Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hé en deze vreemdgangster natuurlijk, maar al mijn vrienden zijn ouder dan ik en Maxi is nóg pieper dan jullie ;-) Ik praat dus stiekem hier mee, tussen het verwisselen van mijn paupers en het tandjes wisselen door ;-)

Succes met je IUI vandaag Janneke!

Hahaha Floortje, ja, das waar. Jij bent nog aan t wisselen...en bijna zindelijk toch? ;-)

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Bikinilijn???? Wat is dat??? En belangrijker, waar zit dat???

Ergens onderaan die grote bobbel.......dacht ik? ;-) Kan het fout hebben hoor... :-))

Geplaatst
Bikinilijn???? Wat is dat??? En belangrijker, waar zit dat???

Haha! Tja, lieverd, als je door de buik het/de bos niet meer ziet, moet je het gewoon lekker laten... Later, als je de bevalling, slapeloze nachten, flesjes, slaapliedjes, inbakeren en weet ik veel wat hebt overleefd, gaan we het gewoon een keer over bikinilijnen en trimmen van bossen enzo hebben :-) Voorlopig blijft je libido toch nog wel op het absolute nulpunt - is in ieder geval mijn ervaring - en echosticks heb je ook even niks mee te maken :-)

Geplaatst

We hebben de extra 20 wk echo gehad...Uk lag weer eens dwars letterlijk dan ook waardoor de kindercardioloog het hartje wel kon zien maar niet van alle kanten. Met de hoop dat hij nog eens zou draaien werd er eerst door een andere arts gekeken naar de rest van UK; alle organen zijn er allemaal goed, navelstreng is mooi gevormd, hersenen ook, ruggetje helemaal goed. Helaas was Uk nog niet gedraaid dus kon de kindercardioloog alleen beoordelen op wat ze zag en dat was goed. Voor de volledigheid wil ze 15-4 nog een hartecho doen met de hoop dat UK dan wel meewerkt( ze zei dat het opvoeden van een kind in de baarmoeder al begint!) Maar conclusie is dat het er nu allemaal normaal uitziet maar dat ze gezien ons verhaal toch nog even een keer wil kijken. Mocht er dan toch wat gevonde worden dan is het van dien aard dat het klein is en opereerbaar/behandelbaar.

Wij zijn blij voor ons is dit voldoende. Ik kan nu echt gaan genieten!!!

Geplaatst

Zo de zwemmertjes voor de IUI zitten er weer in! Nu weer op het wachtbankje en hopen dat :egg-chicken: op tijd gesprongen is. Jullie nog wat mee gemaakt vandaag?

Oh, lees nu je berichtje Sas, fijn dat je 20 wkn echo goed was. Gefeliciteerd! Dat zal zeker een opluchting zijn!!!

Geplaatst

Hallo Janneke,

Ik ben zelf 40 en heb m'n "eigen" donor:sly: en ben in januari begonnen met IVF bij het M.CK in Leiderdorp. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ze ben, het is allemaal kleinschalig, je hebt geen last van wachttijden, het is denk ik een wat persoonlijkere aanpak. Ik kan natuurlijk niet oordelen over andere ziekenhuizen, maar sommige kijken volgens mij meer naar de slagingscijfers/kansen dan naar de patient! Misschien kun je een keer een intake gesprek doen, om te kijken of het klikt/ wat de mogelijkheden zijn. Het is wel iets dichterbij dan Dusseldorf of Belgie. Maar daar hoor je ook erg goede verhalen over.

Succes, en ik hoop dat je in ieder geval bij een meer begripvol ziekenhuis uitkomt!

gr Noes

Geplaatst
Haha! Tja, lieverd, als je door de buik het/de bos niet meer ziet, moet je het gewoon lekker laten... Later, als je de bevalling, slapeloze nachten, flesjes, slaapliedjes, inbakeren en weet ik veel wat hebt overleefd, gaan we het gewoon een keer overbikinilijnn en trimmen van bossen enzo hebben :-) Voorlopig blijft je libido toch nog wel op het absolute nulpunt - is in ieder geval mijn ervaring - en echosticks heb je ook even niks mee te maken :-)

Eeh, floor.. libido wat is dat??? En waar zit dat??? Zeker vlak naast die bikinilijn???

Hihihi

Geplaatst
Zo de zwemmertjes voor de IUI zitten er weer in! Nu weer op het wachtbankje en hopen dat :egg-chicken: op tijd gesprongen is. Jullie nog wat mee gemaakt vandaag?

Oh, lees nu je berichtje Sas, fijn dat je 20 wkn echo goed was. Gefeliciteerd! Dat zal zeker een opluchting zijn!!![/quotey

Succes janneke, nu afwachten...

Geplaatst

Noes, bedankt voor het meedenken. Ik kom niet in aanmerking voor m.ck omdat ik niet in hun postcodegebied woon (en dat is een voorwaarde als je van hun donorbank gebruik wil maken).

Sometimes, bedankt!

Geplaatst

Hier slechte ervaringen over m.ck. Een vriendin van mij (38) is daar ook geweest voor ivf via de donorbank. Duurde anderhalf jaar voordat ze kon beginnen met de behandeling. En kreeg de verkeerde meds. Toen na de 1e echte behandeling de 2 eitjes niet bevruchtten, weigerden ze verdere behandeling.

Kostte haar ruim 2 jaar. Daarna is ze naar een andere kliniek/zh gegaan en een kindje gekregen.

O ja, en ook nog eens erg hoge kosten voor de donor. Je kreeg echt het idee dat ze het voor het geld deden. En juist voor hoge slagingskansen omdat ze meiden die niet meteen zwanger werden, eruit kickten. (Ik ging telkens met haar mee dus weet hoe het is gegaan.)

Kan zijn dat het nu beter geregeld is natuurlijk...

Geplaatst

@ Janneke, en je IUI-tje gelukt gisteren?

@ Sometimes, hoe is het?

@ Floortje, en met jou?( naast de getrimde bikinilijn dan)

@ Noes, veel succes.

Geplaatst

De zwemmertjes zitten erin...of het gelukt is zullen we over 2 wkn weten :gekruiste vingers 3

Verder heb ik dossier a.mc opgevraagd, intake aangevraagd bij d.d. en g.ent. Las nl. dat mijn zorg.verzekeraar C. z een contract heeft met g.ent. Ik ga ze zo een mail sturen voor toestemming. Weet niet of als ze een contract hebben met g.ent of ik dan wel naar d.d. mag? Misschien iemand van jullie daarmee bekend?

Sas, is het nieuws van de goede echo al een beetje geland? Lees net dat het een jongen wordt, wauw!

Noes, weer gestart zo te lezen. Succes! Welke medicatie gebruik jij?

Floor, ben jij nog superpiepjong dat je hier eigenlijk niet 'hoort'?

Geplaatst

Super Janneke!! Ja....lekker broeden nu!!

:alright::gekruiste vingers 2:goodluck::goodluck1::ygg:

Wb verzekering. Zoals ik al eerder zei, hebben wij het niet gedecla maar volgens mij kan het wel hoor, ook al hebben ze daar geen contract mee. DD is een gerenommeerde kliniek. Ligt een beetje aan je verzekering maar denk echt wel dat ze het vergoeden. Anderen hier die naar DD hadden dat ook. Goed dat je al toestemming hebt gevraagd; dan weet je het binnenkort zeker.

Krijgt Sas een jongen? Heb ik zeker overheen gelezen.

Floor, ja die is superpiep!! Net uit het :egg-chicken: :laughing9:

Geplaatst

O sas, ik zie het nu. Haha, ik zit al je berichtjes na te lezen op de diverse topics en zag het nergens. Zie het nu in je handtekening staan haha. Ik blond.

Geplaatst

@ Janneke, ja hoor het is geland want wij wisten het al bij de vlokkentest dat het een jongen is.

wat betreft behandeling in buitenland, wij hebben 3x ICSI in dusseldorf gedaan en kregen 3 x naar NL tarief vergoed. Overige deel niet, die heb ik wel als zorgkosten bij de belastingen opgegeven

Geplaatst

Ik had net G.ent aan de lijn. Kan over 2 mnd. terecht voor intake en dan gaat het nog weer eens 6 mnd. duren. Moet weer helemaal opnieuw gescreend worden, opnieuw langs de psych. Hier word ik wel een beetje ongelukkig van. Zijn we zo weer minimaal 8 maanden verder :-(

Geplaatst

janneke en naar Dusseldorf?

Ik had net G.ent aan de lijn. Kan over 2 mnd. terecht voor intake en dan gaat het nog weer eens 6 mnd. duren. Moet weer helemaal opnieuw gescreend worden, opnieuw langs de psych. Hier word ik wel een beetje ongelukkig van. Zijn we zo weer minimaal 8 maanden verder :-(
Geplaatst

D.usseldorf had ik gemaild. Vandaag gebeld en kom niet in aanmerking omdat ze geen alleenstaanden helpen. Als ik het goed begreep mogen ze geen eicellen met donorzaad bevruchten bij Duitse wet...

Vervolgens G.eertgen gebeld. Heb over 2 wkn intake. Ze doen daar aan wederkerigheid maar ik heb ze niks te geven, oude eicellen hè ;-) Maarrrr, als ik zelf zwemmertjes meeneem (bv van c.ryobank D.enemarken) dan zou het mogelijk kunnen zijn en zou ik snel aan de slag kunnen! Eerst maar eens zien of ze het aandurven met mij haha

Geplaatst
Super Janneke!! Ja....lekker broeden nu!!

:alright::gekruiste vingers 2:goodluck::goodluck1::ygg:

Wb verzekering. Zoals ik al eerder zei, hebben wij het niet gedecla maar volgens mij kan het wel hoor, ook al hebben ze daar geen contract mee. DD is een gerenommeerde kliniek. Ligt een beetje aan je verzekering maar denk echt wel dat ze het vergoeden. Anderen hier die naar DD hadden dat ook. Goed dat je al toestemming hebt gevraagd; dan weet je het binnenkort zeker.

Krijgt Sas een jongen? Heb ik zeker overheen gelezen.

Floor, ja die is superpiep!! Net uit het :egg-chicken: :laughing9:

Janneke, wat spannend! Ik duim voor je! Begrijp ik nu goed dat je wel al verder aan het kijken bent, voor het geval blijkt dat het niet is gelukt? Hè, het gaat gewoon lukken deze keer!

Eh.... Piep, piep, piep... Maar Mees, was er geen licht labiel, stouterd ADHD-ei? Dat zou meer recht doen aan de werkelijkheid! Maar goed, ik beroep me dus op het verbod op leeftijdsdiscriminatie en klets met jullie mee, o dat jullie leuk zijn ;-) Bovendien ik Maxi bijna 45, de oude snoeperd, dus 45 + 35 = 40, gemiddeld zijn we 40 en momenteel voel ik me eerder 50 en dat telt ook! En als jullie me bannen stap ik naar de C.ommissie G.elijke B.handeling, het is maar dat jullie het weten ;-)

Ik heb gisteren de oude kamer van Mini geschilderd, samen met Mini. Moest hoe dan ook gebeuren, want alles was goor, van 2,5 jaar, verschonen, melk opgeven, overgeven en 'buikgriepjes', oftewel dramatische spuiterijen, tubes crème die tegen de muur zijn gekwakt, etc. en de Poeh-stickers begonnen een beetje van de muur te bladderen. Het kan ook als logeer/studeerkamer, maar met een kleurtje genaamd 'zomeravond' op de muur is het wel baby-ig geworden.... ;-)))) Zo gek, ik heb ook al hele mooie muurstickers gezien die ook meer geschikt zijn voor een babykamer dan voor een logeer/studeerkamer.... Oh... Ik ben zo ongeduldig. Volgende week de uitslag van de nekplooi.

Sas, we hebben overigens besloten de nekplooi af te wachten voordat we eventueel dat bloedonderzoek naar trisomie 13, 18 en 21 laten doen. Ik las twee verhalen op een Amerikaans forum over een vals positeve test en hoewel de kans 'maar' 1% zou zijn volgens de fabrikant, in combinatie met wat jij schreef, was mijn enthousiasme toch wat getemperd... Een ding tegelijk. Een jongen is vreselijk leuk! Maar ja, dat zeggen moeders van een meisje ook... Ik hoop dat het genoten nu kan beginnen na de goede echo.

Sommie, hoe is het? Trek je het een beetje?

Geplaatst
Janneke, wat spannend! Ik duim voor je! Begrijp ik nu goed dat je wel al verder aan het kijken bent, voor het geval blijkt dat het niet is gelukt? Hè, het gaat gewoon lukken deze keer!

Eh.... Piep, piep, piep... Maar Mees, was er geen licht labiel, stouterd ADHD-ei? Dat zou meer recht doen aan de werkelijkheid! Maar goed, ik beroep me dus op het verbod op leeftijdsdiscriminatie en klets met jullie mee, o dat jullie leuk zijn ;-) Bovendien ik Maxi bijna 45, de oude snoeperd, dus 45 + 35 = 40, gemiddeld zijn we 40 en momenteel voel ik me eerder 50 en dat telt ook! En als jullie me bannen stap ik naar de C.ommissie G.elijke B.handeling, het is maar dat jullie het weten ;-)

Ik heb gisteren de oude kamer van Mini geschilderd, samen met Mini. Moest hoe dan ook gebeuren, want alles was goor, van 2,5 jaar, verschonen, melk opgeven, overgeven en 'buikgriepjes', oftewel dramatische spuiterijen, tubes crème die tegen de muur zijn gekwakt, etc. en de Poeh-stickers begonnen een beetje van de muur te bladderen. Het kan ook als logeer/studeerkamer, maar met een kleurtje genaamd 'zomeravond' op de muur is het wel baby-ig geworden.... ;-)))) Zo gek, ik heb ook al hele mooie muurstickers gezien die ook meer geschikt zijn voor een babykamer dan voor een logeer/studeerkamer.... Oh... Ik ben zo ongeduldig. Volgende week de uitslag van de nekplooi.

:lachu::lachu:over de grond hier...:36_11_6::36_11_6: Jij bent echt zo grappig Floor!!

En zo jong

Nee hoor, we zouden niet durven!! Jij bent ere-lid hier!!!

Eigenlijk ben je te oud.....50!! Hahahahaha..!!

(O ja, goed idee, die C.ommissie G.elijke B.ehandeling trouwens. Heb ik ook nog ergens voor nodig...)

En ja, ik zocht naar dat adhd ei..maar was er niet helaas. Zoiets misschien? :fool: Ook wel adhd achtig :-))

En die beschrijving van jullie 'oude' logeer/baby kamer....ik zie en RUIK het voor me.:gap::gap:

En zomeravond...lijkt me een mooie kleur...doe ff klein fotootje van stukje muur. Ff voor t kleur idee. :laughbounce::laughbounce:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden