Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo bijna (weer) moeders,

ik wil graag met jullie meepraten, vandaar dat ik me hier even voorstel:

ik ben afgelopen november 40 geworden en mijn man en ik zouden nog heel graag een derde kindje willen!

Ja, je leest het goed! Wij hebben al twee dochters uit eerdere ICSI-behandelingen gekregen. Zij zijn nu 4 en 2 jaar!

wij zijn natuurlijk al heel blij en trots dat dit ons gegeven is! Toch kriebelt het en willen wij nogmaals proberen om ons laatste wondertje op de wereld te zetten!

Vorig jaar mei ben ik gestart met een ICSI-behandeling, maat toen bleek na de punctie helaas dat de zaadleiders van mijn man geblokkeerd zijn en dat er dus geen zaad was! Het was heel emotioneel! Daar gaan je eitjes, hup de prullenbak in en een poging zonder kansen....

Mijn man heeft net voor Kerst een Pesa ondergaan en daaruit kwamen 6 rietjes met zaad!

Zo begonnen we vol moed eind januari met spuiten met deca en gonal en eind februari terugplaatsing. Het bleek toch wel dat ik wat ouder ben, want ik had 5 eitjes, waarvan 3 bevrucht. Twee zijn er teruggeplaatst. Mijn dochters waren top embryo's en mijn jongste was zelfs een eskimootje, maat nu was er een 6-cellige en 10-cellige met fragmentatie teruggeplaatst. Helaas, je begrijpt het, het heeft niets opgeleverd! Ik ben ongesteld geworden.

het was zo'n domper! Ik had zo'n goed gevoel, zucht! Ik baal ook zo dat we nu weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Laatste poging wat vergoed wordt door de verzekering! Er kon ook niets ingevroren worden!

Wie heeft ook zo'n soortgelijk verhaal en kan mij oppeppen? Ik heb trouwens een intake geregeld in Gent bij Dr. Sutter.

heeft iemand hier misschien informatie over. Hoe het bevalt?

Wij willen trouwens wel eerst hier in Nederland nog een laatste poging wagen en dan wellicht naar Gent gaan!

heeft iemand ook ervaring met Menopur! Misschien meer eitjes?

ik hoor graag van jullie!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Mees!!!! Ik heb tot 27/2 teruggelezen, word er helemaal zenuwachtig van: waar moet je nou bericht van krijgen??

Sommie? Beetje de nacht doorgekomen?

Haha Caro, ik verbied mezelf echt WF, ik ben er zó verslaafd aan (en heel goed in ;-)))

Hier weer okido, beetje afwezig geweest, want dip, maar gisteren weer een mooi bewegend kindje gezien en heb besloten te gaan genieten :-) Heb zelfs twee rompers, een pakje en een mutsje besteld, om het echt te maken :-) Als het mis gaat geef ik het wel weg, heb ik met de hele babyuitzet van Mini toch ook gedaan ;-)[/quote

Hahaha Floor, blij dat je samen met mij zenuwachtig ben (ook al weet je niet waarvoor hihi ;-)

Ok, het bericht waarop we wachten: We willen graag een BRUSJE (inside joke met Caro, vinden het allebei zo'n erg woord) maar moeten nog horen of dat mogelijk is. En wachten is helemaal niet erg hoor. (WEL!!)

Gefelciteerd met je goeie echo. Haha, een beweeglijk ukje dus he. Gaaf hoor!!

En top dat je je weer beter voelt. Ja, het is zwaar. Vooral als t al eens mis is gegaan. Maar zorgen maken helpt niet. Je kunt maar beter genieten zolang als het duurt. En het gaat lang duren hoor, 9 maanden! Super leuk dat je al kleertjes hebt gekocht!

Bloem, welkom hier. Leuk dat je voor een 3e gaat. Ja, het gaat niet allemaal vanzelf. Dat zul je wel lezen hier. Ben je bij je 2 dochters toen meteen zwanger geraakt? In ieder geval veel succes.

En wat ik weet van menopur. Wordt vaak voorgeschreven bij oudere vrouwen. Niet zozeer voor meer eitjes als wel voor betere kwaliteit eitjes. Heb ik ook gebruikt en meerdere hier.

Geplaatst

Hoi Mees en de andere meiden,

Fijn om ervaringsverhalen te lezen en mijn verhaal te vertellen. Ik was direct zwanger met de verse eerste poging van de oudste dochter. Ik had daaruit nog twee cryo's. Die liet ik terugplaatsen een maand nadat ik gestopt was met borstvoeding geven. Nou, toen was mijn lichaam er nog niet klaar voor, dus dat ging niet goed.

mijn tweede dochter kwam ook uit 1 ICSI. Zij was de tweede en laatste cryo!

dus dan hoop je dat de derde ook zo snel gaat, maar dat is natuurlijk een sprookje! Maar ja, we willen allemaal zo graag, zucht!

Geplaatst

Beste bloem, ik heb geen ervaring met Gent. Ik hb 2 ivf behandelingen gedaan en werd toen zwanger. Ik hb een cocktail van menopur en gonal f gehad, dat was voor mij dus succesvol. Ik de-k dat de kwaliteit van je embryo er niet zo toe doet, niet hoeveel cellen iig. Er worden dames zwanger van 4 cellig en blasto's, maar je baarmoederslijmvlies en een flinke portie geluk is zeker niet te onderschatten. En zo zijn er vast nog meer factoren.

Ik denk verder dat de reden van de onvruchtbaarheid verder ook belangrijk is, voor zover het bekend is.

Ligt het aan de man of de vrouw en wat is er specifiek aan de hand. Je ziet het het is ingewikkeld en ik hb helaas niet meer antwoorden.

Ik wens je succes met je behandeling.

Geplaatst

Floor, de nacht was vreselijk,zoals gewoonlijk. Ben ip de bank in slaap gevallen, wakker om half vier en naar bed gestrompeld en vervolgens weer om acht uur wakker.

Zucht...

Wel ander schema gemaakt voor de aannemer, zodat mijn planning niet in de war komt en ik op tijd mijn huis in Jan. Hopelijk mag de baby in 38/39 komen, want ben doodmoe. Maandag bespreken net de gynaecoloog.

Ik ga dan ook voor slaapkuurtje, dan kan ik uitrusten voor de baby komt.

Meesje, poehee, geduld geduld... Ik zie je vanavond weer... Hihihih

Sas, Fortuna, Caro?? Hoe is het???

Geplaatst

Hier wel goed hoor, al had Bram een huiluurtje rond het eten, altijd zo lullig : hele dag lief en dan komt papa thuis... Hij wordt dat wel eens naar boven verbannen, even spelen in zijn bedje en dan huilt ie daar verder maar dan is het niet zo hard en kunnen we iets rustiger eten...

Gelukkig ging ie na een kwartiertje jammeren vanavond wel tegen achten slapen. Nu gaat de oudste er in en is er rust. Helaas nog even een enorme bende speelgoed van de grond rapen, dat doet dit oudje zittend of liggend op de grond haha en dan alles in twee bakken kiepen, Wat kunnen twee apen er een zooi van maken zeg!

Geplaatst

@Bloem, ik heb geen ervaring met Gent, wel met Dusseldorg. Daar gebruikte ik Menopur hoogste dosering maar zelfs dat was voor mij bejaarde demente eicel( ja steeds maar 1) niet voldoende. Vandaar dat wij overgestapt zijn naar ECD.

@ Sometimes, pff wat een gedoe met je badkamer en dan ook nog een die je je zelf verkocht hebt:-)). Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen over eerder laten komen van je beeb.

@ Caro, zo rotzooi weer opgeruimd en nu tijd voor wordfeud???

Hier alles goed hoor. Luister soms met de doppler van Lot naar het hartje, zo fijn om te horen. Denk dat ik nu iets meer een buik krijg maar alleen ik zie het mijn lief niet. Verder voel ik mij goed, wel moe maar ach. Nu nog even een goede uitslag met de 20wk echo en dan ben ik echt helemaal happy.

Geplaatst
@Bloem, ik heb geen ervaring met Gent, wel met Dusseldorg. Daar gebruikte ik Menopur hoogste dosering maar zelfs dat was voor mij bejaarde demente eicel( ja steeds maar 1) niet voldoende. Vandaar dat wij overgestapt zijn naar ECD.

@ Sometimes, pff wat een gedoe met je badkamer en dan ook nog een die je je zelf verkocht hebt:-)). Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen over eerder laten komen van je beeb.

@ Caro, zo rotzooi weer opgeruimd en nu tijd voor wordfeud???

Hier alles goed hoor. Luister soms met de doppler van Lot naar het hartje, zo fijn om te horen. Denk dat ik nu iets meer een buik krijg maar alleen ik zie het mijn lief niet. Verder voel ik mij goed, wel moe maar ach. Nu nog even een goede uitslag met de 20wk echo en dan ben ik echt helemaal happy.

Fijn dat je je goed voelt, behalve de moeheid, sas. Hoop dat het zo blijft.

Ik hoop dat de gynaecoloog ermee instemt. Ik weet het niet hoor.

Weet alleen dat ik enorm moe bent.

Het komt vast goed met je echo, straks meid. Je beebie doet het prima!!

Ik hb de badkamer gelukkig niet zelf besteld, alleen zelf ontworpen. Anders zou het nog erger zijn. Mijn collega heeft het gewoon laat bestelt, das balen.

Maar heb het allemaal aan elkaar geplakt volgens mij.. Hoop ik. :)

Caro, fijn dat het lekker gaat met de kids!! Scheelt toch een stuk en zeker als het niet structureel is, dat huilen. Anders was het echt zwaar..

Zie je met wordfeut ;)

Geplaatst
Mees!!!! Ik heb tot 27/2 teruggelezen, word er helemaal zenuwachtig van: waar moet je nou bericht van krijgen??

Sommie? Beetje de nacht doorgekomen?

Haha Caro, ik verbied mezelf echt WF, ik ben er zó verslaafd aan (en heel goed in ;-)))

Hier weer okido, beetje afwezig geweest, want dip, maar gisteren weer een mooi bewegend kindje gezien en heb besloten te gaan genieten :-) Heb zelfs twee rompers, een pakje en een mutsje besteld, om het echt te maken :-) Als het mis gaat geef ik het wel weg, heb ik met de hele babyuitzet van Mini toch ook gedaan ;-)[/quote

Hahaha Floor, blij dat je samen met mij zenuwachtig ben (ook al weet je niet waarvoor hihi ;-)

Ok, het bericht waarop we wachten: We willen graag een BRUSJE (inside joke met Caro, vinden het allebei zo'n erg woord) maar moeten nog horen of dat mogelijk is. En wachten is helemaal niet erg hoor. (WEL!!)

Gefelciteerd met je goeie echo. Haha, een beweeglijk ukje dus he. Gaaf hoor!!

En top dat je je weer beter voelt. Ja, het is zwaar. Vooral als t al eens mis is gegaan. Maar zorgen maken helpt niet. Je kunt maar beter genieten zolang als het duurt. En het gaat lang duren hoor, 9 maanden! Super leuk dat je al kleertjes hebt gekocht!

Bloem, welkom hier. Leuk dat je voor een 3e gaat. Ja, het gaat niet allemaal vanzelf. Dat zul je wel lezen hier. Ben je bij je 2 dochters toen meteen zwanger geraakt? In ieder geval veel succes.

En wat ik weet van menopur. Wordt vaak voorgeschreven bij oudere vrouwen. Niet zozeer voor meer eitjes als wel voor betere kwaliteit eitjes. Heb ik ook gebruikt en meerdere hier.

Dat is nog eens supertof!!! Zeg, wat een sukkels dat ze je zo eindeloos laten wachten! Brusje, ik krijg het werkelijk mijn strot niet uit. Zelf mijn iPad hapert! Wie dat verzonnen heeft moe een boete krijgen voor het vervuilen van de Nederlandse taal!

Geplaatst

Dat is nog eens supertof!!! Zeg, wat een sukkels dat ze je zo eindeloos laten wachten! Brusje, ik krijg het werkelijk mijn strot niet uit. Zelf mijn iPad hapert! Wie dat verzonnen heeft moe een boete krijgen voor het vervuilen van de Nederlandse taal!

Hahaha, jij vindt het dus net zo erg als wij!! Te grappig! En ja...pffffff....:hiding:

Geplaatst
Hier wel goed hoor, al had Bram een huiluurtje rond het eten, altijd zo lullig : hele dag lief en dan komt papa thuis... Hij wordt dat wel eens naar boven verbannen, even spelen in zijn bedje en dan huilt ie daar verder maar dan is het niet zo hard en kunnen we iets rustiger eten...

Gelukkig ging ie na een kwartiertje jammeren vanavond wel tegen achten slapen. Nu gaat de oudste er in en is er rust. Helaas nog even een enorme bende speelgoed van de grond rapen, dat doet dit oudje zittend of liggend op de grond haha en dan alles in twee bakken kiepen, Wat kunnen twee apen er een zooi van maken zeg!

Met hij wordt dan weleens naar boven verbannen...bedoel je toch wel papa he?! :clap2:

Geplaatst

Sometimes, ja, zo'n slaapkuur zou fijn zijn. Hoe werkt dat precies? Heb ik nog nooit van gehoord.

En de badkamer kan dus gemaakt worden vóór week 38? En dan helemaal klaar voor je kleine haasje? ;-) Haha, ja gezellig weer vanavond hier.

Bloem, fijn dat je zo snel zwanger werd bij je 2 kinderen. Ja, hopelijk nu weer snel. We hebben geen ervaring in Gent. Misschien andere meiden?

Geplaatst

Hahaha nee Brammetje... Ik vind het altijd zo zielig maar ze eten nog steeds voordat wij eten, dus daarna gaan ze spelen en Kaat vindt dat prima maar Bram komt steeds naar ons toe en gaat staan bedelen als een puppy... Het is maar 10 minuutjes maar ik zou blij zijn als we met z'n allen tegelijk kunnen eten.

Ik weet wel dat er mensen zijn die dat al doen, maar met twee voeren en dan zelf nog aan eten toe komen vind ik te onhandig.

Geplaatst
Sometimes, ja, zo'n slaapkuur zou fijn zijn. Hoe werkt dat precies? Heb ik nog nooit van gehoord.

En de badkamer kan dus gemaakt worden vóór week 38? En dan helemaal klaar voor je kleine haasje? ;-) Haha, ja gezellig weer vanavond hier.

Bloem, fijn dat je zo snel zwanger werd bij je 2 kinderen. Ja, hopelijk nu weer snel. We hebben geen ervaring in Gent. Misschien andere meiden?

Ooh mees, tis niks interessants. Gewoon inslapers voor 5 dagen, zodat je kunt bijtanken. Waarschijnlijk temazepan, had ik vorige keer ook. Tis niet ideaal, maar ja ben echt kapot. En wil zo graag uitgerust zijn voor de bevalling. En uiteraard de periode daarna. Brgin ook weer hoofdpijn te krijgen, dus wil graag voorkomen dat ik net als met kerst zware migraine krijg.

Geplaatst
Hahaha nee Brammetje... Ik vind het altijd zo zielig maar ze eten nog steeds voordat wij eten, dus daarna gaan ze spelen en Kaat vindt dat prima maar Bram komt steeds naar ons toe en gaat staan bedelen als een puppy... Het is maar 10 minuutjes maar ik zou blij zijn als we met z'n allen tegelijk kunnen eten.

Ik weet wel dat er mensen zijn die dat al doen, maar met twee voeren en dan zelf nog aan eten toe komen vind ik te onhandig.

Ahh, die Bram. Hij heeft echt mn hart gestolen. Hij klinkt echt leuk! Kaat ook natuurlijk.

Knap hoor, dat ze eerst eten en dan (meestal) braafjes spelen als jullie eten. Mini mees zou ook steeds naar ons toe komen van: hallo, wat is er te beleven en 'ik hoor erbij hoor'! Wij eten meestal samen en anders als mini op bed ligt. Ja, is natuurlijk lastiger met 2 monden te voeden. Misschien kan P. of grote zus n mond doen? Heb jij ook wat rust. Anders is het zeker lastiger. Nou ja, ze worden al behoorlijk groot. Ze zullen wel bijna zelf lekker lepelen. Dan is het probleem opgelost. En ook heel gezelligjes, met zn 5en. Echt n heel gezin meid. Wat n trots!

Geplaatst
Ooh mees, tis niks interessants. Gewoon inslapers voor 5 dagen, zodat je kunt bijtanken. Waarschijnlijk temazepan, had ik vorige keer ook. Tis niet ideaal, maar ja ben echt kapot. En wil zo graag uitgerust zijn voor de bevalling. En uiteraard de periode daarna. Brgin ook weer hoofdpijn te krijgen, dus wil graag voorkomen dat ik net als met kerst zware migraine krijg.

O, ik snap het. Dus het is gewoon thuis, en dan met meds? En word je dan niet moe wakker? Want dat hoor je vaak bij slaapmeds. Maar zeker, je moet echt beetje slapen hoor. Niks migraine...zo erg is dat!

Geplaatst
O, ik snap het. Dus het is gewoon thuis, en dan met meds? En word je dan niet moe wakker? Want dat hoor je vaak bij slaapmeds. Maar zeker, je moet echt beetje slapen hoor. Niks migraine...zo erg is dat!

Ik hb daar nooit last van gehad gelukkig. Maar kijk dr ook niet naar uit. Masr ben zo moe, overdags slapen lukt ook niet, dus energie begint op te raken. En ben erg bang voor migraine aanval, vooral omdat je geen meds kan innemen sterker dan paracetamol.

Geplaatst
Klopt! Ik heb het ook gehad en met alleen parac ben je echt niet blij. Hoop dat de kuur gaat helpen!

Nog een paar nachtjes gelukkig.

Voor jou ook spannend, he. Jeetje hoop dat ze de donor te pakken krijgen. Wat doen jullie als het niet lukt? Toch een andere donor of stoppen?

Geplaatst

Lekker toch, moe wakker? Dan knor je overdag gewoon door! Ik heb dozen zware slaapmedicatie gebruik toen ik overspannen was en zag overdag 'gewoon' processtukken te schrijven. Het kán dus wel.... Arme Sommie móét gewoon even slapen!

Geplaatst
Lekker toch, moe wakker? Dan knor je overdag gewoon door! Ik heb dozen zware slaapmedicatie gebruik toen ik overspannen was en zag overdag 'gewoon' processtukken te schrijven. Het kán dus wel.... Arme Sommie móét gewoon even slapen!

Jij bn dr ook vroeg bij lieverd. Mini je uit bed gejaagd?

Ik hb tijdens mijn burn out op het hoogtepunt wekenlang helemaal niet of nauwelijks geslapen. Toen ik de meds kreeg was ik kapot en sliep ik 16 , 17 achter elkaar. Maar zonder meds direct weer terug naar 0.

Herstel heeft heel lang geduurd, dus trek nu liever snel aan de bel. Tis me zwakke punt.

Geplaatst

Mini heeft me aangestoken, dus de halve nacht wakker met een keel als schuurpapier!

hier was het precies hetzelfde met slapen en het is wat je zegt het blijft altijd een zwakke plek! Grijp maar op tijd in anders steven je straks af op een postnatale depressie en dat willen we niet hebben! Nog een paar dagen, dan gaat doe gyn je er echt wel even doorheen slepen :-)

Geplaatst
Mini heeft me aangestoken, dus de halve nacht wakker met een keel als schuurpapier!hier was het precies hetzelfde met slapen en het is wat je zegt het blijft altijd een zwakke plek! Grijp maar op tijd in anders steven je straks af op een postnatale depressie en dat willen we niet hebben! Nog een paar dagen, dan gaat doe gyn je er echt wel even doorheen slepen :-)
Och arme jij. Die kids zijn toch echt een bron van bacterien, he. Hihihi. In en buiten hè buikje zorgen ze voor zwakkere weerstand.Hier gelukkig nog niet ziek geweest, man wel, tijdens zwangerschap. Ff afkloppen op echt hout. En hoop ook dat het me nog ff overslaat. :) Beterschap, meis..
Geplaatst
Nog een paar nachtjes gelukkig.

Voor jou ook spannend, he. Jeetje hoop dat ze de donor te pakken krijgen. Wat doen jullie als het niet lukt? Toch een andere donor of stoppen?

Hey, dacht dat ik al geantwoord had, maar if not.......we willen wel heel graag!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden