Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zijn belangrijkste argument is de hoge bloeddruk die ik al maanden heb... Zit nu op de maximale dosis medicatie en dat kan ook nooit goed zijn te lang natuurlijk...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@caroline

Hoe was de controle? Alles goed daar of ben je stiekem al bezig met bevallen ;) geintje

@nikkie

Mijn oudste is 4 jaar en kan zichzelf aankleden (maar hij neemt daar de tijd voor).

Jij hebt dus een handige man. Wat heerlijk. Huisje inrichten zorgt idd voor genoeg afleiding.

K.

Geplaatst

Sorry was vergeten het nieuws in dit topic te melden, is ook zo'n rare dag... Als alles goed blijft gaan deze week gaan ze volgende week dinsdag, Valentijnsdag, inleiden!

Bloeddruk blijft hoog, dan weer even iets beter en met de mooie gewichten van de kinderen lijkt het de gyn een goed idee. Ik ben al zo lang aan de medicijnen, nu de hoogste dosis, is ook niet goed natuurlijk.

Dus spannend!! Moet nog wel vrijdag een keer op controle en tussentijds geen klachten krijgen... Vanavond wel misselijk maar zal wel van de spanning zijn...

Geplaatst

@caroline

Wat een mooie datum. Maar betekent dit ook dat je die dag gaat bevallen?

Wel spannend allemaal hoor.

Fijn dat de kleintjes goed op gewicht zijn en dat ze mogen komen. Hoeveel weken ben je nu?

Geplaatst

Hoi, ik hoop dat ik die dag ga bevallen, we hebben die dag gekozen niet om de mooie datum maar omdat dat de wekelijkse verloskamerdag van mijn eigen gyn is, dus ik hoop dat het opschiet. Het ligt er aan hoe het inleiden gaat, of er volgende week al iets bij mij is gebeurd qua verweking etc... Ik ben dan precies op de dag af 37 weken, vandaar ook...

Geplaatst

Hallo dames,

Morgen is het twee weken geleden dat de TP plaatsvond en zaterdag zou officieel mijn testdag zijn.

Vandaag kon ik me niet inhouden en heb ik toch een test gedaan, omdat ik normaal gesproken als al heel vroeg positief test....

Helaas niets.... hartstikke negatief. Ik ga er dus maar even van uit dat ook deze poging is mislukt.

Liefs Miranda

Geplaatst

He Nikkie, hier alles goed. Heb vandaag gehoord dat een TP in april zoals ik graag wil zou moeten lukken. Er wordt nu gezocht naar de juiste donor en ik krijg binnenkort van de arts een behandelplan opgestuurd met recepten enz.

Tja het afvallen....dat lag stil,maar ik ben deze week weer met de zakjes en reepjes begonnen. Hopen voor de tp nog wat kwijt te raken...heb nl op het formulier een wat lichter gewicht gezet dan dat ik daadwerkelijk weeg...wil geen preek over te zwaar zijn en moeten afvallen. Dat verhaal ken ik wel:-)

Ja die leeftijd is echt een ramp. Heb vanochten weer een paar beginnende grijze haren eruit getrokken.Maar ja dat kan nu nog maar strkas zijn het er te veel.

Hoe is het nu met jou? Ben even kwijt wat jullie nog gaan doen.

@Sas. Hoe gaat tie? Al wat meer bekend?

Hoe gaat het trouwens met het afvallen? Ik doe ook nog steeds een poging om mijn hormoon kilo's eraf te krijgen maar het wil maar niet lukken ... Ik word op deze manier wel aan alle kanten met mijn leeftijd geconfronteerd zeg (afvallen wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt, het aantal eicellen neemt af ... ppffff af en toe valt het niet mee om een 40+er te zijn...).

Geplaatst
@Mirke, het kan misschien dit keer toch een te vroege test zijn?

Tja, natuurlijk hou ik ook die hoop, maar het zou de eerste keer zijn dat mijn test er niet al uitknalt voor D-day....

Maar ik probeer het natuurlijk zaterdag nog een keer......

Geplaatst

Lieve allemaal. Vanmiddag hebben wij het nieuws gekregen dat onze 2 embryos het helaas niet hebben gered. Voor ons eindigd hier na 4 jaar ziekenhuis in en uit onze kinderwens. Wij gaan het een plekje geven en samen van het leven genieten.gelukkig heb ik 2 schatten van (stief)liefkinderen. Zij vullen de leegte niet in maar vullen het wel aan. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes steun enz het heeft ons erdoor gesleept. Veel liefs esther.

Geplaatst

Esther wat kan ik zeggen behalve veel sterkte de komende tijd... Ik had het zo graag anders gezien voor jullie. Je klinkt sterk, het komt goed met jullie.

Dikke knuffel,

Caroline

Geplaatst

@Sas. Fijn dat je inmiddels meer weet, dan kan je je nu volledig gaan richten op de TP in april. Doe jij ook aan acupunctuur zodat je je wellicht op deze manier kan gaan voorbereiden?

Hier alles goed. Kan me voorstellen hoor dat je af en toe de draad kwijt bent wie waar in het traject zit. Ik wacht nu op mijn ongesteldheid (die zoals ik voel elk moment kan gaan doorbreken), dan kan ik het ziekenhuis bellen voor een TP in mijn eigen cyclus. We hebben nog 2 cryo's in 1 rietje dus ik ben nu al volop positiviteit naar ze aan het uitstralen of ze alsjeblieft goed willen ontdooien ... Ik zit weer in het ritme van mijn wekelijkse acu-sessie, dit geeft mij veel rust wat ik als erg prettig ervaar.

Wat knap van je dat jij kan lijnen met zakjes en reepjes, ik ben daar niet sterk genoeg voor, dat lukt me gewoon niet. Ik weet van mezelf dat ik echt moet gaan bewegen maar ik kan me er momenteel niet zo toe zetten. Vanmiddag was ik ook weer lekker bezig ... high tea met een vriendin ... erg lekker maar natuurlijk veels te veel calo's. Nu hebben we daarvoor wel een wandeling van 7 km gemaakt dus hopelijk heft dat al die calo's weer een beetje op ... haha.

Geplaatst

Als het goed is wel Nikkie! Bloeddruk en bloed en urine waren ok, heb nu wel weer steken enzo maar ja, er gebeurt van alles. Dus... als het niet eerder doorzet wordt het nog steeds dinsdag!

Geplaatst

Caroline

Ik wens je alvast succes voor morgen, mocht ik in de tussentijd niet meer hier komen. Spannend, en leuk hoor (als de kleintjes er zijn). Hoe doen jullie dat met de autostoeltjes, als jullie van de uitgang naar de auto moeten lopen? Je man in ieder hand een autostoeltje? :)

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Heb ik nog niet over nagedacht Karin maar aangezien ik een man zonder rijbewijs heb en iemand ons dus komt ophalen (ligt er aan wanneer wie het zal zijn) zal diegene ook wel een kindje willen dragen. En anders kan hij met zijn ruim twee meter best twee Maxi cosi's aan!

Hoe ie het met jou Mineut??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden