Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie, succes morgen bij de punctie! Ik heb donderdag de punctie. 7 folikkels ontdekt tussen de 13 en 17 de grootste was 21. Hopen dat er 2 goeien overblijven voor de TP en dat ze blijven zitten. Groetjes

Geplaatst
@nikkieNee wij hadden een quad gehuurd was geweldig.
Welkom terug. Wie weet voor de laatste keer. Heerlijk dat je je even hebt kunnen opladen met zon, zee en strand. Een quad? Stoer hoor!Mijn zoontje Mark van vier mocht vandaag met twee andere kindjes de klassen rond met een 'boekje' waarin de juffen en meesters iets konden schrijven over zijn broertje Thomas. Zo grappig om te horen.
Geplaatst

Sas

Wat goed van je dat je 6 kg bent afgevallen. Volhouden. Wanneer is je lief weer thuis? Eind oktober?

Je hebt jouw lief al eerder weten te overtuigen, dus je zult wel weten hoe je hem ook deze keer weer rustig met het onderwerp moet benaderen.

Joske

Jij bent ook lekker bezig met afvallen.

Ik moet nu ook wat kilootjes kwijt. Ik hoop dat bv geven hierbij zal fhelpen.

Viola

Idd niet teveel letten op medische dingen, maar je richten op de positieve dingen. Je bent in goede handen, en ze houden de boel wel in de gaten. Toch?

Nikke

Succes met de punctie. Het wordt nu allemaal weer erg spannend.

Geplaatst

Itsus Wat toevallig dat jullie Thomas als tweede naam hebben. Ja, het gaat steeds beter hier. Het is wel even uitzoeken wanneer ik wat kan doen, want de bv van Thomas is toch wel leidend.Een week geleden lag ik nu - op dit tijdstip - weeen weg te puffen in het ziekenhuis. Het zit allemaal nog zo vers in het geheugen. Zo apart.Groetjes,Karin.

Geplaatst

Ik lig te relaxen op de bank, vanochtend vroeg om 8 uur de punctie gehad na een woelige nacht met weinig slaap en als ik sliep nare dromen over alle follikels die leeg gelopen waren ... (die rust die ik over me had door de acupunctuur was vannacht even ver te zoeken ...). Enfin, er zijn 10 eicellen dus we zijn erg blij en dan nu our fingers crossed voor een mooie bevruchting. Vrijdagochtend worden we gebeld of er een bevruchting is geweest, wat natuurlijk ;-) het geval is (positive thinking! -> hoef ik niet eens mijn best voor te doen, om de een of andere reden heb ik gewoon een heel goed gevoel ...) en dan 's middags de terugplaatsing van hopelijk twee mooie toppers.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@ Nikkie mooi zeg 10 eicellen! Nu duimen voor een hoop bevruchte cellen!

@ IVF moeder, heerlijk aan het genieten van je zoontje! Mijn lief komt ergens half nov thuis ,althans dat is de planning...

@ Joske, succes donderdag

@ Itsus, ook nog even via hier een dikke knuffel!

Geplaatst

Wow Nikkie, wat een mooi resultaat! Ik duim voor een goed bericht op vrijdag en een succesvolle terugplaatsing..heel veel succes!

@ Sas, wat duurt dat lang he? Dat wachten tot je mannetje weer terug komt...de mijne komt volgende week terug, ben echt aan het aftellen!

@ Vio-la en Joske, ook veel succes met de laatste dagen spuiten..als ik het goed heb gevolgd is voor jullie de punctiedag ook weer in zicht toch?

@ essieislief, jij mag ook weer bijna beginnen he?

en voor de meiden die net bevallen zijn: geniet ervan!

Geplaatst

Sas en Itsus,

Hier nog steeds zwanger, hoor! :-) ben nu 41 weken en n dag. Gister weer goedgekeurd door vk. En weer wachten...

Sas, je bent goed bezig, lees ik! Volhouden hè!

Nikkie, top oogst! Heb er net als jij een goed gevoel over!

Geplaatst

:blowkisses:Hallo lieve meiden bedankt voor al jullie steun en berichtjes, ik was even offline. Mijn speciale dank gaat uit naar Linda, Nikkie, Sas, Mees, Itsus, Marianne, IVF, Nine (lijkt wel een award haha..)

Gister hebben we eindelijk groen licht gekregen voor de punctie, die gaat morgenochtend om 10.30 plaats vinden in DD. Het was een roerige emotionele week voor mij, veel verschillende berichten over het aantal follikels en veel speculaties over mijn endo maakten het niet makkelijk voor mij en partner. Het spuiten ging de laatste dagen ook voor geen meter, ik kreeg angst en daardoor kreeg ik de naald niet goed er in blabla..nu niet meer zeuren (zeg ik tegen mezelf) want morgen gaat het gebeuren. Nu even oppas regelen voor de poes, opruimen en koffer pakken. We vertrekken vanavond weer naar DD, oja :laugh:nog even hotel boeken en dan gaan we zondag weer terug op ons gemak.

Zo dan zijn jullie weer bij en ik ben het kwijt hahaha..Heel veel liefs voor jullie allen!!!:positive energie:

Geplaatst

:aaaflowersmiley:@Sas Dank voor al je lieve smsjes!

@LINDA Geniet van Ties.

@Itsus Geniet van Svenn.

@IVF Moeder Rust lekker uit en geniet van Thomas.

@Marianne Thanks voor je wijze woorden.Veel succes en wie weet heb ik de terugplaatsing en jij een prachtig dochtertje!!

@Nikkie Mooie opbrengst, rust uit en veel succes met de tp!

xxxvan mij

Geplaatst

@Itsus & Sas & Essieislief & Chablis & Nine & Marianne & Vio-La. Lief om te lezen dat jullie ook zo blij zijn met mijn 10 eicellen, thankx! Doet me goed!

@Marianne. Lief dat jij er ook een goed gevoel over hebt ... het voelt gewoon écht goed. By the way, ik heb je nog een PB gestuurd.

@Nine. Hoe is het met je ... heb je een tijdje gemist op het topic ...

@Joske. Succes en sterkte morgen met de punctie.

@Vio-La. Goed zo meis, ook jij morgen de punctie ... succes en sterkte! Is een punctie bij jou nog pijnlijker vanwege de endo? Je hebt een heftig en emotioneel weekje achter de rug maar je hebt je nu herpakt (goed zo) en dus vol positiviteit naar DD. Doe rustig aan en wees extra lief voor jezelf. Dikke kus voor jou

Liefs van Nikkie

Geplaatst

@nine

Ik mag volgende week donderdag weer starten met prikken ja.

De 14e een uitgangsecho en de 28ste november is de punctie en als alles goed gaan 1ste de tp

Hoe gaat het nu met jou

Geplaatst

Lieve Viola, dankjewel!

Wat n geweldig nieuws dat je morgen de punctie hebt!! Weer n stapje dichterbij..!

Heel veel succes morgen en n super punctie hè!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hoi Linda, klopt helemaal. Over 1 maand uitgerekend. Hoe is het mogelijk toch hè?!

Weet nog zo goed dat ik leefde van eitjesgroei naar punctie naar bevruchting naar goede doordeling naar tp en dan wachten. Al die stappen; waarvan je hoopt en bidt dat het goed zal gaan. Men, zo heftig. Je leeft van dag naar dag.

Dan is het zwanger zijn zo ongelooflijk en 'rustig'.

Hoop zo dat we allemaal zover komen!! We gaan er voor!!

Joske, jij hebt ook morgen de punctie toch? Veel succes!

Nikkie, 10!!

En Linda, ja, wat gaat het snel met Ries!

Itsus, fijn dat t goed gaat! En heel veel sterkte gewenst voor je opa en jou en familie!!

Xxx, mees

Geplaatst

Heb even heel snel gescand en bijgebleven is de 10 eitjes van Nikkie, goed hoor!

Hier gaat het goed: vanmorgen echo, drukke boel in mijn buik en bloeddruk mooi verlaagd door de medicijnen. Ik ben weer blij.

Geplaatst

@Linda

Mark vindt zijn broertje heel erg leuk. Thomas krijgt kusjes, en wordt geaaid. Er was een aantal dagen dat Mark het moeilijk vond de aandacht van papa en mama te delen. Nu hij geen vakantie meer heeft en hij weer naar school gaat, gaat het weer goed. In de vakantie hebben we niet zoveel kunnen doen met Mark. Hij kon zijn energie ook niet goed kwijt.

Het opstarten verliep al niet snel met een, en nu nog minder snel :)

@Dames,

Mag ik jullie voorstellen aan ons zoontje ...

[ATTACH=CONFIG]2668[/ATTACH]

Thomas (onze kleine indo).

Groetjes,

Karin

Geplaatst

Super Essie!! Een week is niet lang meer.

Ja, hier nog n maand. Schiet ook op. Bijna te snel ;-)Zou nog wel langer zwanger willen blijven; gaat allemaal goed..!

Geplaatst

@Mees

Ben jij al over een maand uitgerekend? Ik weet niet waarom, maar ik denk altijd dat je veel later bent uitgerekend. Waarschijnlijk schelen we slechts vijf of zes weken.

Grappig dat jij nog wel langer zwanger wilt blijven.

@Linda

Thnx!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden