Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, de 20 weken echo heb ik verzet van 5 april naar 25 maart omdat mijn lief er dan bij kan zijn. Want in april is hij weer voor lang naar verwegistan. Pff nu komt het wel heel dichtbij de echo. Maar goed des te sneller weten we of alles goed is.

Geplaatst
Tof Mees wachten is voorbij voor dit gedeelte dan en nu lekker aan spuiten klagen bezoeken en natuurlijk afwachten he he geweldig .

Zouden wij neeeeeeeee of toch wel tegelijk gaan ? Wanneer begin het ?

Ja, gaaf he!! O, het zou zo geweldig zijn als t dan ook nog gaat lukken! Nou ja, niet 'als'...het gáat gewoon lukken!

En ja, zou gezellig zijn...wij tegelijk!!

Ik weet nog niet precies, maar vorige keer moet is met pil beginnen bij 1e dag cyclus(ook zo'n woord Caro/sometimes) en dan ongi afwachten en bij 2e cyclus verder en daarin bms opnbouw. En ben t net geweest dus over maand ong. start en dan 1,5 cyclus dus denk pas in mei?? En jij?

Geplaatst
@Mees. Woohooooooooooooooo ... super dat jullie donor nog een keertje wil .... joepie! Ben blij voor je! x

Ahh dankjewel Fortuna! Ja, joepie de poepie. Zo happy!!

Geplaatst

Sas, ja, goed om t te verzetten zodat je samen kan. t Is toch erg spannend. Maar...ook wel heel gaaf als je dan weet dat alles goed is. Dat scheelt weer zorgen maken. We duimen voor je sterke stoere ukje.

Geplaatst
Ja, gaaf he!! O, het zou zo geweldig zijn als t dan ook nog gaat lukken! Nou ja, niet 'als'...het gáat gewoon lukken!

En ja, zou gezellig zijn...wij tegelijk!!

Ik weet nog niet precies, maar vorige keer moet is met pil beginnen bij 1e dag cyclus(ook zo'n woord Caro/sometimes) en dan ongi afwachten en bij 2e cyclus verder en daarin bms opnbouw. En ben t net geweest dus over maand ong. start en dan 1,5 cyclus dus denk pas in mei?? En jij?

Ik heb nu in maart een gesprek en da in april als alles goed is een TP van onze laatste Cryo dus nog eventjes moet ik wachten wat zij zegen omdat mijn hormonen en cyclus nog steeds niet in orde is.

Ja het zou leuk zijn wee 2 meiden in race he he

Geplaatst

Sas wat spanend en goed dat je de echo kon verzeten zodat jullie allebei bij kunnen zijn , ik geloof dat er alles goed zou zijn en duim voor jou meid nog een beetje en je zit al op de helft jupiiiiiiiii

Geplaatst
Meiden , wat is het rustig hier....

Hoe is het met iedereen?

Sometimes gaat alles goed???

Ja, meis. Het gaat goed. Ben alleen vreselijk druk. Sleutel van huis gehad vorige week en aangezien mijn vriend druk is met werk, is het aan mij de aannemer te begeleiden. Die is vandaag begonnen trouwens. Heb gisteren gordijnen uitgezocht met mijn dochter en een afspraak om zaterdag met vriend samen te kijken hoe hij het vind. En dan bestellen.. Kinderwagen ophalen zaterdag gelukkig en babykamer wordt half april bezorgd. Afgelopen weekend de vloeren voor het hele huis besteld. Vandaag verfkleuren uitgezocht en staaltjes klaar voor goedkeuring... Hahaha en zo doe ik het voorbereidende werk en in het weekend dan moet hij de knoop doorhakken.

Tussendoor rusten, want zaterdag na drukke dag wat bloedverlies. Gisteren de hele ochtend in het ziekenhuis, doordat de arts een ctg van de babies hart wilde maken. Die was overigens prima. Ook goed bewegelijk en groeit prima en was zelfs aan het indalen en ligt met hoofdje keurig naar beneden. Had ook wat vochtverlies, maar dat bleek urine, pffff wordt dus incontinent, want kleintje drukt op mijn blaas. Verder fijne blaasontsteking en antibiotica gekregen. Donderdag glucose test vanwege suiker in mijn urine.

Masr heb gewoon geen tijd om rustig te doen. Begin april wordt het rustiger heb ik me voorgenomen en dan ga ik tot de bevalling niksen...

Lig nu iig op de bank uit te rusten, heb harde buiken.

Maar voel me verder prima, beetje moe, maar ok.

Sorry voor het lange ego berichtje, dames.

Het beste voor iedereen.xxxx

Geplaatst

@Sometimes. Geen gesorry hoor voor je ego verhaal, moet gewoon kunnen! Jij hebt het behoorlijk druk met je nieuwe baan als projectleider. Wel heel leuk toch om zo met jullie nieuwe huis bezig te zijn. Wel even schrikken van je bloedverlies. Pas je goed op jezelf en Semmie de haas. Rustig aan hoor, al begrijp dat dat niet meevalt als je net de sleutel van je nieuwe huis hebt gekregen en begin mei gaat bevallen ;-). Toch proberen hoor, pak je rust. Wanneer is de planning dat jullie gaan verhuizen? Hopelijk ben je er half april wel bij als we weer gaan high tea-en. x Fortuna

Geplaatst
Ik heb nu in maart een gesprek en da in april als alles goed is een TP van onze laatste Cryo dus nog eventjes moet ik wachten wat zij zegen omdat mijn hormonen en cyclus nog steeds niet in orde is.

Ja het zou leuk zijn wee 2 meiden in race he he

Valt niet mee hè Mely dat wachten, moeilijk als je graag door wilt maar je lichaam er nog niet aan toe is. Sterkte en hopelijk is je cyclus snel weer normaal zodat jullie verder kunnen met jullie cryo.

Geplaatst
Hoi meiden, de 20 weken echo heb ik verzet van 5 april naar 25 maart omdat mijn lief er dan bij kan zijn. Want in april is hij weer voor lang naar verwegistan. Pff nu komt het wel heel dichtbij de echo. Maar goed des te sneller weten we of alles goed is.

Fijn om samen naar die echo te kunnen, toppie geregeld. Ik hoop dat alles goed is met jullie uk. Tuurlijk is het goed, dat moet gewoon en dan echt voluit gaan genieten Sas! x

Geplaatst
@Sometimes. Geen gesorry hoor voor je ego verhaal, moet gewoon kunnen! Jij hebt het behoorlijk druk met je nieuwe baan als projectleider. Wel heel leuk toch om zo met jullie nieuwe huis bezig te zijn. Wel even schrikken van je bloedverlies. Pas je goed op jezelf en Semmie de haas. Rustig aan hoor, al begrijp dat dat niet meevalt als je net de sleutel van je nieuwe huis hebt gekregen en begin mei gaat bevallen ;-). Toch proberen hoor, pak je rust. Wanneer is de planning dat jullie gaan verhuizen? Hopelijk ben je er half april wel bij als we weer gaan high tea-en. x Fortuna

Hoi fortuna, het zal drom hangen, want de verhuizing staat ook ergens half april gepland en mijn eigen gevoel zegt dt de baby ook ergens die tijd gaat komem. Ik twijfel verhuizen 14 april of 20 april, hangt dr vanaf hoe snek de aanemer werkt.

Heb uiteraard liever dat de baby gewoon 2 mei komt, maar de arts verwacht ook dat ie misschien eerder komt. Maar je weet het niet. Vandaag rustdagje, einde van de middag massage en voor de rest administratie en to do lijstjes bijwerken.

Ook wel ff goed want had een slechte nacht, harde buiken en veel plasssen.

Morgen ochtend naar ziekenhuis voor glucosetest en dan naar nieuwe huis, vinger aan de pols houden, enz.

Voor jou ook een spannende tijd, he Fortuna. En zo snel al weer actie!!! Echt heel blij voor jullie.

Sas, hoe is het met jou? Nog ff en dan de 20 wekentest, eindelijk volledige zekerhed. Maar t komt vast goed met je Uk.

Mely, jammer dat je lichaam nog niet meewerkt, maar nog ff geduld en dan hb je de meest optimale basis om het weer te proberen met je isbeertje. Dikke knuffel

Caro, alles goed, ouwe woordfeuter!!! Tis 3-1 toch.... Hihihihi ben zelf ook een fanatiekeling hoor. Hou van spelletjes.

Lot, manetje nog steeds skieen of inmiddels weer terug? Je kindje is echt schattig hoor.

Andere meisjes??

Floor?? Allles goed met jou?? Weer bekomen van de schrik, gekkerd??

Tofhkam??

Elfje??

En een dikke knuffel voor wie ik vergeten ben! Xxx

Geplaatst

@Sometimes, ik wordt al moe als ik lees waar je allemaal mee bezig (moet) houden....pfff.

Met mij gaat het goed, ook moe en last van mijn bloeddruk denk ik, soms dizzy en draaierig dan weer hartkloppingen...morgen naar de gyn maar even bespreken en dan maandag de echo.. Als dat allemaal goed is ga ik echt 100% genieten van de zwangerschap.

@ Fortuna, ben zo blij voor jou dat er schot in zit!!!

Geplaatst

Sas heb je hoge of lage bloeddruk? Duizelig klinkt als lage maar in de zwangerschap komt hoge vaker voor dacht ik? Ik heb vanaf week 17 medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk, dus ben benieuwd wat de gyn zegt bij jou.

Sometimes het fanatisme wordt al iets minder bij Wordfeud haha. Is toch vaak de eerste tijd en dan is de echte verslaving weer voorbij. Maar het blijft leuk alleen heb ik nu niet meer de drang om meteen weer een woord te maken als iemand heeft gespeeld...

Druk bij jou, het lijkt mij heel sterk dat je komt de 14e... Lijkt me heel gezellig hoor maar is bijna niet te doen denk ik. Rustig aan he! Voor zo ver mogelijk :-).

Hier gaat het goed hoor. N heeft straks de eerste zomer tennistraining buiten... en het sneeuwt hier al de hele dag. Trainer zei dat het straks droog zou zijn dus gaat door, ben benieuwd. Wel balen dat ik met de apies niet naar buiten kon, dan duurt de ochtend lang hoor, pfff... Maar nu liggen ze lekker te slapen.

Geplaatst

Hey Sas67, ik had dit ook. Altijd 's morgens. Ik had het steeds zitten toen ik van trein moest veranderen in een station in Brussel. Ik moest mij dadelijk neerzetten of ik zou echt flauwgevallen zijn. Ik had ook hardkloppingen en sterretjes zien. 's Morgens had ik er bijna altijd last van. Zeker omdat ik zo vroeg moest opstaan om te gaan werken. Overdag ging dit weg. Wel akelig hé. Maar erg is het niet. Ondertussen is mijn dochtertje Anaïs al 10 weken en alles is er goed mee. :-) Zo een dingen ben je vlug vergeten en als je er aan denkt is het altijd met een smile. Het was toch een mooie tijd die zwangerschap. Ik hoop van harte dat het iedereen hier mag beleven.

Geplaatst

Ting, jouw dochtertje alweer 10 weken? Wauw, dat gaat snel zeg! Dus alles goed met haar; heerlijk meid. Lekker genieten van je kleine meid.

O Caro, ik zie nu dat t tennisles is. (en geen paardrijles haha) (ahh, doe ik ook)

Sometimes, wat n drukte! Maar zou zeker lekker zijn als t dan op tijd af is. Nog ff doorzetten maar ook aan jezelf denken hoor. Anders de boel de boel laten!!

Fortuna, top!!

Mely, nog eventjes...en dan ook weer actie!

xxx.

Geplaatst

Spannend Sas! Aanstaande maandag dus! Ik moet ook maandag, voor ontslag van de IVF poli.

Aha! Dus Mees en Mely gaan samen op! Kijk eens, dat gaat een ware babyboom worden! En je volgende cyclus dis Mees, leuk hoor!

Wij hebben nog 3 cryo's in de vriezer... Eigenlijk durfden we al niet te hopen op één laat staan twee kindjes, over drie hebben we nooit serieus nagedacht. Maar als deze zwangerschap goed blijft gaan, dan hebben we bij leven en welzijn straks dus misschien twee kindjes, maar ook nog 3 cryo's. Ik heb meteen tegen Maxi gezegd dat ik die wil 'opmaken'. Is dat gek? Hij vindt twee eigenlijk wel prima. Ik ook, maar ik heb er zo veel ellende voor moeten doorstaan en het zijn embryo's, dus potentieel kindjes. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen die 'weg te gooien'... Het is absoluut een luxeprobleem, maar snappen jullie wat ik bedoel? Ik denk niet dat we helemaal opnieuw zouden beginnen voor een derde kindje, maar een 'cadeautje' zou toch geweldig zijn? En weggooien kan ik echt niet verkroppen...

Geplaatst

Hey Floortje, ik heb er ook nog twee in de vriezer. Ik weet niet wat ik er mee zou doen. Wat ik moeilijk vind is mijn leeftijd. Ik wordt 44 jaar in juli. Dan zou ik bevallen als ik bijna 45 ben. Ik weet niet of ik het kindje zo een oude moeder wil geven. Vind je het raar? Langs de andere kant heb ik ook zo iets, misschien gooien ze een kindje weg als ik er geen gebruik van maak. Raar idee hé ik schaam mij er wel een beetje voor :oops:

foto van Anaïs :-) [ATTACH=CONFIG]5184[/ATTACH]

Geplaatst

Ting wat een schatje!!

Ik ben eigenlijk blij dat ik geen cryo's heb, ooit twee maar die ontdooiden niet goed. Er zijn talloze embryo's weg gegooid tijdens die 5 ICSI's, die niet goed genoeg waren voor de vriezer, maar wel een aantal cellen waren, dus... Daar wil ik maar niet te veel over nadenken.

Lijkt me een moeilijke beslissing, als ik ze zou hebben... Want met drie zijn we echt wel compleet en ik ben ook 44...

Geplaatst

Hoi Ting! Wat een plaatje! Een prachtig koppie en wat een schattig klein neusje ;-)

Tja een beetje hetzelfde dilemma dus, alleen bij jou dan ook omdat je vindt dat je misschien 'oud' bent om nog eens moeder te worden. Tja, weet je, ik zou er iemand anders niet op veroordelen als ze haar cryo's laat vernietigen, maar ik ben bang dat ik er zelf echt nooit vrede mee zou hebben... Mag donatie trouwens al? Of is het nog niet zo ver? Dat zou voor vrouwen die daar geen moeite mee hebben misschien nog wel een hele mooie zijn!

Maar goed, ik bedoel het ook niet heel zwaar hoor! Gewoon delen van gedachten! ;-))

Geplaatst

Ps. Meestal is het hier in het topic een grote grappenmakerij, kom ik met mijn zware issue! Maar ja, ik zat er ineens zo aan te denken en wilde het even delen! Eerst maar eens deze zwangerschap uitdragen en hopelijk een gezond kindje op de wereld zetten! Ik ben na 11 weken al moe, dus het belooft nog een kluif te worden ;-)

Geplaatst

Floortje, ik heb een papier getekend of ik het wil doneren, vernietigen of aan de wetenschap geven om testen op te doen. Ik heb gekozen voor twee opties. Donatie en wetenschap. Ik weet niet of ze die embryo's gaan kiezen voor donatie omdat ik al oud ben. (allez biologisch gezien hé, ze schatten mij soms 28 ) Als de wetenschap ze kan gebruiken vind ik het ook OK omdat ik dankzij de wetenschap zwanger ben geraakt. Maar of ik ze laten terugplaatsen weet ik het niet. Twee zou leuk zijn. Alleen al om een zusje of broertje te hebben . Och ik weet ook niet hoeveel tijd je hebt voor je een beslissing neemt. PPfff ik en keuzes.

Geplaatst

Hallo allemaal,

was even weg, vooral met mezelf bezig, heb nog niet alles bijgelezen maar wilde wel even weer mijn verhaal delen. De laatste keer dat ik hier schreef was zo'n 5 weken geleden, ik had net op dag 18 na terugplaatsing een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. De digitale gaf aan niet zwanger en de KV 2voor 5 gaf een heel fijn potlootstreepje aan. Zo'n vaag streepje had ik al veel vaker gehad dus ik was overtuigd dat het niet was gelukt want op dag 18 moet je een dikke streep hebben. Dag 20 opnieuw getest, aangezien ze me pillen hadden gegeven om mijn menstruatie op te wekken en ik die niet zomaar wilde gaan slikken. Vage streepje was iets dikker, digitale test erbij gepakt, die gaf aan zwanger... De dag erop een digitale met indicator gaf aan zwanger 1-2 weken (na bevruchting), maar dit klopte dus niet, ik zou inmiddels al 3 weken moeten zijn. Aangezien het om een terugplaatsing ging (ECD) weet je uiteraard precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Elke dag getest, elke dag het streepje iets dikker en een week later gaf de digitale aan 2-3 weken. Dit klopte dus nog steeds niet want was inmiddels 4 weken. Een week erna op 6 weken 1 dag een echo gehad: niets te zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. HCG getest, was 897. op 6 weken 4 dagen nogmaals een echo, niets te zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. HCG is gestegen naar 1467 in 2 dagen tijd. De gyneacoloog geeft me 0% kans dat dit nog een gezonde zwangerschap wordt. er had al lang iets te zien moeten zijn. Gezien het feit dat HCG wel stijgt en het niet in de baarmoeder te zien is heb ik waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.... pffff, na 4 jaar proberen, 6x ICSI nu zwanger na ECD is het een BBZ....

Ik moet maandag weer HCG laten testen, ben dan 7 weken, als het is gestegen weer een echo laten maken en als er nog steeds niets te zien is dan zullen ze waarschijnlijk een kijkoperatie gaan plannen om te kijken waar het dan wel zit en het weg te halen.

Uiteraard zoek ik internet af of dit kan... er zou iets kunnen zijn van een diapauze, het embryotje blijft dan in blastocyst fase, in een soort van slaapstand en nestelt dan later in. Dit is vooral heel bekend bij dieren maar bij mensen is het de vraag. Uiteraard zijn er altijd van die bijzondere gevallen maar of dit dan de oorzaak ervan is? Het is in elk geval heel erg uitzonderlijk, maar omdat mijn zwangerschapstest pas zo laat positief was (dag 20 na bevruchting, normaal gesproken kun je meer dan een week eerder al positief testen...) heb ik nog ergens heel vage hoop dat het dit zou kunnen zijn... Het niveau is ook nog heel laag voor het aantal weken maar het verdubbeld nu wel bijna in 2 dagen, dus wat moet ik daar nou van denken... maar het is veel waarschijnlijker dat het een BBZ is...

dus heel erg in de stress........

xx

Geplaatst

Elfje, wat een verhaal. Jeetje, weer niet wat ik moet zeggen. Daar valt mijn misère weer bij in het niet. Ik wens hè veel sterkte,dikke kus, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Xx liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden