Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elfje, wat heftig meid!

Waar ben jij al doorheen gegaan?

Wel/niet zwanger, de echo's, hcg wat toch stijgt. Ongelooflijk en ook heel zwaar.

Ja, ik zou ook zeker niet te vroeg laten 'kijken' waar het zit, als er nog een kans is dat het goed zit. Kunnen ze niet via een echo kijken dat het echt bbz is?

Want wie weet, is het zoals je zegt, een hele late innesteling geweest (slaapstand eerst).

En zeker goed,dat je niet meteen die meds bent gaan slikken in het begin. Heel verstandig.

Hoop zo dat het toch goed zit. Veel sterkte met deze rollercoaster .....en we gaan voor de kleine kans!! You never know...

xxx, mees

I

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die discussie over de cryo's die 'over' zijn.

Wij zouden voor n 'extra' broertje of zusje gaan en als dat niet meer zou kunnen, ze weggeven aan n ander stel.

Vernietigen lijkt me ook zo wat. t Is toch een soort leven in wording...

Moeilijke kwestie...

Geplaatst
Die discussie over de cryo's die 'over' zijn.

Wij zouden voor n 'extra' broertje of zusje gaan en als dat niet meer zou kunnen, ze weggeven aan n ander stel.

Vernietigen lijkt me ook zo wat. t Is toch een soort leven in wo

Moeilijke kwestie...

Ik vindt het ook een lastige. Gelukkig hadden wij geen cryo's, achteraf gezien dan. Wij zijn wel zeker dat er geen broertje of zusje komt. Vanwege mijn leeftijd en het feit dat mijn dochter al 23 is. Hadden we ze wel gehad, dan hadden we vooraf gezegd dat we ze zouden laten vernietigen. Achteraf, nu zeg ik , neee, het is eenlevend wezen,ons kindje, maar dan was het een lrobleem geworden, want ik wil niet nog meer kinderen. Of eigenlijk niet nog een keer zwanger zijn.

Das lastig lastig

Geplaatst

Nee, jij niet meer zwanger zijn hoor. Dat overleeft je vriend niet...je wilt m nu al aan t gas he, hihi.

Maar weggeven kan al he. Doen ze bij n paar klinieken in Nederland al.

Ja klopt, dingen zijn echt anders als je eenmaal een kindje hebt. Merk ik met alles. Bv abortus? Zou ik uberhaupt al nooit zelf doen, maar nu ik eenmaal heb gezien hoe snel een kindje een kindje is (bij die echo's)!! En dat dan killen?!! Aaaah!! (de abortussen bv omdat het niet uitkomt; op medische gronden is anders, maar waarschijnlijk dan nog erger voor de moeder to be)

Geplaatst
Nee, jij niet meer zwanger zijn hoor. Dat overleeft je vriend niet...je wilt m nu al aan t gas he, hihi.

Maar weggeven kan al he. Doen ze bij n paar klinieken in Nederland al.

Ja klopt, dingen zijn echt anders als je eenmaal een kindje hebt. Merk ik met alles. Bv abortus? Zou ik uberhaupt al nooit zelf doen, maar nu ik eenmaal heb gezien hoe snel een kindje een kindje is (bij die echo's)!! En dat dan killen?!! Aaaah!! (de abortussen bv omdat het niet uitkomt; op medische gronden is anders, maar waarschijnlijk dan nog erger voor de moeder to be)

Hihi, nee weer zwanger worden lijkt me niet gezond voor hem. Ik ben niet de makkelijkste zwangere vrouw. Lig bv nu ziek op bed, alweer ruim een uur te wachten op mijn overheerlijke lunch die hij zou maken. Is hij gewoon vergeten hoor, maar ik hb wel honger......

Ja weggeven, zou ook kunnen, doodmaken zou ik nu niet meer kunnen. Ze bewegen al als ze nog geen centimeter zijn...sentimenteel wordt je als je dat eenmaal gezien hebt. Dat kleine wurmpje dat zo aan het leven probeert vast te houden. Op medische gronden is moeilijk, maar anders.

Maar omdat het niet uitkomt????? Dat zal ik nóóit begrijpen... Grrrrr

Geplaatst
Hihi, nee weer zwanger worden lijkt me niet gezond voor hem. Ik ben niet de makkelijkste zwangere vrouw. Lig bv nu ziek op bed, alweer ruim een uur te wachten op mijn overheerlijke lunch die hij zou maken. Is hij gewoon vergeten hoor, maar ik hb wel honger......

Ja weggeven, zou ook kunnen, doodmaken zou ik nu niet meer kunnen. Ze bewegen al als ze nog geen centimeter zijn...sentimenteel wordt je als je dat eenmaal gezien hebt. Dat kleine wurmpje dat zo aan het leven probeert vast te houden. Op medische gronden is moeilijk, maar anders.

Maar omdat het niet uitkomt????? Dat zal ik nóóit begrijpen... Grrrrr

Helemaal mee eens!!!

Geplaatst
Helemaal mee eens!!!

Ja, ik ook eens! Het is zo lastig als je weet hoe snel het een mensje is! Ik ben daar vreselijk emotioneel/sentimenteel in. En Ting, ik ben ook vreselijk in keuzes!

Ik ben het er ook mee eens dat Sommie echt niet meer zanger mag worden: overleeft ze zelf ook niet! Draait ze eest vriend het nekkie om, blijft ze er daarna zelf in. Moet dochter kleine broertje opvoeden. Nee, geen familiedrama's! Doen we niet aan! Bevallen en dan leef je nog lang en gelukkig!

Elfje, wat een verhaal. Volgens mij komt een diapauze ook wel eens bij mensen voor hoor. En op zich past het beeld van alleen een verdikt baarmoederslijmvlies wel bij de hcg-waarden die je noemt, dat weet ik toevallig van mijn eigen zwangerschappen. Ik duim dus met je mee voor een wonder. Heeft niet iedereen soms behoefte aan een wonder? Laat je wat weten? Sterkte!

Geplaatst

Hahaha Floortje, die opmerkingen over Sommie en haar gezin...:clap2::clap2: Vind ik ook hoor Sommie! :-))

En Ting, was n droppie!!

Geplaatst

Ik kom ook meeschrijven en lezen hier. Ik ben Janneke en bijna 40 jaar. Ben alleenstaand, onder behandeling in a.mc en maak 'gebruik van' een donor. Heb kid en iui doorlopen. In december 1e ivf gehad. Gespoten met 450eh menopur. De follikelgroei kwam langzaam op gang. Uiteindelijk 3 follikels die groot genoeg waren en 3 kleintjes die ze voor de zekerheid mee gepuncteerd hebben. 6 follikels, 5 eitjes en bevruchtingen, 4 topembryo's.

3 verse embryo's terug geplaatst, een beginnende zwangerschap die niet doorzette. Cryo tp van 12 cellig embryo, niet zwanger.

Onlangs zelfde protocol doorlopen, 450eh menopur. Follikelgroei kwam niet op gang. Slechts 1 follikel en 1 kleintje. 2e ivf-poging afgebroken en krijg maandag escape-iui. Amc laat doorschemeren dat ze niet weten of ik nog een keer ivf mag proberen. Ik begrijp er niks van, 2 1/2 maand geleden liepen ze bijna polonaise in de behandelkamer dat ik 4 topembryo's had, een cryo die goed ontdooide en verder deelde en een startende zwangerschap. Deze poging verliep niet goed....is dat een reden om gelijk de handdoek in de ring te gooien? Ze gooien alles op mijn leeftijd, weinig eicelreserve, houden zich vast aan menopur en staan niet open voor een duo-medicatie... Frustrerend!!!! Ik ben er nog niet aan toe om te stoppen als ik onlangs nog 4 topembryo's had.

Nu aan het orienteren voor een vervolg, mocht het a.mc willen stoppen. Maar hoe dan verder? En waar? Zit te denken aan dusseldorf. Iemand ervaringen met DD? Lees veel goeds over DD en daar hebben ze ook een donorbank.

Zit ook al verder te denken...eiceldonatie maar heb ook een zaadceldonor nodig. Iemand ervaring hiermee? Of zal E.CD mogelijk zijn met bv sperma uit Denemarken???

Hoop vragen, hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen met jullie ervaringen?

Groetjes Janneke

Geplaatst

Welkom Janneke,

Herkenbaar, herkenbaar. Wij zijn ook in t a.mc geweest en eerst is alles 'halleluja' en dan zeggen ze opeens: nou, denk dat verder gaan niet zinvol is. Ook doen ze alleen maar n punctie als je minstens 3 eitjes hebt groeien. Gelukkig was dat t geval, maar toch.

Wij zijn toen naar DD gegaan omdat we daar goede berichten over hoorden. Is zeker veel beter dan in Ned (a.mc was onze 2e kliniek) en kijken ook niet alleen naar leeftijd, maar naar de persoon. Daar checken ze via bloedonderzoek hoe het gesteld is met je eitjesvoorraad. Zou dat zeker aanraden.

Mocht je e.cd overwegen dat kan je dat ook combineren met n zaadceldonor, iig in de buitenlandse klinieken. Dat is helemaal geen probleem. Je zou op hun site kunnen kijken, daar staan de diverse behandelingen. Wat ecd (in t buitenland) betreft: vanwege de jonge donoren is de kans op doorlopende zwangerschap veel groter dan met eigen eicellen. Maar, ook met n kleine kans kan t lukken natuurlijk. Ik weet niet of DD ook spermadonoren gebruikt. Zou je kunnen mailen, die vraag. Weet je meteen waar je aan toe bent.

Veel succes he!

Mees

(ik zet soms een punt op n vreemde plaats, maar dat is omdat mensen die googlen anders zo op ons topic uitkomen)

Geplaatst

Thanks Mees voor je snelle reactie! Ik ga inderdaad DD morgen maar eens een mail sturen. Zie dat jij een prachtig resultaat aan je inspanningen hebt over gehouden. Mag ik vragen hoe oud jij toen was (heb zo'n behoefte aan positieve ervaringen van 40+ers, aangezien ik in het a.mc keer op keer te horen krijg dat ik 'op leeftijd' ben om het zo maar te noemen haha. Maar bloedonderzoek om naar je eicelvoorraad te kijken willen ze bv niks van weten!

E.cd is misschien nog een stap te ver, heb tenslotte pas 1 ivf gehad. Maar het speelt wel door mijn hoofd. Zijn er hier op het 40+ forum die hier ervaring mee hebben (en misschien zelfs combi ei+zaaddonor)? Maar misschien moet ik de andere forums ook eens door gaan spitten.

Geplaatst

Ja, dankjewel! Zeker een prachtig resultaat!! :-)))

Ik ben in t a.mc geweest tot mijn 42e. Dan doen ze niets meer of alleen bij hoooooge uitzondering.

Ja klopt, als je pas 1x ivf hebt gedaan zou ik dat zeker nog proberen.

Je hebt n donor he. Is dat n life person? Dan kan die ook doneren in DD of bij ecd, indien dat nodig zou zijn. Of is t n (onbekende) donor via amc? dan heb je n donor nodig voor DD. Zoals ik al zei, bij ecd in t buitenland, kun je naast n eiceldonor ook n spermadonor krijgen. Komt vaker voor.

Wb ecd, er is n topic hier op t forum. Daar schrijf ik ook.

En ook op freya heb je topic hierover. Ook aparte voor alleenstaande moeders (to be). Dat is freya.nl

O ja, en er zijn hier heel veel 40+ meiden die inmiddels kinderen hebben en/of zwanger zijn. (Hier ken ik geen ei+zaaddonor meiden, ook niet op t ecd topic.)

En jij bent pas 40 toch? Nog piep haha.

Geplaatst

Hoi janneke, welkom. Ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar ben wel 43 en ga binnenkort mijn kindje ontmoeten, die we via ivf hebben mogen krijgen. Dus 40 plus is zeker niet in alle gevallen een eindpunt. De combinatie menupur/gonal f heeft het voor mijn gevoel wel gedaan, dus overstappen zou ik zeker overwegen. Je verdient een ziekenhuis dat 100% aandacht geeft aan jouw kinderwens.

Helaas hb ik dr geen verstand van, maar Mees geeft goeie tips en in het ECD topic zijn vast nog meer dames met ervaring.

Ondertussen nogmaals wekom en hoop dat je antwoord op je vragen krijgt.

Geplaatst

Hahaha, ik vind het nou al leuk hier! Word in het a.mc voor mijn gevoel gezien als 'oud lijk' (keer op keer wordt het benoemt dat ik mijn leeftijd tegen heb bla bla. Zie dan maar eens positief te blijven als zij je dat gevoel niet geven). Over 3 mnd word ik 40 en jullie zien me als piep, wiehaaa. Ik zeg fantastisch! Heb net een mail naar DD gestuurd. Ben benieuwd! Heb rotdagen achter de rug, was zo verdrietig en teleurgesteld. Nu ga ik er weer voor. Morgen nog even een IUI'tje en dan kijken wat eva.gesprek met a.mc gaat bieden en wat DD gaat zeggen!

Ik maakte gebruik van donorbank van a.mc. Hoop dat ik in DD ook van de bank gebruik kan maken (en anders misschien de Deense donorbank inzetten??)

Wauw Sometimes, prachtig nieuws!!! Laatste loodjes...

Mees, dan was jij denk ik ook 43?

Geplaatst

Hahaha, ja hoor, laat ze maar kletsen in t a.mc. Die weten er niets van...je bent echt nog zo jong..komt net kijken. Zullen de andere meiden hier ook zeggen!

O, zie net dat onze sommie het ook al zegt. Ja he, Sometimes, eigenlijk nog te jong hihi.

Wat goed dat je al n mail naar DD hebt gestuurd. Wij hadden daar dr. S.choltes (ned. arts). Maar anderen kunnen ook. Ik geloof dat het bij hem beetje druk is. Ja, hoop dat ze n bank hebben. Geen idee eigenlijk. Zal wel hoor. O, is er n Deense donorbank? Daar zit ik eigenlijk niet zo goed in, qua kennis. Wel interessant. Dan komt het zeker ingevroren? Lijkt me wel wat, een leuk Deentje ;-)

Ik ben tot mn 42e bij t a.mc geweest (2 pogingen) en toen naar DD. Nu dus ietsje ouder, maar nog steeds beetje piep hoor, haha.

Geplaatst

Goed plan janneke. Eerst maar het evaluatiegesprek.

Ja, ik sta op "springen" !

Je gaat het vast leuk binde hierzo. Leuke dames, allemaal wel veeeeel ouder dan jou hoor, jonkie... Hihihihi

Geplaatst

O ja, succes morgen met de IUI! En nee hoor, niet dippen...er is nog zoveel mogelijk en zoveel kansen! Head high en opgewekt verder!

Ik pb je even. (dat is een prive bericht)

Geplaatst
Goed plan janneke. Eerst maar het evaluatiegesprek.

Ja, ik sta op "springen" !

Je gaat het vast leuk binde hierzo. Leuke dames, allemaal wel veeeeel ouder dan jou hoor, jonkie... Hihihihi

Hé en deze vreemdgangster natuurlijk, maar al mijn vrienden zijn ouder dan ik en Maxi is nóg pieper dan jullie ;-) Ik praat dus stiekem hier mee, tussen het verwisselen van mijn paupers en het tandjes wisselen door ;-)

Succes met je IUI vandaag Janneke!

Geplaatst
Hé en deze vreemdgangster natuurlijk, maar al mijn vrienden zijn ouder dan ik en Maxi is nóg pieper dan jullie ;-) Ik praat dus stiekem hier mee, tussen het verwisselen van mijn paupers en het tandjes wisselen door ;-)

Succes met je IUI vandaag Janneke!

Heee jonkie, alles kits?? Xxx. :)

Geplaatst
Heee jonkie, alles kits?? Xxx. :)

Alles kids ;-)) Ben lekker aan het 'chillen' en 'flexen' en 'chillaxen', want ja ik hoef mijn bikinilijn niet meer te scheren voor de echo... ;-) Oh shit, wel, laatste echo bij IVF, toch nog even een laatste keer een stickie dus...

Geplaatst

@ Elfje, jeetje wat een verhaal. Moeilijk als je dan na al die moeite een positieve test hebt en het lijkt er dan op een BBZ te zijn. Succes!

@ Janneke, ook ik ben 45 en nu zwanger van 1ste kindje. Eerst 3x icsi gelijk in DD daar NL geen ivf met mij wilde doen...leeftijd toen 42 en amper eicellen. In DD 3x steeds maar 1 eicel en in combi met slecht zaad. Laatse ics met goed zaad via Tese, helaas ook maar 1 eicel. Ik gebruikte in DD alleen Menopur hoogste dosering Overgestapt naar Spanje voor ECD en daar bij 2de poging zwanger. Je ziet het kan dus wel ook als je 40+ bent. In buitenland kun je ecd doen met ook donorzaad. Zoals Mees al zegt is er ook een ecd topic en een DD topic, maar die is momenteel erg stil.

Wij hebben nog 3 cryo's. Zoals we er nu in staan gaan we deze niet gebruiken. Ik wordt in sept 46...en heb dan als alles goed gaat net een maandje mijn Uk. Dus voordat we evt voor een 2de zouden kunnen gaan ben ik al ruim 46...mijn lief is nog een stuk ouder..54. Voor ons is een kindje genoeg. Vernietigen vinden we moeilijk maar afstaan voor donatie ook..Tja gelukkig hoeven we er nu nog niet over te beslissen.

Geplaatst
Alles kids ;-)) Ben lekker aan het 'chillen' en 'flexen' en 'chillaxen', want ja ik hoef mijn bikinilijn niet meer te scheren voor de echo... ;-) Oh shit, wel, laatste echo bij IVF, toch nog even een laatste keer een stickie dus...

Bikinilijn???? Wat is dat??? En belangrijker, waar zit dat???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden