Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mineut. Wat je zegt positief blijven meis! Ik duim met je mee dat het beetje bloedverlies gaat stoppen. Probeer je niet te druk te maken. Sterkte knuf voor jou.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve 40+ topic meiden,

Ik wens jullie allemaal fijne & liefdevolle & gezellige & sfeervolle Kerstdagen.

Voor de meiden waarbij hun wens dit jaar is uitgekomen ... geniet van jullie eerste Kerst met jullie ukkepuk! Ook als hij/zij/ze nog in je zwangere buik zit.

Voor de andere meiden ... laten we genieten van deze hopelijk laatste (jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) Kerst saampies met onze vriend/man want volgend jaar gaat onze droom ook uitkomen en vieren we Kerst met onze baby, dus met z'n drietjes ... daar gaan we voor meiden!

Voor 2012 wens ik jullie veel speciale momenten toe en dat al jullie wensen mogen uitkomen!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Zo meiden, onverwacht een ochtend vrij en tijd om even te reageren op wat berichten hier...

@mineut Welkom terug.... Eerst een heel feestelijk bericht en nu toch weer die angst van het bloedverlies. Er brandt hier een kaarsje ook voor jouw beebje.

@Nikkie Blij voor je dat de curretage meeviel . Heb het ook ooit gehad en voor mij was het toen ook een opluchting dat we verder konden. Hoop voor je dat het allemaal alsnog gaat gebeuren in 2012

@sas67 Heel veel sterkte met de keuzes waar je voor staat. Lijkt me niet makkelijk als je "zo ver" moet gaan om je allerliefste wens uit te laten komen. Maar ook ik weet dat je grenzen blijft verleggen. Man en ik zouden nooit "het medische circuit" ingaan... en zie:-)

@Vio-La... Veel plezier in Zeeland en ook voor jou hoop ik op een geweldig 2012

@elinorac... Ik zie dat je de 29 weken al bent gepasseerd. Ik weet nog zo goed dat ik bij de drieling zo blij was toen ik zo ver was, omdat de kindjes nu alle kansen krijgen om te leven als ze nu geboren zouden worden!!!! Maar natuurlijk hoop ik dat ze nog een tijdje bij jou blijven zwemmen...

En nu hop naar het werk!

Geplaatst

Sas, wat n fijn bericht lees ik van jou! Heerlijk dat je man "om" is en jullie voor ECD kunnen gaan! Joepieeee!!! Succes met het uitzoeken van n geschikte kliniek / donor!

Nikkie, knap van je dat je alweer positief bent! Ik hoop toch zooo dat je met de cryos een mooi kindje gaat krijgen!

Weet je al wanneer je mag?

Geplaatst

Beste meiden,

Vandaag mocht ik officieel testen, op mijn verjaardag hoe krijg je het zo uitgekiend....

Afgelopen week dacht ik al een streepje te zien, maar vandaag was hij zo duidelijk dat ik hem zelfs in half schemer en zonder bril kon zien.....:-)))

Aangezien "een beetje zwanger" niet bestaat en de test duidelijk donkerder is dan twee dagen geleden, durf ik nu te gaan geloven dat het echt zo is....

We zijn zwanger!!!!! Het beste verjaardagscadeau ever.......

Nu die eerste drie moeilijke maanden nog door en dan mag de hele wereld het weten....

Ik wens iedereen hele fijne Kerstdagen en een zeeeeeeer vruchtbaar 2012!

Liefs Miranda

Geplaatst

@Miranda. Gefeliciteerd met je verjaardag en GEFELICITEERD MET JE POSITIEVE ZWANGERSCHAPSTEST!!!

@Marianne. Ik moet in ieder geval mijn eerste menstruatie na de curettage afwachten en dan het ziekenhuis bellen, dan hoor ik verder hoe, wat en wanneer.

Geplaatst

Fijne kerstdagen!! Dankjulliewel voor de mooie wensen!

Mineut en Mirke, geweldig!! Geniet vh zwanger zijn !!!

Xxx, mees en Laurens

Geplaatst

Lieve dames,

Inmiddels zijn we een paar dagen verder, 19 dagen na TP en de test van vanmorgen was te zien, misschien zelfs een fractie donkerder dan twee dagen geleden, maar knalt er nog steeds niet uit...

Ik heb er inmiddels geen goed gevoel meer bij, ik ben zo gewend dat die testen er vanaf 1 dag overtijd uitknallen:-(

Ik hou jullie op de hoogte....

Geplaatst

Mirke bij mij werden ze ook niet echt veel donkerder hoor... Heb je al met Clear blue indicator getest? Dat heb ik op dag 4 gedaan, gaf mij zekerheid... succes! Nog niet de hoop opgeven hoor!

Geplaatst

Nikkie,

Ik heb jouw berichtjes gelezen. Bummer! Wat fijn dat je het voor de feestdagen hebt kunnen regelen, en een dikke knuffel, omdat ik het zo gun dat je wens uitkomt.

Sas,

Ik ben blij dat jullie voor jezelf hebben besloten om verder te gaan met ecd, en dat het voor jullie niet stopt. Ik hoop dat jullie een goede donor vinden. Succes met de 'zoektocht'. Zal wel lukken, denk ik.

Mirke,

De eerste dagen zijn moeilijk he? Je wilt blij zijn, maar bent ook onzeker en bang tegelijk.

Hier gaat het zijn gangetje. Thomas krijgt langzaam aan een ritme, en ontdekt geleidelijk de wereld om zich heen. Vooral zijn vuistje is reuze interessant.

Iets meer dan een jaar geleden besloten we het EMC te bellen voor IVF nadat we twee jaar eerder de handdoek in de ring hadden gegooid na drie mislukte IVF bij het VUMC. Hadden we dit niet gedaan, dan had ik nooit mijn zoontje Thomas leren kennen. Ik ben blij dat mijn man mij hierin steunde. We wisten niet van elkaar dat we na (vier) jaar nog steeds die kinderwens hadden. Het is ook zo moeilijk om het boek te sluiten als het niet lukt.

Ik wens dat jullie kinderwens ook op de een of andere manier wordt vervuld. Dat is mijn wens voor 2012 voor julllie.

Geplaatst

Mirke, ook hier testen die niet donkerder werden en ook niet knalden, de clearblue is dan wel een uitkomst!

Dames voor iedereen hier een SUPER2012 gewenst, dat al jullie en mijn dromen uit mogen komen. Succes met alles en vooral geluk en liefde.

Xx

Lala

Geplaatst
Mirke, ook hier testen die niet donkerder werden en ook niet knalden, de clearblue is dan wel een uitkomst!

Dames voor iedereen hier een SUPER2012 gewenst, dat al jullie en mijn dromen uit mogen komen. Succes met alles en vooral geluk en liefde.

Xx

Lala

De test van vanmorgen was weer hetzelfde. Je ziet wel gelijk een lijntje verschijnen, maar een paar minuten later moet je echt goed kijken om het te zien en tien minuten later is het weg..... Alle keren hiervoor had ik voor mijn NOD al knallende testen, dus daarom heb ik er nu echt weinig vertrouwen in. Ik zit nu drie weken na de TP en dan zou er toch voldoende HCG in je urine moeten zitten om een "echte" streep te geven die ook echt duidelijk is:-(

Geplaatst

Hoi hier sinds kort de trotse moeder van een zoon, op alle testen staat dat je ze direct moet aflezen ik heb vorig jaar wel 5 keer getest en de ene dag was de streep donkerder dan de andere, maar een streep is een streep, hoe licht ook!!!

Overigens van het kruitvat zijn de testen goedkoop per 2 5 euro en nog goed ook, had wel een dag helemaal geen strepen, schrok me toen dus rot, maar er was ook geen controle streep dus nog een test gedaan en die had er gelukkig wel weer twee, maar de strepen werden echt niet donkerder naar mate je langer zwanger was, dus gewoon van het positieve uitgaan en houd je in september ook gewoon je baby vast! Ps was mijn 5e poging en ik ben 44!

Iedereen dus heel veel succes, dat jullie dromen ook mogen uitkomen.

Groetjes vlok.

Geplaatst

He Vlok,

leuk van jou te horen!! Alles gaat dus goed met jou en je zoon?? Heerlijk hoor. Je bent mijn voorbeeld dat je met 44 nog zwanger kan worden!!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik ben hier niet veel meer maar lees wel af en toe mee.

Ik moest echt even aan mijzelf denken.

Ook ik heb een rot jaar achter de rug en een nieuwe baan dat vreet energie.

Wel wil ik jullie allemaal een mooi gelukkig gezond en hopelijk een babyrijk [ATTACH=CONFIG]3212[/ATTACH] wensen. Dat al onze dromen dan uit mogen komen.

xxx Essie

Geplaatst

@Itsus. Bedankt voor je speciale knuffel, lief van je.

Leuk weer eens wat van je te lezen. Hoe gaat het met kleine Svenn? Geniet van de eerste jaarwisseling met jullie wonder!

Geplaatst

@All. Meiden mijn wensen voor jullie voor 2012 heb ik hier al geschreven, die zijn dus bekend. Voor vanavond wens ik jullie een fijne & gezellige jaarwisseling! Wij vieren het met vrienden. Dat wordt vast en zeker een gezellige avond met om twaalf uur waarschijnlijk een moeilijk momentje ... toch even terugdenkend aan het afgelopen jaar, een traantje weg pinkend ... Maar daarna zullen we met een grote glimlach en veel positiviteit onze dreamflyer naar boven laten opstijgen en zien wegzweven ... vertrouwende dat ... OUR DREAM WILL COME TRUE IN 2012!!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Lieve meiden, een hele fijne jaarwisseling allemaal!!

en laten we hopen dat 2012 onze dromen uitkomen, nou ja voor mij is dat maar 1 droom, ik ben verder heel gelukkig met mijn mannetje.

Lieve Itsus, bedankt voor je knuffel!! wat een mooi ventje heb je!

liefs joske

Geplaatst

Lieve meiden,

Voor degenen die nog bezig zijn: wens ik dat jullie droom in 2012 uit zal komen! Speciaal voor nikkie, Viola, sas en essieislief!

Itsus, Linda, ivfmoeder en mees: veel genieten van de wereldwondertjes en n goede gezondheid!

En verder iedereen die ik niet noem het aller beste gewenst!

Liefs

Marianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden