Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mees,

Fijn dat je even langs bent geweest! Wat n toestand, zo ziek... Maar gelukkig met de kleine niets aan de hand! :-)

Linda hier is inmiddels ook bevallen van n zoon, Ries.

Dacht dat je dat wellicht wel wilde weten. Kost wel ff tijd alles bijlezen.

Voel je je nu weer beter?

Liefs

Marianne

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Marianne. Wil ik zeker weten! Wat gaaf zeg, van Linda!

Linda, super gefeliciteerd met Ries!! Ik moet nog even lezen hoe alles is gegaan met je bevalling. Nu heerlijk genieten van je zoon!!! Gaaf!!!!!

En ja Marianne, voel me wel weer wat beter. Nog niet helemaal de oude, maar we zijn op de goede weg. Ja, ongelooflijk en zo blij dat met de kleine alles goed is blijven gaan.

Is ook weer lekker druk nu, in mijn buik. Ben nog steeds verbaasd als die buik van me vanzelf zo beweegt. Zo grappig!!

xxx, mees

Geplaatst
@Mees WElkom terug!! Fijn dat het nu weer beter gaat met je! Dus je lijkt nog steeds niet op:B-0020::bye:xxxViola, ook voor je ukkie.

Hahaha, nee, ik zie er nog steeds niet zo uit!! (gelukkig ;-) Ik moet altijd zo lachen om dat plaatje :-)

En jij veel succes meid. Dus jij bent alweer goed op weg. Ga je morgen naar DD? Spannend weer!!! Ik duim!

En dankjewel voor xxx voor ukkie. Zo lief!!

xxx, mees

Geplaatst

Hoi ivfmoeder, dankjewel!! Ja, zo leuk die 4d echo. Met veel foto's en n mooie film erbij. Ik was wel een beetje laat (in de zwangerschap) maar gelukkig werkte uk goed mee. Een fotomodel, zei de 4d mevrouw. En de placenta ligt achter, dus alles was prima te zien. Echt zo bijzonder. Je ziet gewoon het gezichtje al. Hoe kan het he? Ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik schudde af en toe wel (door het gehoest) maar dat mocht de pret niet drukken.

Ook spannend voor jou zeg. Het schiet nu echt op voor je! Waaah!! Gaaf hoor!!

xxxx, mees

Geplaatst

Hey Nikkie. Ja, het was echt erg. Het werd ook steeds erger. Leek alsof ik nooit beter werd. Op een gegeven moment zei ik: Red Uk en laat mij maar gaan. Gek he, dan ben je zo op dat het allemaal niet meer uitmaakt (voor jezelf), als ze Uk maar redden. Maar gelukkig gaat het nu weer beter, langzaam aan.

Wel super achter met de baby voorbereidingen. De babykamer moet nog geverfd worden enzo, maar daarna gaat het wel snel hoor. Hebben al wieg en ouderwetse commode. Maar nog wel veel babydingetjes kopen omdat ik dat pas wil als de kamer klaar is. Maar goed, Ukkie blijft nog wel ff binnen. Zo gezellig.

Jij bent ook weer begonnen. Wat spannend! En de 19e de 1e meting. Ik duim voor je!!

xxx, mees

Geplaatst

Hey Caroline,

Ja, wat een wonder he, dat Uk zo sterk is. Ik was echt niets meer waard (zeg maar) en Uk groeit gewoon door. Zo gaaf is dat. :icon_flower:

Ben zo blij dat het nu weer wat beter gaat. Op een gegeven moment denk je dat je nooit meer beter wordt. Je slaapt ook geen oog, door al het gehoest en de pijn.

En dan met spoed paar x naar het zh. Maar....het ziet er nu weer zonnig uit. Nog ff doorzetten en dan ben ik weer op en top!

Ja, die buik van mij. Echt maar een kleintje. Terwijl Uk gewoon normaal is qua groei. Zij/hij zit gewoon helemaal 'van binnen' bij me, hihi.

En jij dan!! Alweer 20 weken en alles goed met de kleintjes! Meid, dat gaat ook snel! Zo gaaf, n tweeling. Maar best zwaar hoor. Een 'dubbele' buik! Bijzonder!:happy7:

xxx, mees

Geplaatst

@IVF Jij was dus ook beroerd, balen he. Het rare is dat ik dat de vorige keer helemaal niet had tijdens het spuiten wel daarna hoor, maar nu was ik ook aan de pil en ik denk dat dat in combi met deca voor alles zorgt. Ik wil zeker geen risico nemen en dus rijden we morgen voor de 2e fm naar DD. Ik zal de foto's wel meenemen en ben benieuwd wat haar bevindingen zijn.

Doe je rustig aan meid!! Hoe lang moet je nu nog??

Geplaatst
Hahaha, nee, ik zie er nog steeds niet zo uit!! (gelukkig ;-) Ik moet altijd zo lachen om dat plaatje :-)

En jij veel succes meid. Dus jij bent alweer goed op weg. Ga je morgen naar DD? Spannend weer!!! Ik duim!

En dankjewel voor xxx voor ukkie. Zo lief!!

xxx, mees

Dank je wel Mees!! Ja, ik ben alweer bijna 1 week aan het spuiten dus..het einddoel komt weer steeds dichterbij..

Doe lekker rustig aan en geniet van het wondertje in je buik, zo bijzonder en zo sterk...

Geplaatst

@Vio-La. Wanneer is je volgende echo? Wellicht ontdekken ze in DD meer follikels en anders is 3 ook mooi hoor, succes meis. x

Mijn buik is nog steeds opgezet. Voel me opgeblazen. Ik lijk wel zwanger zo'n pens heb ik. Voelt niet prettig, maar ja ... Moet ook veel plassen, geen idee of dat er mee te maken heeft hoor.

Veel succes met je buik, veel water drinken, misschien kan het je helpen. Je zal dan nog meer gaan plassen, is voor mij wel herkenbaar haha..lekker dicht in de buurt blijven en jezelf verwennen.

Ik hoop dat ze inderdaad meer follikels gaan ondekken, voel me af en toe wel een studiemodel, maar goed dat is binnenkort voorbij haha.. even blijven focussen zen:positive energie:

Veel succes meidxxx

Geplaatst

Hey meiden

met mij gaat het goed hoor, ben nu ook nu een week aan het spuiten met de gonal....., en ik voel mijn eierstokken af en toe best wel.

ik moet vrijdag pas voor de eerst FM, dat is dan dag 11 van de stimulatie. Dat vindt ik best wel laat eigenlijk.

Maar als ik terug kijk naar de vorige 2 ivf in dit ziekenhuis, had ik bij de eerste IVF de eerste fm op dag 8 (6 kleintjes toen) op dag 12 de tweede FM (toen 13 follikels) dus het kan wel hard gaan in die laatste dagen.

Bij de tweede IVF, eerste FM op dag 11, (11 follikels) toen op dag 12 de pregnyl.

Dus dat lijkt volgens boekje te gaan....,

Waar ik mee zit is dat in dusseldorf (3e behandeling) Het heel snel ging en al op dag 8 de cetriotide moest spuiten omdat ze zo hard gegroeid waren. Daar wel heel andere medicatie gehad.

Nikkie jij bent ook op dezelfde dag begonnen met spuiten en jij moet de 2 dagen eerder voor je FM, zie ik, ben zo benieuwd hoe het er voor staat.

Nikkie en Viola voelen jullie de eierstokken ook zo? gisteren met hardlopen moest ik af en toe langzaam lopen, omdat het niet zo goed voelde.

en hoeveel en wat voor medicatie spuiten jullie?

Mees wat vervelend dat je ziek was, gelukkig is het met je kleine meesje goed!

Itus gaat alles goed, en geniet je???

groetjes joske

Geplaatst

@Chablis. Overstimulatie is toch pas na de punctie of niet?

@Vio-La. Succes morgen met je FM in DD.

@Joske. Beetje last van mijn rechter eierstok, links nergens last van. Heb jij ook last van een opgezette buik? Ik gebruik 300 eenheden Puregon. En jij dan? Wat had je de vorige keer veel follikels. De laatste keer had ik er 6. Ik hoop nu stiekum - wellicht door de acupunctuur - op ietsje meer. Ach mijn arts zegt voortdurend dat het om de kwaliteit gaat en niet om de kwantiteit dus daar hou ik me maar aan vast. Ben wel benieuwd hoor naar de 1e FM van morgen.

Geplaatst

Zo staat het wel beschreven, maar ik had het dus al voor de punctie. Tijdens het prikken omdat ik teveel hormonen binnen kreeg.

En als ik jouw 'klachten' zo lees klinkt dat precies als wat ik ook had.

Geplaatst

:aaaflowersmiley:@Nikkie Dank je wel! Jij ook morgen:toppie:. En ik zou het even bespreken met je arts, dat je last hebt van een opgezette buik. Succes.

@Joske Ja, ik heb er af en toe ook last van, probeer er maar niet teveel op te letten, het is meer een zwaar gevoel in mijn buik.

Ik gebruik 1xochtend 150 Menopur, 1xavond 150 Menopur en sinds gister 1xavond Cetrotide. De bollen liggen al klaar:laugh:..

Hoe vaak loop je hard? Knap hoor, mijn man is ook begonnen sinds 2 maanden, op de dag dat we de negatieve uitslag kregen. Is het toch nog ergens goed voor haha..ben ook heel erg trots op hem. Succes meiden.

Geplaatst

@all

Ik ben weer terug uit het mooie kos heerlijk opgeladen voor november.

Vandaag weer acupunctuur voel me er goed bij.

IVFmoeder gefeliciteerd met jullie zoon Thomas.

Ik hoop dat alles top is gegaan

Wat een leuke naam ook. Geniet er heerlijk van.

@nikkie

Overstimulatie heb je niet alleen a een punctie hoor.

Heel veel drinken en even navragen bij het ziekenhuis ik zou geen risico nemen sterkte.

Ik moet alles even goed lezen hier weer dus succes en sterkte meiden voor degene die ik niet genoemd heb.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties. Maandagochtend had ik bloedverlies, -avond braken de vliezen (meervoud?), en de volgende ochtend om 2.22 werd Thomas geboren. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis, omdat Thomas in het vruchtwater had gepoept, en hem in de gaten willen houden, omdat gisterochtend zijn temperatuur laag was. Het gaat nu goed met hem.

Ik loop wat achter met berichtjes lezen, maar als ik thuis ben, zal ik reageren.

BTW Ik ben 13 dagen eerder bevallen.

Groetjes,

Karin

Geplaatst

He Karin, lekker uitrusten, laat allemaal maar over je heen komen, er wordt goed voor jullie tweetjes gezorgd! Reacties op ons komen later wel weer hoor! Geniet ervan!

Geplaatst

Gefeliciteerd met de kleine man! Leuke naam.

@viola ik spuit 300 ie gonal 1 keer per dag. Dus komt op hetzelfde neer. Ik loop ongeveer 3 a 4 keer per week. Daarmee begonnen omdat ik aan het afvallen ben, en ik gezond maar wel genoeg eten wil. Het gaat niet zo heel erg hard,ben sinds half augustus bezig, maar nu wel 5 kg kwijt, nog 2 1/2 kilo te gaan. Ben er dus bijna.

Het is een mooie afleiding en ben daardoor niet teveel met de ivf bezig. Ben blij dat ik toch begonnen ben want ik stelde het steeds uit om te beginnen, door de behandelingen die we gehad hebben. Ik dacht dat het niet zou lukken als je in een behandeling zit, maar dat is niet waar, het gaat hartstikke goed. Hebben jullie vandaag of morgen de echo? Ik moet vrijdag....., spannend weer.

Groetjes

Geplaatst

Karin, super gefeliciteerd met de geboorte van Thomas! Wat geweldig!!! Hoeraaaa!!

En ja, wat n wonder van Gigi hè?!!!

Ook fantastisch!!!

Xxxx, mees

Geplaatst

@Karin. En daar is hij dan ... Thomas ... leuke naam! Gefeliciteerd en geniet van je kleine mannetje. Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

x Nikkie

Geplaatst

Vandaag dus 1e FM gehad, totaal 6 follikels ontdekt waarvan het nog even afwachten is of ze allemaal doorgroeien (kleinste 9 en grootste 15 mm.). Vrijdag terug voor de 2e FM. Donderdagavond nog een acupunctuur afspraak, hopelijk kan zij nog wat invloed uitoefenen op de grootte en het doorgroeien van mijn follikels.

Ik heb het niet meer gehad over mijn opgezette buik, is inmiddels al minder hoor. Verder heb ik totaal geen klachten die horen bij overstimulatie, het zal dus echt komen door het hormoongebruik (als ik terug denk had ik er de vorige keer ook last van). Wel nog even mijn ene gevoelige eierstok onder de aandacht gebracht (heb tot de vorige keer namelijk nog nooit last gehad van pijnlijke eierstokken), maar ook dat hoort er allemaal bij.

Geplaatst

@Essieislief. Zeker wel last van een klimaatschokje ... hihi. Nog gefietst op Kos ... staat bekend als hét fietseiland. Weer helemaal uitgerust en opgeladen ... klaar voor je nieuwe baan en jullie nieuwe poging. Succes! Wanneer start je met spuiten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden