Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
D.usseldorf had ik gemaild. Vandaag gebeld en kom niet in aanmerking omdat ze geen alleenstaanden helpen. Als ik het goed begreep mogen ze geen eicellen met donorzaad bevruchten bij Duitse wet...

Vervolgens G.eertgen gebeld. Heb over 2 wkn intake. Ze doen daar aan wederkerigheid maar ik heb ze niks te geven, oude eicellen hè ;-) Maarrrr, als ik zelf zwemmertjes meeneem (bv van c.ryobank D.enemarken) dan zou het mogelijk kunnen zijn en zou ik snel aan de slag kunnen! Eerst maar eens zien of ze het aandurven met mij haha

Wat balen Janneke, van DD. Jammer hoor.

En wb G.eertgen. Goed dat je alvast n afspraak hebt gemaakt voor n intake. Maar ...je weet van de kansen daar he, want je leest ook mee op t e.cd topic. Voordat je beslist waar je heen gaat qua kliniek, lees nog even goed en vraag naar ervaringen enzo. Want het zou zonde zijn van je 'pogingen', als je kansen heel erg klein zijn.

Maar...hopelijk ben je nu aan t zwanger worden. Dan is t allemaal niet meer nodig!!

knuf, mees

Broed lekker verder!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee nog wakker. Jij ook natuuuurlijk!

Nog nieuws wb jullie stulpje?

Ik zit druk in verbouwing. Hopelijk na de Pasen flinke stappen maken en tegelen van de badkamers.

Ondertussen in de lappemand, griep, koorts, BO, suiker. Best balen, want ben erg moe, maar hb het vreselijk druk.

En jij? Volgens mij bijna aan de pil is het niet?

Geplaatst
Ik zit druk in verbouwing. Hopelijk na de Pasen flinke stappen maken en tegelen van de badkamers.

Ondertussen in de lappemand, griep, koorts, BO, suiker. Best balen, want ben erg moe, maar hb het vreselijk druk.

En jij? Volgens mij bijna aan de pil is het niet?

Was bij t laatste bericht in bed en mob dood. Dus ffies later het antwoord hihi:

Ja, hectisch hoor, zo'n verbouwing. En dan ook nog ziek. Helemaal balen inderdaad.

Hoop dat je snel opknapt.

En hier, ja, vlg week de onderzoeken en wachten op ongi. Bij de 1e pil is het traject gestart...tadaaa!

:-))

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5191[/ATTACH]

Nou, je moet even je computer omdraaien (hoe kan dat jou weer?), maar superzonnig toch, zelf als het vreselijk somber weer is! Tik even verder op pad, want van phone heb ik toch een rsi!

Geplaatst

Dus! En na dat fanatieke schilderen (Mini heeft maar twee keer de pot met verf omgegooid, waardoor ik een enorme kreet slaakte en op de pot dook en hij van schrik door mijn hysterische actie keihard ging huilen en zijn verfhanden overal smeerde) heb ik dus eigenlijk zin om exorbitant veel geld uit te geven aan niet strikt noodzakelijke luxeartikelen voor baby's :-)) Veel de dure pakjes van Pe.tit Ba.teau, en van H.ilfiger hebben ze ook van die schattige, dekentjes en geborduurde lakentjes van K.oeka... Misschien kunnen jullie nog helpen dingen te verzinnen die niet echt nodig zijn... Hydrofieltjes met bloemetjes, zag ik ook! Veel leuker dan effen! :-))) Maar ik heb besloten ons zuurverdiende geld niet meer te verkwisten en daarna te gaan zitten klagen dat we te weinig geld hebben. Alleen wanneer ik dat niet meer verkwisten heb besloten? Die hormonen toch, daar krijg je soms een vlaag van verstandsverbijstering van...

Sommie, hoe is het vandaag? Ben benieuwd...

Geplaatst

Janneke, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben ook alleenstaa.nd en ik ben ondertussen 4.1.

Ik heb na heel veel KID en IUI pogingen 4.x een ICS.I gedaan in een ziekenhuis, 3.x met ter.ugplaatsing, 1x (de 2de poging) waren er maar 4 eic.ellen. en nul bevr.uchtingen. Toen wilde ze er ook mee stoppen. maar ik heb ze kunnen overtuigen om toch nog verder te mogen proberen met andere me.dicatie. Ik had wel meer f.ollikels moet ik zeggen (wat is meer, meestal een stuk of 7-9 en. dan 4-6 eicel.len. en 3 em.bryo's).

De 5de po.ging. heb ik in het b.uitenland gedaan met ge.netisch onderzoek op .de embr.yos (om die reden in het buitenland, dit kunnen ze in Nederland niet bieden tenzij je een gene.tisch ove.rerfbare ziek.te hebt) omdat ze mij bleven vertellen dat ze er wel perfect uit kunnen zien maar dat ze met mijn leeftijd dan toch genet.isch gezien niet goed zijn. Die poging had ik 6 eicel.len (overigens uit 1 eie.rstok, de andere doet het niet goed), 4 be.vr.uchtingen, 3 embr.yos en die. zijn onderzocht en allemaal uitgegroeid tot blas.tocyst, 1 van de 3 was genet.isch goed bevonden, teruggeplaatst maar weer niet blijven .zitten ondanks dat het volgens de gyne.acologen een perfect .embryotje was. Toen wist ik het ook niet meer zo goed.

Overgestapt naar Ge.ertgen, daar waren ze een stuk hoopvoller, zij hadden zoiets van we kunnen je nog behandelen tot je 43 be.nt en waren helemaal niet negatief gezien het feit dat ik een regelmatige. cyclus heb met elke maand een ovulatie. Ik heb meteen een ICSI gedaan .op mijn eigen verzoek, ze werkten er heel erg goed aan mee, alles ging heel snel op mijn verzoek (behandeling starten bin.nen 1 mnd na 1ste afspraak...!). Ik mocht zelfs meeb.eslissen in het schema dat ik volgde en de m.edicatie die ik had.

Voor mij werkt Pu.regon goed, Go.nal F redelijk en Fo.stimon reageer ik bijna niet op (verschil van 9 dagen prikken met Pu.regon en 18 dagen met F.ostimon...). Een kort sch.ema zonder eerst de pil en met C.etrotide als ovulatieblo.kker vanaf dag 5 werkte bij mij tot nu toe het beste en vond ik persoonlijk ook het minst stress creeeren omdat ik maar 9 dagen aan het prikken was (2x gedaan, 1x pun.ctie op dag 11 en de andere keer op dag 13), i.p.v. dat je er 1,5 mnd mee bezig bent. Helaas resu.lteerde ook die poging niet in een zwangerschap... Volgens verschillende gyne.acologen zou het komen omdat mijn ei.cellen oud zijn en daardoor niet de energie hebben om goed door te delen en in te ne.stelen. Gezien het feit dat dat poging 6 was en ik ondertussen 3 jaar verder was moest ik wel iets anders gaan ondernemen.

Vervolgens met behulp van een vriendin via eiceldo.natie bij Ge.ertgen een terugplaatsi.ng gehad (bev.rucht m.b.v. do.norza.ad van bank uit De.nemarken), 2 e.mbryotjes teruggezet en nu een buite.nbaarmoe.derlijke zwang.erschap waarvan ik nog in afwachting ben hoe het gaat lopen, of het spontaan eindigd of dat ze moeten gaan opereren. Hoeveel pech kun je hebben...

Ik heb ook verder gezocht, ben ook voor intake in G.ent geweest maar ten eerste zat ik net als jij met de wachttijd (opnieuw goedkeuring psy.choloog ed. dat moet bij Ge.ertgen ook maar gaat allemaal wat sneller daar). Een ander nadeel vind ik dat ze met niet trace.erbare do.noren werken, dit is de Bel.gische wet. Wel zijn ze technisch. gezien heel erg goed, veel beter dan alle klini.eken/ZH in Ne.derland. Wat dat betreft twijfel ik nog wel eens of ik er g.oed aan heb gedaan om voor het snelle te gaan...

Mijn volgende stap wordt waarschijnlijk E.CD in het buit.enland, ik heb er al een behandeling gedaan met eigen eice.llen (Va.lencia) en zal daar waarschijnlijk dan wel weer heen gaan. Ze hebben erg goede res.ultaten met EC.D, zeggen dat ze 95% van de vrouwen zwange.r krijgen na 3 pogingen met E.CD... Mijn grote angst is uiteraard dat ik dan net weer in die 5% val.... poging 1 is in elk geval mislukt... En ik vind het ook erg jammer dat de dono.ren daar niet trac.eerbaar zijn.

Als je vragen hebt kun je me een PBtje sturen. Ik probeer ook niet teveel details te geven omdat ik niet wil dat iedereen dit op internet leest, maar ik zie net de . optie, dus ik ga nu even wat rare . en zetten in de tekst hierboven. Sorry dat het hiermee wat onleesbaar wordt maar ik wil gewoon niet op deze manier op internet te traceren zijn.

Groetjes! duim voor je dat de IUI raak was en je hier niet meer verder over hoeft te denken!

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5191[/ATTACH]

Nou, je moet even je computer omdraaien (hoe kan dat jou weer?), maar superzonnig toch, zelf als het vreselijk somber weer is! Tik even verder op pad, want van phone heb ik toch een rsi!

:cheesy::36_1_13::cheesy::36_1_13::cheesy:Wahahahaa, het blijft lachen met jou!! Op zn kop!! Doe het in mn broek. Het Tena-pak gaat snel leeg zo ;-)

Maar...inderdaad...heerlijk zomeravond-zonnig!! Beebje gaat daar heerlijk van genieten!!

Ps. Computer omdraaien is zooooooooo makkelijk! NOT! :icon_biggrin::icon_biggrin::blob3:

Geplaatst
Dus! En na dat fanatieke schilderen (Mini heeft maar twee keer de pot met verf omgegooid, waardoor ik een enorme kreet slaakte en op de pot dook en hij van schrik door mijn hysterische actie keihard ging huilen en zijn verfhanden overal smeerde) heb ik dus eigenlijk zin om exorbitant veel geld uit te geven aan niet strikt noodzakelijke luxeartikelen voor baby's :-)) Veel de dure pakjes van Pe.tit Ba.teau, en van H.ilfiger hebben ze ook van die schattige, dekentjes en geborduurde lakentjes van K.oeka... Misschien kunnen jullie nog helpen dingen te verzinnen die niet echt nodig zijn... Hydrofieltjes met bloemetjes, zag ik ook! Veel leuker dan effen! :-))) Maar ik heb besloten ons zuurverdiende geld niet meer te verkwisten en daarna te gaan zitten klagen dat we te weinig geld hebben. Alleen wanneer ik dat niet meer verkwisten heb besloten? Die hormonen toch, daar krijg je soms een vlaag van verstandsverbijstering van...

Sommie, hoe is het vandaag? Ben benieuwd...

:toothy9::toothy9::toothy9::toothy9:ik lach nog even verder.....

(en ja, petit bateau zooo mooi! gewoon doorgaan met geld verkwisten hoor...heerlijk!)

Geplaatst

Hoi floor, vroeg op zie ik.ik ook, moet mezelf tig keer prikken, dus het ontbijt verschoven naar 9uur. Pfff gezellig in je eentje boterhammetje eten omddat het moet. Heeeerlijk. Vandaag om half drie de uitslag doorgeven. Tot nu toe geen hoge waardes, dus das mooi. Floortje, koop je maar lekker ziek, meis. Ik doe met je mee..;)Mees, vlug ongi worden dan maar. Je ben geen nachtbraker meer, merk ik....Begint mij ook op te breken hoor. Val van vermoeidheid steeds vroeger om, met als vroegste gisteren half 10 in me bed. Ben dan ook doodop.Nu werkt de griep in mijn voordeel, hihihihiMoet wel tig keer plassen, blaasontsteking en suiker werken samen tegen mij, maar dat moet minder worden in de komende dagen.Janneke, hoop dat je de wachtweken goed doorkomt.Elfje, je hebt inderdaad steeds zo een pech. T moet hast wel gaan gebeuren voor jou binnenkort, je bent gewoon aan de beurt.ik heb zo een bewondering voor je moed, jezelf iedere keer weer oppeppen. Ik blijf voor je duimen. Wanneer gaan de artsen wat doen ivm de BBZ?Carootje?? Sas, rustig bij jou? Of druk aan het internet shoppen??Rest van de meisjes dikke knuffel

Geplaatst

Sas, een jongetje, jeeeeeeee ik wist heeet hi hih , fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was, nu lekker genieten!! eindelijk schopen schopen.

Sometimes wat heb jij meid druk uhhhh petje af dat je nog allees kan ik zou al lang .... hehe maar meid denk ook aan jou zelf hoor. ben nieuwsgirig naar .... he he nog een betje ik ga voor kleur roze :D zeg mijn gevoel hi hi )

Elfje71 wat leuk om weer wat van jou te hooren geen makkie maar je ben en blijft een doorzeter

Janneke wat heb jij al meegemakt wat een zware weg zeg ik hop voor jou.

Floortje Spanend jij ook aan schilderen en brudelen ja is dit mischien ook een gint voor mij om te gaan doen hi hih dan.

Mees Hoe gaat met jou ? al ongest.?? gaan we ??

Ik heb op 8april mijn eerste echo voor TP en ik hop en bid dat onze laatste Cryo goed ontdooid

Hoe gaat met de est van de dames ???

:pray:

Geplaatst

Mely dat is al snel, ik hoop zo dat je eindelijk geluk hebt, dat verdien je zo!!

Hier gaat het z'n gangetje, zit sinds ik een iPhone heb minder op het forum hihi... sorry hoor...

Vanavond komt mijn zus uit Frankrijk en zondag met haar en kids naar mijn ouders, P dagje alleen thuis, zal ie lekker vinden maar dan mist ie ons toch dat weet ik zeker. Benieuwd hoe de avond gaat want we blijven eten en gaan dan terugrijden 's avonds, voor het eerst dus hoop dat ze gaan slapen in de auto maar ik denk het wel.

Jullie nog wat bijzonders doen met Pasen?

Geplaatst

Dag lekkere piepjonge slagroomtaartjes van me! Calimero hier wenst jullie een zalig Pasen en bedankt voor de bloemen :-)

Toch goed dat Hij bijna 2000 jaar geleden onze zonden heeft overgenomen, maar wel jammer dat daar nog steeds een paus op teert die anticonceptie verbiedt, terwijl ik weer de vreselijkste beelden (van kindjes en vrouwen) uit Afrika voorbij zie komen (echt hartverscheurend!)... Maar goed, wie weet kwets ik nu paus-aanhangers en dat is niet mijn bedoeling... Genoeg atheïstisch geneuzel dus!

Ik wens jullie een zalig Pasen! Wij gaan zo eieren verstoppen ín huis, want het is hier wit! Mijn ouders en zus komen Mini aanmoedigen te zoeken! En dan lekker een broodje en een taartje eten, ik vind samen eten altijd gezellig ;-)

Mely! Goed, op naar een TP weer! Het blijft steeds weer zo spannend hè? Ik wens je deze keer echt een blijvertje, want je hebt nu wel genoeg meegemaakt.

Liefs!

Geplaatst

Zooo, net de slijmprop verloren... Spannend, nu kan het gebeuren, of niet natuurlijk... Eigenlijk weet je nu nog niets, maar wel spannend. Heb me vriend bevolen om zijn telefoon vanaf nu van stil te halen en ALTIJD overal mee te nemen... En ja ook met hardlopen..pffff mannen!!!

Geplaatst
Zooo, net de slijmprop verloren... Spannend, nu kan het gebeuren, of niet natuurlijk... Eigenlijk weet je nu nog niets, maar wel spannend. Heb me vriend bevolen om zijn telefoon vanaf nu van stil te halen en ALTIJD overal mee te nemen... En ja ook met hardlopen..pffff mannen!!!

Ahhh wat spannend! Het gaat nu opschieten!!

Xxxxx, mees

Geplaatst

@ Mely, ja leuk he een jongen, ben er heel blij mee!

Ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed gaat en gaat gebeuren, ik gun het het je enorm!

@ Mees, hoe is het met jou?

@ Floor, en met jou?

Geplaatst

Oh Sommie toch! Wij zijn ook aan jouw baby toe :-)) Dan mag je beginnen met herstellen! Nog ontwikkelingen?

Hier oké! Goede uitslag van de combi! En een prachtig kindje, alles lijkt oké... Niertjes, blaas, maag, middenrif, kamers, navelstreng, placenta, alles zag er goed uit! En aan de hand van de nub dachten zowel wij (na oefenen op internet ;-) als de arts een meisje... Maar goed, over twee weken gaan we voor een pretecho met geslachtsbepaling, dus dan weten we hopelijk meer. Nu wel een beetje gaar van weinig slapen en veel emoties...

Geplaatst

Sometimes, ik had mijn prop ook met stukken verloren had 5 cm ontsluiting en heb uiteindelijk de boel in gang laten zetten want ik zat al 1 week overtijd. Maar het wordt spannend dat is waar. Ik hoe korter je bij die uitgerekende datum komt, hoe zotter je wordt. Kon allemaal niet vlug genoeg gebeuren. :-) Alvast veel succes hé.

Geplaatst

Dankje Ting. Jij zat flink overtijd idd herinner ik me. Hoop niet dat het zo lang gaat duren hier. Ik bn zo moe en mijn buik wordt zo zwaar. Mijn Semmie mag komen binnenkort. Volgende week is de week die de artsen aanhouden als full term, dus 37 weken en dan vindt ik het ook ok, denk ik. Helaas hb je het niet voor het kiezen, dus ik wacht af, naar mijn gevoel zegt dat we niet overtijd gaan lopen. Hoe is het met je prachtige meisje, met de mooie naam? Gaat alles goed met jullie?

Geplaatst

Oh spannend Sometimes! Nog even en dan heb je je kleintje in je armen!

Floortje fijn dat je een goede echo had! Kunnen ze zo snel al geslacht bepalen, wat leuk zeg! Een mini-floortje...

Sam, hoe gaat het?

Hier geen nieuws! Wachten, wachten, wachten.

ps waarom staat er 'baby' onder mijn naam?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden