Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Nikkie, dat is mooi nieuws!! Fijn dat je weer kan starten!

Belafspraak met ziekenhuis gehad. Nog 1 menstruatie afwachten en dan de cryo TP in mijn natuurlijke cyclus. Ik ben er weer klaar voor! De acupuncturiste bellen voor een afspraak, daar heb ik de vorige poging zoveel aan gehad dat ik dat nu weer wil oppakken.

groetjes van Nikkie x

Geplaatst

Essie, wauw dat is een mooie score!1 Morgen weer een echo. Ben benieuwd!!

@all

Lang geleden dat ik wat heb laten horen ?ik heb bewust even afstand genomen. maar vanmorgen waren wij naar het ziekenhuis geweest voor de eerste telling en meting. Ik was erg verast dat ze er bij de eerste telling al minimaal 6 gelijke zagen zitten van 0,9 mm en nog een paar kleinere zeker nadat ik vorige maand 2 dagen voor de punctie alles heb af moeten breken omdat er maar 3 waren terwijl ik normaal 9 had. Ik heb echt nog nooit zo hoog gezeten bij een eerste meting en telling. Ik en helemaal happy en ga woensdag voor de 2e ronde. Ik ben wel heel erg moe en heb er veel last van ook zere eierstokken dus nog ff doorbijten.

Geplaatst

Ha Nikkie, ja cyprus schijnt leuk te zijn maar ik hoop er maar 3 dagen heen te hoeven;;:-)

@Sas. Kan me voorstellen dat je het hele ECD traject spannend vindt ... er komen nu weer zoveel nieuwe dingen op je af ... Helemaal goed dat je er zo'n zin in hebt, je bent er dus klaar voor. Ik gun het je zo. En fijn dat je alleen naar Cyprus moet voor de TP en de rest gewoon in NL kan. Is by the way een leuke vakantiebestemming hoor dat Cyprus ;-) ... eventueel het "nuttige" met het aangename combineren :-).

Geplaatst

@Nikkie, nee mijn mannetje is nog lekker thuis. Gaat va vlgd week weer naar kantoor voorbereidingen doen voor een nieuw project. We hebben geen idee wanneer hij weer weg gaat. We zullen zien.

Fijn weekend!1

Geplaatst
@Ellie, gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws!! Hoe was je echo???

Iedereen bedankt voor de felicitaties....het loopt echter anders als we hadden gehoopt.

Na de eerste echo was er nog geen kloppend hartje te zien, maar voor 6 weken was de zwangerschap uitstekend(ik was 6.4 weken). Niks aan de hand volgens de professor.

Dus 5 dagen later nog maar eens een echo laten maken, gewoon in Nederland. Dan moest er een hartje kloppen. Tot onze grootte afschuw en verbijstering was dat niet het geval. Tsja, de arts was niet helemaal zeker, omdat ze geen gegevens van de eerste echo had. Dus een week later maar weer terug komen. Maandag a.s. hebben we dus de derde echo, maar ik heb alle hoop verloren. Er kan best wat speling in de zwangerschapsduur zitten omdat het spontaan was, maar zoveel... Ik geloof er niet meer in.

Gevoelens van woede, frustratie, oneerlijkheid en verdriet hebben de afgelopen week de overhand gehad en ik weet nog niet zo goed waar we ermee naar toe moeten. Pas maandag a.s. is het definitief.

Afgelopen weekend zijn tevens een oom en een vriendin van mij overleden. Het lijkt bijna of ik in een film beland ben. Dit kan gewoon niet waar zijn.

Geplaatst

@Ellie, meis wat een ontzettend verdrietig nieuws. Zou het echt niet zo kunnen zijn dat het nog te vroeg is om het hartje te horen? Begrijpelijk hoor dat je allerlei gevoelens hebt. En het is ook oneerlijk. Ik geef jullie een hele dikke knuffel en ga toch een beetje duimen en hopen op wel een mooie echo maandag. xx

Geplaatst

Bah, Ellie wat een slecht nieuws allemaal. Gecondoleerd met je oom en vriendin. Sterke met het wachten op de volgende echo. Het zit niet mee, en dan ook nog alles tegelijk. Moeilijk hoor.

Geplaatst

@all

Hier gaat alles top. Ik heb met een echto nog niet zoveel eitjes gehad als nu 8 aan de linker kant en 3 tot 4 rechts. Uiteraard afwachten als ze eruit komen of ze goed zijn. Vandaag pregnyl en maandag om 9 uur de punctie dus duimen maar. Ik lees hier niet heel veel meer mee even bewust een beetje afstand genomen van alles. Maar daarom denk ik niet minder aan jullie hoor.

@nikkie

ik heb dus de 3e meting gehad en maandag de punctie. Hoe gaat het nu met jou? Heb je alles een beetje een plekje kunnen geven?en hoe gaan jullie nu verder.

@sas

Hoe gaat het bij jou en je mannetje? Wanneer kunnen jullie voor ECD? Heb je daar ook wachttijden voor staan .wel mooi op Cyprus

@karin

Lief dat je aan mij denkt ja ik mag bijna de punctie weer in morgen al. Hoe gaat het met jou dan. Geniet je een beetje

@elly

Ik lees net alles van jou wat afschuwelijk ik duim heel hard mee met de meiden hier voor je dat je maandag een mooie echo hebt. Sterkte.

@caroline

Jeetje wat ben jij ook al ver hè ruim 33 weken wauw gaat alles goed met jou en met de baby's.

Geplaatst

@Ellie. Ik kan de gevoelens die door je heen gaan zo goed begrijpen, het is voor ons ook nog maar zo kort geleden dat wij hetzelfde voelden als jullie nu ... Probeer nog even hoop te houden op een kloppend hartje, geef de hoop nog niet op Ellie. Succes morgen met de echo en sterkte met het wachten.

En gecondoleerd met het verlies van je oom en vriendin. Wat heavy allemaal zeg. Sterkte gewenst.

Geplaatst

@Lala. Hoe gaat het met jou? Al weer 28 weken zeg. Doet de kleine het goed? Wij "kennen" elkaar nog van het augustus wachtbankje en mochten op dezelfde dag testen ... die van jou was toen positief, die van mij helaas niet ...

groetjes van Nikkie

Geplaatst

@Caroline. Jij nog maar 43 dagen te gaan, wat vliegt de tijd toch! Alles goed met jou en de twins? Ben je nog een beetje mobiel of heb je een toeter van een buik en kan je niet veel? Babykamer(s) al klaar? Gaan ze samen op een kamertje?

groetjes van Nikkie

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Denk niet dat ik die 43 dagen ga halen hoor... maar ik hoop dat ze nog een paar weken blijven zitten. Moet dinsdag weer voor controle en alles zit bij mij op het randje: hoge bloeddruk, ijzertekort, suikerwaardes... vandaar dat ik denk dat ik zeker maart niet ga halen.

Ik ben op zich nog best mobiel, doe boodschappen, rijd auto (kleine stukjes) maar het wordt uiteraard steeds zwaarder. Ook slapen is lastig omdat ik veel wakker ben en veel moet plassen dus ik probeer elke middag een tukje te doen. Babykamer is bijna klaar, ze gaan samen op een kamer, de komende jaren zeker!

Ik heb een paar keer een foto van mijn buik in het Uitgerekend in maart topic geplaatst daar kun je zien dat het een hele grote toeter is! Zal er nog eens 1 plaatsen van een paar dagen geleden...

Ik hoop dat het jou ook goed gaat, voor zover mogelijk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het was even stil vanaf deze kant. Ik heb na de weken van onzekerheid en de teleurstelling van “toch weer niet zwanger blijven”.

Afgelopen week is alles weer van start gegaan en gisteren heb ik te horen gekregen dat we woensdag weer een terugplaatsing krijgen.

Deze keer gaan we zeker niet voor een tweede dooi, mochten de eerste cryo’s niet goed delen. Mijn arts vindt het geen goed plan om in een kinstmatige cyclus, die heel precies geregeld wordt, een dag later alsnog een tp te doen…. Dus het is woensdag of het is niets…

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Miranda

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Met mij gaat t prima hoor! Wat last van de kleine kwaaltjes die erbij horen.

Hoor vandaag of ik zwangerschapssuiker heb of niet en wat we er dan verder mee gaan doen. Maar de kleine heeft maar 1 niertje, en die is niet helemaal goed ook. Dus het is wel spannend nog. Hou me er relatief rustig onder, want ik kan verder niks. Niet stressen en zo gezond mogelijk leven is t beste voor de kleine man nu, dus proberen we t ook rustig aan te doen.

Heb net caro's buik op de foto gezien, en je hoort mij absoluut niet meer klagen dat ik groot ben! Hahaha tjee caro....heb respect voor je hoor!

Al met al gaat t eigenlijk prima. Ben nog mobiel, kan nog boodschappen doen en de boel schoonmaken maar alles veel

langzamer. Maar dat mag ook wel.

Tot zover even. Nog wat kleine dingen is huis doen en dan tegen de middag richting ziekenhuis voor guo en afspraak gyn.

Groetjes!

Mirke, succes! Duimen draaien voor jullie. Hoop dat ze goed ontdooien en er minstens eentje lekker blijft zitten de volle 40 weken! Toitoitoi!

Xx

Geplaatst

@Lala. Jeetje maar 1 niertje. Wat goed van je dat je er zo rustig onder blijft want ik kan me heel goed voorstellen dat het spannend is. Maar wat je zegt, je wilt het beste voor je kleine mannetje dus niet stressen en rustig en gezond leven dat is het enige wat jij op dit moment kan en moet doen. Ik wens je veel positiviteit en sterkte.

En is de uitslag al binnen of je zwangerschapssuiker hebt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden