Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Viola

Hoe was de echo? Alles goed?

Marianne

Ik doe de laatste tijd ook af en toe een middagdutje van een uurtje op de bank. Ik heb vannacht gelukkig goed geslapen. Ik werd wel een paar keer wakker om naar het toilet te gaan.

Proefdrukje geboortekaartje klaar? Wat goed zeg. Doe je er ook een eigen tekst of gedichtje erbij?

Ben je voor het kaartje naar een drukkerij gegaan?

De zon en wolken wisselen elkaar af. Het lijkt erop dat een tweetal lekkages verholpen zijn. We wachten het nog een paar regenbuien af, en als het goed is kunnen we eindelijk het plastic van de vloeren op de bovenste verdieping halen.

Geplaatst

IVF moeder

Het kaartje heb ik zelf ontworpen, het is een afgeleide van onze trouwkaart die ik twee jaar geleden ook zelf heb ontworpen. Bij een drukker wordt t verder afgehandeld. en jij heb je al n kaartje?

Hoop dat je t droog houdt de komende tijd! Ook jij zelf, hihi!

:-)

Geplaatst

MarianneWat grappig om voort te borduren op jullie trouwkaart. Nee, wij hebben nog niks. Misschien dit weekend er tijd vrij voor maken.Ja spannend he? Ik denk toch dat jij er binnenkort aan moet geloven ;)LindaGefeliciteerd met jullie zoon. Gaat die over een tijdje mee in de zijspan ;) Geniet van de kleine!

Geplaatst
Ik heb me daar wel even zorgen over gemaakt, dat ze niet top waren, nu is het afwachten. Ik zit nu op wd 8 spannend! En ik voel nog helemaal niets en Pfff wat wordt je daar onzeker van ...Ik kom er trouwens zo bij binnen vallen 
@sweetformysweet ik zag dat je vandaag positief getest hebt op het oktober wachtbankje. Gefeliciteerd!
Geplaatst

@Linda. Gefeliciteerd met jullie zoon Ries. Geniet van jullie mannetje!

@Sweetformysweet. Ik lees via IVF moeder dat je positief getest hebt ... super ... gefeliciteerd meid!

@Marianne. Leuk om jullie zelf ontworpen geboortekaartje te ontvangen, ik stuur je een pb. Wat creatief en wat leuk om die link naar de trouwkaart te leggen. Ben benieuwd hoor...

@IVFmoeder. Wel al je vluchtkoffer klaar maar nog geen kaartje uitgezocht ;-) ... opschieten ... haha. Het lijstje zie ik zo snel niet maarreh eind oktober is het toch al zover? Maar kan me ook heel goed voorstellen dat je door die verhuizing inclusief nasleep andere dingen aan je hoofd hebt hoor.

@Vio-La. Hoe was je uitgangsecho?

@Sas. Wat ben je stilletjes ... gaat het goed met je?

@Mees. Alles goed met jou en uk ... wellicht ben je even te druk voor het topic?

Nou die eerste paal heb ik er zelf ingeslagen ... hihi ... dus dat moet goed gaan komen ;-) ! Gelukkig was het op het moment supreme droog dus staan we zelfs met een flauw zonnetje én onze eerste paal apetrots op de foto. Als het geen al te strenge winter wordt staat ons nieuwbouw huis met jaren 30 kenmerken er over een half jaar. Dan kunnen we er nog niet in hoor want dan moet de keuken en de badkamer er nog in. En de vloeren leggen en de muren verven. Maar volgend jaar zomer hopen we er te zitten. Enneh hopelijk is er dan 1 kamertje (of wellicht zelfs 2) als babykamer ingericht ... dat blijft toch onze aller aller aller liefste & grootste droom ...

Geplaatst

Hi Sweet,

Feli met je pos test! Superrrrrrrrrrr!!!!!

Hoi nikkie,

Jij ook feli met de eerste paal!!!! Bijzonder om deze zelf in te slaan! Ga je ook nog n speciale tegel laten invoegen waar op staat dat jij de eerste paal hebt ingeslagen? :-)

En nog genoten van je glaasje champie? :-)

Geplaatst

@Marianne. Champie was heeeeerlijk!! Over die speciale tegel nog niet nagedacht, tis wellicht een idee.

Ik ben het laatste lijstje kwijt (dan moet ik volgens mij ver terug zoeken) ... rond welke datum kan ik je eigen crea bea ontworpen geboortekaartje tegemoet zien, met andere woorden wanneer ben je uitgerekend? Je weet het he ... als je in ene keer schoonmaakwoede krijgt gaat het gebeuren ... zeggen ze toch altijd, mijn moeder ging bij mij in ene keer hoogzwanger de ramen lappen op een trappie ... en de volgende dag kwam ik.

Geplaatst

Linda

Wat een heerlijk ventje. En wat is de bevalling goed verlopen. Fijn hoor. Ik kan me voorstellen dat je nu in de wolken bent, als ik zo naar jullie kleine kijk. Geniet ervan.

Nikkie

Een huis met jaren 30 kenmerken. Mooi hoor. En met nieuwbouw heb je toch minder problemen dan met oud bouw ( kijk maar naar ons ). Ik bedoel: alles is nieuw, en de komende jaren geen groot onderhoud.

Een half jaar is niet lang. Gaat dat zo snel?

Ik hoop dat 1 of 2 kamertjes een leuke bestemming krijgen.

Idd andere dingen aan ons hoofd. Gisteren kwam de loodgieter om de pot op de begane grond weer terug te zetten. Vandaag de gordijnen op de babykamer opgehangen, en een aantal extra planken en roedes in de klerenkast opgehangen. Morgen waarschijnlijk oude deurklinken door nieuwe vervangen.

Ja, 31 oktober uitgerekend. Ik heb nog even tijd, drie weken.

Geplaatst

@Linda. Wat een leuk manneke die Ries. Hollands welvaren zeg ... Gniet maar volop!

@IVFmoeder. We wonen nu in een "echt" jaren 30 huis ... wat je zegt veel onderhoud, heerlijk dat we daar voorlopig met nieuwbouw vanaf zijn. Stapje voor stapje komen jullie er ook wel hoor. Heerlijk om dan strax helemaal op orde te zitten en dan te genieten van die kleine in jullie nieuwe huis. Nog effe volhouden met alle mankementjes ... ;-)

@Marianne. Dat is al over 9 dagen, nu gaat het echt spannend worden en kan het elke dag gaan gebeuren ... leuk! Zie je tegen de bevalling op of heb je zo iets van kom maar op want ik kan alles aan?! Je bent door het bericht uit Amerika toch helemaal gerustgesteld? Hou dat vertrouwen vast!

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Ja ik heb sinds dat bericht via die Amerikaanse site, nota bene van een Belgische lotgenote die tevens arts is en mij eea goed heeft kunnen uitleggen, vertrouwen gekregen en dat is nog steeds zo! Ik ben heel benieuwd naar de kleine meid, dus laat maar komen. :-)

Wat goed van je dat je dat nog wist :-)

Liefs

Marianne

Geplaatst

Joehoe of boehoe? Vandaag is mijn verjaardag. Ik ben 42 jaartjes oud. Mijn mannetje had geregeld dat mijn ouders en mijn twee broers met aanhang gisteren langskwamen. Een grote verrassing, want ik dacht we langs mijn ouders gingen. Het was erg gezellig met elkaar en leuk om mijn neefjes en nichtjes te zien. Een grote onderneming voor mijn moeder, gezien haar gezondheid en slecht zicht.

En nu een rustdag, want aan het einde van gisteravond was ik gebroken.

Geplaatst

@IVFmoeder. *** HAPPY BIRTHDAY *** Geniet van deze dag en voor je nieuwe levensjaar veel plezier en geluk.

Wat een leuke verrassing van je man, de hele bups bij elkaar, gezellig hoor! Vandaag dan maar weer rustig aan en bijkomen.

Zelf vier ik vandaag ook een verjaardag … namelijk onze meidenverjaardag. We zijn met een groep van 9 vriendinnen en vieren elk jaar op 10/10 dat we vriendinnetjes zijn. Lang geleden, in 2000, hebben we allemaal een bierviltje vol geschreven hoe we dachten op 10/10/2010 in het leven te staan en wat onze dromen waren. Die bierviltjes zijn opgeborgen en die hebben we vorig op 10/10/2010 in New York (!) pas open gemaakt. Was echt een super leuke trip! Vanavond gaan we dus uit eten om onze verjaardag te vieren. Ondertussen sparen we door voor een volgend reisje. Geen nieuwe bierviltjes meer volgeschreven maar ik hoop natuurlijk wel dat mijn wens die ik 11 jaar geleden al had opgeschreven nu eindelijk eens gaat uitkomen …

Geplaatst

Karin van harte met je verjaardag! Tuurlijk is het JOEHOE!!

Nikkie wat ontzettend leuk! Is er wel iets van uitgekomen? Of had je alleen die ene grote wens opgeschreven? Veel plezier vanavond!

Geplaatst

@Caroline. Dank je, gaat zeker lukken. Er is meer uitgekomen hoor, alleen die allerliefste droom/wens dus nog niet.

Jij morgen je 20 weken echo, toch altijd weer spannend, maar ook leuk! Hoe is het met je té hoge bloeddruk? Heb je daar klachten van?

Ik morgen mijn eerste uitgangsecho. Hopelijk het startsein voor de tweede dagelijkse spuit (Gonal F of Puregon).

Geplaatst

Ik weet niet of de klachten daarvan komen Nikkie maar ik hou vocht vast in mijn handen en voeten, vooral mijn handen is vervelend: word elke ochtend wakker met pijnlijke vingers en gaat maar nauwelijks weg in de loop van de dag. Maar dit kan ook komen door de zwangerschap an sich, hoeft niet van de hoge bloeddruk te zijn. Morgen na de 20 weken echo ook nog naar de gyn, dan gaat hij kijken wat 2 weken medicatie hebben opgeleverd...

Geplaatst

Nikkie en Caroline, bedankt.

Nikkie

Wat leuk de meidenverjaardag, en de trips die jullie (van plan zijn om te) maken. 2000 lijkt niet zooo lang geleden, maar is toch alweer 10 jaar geleden. Ik hoop dat je kinderwens binnenkort uitkomt. Succes met de echo.

Caroline

Succes met de echo en controle. Leuk dat je je ukkies weer krijgt te zien. Je bent dan op de helft!

Geplaatst

@Linda Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Wat fijn dat alles goed is en hij ziet er erg tevreden uit, dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Morgen mag ik beginnen met spuiten van de menopur 1x ochtend en 1x in de avond. Ben vandaag gaan menstrueren, toch weer even wennen als je dat al 2 x niet hebt gehad, beetje spannend. Zat vanmorgen al om 06.30 in bad, voelde me niet lekker, ook is mijn gezicht opgezet aan 1 kant, maar dat mag de pret niet drukken. We gaan er voor en ga zo bellen voor de 1e fm afspraak volgende week maandag in het Bronovo. Veel liefs van mijxxx.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden