de knop is nu om bij mij.

Ik ben er wel uit hoor qua vervolgplannen. Ik ga voor ECD maar moet mijn lief nog mee krijgen. Dat zal niet makkelijk zijn maar het is nu of nooit.

Succes he met de laatste kilos!

Ja gaat nu eindelijkl goed...... Maar moet er wel bij vertellen dat ik al 2 jaar bezig ben met beginnen met afvallen. Dus beginnen en dan na een paar dagen weer opgeven . dus lijkt dat het gemakkelijk gaat, maar tjee wat een lang voortraject voordat ik eindelijk de ballen had om door te zetten. Maar jij ook al 6 kilo! Top hoor, ook al moet je nog veel, het is en blijft knap! Ben je trouwens al verder met je plannen van hoe nu verder, evt. Ecd en zo?
Geplaatst

Lieve meiden,

Hartstikke bedankt voor jullie lieve en MOOIE felicitaties. Ik heb nog niet echt kunnen reageren, maar ben wel weer bij met de berichtjes. Op dit moment slokt Thomas en de veranderde thuis situatie mijn tijd op, en probeer ik overdag mijn rust te pakken. Inmiddels ook wat kraamtraantjes gelaten.

Zodra ik een routine heb gevonden, zal ik weer actief reageren.

Liefs,

Karin

Geplaatst

@Karin. Zo begrijpelijk dat je nu geen tijd hebt voor het forum maar eerst probeert je draai te vinden, het is toch een hele verandering in je leven zo'n kleintje erbij. En daarbij moet je natuurlijk ook aan je zelf denken en je rust nemen. Laat die kraamtranen maar vloeien hoor, dat lucht ook op. Geniet nou maar volop van Thomas, vindt je draai en we zien je vanzelf hier weer verschijnen.

Liefs van Nikkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden