Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Eer, wat een toeval dat jij ook in het EMC heb gelopen. Ik hoop dat een beetje van jouw geluk daar is blijven hangen. ;) Dus mijn inschatting van starten ergen mei lijkt best realistisch, he. Ik hoop het zo, het is zo enorm spannend. Ik ben van alles aan het opzoeken over voeding en vitamines om straks een zo optimaal mogelijke situatie te hebben. Ik ben aan het sporten en we zijn beide gestopt met roken en het glaasje wijn laten we ook staan.. Was jij dr ook zo mee bezig of ben ik aan het overdrijven? Ik wil gewoon erg graag een kindje.. Oja mag ik vragen hoe oud jij bent?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Mees - 46 haar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

In happy verwachting

Eer- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3

Saskia - 43 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - vervolg april

Ha, ha, wat een goed idee om zo'n lijstje weer te starten. Dan kan ik een beetje volgen hoe het ervoor staat met iedereen. Ik nl. niet de meest fanatieke schrijfster hier. (Ben in het dagelijks leven ook meer een luisteraar als een spreker/verteller hoor)

Geplaatst
@Nikkie en Mees, prima lijstje zo en ik hoop heeel snel op te schuiven naar in happy verwachting...
Inderdd Sas, in 1 rechte lijn door naar 'happy verwachting'.... Xxx
Geplaatst

Precies dames, opschuiven naar Happy in verwachting hoor, zit daar nu zo alleen.

Sometimes, ik ben nu nog 42 maar eind mei word ik 43. Wij hebben in het EMC vrijwillig het programma gezond zwanger worden gevolgd. Wij moesten ook bewuster eten (meer salades, geen harde boters, geen filet american, één x per week vette vis eten. Stoppen met roken en een paar kilo geprobeerd af te vallen (niet helemaal gelukt maar ze was wel tevreden :-)).

Op de dag dat ik mocht testen ben ik gestopt met roken, ik rookte hooguit 2 sigaretjes s'avonds dus nu helemaal gestopt alleen vriend lief moet nog stoppen voordat de baby er is.

Via google ben ik toen via de zoekterm voorlichtingsavond op dit forum terecht gekomen (ben ik zooo blij mee).

Geplaatst

Eer, ik ben ook zo blij met dit forum. Ik lees wel meer dan ik reageer, maar het is een heel fijn gevoel om te weten dat je niet alleen staat met je kinderwens na je 40ste. Wij zijn ongeveer even oud, ik wordt in juni 43. Toen ik mijn vriendin vertelde van onze kinderwens was het eerste wat ze vroeg of ik het niet egoistisch vond van mezelf omdat ik ouder ben. Ik wist niet wat ik hoorde en was zo teleurgesteld. Dus het is heel fijn om te lezen dat er nog andere vrouwen zijn net als ik.

Wat goed van jou dat je dat ben gaan volgen, dat programma. Ik moet idd ook vette vis op het menu gaan zetten, das voor de omega3 vetten, toch?

Waaat, geen filet americain meer??? dat wordt lastig.

Ik hoop dat we je allemaal snel gezelschap kunnen komen houden in het lijstje happy zwanger *smile*

Geplaatst

@Sometimes, die opmerkingen over oude(re) mama zul je wel vaker horen ben ik bang. Vindt het echt klinkklare onzin,leeftijd zegt niets!! En je ziet het er zijn meerdere oude dames hier.

Geplaatst

Kind houd je jong.. ik hier met 36-urige werkweek en alle andere verplichtingen.. merk het wel hoor.. maar zou het ook merken als ik 30 was geweest :-).. dus giga onzin over dat 'egoistisch'.. niets van aantrekken.

Geplaatst
ff check of ik kan posten. Net heel verhaal enzo en wil ik het posten dan krijg ik: u bent niet ingelogd. Wel dus. Maar meteen mijn bericht verdwenen. Grom.

Vind ik ook altijd zo lekker irri ... tegenwoordig kopieer ik mijn bericht voordat ik op reageren klik, voor het geval ik weer eens onverwachts uitgelogd ben ... scheelt een hoop typewerk ;-)

Geplaatst

@Sometimes. Wij zijn echt zo goed als even oud ... ook ik word in juni 43 jaar.

@Eer. Dat gezond zwanger worden via het EMC klinkt interessant. Wij hebben alleen de TP in het EMC dus geldt dat programma volgens mij niet voor ons, onze eigen arts heeft ons er in ieder geval nog nooit op gewezen. Ik heb er vandaag iets over gelezen dat de man het Hollandse eetprogramma moet volgen en de vrouw het Mediterraanse eetprogramma, dat zou voor allebei de vruchtbaarheid ten goede komen, hadden jullie dat ook Eer? Heb je verder nog goede tips uit dat programma waar wij "mom to be in de mmm" nog wat aan hebben?

Ook ik ervaar regelmatig kwetsende opmerkingen omdat we op deze leeftijd nog graag een kindje willen. Sommige proberen minder kwetsend over te komen door het op zichzelf te betrekken ... ik zou op mijn leeftijd geen kindje meer willen, vind ik egoistisch van mezelf, kan ik een kindje niet aandoen, ik moet er niet meer aan denken op deze leeftijd, etc. etc. ... is indirect toch ook kwetsend voor mij vind ik dan ... maar volgens mij beseffen sommigen dat niet eens, en sommigen die het zeggen weten ook niet dat wij bezig zijn maar toch is dat dan vervelend om te horen ... Ach ik probeer het om het mijn ene oor in te laten gaan en het andere oor weer uit ... En verder zie ik er niet uit als 42 en voel ik me geen 42 dus verwacht ik tzt ook geen kwetsende opmerkingen te krijgen of ik mijn kleinkind op het schoolplein kom afhalen ... klein detail, dan moet ik uberhaupt wel eerst eens zwanger worden anders sta ik helemaal nooit op een schoolplein ... ;-)

Ik toch met een afvaloffensief begonnen ... hihi ... Voordat ik weer ga spuiten, vanaf 29 maart, wil ik echt afvallen. Een tijdje terug schreef ik het ook al maar nu gaat het echt gebeuren. Sinds maandag fiets ik weer naar mijn werk, het is maar een minuut of 8 maar het is beweging. Verder wandel ik elke dag zo'n 50 minuten en dan echt stevig doorwandelen. Vanavond aquajoggen en baantjes trekken in plaats van wandelen. En gezond en minder eten. Snoepen deed ik al niet veel dus daar kan ik geen winst uit behalen. Vindt het nog prima vol te houden so far. Ik ga het morgen- en zaterdagavond denk ik wel moeilijk krijgen want dan gaan we uiteten met vrienden, ik ga maar iets magers uitzoeken op de kaart en geen nagerecht.

@Sas. Hoe gaat het bij jou met afvallen, nog stug aan de shakes en repen? Of zit je inmiddels op het gewicht wat je aan Cyprus door gegeven hebt? Jij was goed bezig met lijnen.

Geplaatst

@ Nikkie, goed bezig hoor!!! Ja ik doe nog wel de reepjes maar sta wel stil nu. Helaas niet mijn gewicht wat ik aan cyprus heb doorgegeven, dat redt ik niet want ze zijn te snel in Cyprus. Dus eigenlijk hun schuld. Ach de donor weegt maar 62 kg dus als ze dat gen nu doorgeeft aan mijn bee to be...dan ben ik blij.

Serieus, heel goed hoor Nikkie, bewegen is goed en gewicht zegt minder hoor. Als je maar gezond bent!

Geplaatst
Eer, ik ben ook zo blij met dit forum. Ik lees wel meer dan ik reageer, maar het is een heel fijn gevoel om te weten dat je niet alleen staat met je kinderwens na je 40ste. Wij zijn ongeveer even oud, ik wordt in juni 43. Toen ik mijn vriendin vertelde van onze kinderwens was het eerste wat ze vroeg of ik het niet egoistisch vond van mezelf omdat ik ouder ben. Ik wist niet wat ik hoorde en was zo teleurgesteld. Dus het is heel fijn om te lezen dat er nog andere vrouwen zijn net als ik.

Wat goed van jou dat je dat ben gaan volgen, dat programma. Ik moet idd ook vette vis op het menu gaan zetten, das voor de omega3 vetten, toch?

Waaat, geen filet americain meer??? dat wordt lastig.

Ik hoop dat we je allemaal snel gezelschap kunnen komen houden in het lijstje happy zwanger *smile*

Jeetje, wat stupid van die vriendin. Echt een stomme opmerking. Slaat idd nergens op. Vaak heb je al je wat ouder bent meer tijd voor je kind en kies je er heel bewust voor. Ik heb gelukkig allemaal positieve reacties gehad. Geen gezeur over leeftijd of zo.

Inderdaad lekker niets van aantrekken en op naar een beeb!

Geplaatst
Vind ik ook altijd zo lekker irri ... tegenwoordig kopieer ik mijn bericht voordat ik op reageren klik, voor het geval ik weer eens onverwachts uitgelogd ben ... scheelt een hoop typewerk ;-)

Goed idee Nikkie, heb ik nu gedaan. Ja he, zooooooooooooooo irri!! (Hihi, dat woord gebruik ik ook vaak ;-)

En succes met afvallen he. Gaat lukken. Mooi weer, lekker actief buiten en aan de salades... :-)

Geplaatst
De spuit deca zit er in. Nu wachten op de menstruatie.

Hey Sas, top!!! Dat is die deca depot spuit toch? Dus je hebt het zelf gedaan? Ging dat?

Nou meid....de 1e stap gezet....op naar stap 2! Ole, ole! (rijmt, hihi)

Geplaatst
Nikkie je bent net als ik: teleurstelling verwerken en weer verder kijken! Zo lang er nog een nieuwe poging was, had ik hoop, bij elke poging ging ik er weer volop voor! En terecht bleek uiteindelijk... Hoop zo dat het jou hetzelfde vergaat!!

Tja, een ritme is nog ver te zoeken... Ze hebben nog geen ritme helaas, vooral de nachtvoedingen zijn zwaar, ze komen nog 2x per nacht en Bram zit op een voeding meer, die slaapt niet langer dan 3 uur, Kaat kan wel 4, soms 5 uur slapen achter elkaar. Je merkt dat je een dagje ouder bent: 8 jaar geleden was het al niet leuk, nu nog erger, vooral mijn vriend kan er slecht tegen steeds wakker gemaakt te worden door gehuil, dus de sfeer is hier 's nachts niet echt geweldig... Maar ja, het hoort erbij he, op een gegeven moment gaan ze echt doorslapen en dat zal een stuk schelen!

Gelukkig gaat het verder prima met ze, dat is het belangrijkste en ik probeer heel bewust van ze te genieten tussen het zorgen door.

Gaaf hoor Caroline, dat het zo goed gaat met ze. Is inderdaad het belangrijkste. En voor 2 van die schatten sta je met liefde op. Al is het met 2 natuurlijk wel veel zwaarder. Hou vol he, en anders doe je je vriend maar naar de logeerkamer ;-) Dan is hij overdag vrolijk omdat hij uitgeslapen is en kan dan jullie alle 4 verwennen. Jij de nachten, hij de dagen. :happydance:

Geplaatst
@Nikkie en Mees, prima lijstje zo en ik hoop heeel snel op te schuiven naar in happy verwachting...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ik duim alvast....!

xxx

(o ja Sas, ik had al op het andere topic gelezen over je deca depot spuit.)

Geplaatst

Zie nu dat ik in het lijstje een jaar jonger sta dan ik ben haha. Vindt 43 wel beter klinken dan 44. Zal het straks aanpassen.

Geplaatst

Hallo 40+ lotgenootjes,

Meeschrijven lukt me niet echt, maar probeer wel mee te lezen. Maar omdat ik zo ontzettend trots ben op mijn wonderdochter EN als hart onder de riem voor de dames die helaas nog steeds hun wens onvervuld zien: het kan echt! Moeder worden na je 40-ste! Houd moed!

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 1e kindje, 3x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van K.arlijn

Mees - 46 haar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3

Liefs,

Lot

Geplaatst

Voor als je wordt uitgelogd en daardoor je bericht kwijt lijkt te zijn: gewoon klikken op snel reageren en dan op meer opties . Vervolgens kun je opnieuw inloggen en wordt je bericht gewoon geplaatst.

Sas, ik wens je veel succes. Het beginnetje is gemaakt. Vraagje: Heb jij jouw man moeten overreden om voor ECD te gaan?

Geplaatst

@ dankje Mees. Ik denk ook dat je meer tijd hebt en dat er sowieso heel anders instaat op deze leeftijd.Ik vond het gewoon jammer dat dat haar eerste reactie was. Ik trek me dr niets van aan, wat andere mensen zeggen, wij willen dolgraag een kindje samen en we gaan dr voor.

Ik kom net uit ziekenhuis, laatste bloedtest, de FSH waarden en dan 4 weken wachten op de uitslagen en de beslissing van de artsen.. pff

Geplaatst

Sas goed zo, op naar een beebje. Ha ha dat is een voordeel van ecd dat je donor 62 kg is!

Ik ben nu 1 kilo zwaarder dan mijn streefgewicht die ik in november gehaald heb. Die kilo is in de december maand eraan gekomen en is zeer gehecht aan mij. (lees; ik krijg die kilo er niet meer vanaf, ha ha)

Meesje wat ben je weer actief hier! ik zag je groetje niet. Ik ben vaak nog wel ingelogd maar dan niet achter de PC.

Sometimes, wel een beetje kwetsende opmerking van je vriendin, maar aan de andere kant ze zegt het wel, dus wel eerlijk.

je moet maar zo denken; ik heb een ander mening, en het is mijn leven.

Lot wat leuk om weer wat van je te horen..., geniet je een beetje van je beebje?

Ellie, ben je aan het wachten op een behandeling, ik zie het niet zo in je handtekening.

liefs joske

Geplaatst

Haha joske, ja, heb m'n momenten :-)

Doe trouwens ook meestal via mobiel maar af en toe ga ik los op de pc ;-)

Goeie tip Ellie!

Lot, jij geniet dus ook volop! Heerlijk hè?! Hier ligt m'n kleine kletskous naast me. Zo lief. Krijg af en toe n "linkse directe" in m'n gezicht :-)

Haha, 44 jarige Sas ;-)

Helemaal goed , Sometimes!! En spannend weer, de uitslagen. Wel weer lang wachten hè. Grrrr.

Nou, we gaan t licht maar 's uitdoen en lekker slapen. Auw, hij heeft weer n pluk haar te pakken. Fijn, zo n mama met lange haren ;-)

Trust!!

Geplaatst

Gisteren mijn nieuwe prikschema opgehaald in het ziekenhuis. 29 maart gaat de eerste deca erin. De dokter heeft deze keer bedacht dat ik met Menopur moet gaan spuiten, daar schijnt een snuffie LH in te zitten en dat is misschien net dat beetje wat ik extra nodig heb, aldus de arts. Iemand van jullie ervaring met Menopur? Ziet er niet heel erg makkelijk in gebruik uit ... 4 ampullen poeder die gemengd moeten worden met 1 ampul vloeistof, ach zal ook wel weer wennen.

Geplaatst

Geboren wonders

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Geplaatst

@nikkie: goede ervaring met menopur, na 2 mislukte pogingen met gonal, zwanger met menopur en inmiddels een prachtige dochter. Wel wat omslachtiger, maar de moeite waard. Mijn gyn zei betere resultaten re hebben bij 40+ met menopur, dus: succes!!!!!! Ik duim!Liefs, Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden