Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sas goed om te horen da alles goed gaat met jou en de uki en wat leuk dat je de echo kon maken samen met je familie.

Ik ben nog steeds ziek we zijn nog steeds op zoek naar juiste dosering voor mijn schildklier en erbij heb ik nog de problemen en heb ik ook vleesboom in mijn baarmoeder zitten met mijn spieren die zijn helemaal verstijf dus kan ik moeilijk bewegen en oh en nog veel andere klachten erbij dus kort om ellende

Dus volgens mij kan ik helaas nog niet gaan proberen om zwanger te worden zoals er nu uit ziet weet ik niet of ik nog ooit zou kunnen nu blijf voor mij alleen een droom.

@Mees hoe gaat met jou?

En met de andere ?

Liefs Mely

Geplaatst

Lieve mely, wat een teleurstellingen. Maar hou moed meid. Je strijd is nog niet gestreden. Ik weet dat het lastig is om hoop te houden, maar ik blijf aan je denken en voor je duimen en hopen. Dikke dikke knuffel. Xxx

Geplaatst

Haha Sometimes, ik dacht...je gaat gewoon voor n olifantendracht!!

Wat geweldig, je eigen kleine mannetje!! Heerlijk he!!

Hoe is het gegaan allemaal? Of heb je dat al gepost?

En heel herkenbaar. De 1e weken vliegen voorbij. Nergens tijd voor alleen je kleintje. Heeeeerlijk!!

:baby::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:

xxxx, mees

Geplaatst
@Sas goed om te horen da alles goed gaat met jou en de uki en wat leuk dat je de echo kon maken samen met je familie.

Ik ben nog steeds ziek we zijn nog steeds op zoek naar juiste dosering voor mijn schildklier en erbij heb ik nog de problemen en heb ik ook vleesboom in mijn baarmoeder zitten met mijn spieren die zijn helemaal verstijf dus kan ik moeilijk bewegen en oh en nog veel andere klachten erbij dus kort om ellende

Dus volgens mij kan ik helaas nog niet gaan proberen om zwanger te worden zoals er nu uit ziet weet ik niet of ik nog ooit zou kunnen nu blijf voor mij alleen een droom.

@Mees hoe gaat met jou?

En met de andere ?

Liefs Mely

Lieve Mely,

Wat moeilijk zeg! Al die dingen erbij maken het er niet makkelijker op! Ik hoop dat ze n goede dosering kunnen vinden voor je en ook n oplossing vinden voor je vleesboom. Kunnen ze die er niet uit halen van te voren?

In ieder geval veel sterkte Mely en...geef de moed niet op meid. Jullie gaan vast binnenkort weer beginnen. n Mega knuf!!!:hugg:

xxx, mees

(hier alles goed; bijna weer actie)

Geplaatst

@ Mely, wat een enorme tegenslag weer. En wat duurt het lang om je goed in te stellen op de medicatie voor de schildklier.

Hou moed hoor meis, hoe moeilijk ook. xx

Geplaatst
Haha Sometimes, ik dacht...je gaat gewoon voor n olifantendracht!!

Wat geweldig, je eigen kleine mannetje!! Heerlijk he!!

Hoe is het gegaan allemaal? Of heb je dat al gepost?

En heel herkenbaar. De 1e weken vliegen voorbij. Nergens tijd voor alleen je kleintje. Heeeeerlijk!!

:baby::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:

xxxx, mees

Hoi Mees,

Tis niet normaal, kom aaan niets toe. Probeer op dit moment al twee uur de deur uit te komen, maar kleine Nathan verzint iedere keer iets nieuws om niet weg te hoeven. Spugen op zichzelf, spugen op mama, eten, in slaap vallen, yoy name it... :.-)

Maar ik mag niet liegen, vindt het allemaal gwweldig.

Het is een superlief mannetje en uiteraard de knapste van de wereld.. Hihihihi

Hoe is het met jou en mini mees?

Wanneer mag je starten voor deel 2 van de mees saga? Lol

Xxx

Geplaatst

Hahahahaaaaa....de mees saga!! Kom niet meer bij! Klinkt trouwens heel leuk...houden we erin!!

Nou, als opoe eindelijk komt...dan gaat de saga verder. :-)

En zooooo herkenbaar...van kleine Nathan (uiteraard knapste kind ever;-)

....de dag is voorbij in n zucht.

Geniet lekker verder!!!

xxx, mees

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo,

Bijna 4 jaar geleden was ik actief op het forum want was toen bezig met ICSI waar inmiddels onze dochter van 3 van hebben gekregen, ik was toen 40 jaar.

Nu met 44 jaar zou ik graag nog een icsi willen proberen maar met eigen eicel. Ik woon in Barcelona waar met leeftijd weinig problemen gegeven worden.

Hoeveel van jullie zijn rond 44 - 45 jaar zwanger geworden via icsi met eigen eicel? Ik er nog hoop of echt te laat nu? Mijn hormoontest was goed zei de gynaecoloog maar ze zei ook dat ik niet teveel illusies moest hebben door mijn leeftijd. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Dinky

Geplaatst

Hai Dinky

Ik ben op 44 jarige leeftijd bevallen van mijn tweede zoontje weliswaar via ivf maar wel met eigen eicellen.

het kan dus.

veel succes

Geplaatst

@ Dinky, Volgens mij zijn er zeker vrouwen waar het bij lukt, zie Rachel. Bij mij lukte het niet. Ik ben nu op mijn 45ste wel zwanger maar dan via ECD. Heel veel succes!

Geplaatst

He Dinky, hoe gaat het? Goed dat je er weer bent, het is hier wel wat rustiger geworden, sinds Facebook er is... Gaat het goed met de kleine meid? Ze zal wel tweetalig zijn, misschien zelfs Engels erbij? Leuk hoor!

Je hebt wel gezien dat ik zwanger ben geworden van eigen eicellen, wel iets jonger, ik was 42...

Succes ik hoop dat het je gaat lukken!

Geplaatst

Bedankt voor al jullie reacties! Het geeft mij weer hoop en geeft mij weer extra power om door te gaan want het kan!!

Hebben jullie probleemloze zwangerschappen gehad en vruchtwater punctie laten doen? Als ik lees over zwangerschap op latere leeftijd hoor ik alleen maar negatieve verhalen....

Elinorac.....ik las over jou maar wist niet zeker of jij het was of niet....zoooooo fijn dat je na al die tijd toch je kindje in je armen heb kunnen sluiten!!

Abigail is nu 3 jaar want we deden toen gelijk in mei 2009 een icsi. Ze word inderdaad 3 talig opgevoed, Spaans, Catalaans en ons mooie taaltje Hollands!!

Ik probeer weer actief op het forum te worden en binnenkort weer in een wachtbankje te zitten...ik droom ervan..:-)

Wat bedoelen jullie met Facebook? Is daar ook een ivfmoeders ofzo?

Groetjes van Dinky.

Geplaatst

Je kindjeS... Ik heb een tweeling gekregen! Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad op hoge bloeddruk na maar dat had ik 9 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap ook dus heeft meer met mij te maken dan met mijn leeftijd denk ik? Geen vruchtwaterpunctie of andere onderzoeken laten doen, alleen de 20 weken echo die iedereen krijgt.

Ik had je een pb gestuurd over Facebook, gezien? De meesten van ons zitten op Facebook en weinig meer hier, omdat de meesten niet meer bezig zijn met de mmm.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo 40+ topic meiden.

Ik ben hier heel lang actief geweest maar de laatste maanden niet meer zo. Toch voel ik nu de behoefte om mijn prachtige nieuws met jullie te delen, in de hoop dat het sommigen van jullie een extra duwtje in de rug kan geven, zie ook mijn 'slogan' ... je mag de moed opgeven ... maar nooit de hoop verliezen ... Deze zin heb ik altijd in mijn achterhoofd gehad.

Op 22 mei hebben wij een TP gehad van 2 embryo's. Ik had op de dag van testen geen vertrouwen want toen voelde ik allerlei rare krampjes. Toch hadden we 30 mei een positieve urine- en bloedtest. Vele urinetesten later en nog een keer een bloedtest met een stijgend HCG begonnen we er echt in te geloven. Vandaag was daar het echte bewijs, we hadden vanmiddag een echo (7w4d): een prachtig kloppend hartje en goed van lengte. En wat bleek, het zijn er twee. We zijn dubbel blij. Wat een geluk. Wat een wonder.

Liefs van Fortuna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden