Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne

Nog minder dan een week... Of ben je al bezig...?

Vio-la

Bronovo? Is dat niet het ziekenhuis waar onze Koninklijke familie soms komt? Hoe voel je je? Wat is er met je gezicht aan de hand? Een of andere infectie?

Joske en Nikkie

Jullie ook succes.

Nikkie

Wat goed van het ziekenhuis dat je de overgebleven hormonen mag gebruiken.

Joske

Knap dat het je lukt om af te vallen. Vooral omdat het moeilijk en langzaam gaat.

Miranda

Morgen de operatie. Sterkte.

Itsus

Moie foto's van Svenn! Echt een mooi wonder als ik jouw geschiedenis zo lees. Toch fijn dat jullie nog een kans hebben gekregen van de arts na een periode van pauze, en dat je van die poging zwanger raakte.

En wat een bevallingsverhaal! Zo'n verhaal hoor je maar een keer in je leven.

Geplaatst

Hallo meiden,

even een korte reactie vanaf mijn telefoon met het laatste nieuws.

Hcg was toch laag genoeg om door te gaan met provera en decapeptyl...yeah.

Gelukkig gaat het prikken hier vrijwel pijnloos in de buurt van het litteken van een eerdere keizersnede.

Morgen met een gerust hart mijn pols laten opereren. Jullie horen snel weer van mij.

miranda

Geplaatst

Itsus alsnog van harte ! Wat een prachtige baby heb je ! Ik heb net even de foto's zitten bewonderen. Ooit zat ik hier ook bij dit topic en liet reakties achter maar sinds ik moeder ben van Storm en 4eneen halve maand na zijn geboorte nog steeds niet de oude ben ( loop vanwege mń rug nog steeds bij een therapeut) ben ik zo druk dat ik alleen nog bij 1 topic reakties achter laat. Ik kan gewoon niet alles lezen. Hoop dat het met iedereen goed gaat, Veel succes met alles !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

OOh Itsus wat een wonderlijk verhaal heb je daar geschreven!! Ik moest even zelf een traantje laten toen ik het las, vooral dat je schreef dat het zooo mooi was toen Svenn is geboren, dat raakt me en ik zie dan voor me dat het me zelf ook overkomt. ik had al een foto gezien van Svenn, maar kan er geen genoeg van krijgen wat een poppetje. Geniet ervan meid, je hebt het zo verdient!xxx Viola.

Geplaatst

@Ivf Ja, inderdaad het ziekenhuis waar Maxima is bevallen hahaha..dus ook ik krijg een Koninklijke behandeling:icon_flower:, het schijnt dat de familie een aparte ingang hebben, dus tegenkomen dat zit er niet in, lijkt me nu juist zo grappig om hun ook in de wachtkamer te zien zitten.

Met mijn gezicht gaat het al beter, denk een reactie op de hormonen of van een nieuwe gezichtscreme. Ik heb gister de halve dag op bed gelegen met vreselijk buikkrampen, dat was geen pretje, nu last van opstipatie (nog netjes toch na het verhaaltje van Sas :happydance:) en dat doet zeer, ben lekker aan de pruimen en ga zo een flinke wandeling maken, het ziet er zo lekker uit buiten. xxxViola

Geplaatst
Viola, tja hoe sta ik erin..., ik wil positief zijn, maar ik besef ook dat mocht het lukken het wel een groot wonder is. Hoewel er best veel 40 ers zwanger zijn of ondertussen een baby hebben. Wat dat betreft kan het bij ons ook lukken. Nikkie, ik ben er in totaal 5.5 kilo kwijt, moet er nog 3. Gaat heel langzaam hoor! Ik merk wel dat het na je 40 ste moeilijker is.

Lastig soms he, ik begrijp het. En natuurlijk kan het lukken bij jullie. Ik hoorde gister ook weer een succes verhaal, de wonderen gebeuren om ons heen, nu wij nog! Veel liefs van mij voor jouxxx

Geplaatst

Itsus gefeliciteerd! Wat een mooie kop met haar!

En Jeanine, wat is Storm al groot, ook al zo'n lekker ventje! Hopelijk gaat het gauw beter lichamelijk.

Geniet ervan dames!

Geplaatst

Het blijft een verrassing! Hoewel ik eergisteren wel even twijfelde omdat de echoscopiste natuurlijk wel weet wat het zijn en dat vind ik wel een raar idee! Mijn vriend dacht dat ie balletjes had gezien maar dat dacht ik destijds bij mijn dochter ook een keer...

Geplaatst
@Vio-La. Voel je je al weer wat beterder?

dank je lieve Nikkie, het gaat iets beter, maar vannacht geen oog dicht gedaan pff, nu gaat het weer redelijk, kon gister niet uit de buurt van het toilet blijven, nu wel dus we gaan de goede kant op, kan alleen nog niet zitten, dus liggen, hangen etc.

Hoe is het met jou? Gaat het spuiten? Ik zie trouwens dat je nog later als ik de 1e echo hebt, grappig he dat iedereen dat weer anders doet. Hoe voel je je?

Geplaatst

@Marianne Hoe gaat het? Nog steeds lekker rustig bij je, ze heeft het naar haar zin in je warme buik haha..xxx

Geplaatst

@Marianne. Ze heeft het naar haar zin en ze houdt je uit je slaap ... hihi ... vannacht om kwart over vier (!) op het forum ... wat een tijden joh ... ;-) ... Sterkte met de nu toch echt wel allerlaatste loodjes!

@Vio-La. Hoe gaat het? Kan je inmiddels weer zitten? Vervelend voor je dat je je niet lekker voelt.

Spuiten gaat goed hoor, doet mijn vriend want ik ben niet zo'n held. Een enkele keer komt het voor dat hij er niet is en dan moet ik echt moed verzamelen om het zelf te doen. Maar ach, alles voor het goede doel. Hij kan alleen rechts geen prikplek meer vinden, zit onder de blauwe plekken. Verder voel ik me prima. Vandaag wel wat "last" van een opgezette buik en vrijdag een mega hoofdpijn, wijt ik allemaal aan de hormonen, maar ja dat goede doel he. Ja, ik moet woensdag pas terug voor de eerste FM, vind het deze keer ook wel lang duren hoor. Vindt het best wel spannend hoor, willen ze groeien en hoeveel zijn er te zien?

@IVFmoeder. Hoe gaat het met jou? Je bent de laatste daagies niet op het topic ... Nog 2 weken te gaan of ... ???

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik ruim een maand heel ziek geweest ben. Een of ander virus waardoor ik steeds zieker werd. Heeft niets met ukkie te maken maar wel duurt het langer omdat je weerstand toch wat minder is als je zwanger bent. Niet slapen door al het hoesten. Ook daardoor nog spieren gescheurd en ribben gekneusd. Ben nog nooit zoveel in het zh en bij de dokter geweest. Maar goed, nu gaat het langzaam beter gelukkig.

En zoals gezegd, Ukkie heeft alles prima doorstaan. Daar gaat het heel goed mee. Heb ook een 4d echo laten maken. Zo leuk is dat!

En nog steeds een kleine buik, maar eindelijk ga je wat zien :-)

Maar nu eerst de felicitaties aan ITSUS!!

Wat een mooi ventje is Svenn. Heel erg gefeliciteerd!! En wat een verhaal; jouw bevalling!! Fijn dat alles goed is gegaan. Wel opeens zeg?! Kan me voorstellen dat het onverwachts was. En wat een lekker mannetje! Geweldig!!

De rest moet ik nog bijlezen. Haast niet te doen ;-)

Knuffel, Mees

Geplaatst

Hoi Nikkie, het gaat elke dag iets beter, sinds gister kan ik weer normaal zitten gelukkig!! Mijn vriend heeft alleen de depo decapeptyl gespoten, die wou ik graag in mijn bil en dat was een beetje moeilijk bij komen hahah..heel prettig vond ik het, ik zag het niet aankomen en hoef er niet naar te kijken , dus ik begrijp je goed. Ik had een grote angst voor naalden en daar ben ik nu wel aardig overheen, dus trots op mezelf.

Ja, ik heb ook 2 giga blauwe plekken, voor de rest nog een mooi buikje.

Heel veel succes woensdag!! xxxx

Geplaatst

@All Vandaag de 1e echo gehad in NL. De arts had duidelijk moeite om onderscheid te maken tussen de endo en de follikels (gebeurd wel vaker). Dus zojuist teruggebeld door Irma en die wil dat ik naar DD kom voor je volgende echo, de arts (Hubert) wil het graag zelf zien. Nou heb ik haar al een keer gehad en ik vind het een fijne arts en persoon dus ik vind het prima.

Dus we gaan weer naar DD rijden, we zien wel weer. Ze had 3 follikels gevonden. Vanavond beginnen met de cetrotide. Succes allemaalxxxx

Geplaatst

@Mees WElkom terug!! Fijn dat het nu weer beter gaat met je! Dus je lijkt nog steeds niet op:B-0020::bye:xxxViola, ook voor je ukkie.

Geplaatst

Mees leuk om weer iets van je te horen. Fijn dat het goed met de kleine gaat, en wat leuk dat je een 4 d echo hebt laten maken. Ongelooflijk om te zien he?

Viola ik werd ook aardig beroerd van de hormonenn. Kotsmisselijk, letterlijk. Het was een experiment van het ziekenhuis; de medicijnebmn zouden de kwaliteit verbeteren van de follikels.

Goed van je dat jezelf kan prikken als het moet. Ik liet pregnyl altijd door mijn man zetten. Ik vond de naald pijnlijk.

Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen als het onderscheid tussen de endo en de follikels moeilijk te maken is. En fijn dat het klikt tussen jouw en devarts; dat is toch ook wel belangrijk.

Ik had vanochtend wat bloedverlies, en ik heb nu af en toe harde buiken. Het kan nog wel even duren, eant dit had ik ook bij de bevalling van mijn zoontje.

Geplaatst

IVF moeder wordt toch wel spannend nu!

Mees wat balen joh, wat een verhaal! Lijkt me nog ellendiger als je zwanger bent, gelukkig heb je een sterke uk! Ongelooflijk dat je nog steeds weinig buik hebt... maar dat kan he. Sterkte met helemaal beter worden!!

Geplaatst

@Mees. Jeetje zeg, jij bent behoorlijk ziek geweest. Gelukkig gaat alles goed met de kleine en gaat het ook langzaamaan weer beterder met jou. Beterschap.

@Vio-La. Wanneer is je volgende echo? Wellicht ontdekken ze in DD meer follikels en anders is 3 ook mooi hoor, succes meis. x

@Joske. Wanneer heb jij je eerste FM? Ook een dezer dagen denk ik.

Mijn buik is nog steeds opgezet. Voel me opgeblazen. Ik lijk wel zwanger zo'n pens heb ik. Voelt niet prettig, maar ja ... Moet ook veel plassen, geen idee of dat er mee te maken heeft hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden