Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb wel zeker 14 dagen Puregon gespoten en zat al dik drie weken aan de Deca voordat er bij een punctie werd gepland. Het groeide bij mij erg langzaam. Goed werk heeft tijd nodig, toch?

Succes.

Geplaatst

Thanks Joy! Natuurlijk is het hoopvol dat er nog tegoed is voor me, maar een hoopvol dossier met 5 mislukte pogingen valt ook zwaar. Ik weet niet eens of ik al die kansen wel kan pakken, omdat ik geen idee heb of ik het zolang vol kan houden.

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reaties. Ik ga zeker op zoek naar het boek, dat jullie genoemd hebben.

Groetjes,

Jeannet

-----------------------------------------------------------------

jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

jun. 08 2e ICSI mislukt

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

nov. 09 TP ??????

user_online.gif report.gif progress.gif

Geplaatst

Pieneke, Sorry,je hebt ook gelijk. Het is ook niet niks al die teleurstellingen. Ik geloof dat ik er te snel over heen ben gestapt. Joy

Geplaatst

Marion,

Ben een weekend weg geweest en ons topic is van het eerste scherm verdwenen... kan natuurlijk niet, haha!

Hoe is het nu met je?

Caroline

Geplaatst

Hiiii Caroline, en natuurlijk de andere meiden :)

Gisteren weer voor fm geweest en uiteindelijk hebben ze 5 eitjes gevonden waar ze wat mee kunnen. Dusssss morgen om 9.30 uur de punctie, bbbrrrr vind het altijd een beetje eng, maar ja. Als alles goed gaat dan vrijdag de terug plaatsing! oooooo vind het zooooo spannend zeker ook omdat dit in principe onze laatste poging is.

Geplaatst

Hoi Marion,

Wat spannend, morgen de punctie.....! En dan het idee, dat het (wellicht) de laatste poging wordt. Dat geldt voor mij ook. Durf er nog niet te veel over na te denken. Gewoon er voor gaan.

Ik wens je heel veel succes morgen, ik hoop dat het een "eitje" wordt, het is wel zo voorbij.... krijg jij ook een morfinespuit in je bil? Dat kon ik wel waarderen, had een lekker effect, vond ik.

Pieneke, wanneer is je volgende tp precies? Kan me goed voorstellen dat al die teleurstellingen cumulatief zijn. Je zou er moedeloos van worden.

Maar niet doen!

X Nine

Geplaatst

Marion

Heel veel sterkte morgen! Gewoon weer over je heen laten komen, is zo voorbij...

Nine,

Ik zit net jouw onderschrift te lezen, jij had ook al zoveel eitjes en embryo's en steeds geen cryo's... Stom is dat he! Ik vind dat toch moeilijk te verkroppen... Welk ziekenhuis zit jij?

Caroline

Geplaatst

Hi Caroline, ja, wat je zegt, ik baalde enorm. Zoveel embryo's en geen cryo's. Bij de 1e ICSI was de kwaliteit van embryo's redelijk tot goed (er werden een 8-cellige en twee 7-celligen teruggeplaatst, ja drie stuks!!)

Bij de 2e ICSI was de kwaliteit van de embyro's minder goed.

Ik loop in het AMC en de gyn zei dat het aan mijn eicellen lag (oud), maar

de behandelend uroloog van mijn man zei dat het aan de zaadkwaliteit lag.

Het zal wel de combi zijn...

De laatste poging zal niet met gonal zijn, maar met menopur...

Jij ook nu even balen, met je galblaasoperatie?!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine, (ik schreef al Nina, want zo heet mijn dochter...)

Weet je wat ik nooit begrijp, een embryo is toch een embryo, ik bedoel: als de bevruchting eenmaal gelukt is, maakt het toch niet meer uit van welke kwaliteit het eitje of het zaad was? Kennelijk goed genoeg om een embryo te vormen samen, dus dan gaat het toch alleen om de kwaliteit daarvan? Ik weet nog dat we bij de punctie hoorden dat we 11 embryo's hadden, wij helemaal blij! Er werd een 8-cellige teruggeplaatst en ik dacht toen nog dat de rest dan ook wel goed zou zijn. Nu weet ik helaas beter... zegt allemaal niks.

ja, die galblaas... het stomme is dat ik de afgelopen week nergens last van heb en nu zoiets heb van: ik wil beginnen aan poging 2! Maar goed, vrijdag naar de chirurg dan hoor ik meer. Ik zal toch moeten wachten, beh...

Caroline

Geplaatst

Marion, sterkte met je punctie morgen!!

Ik heb woensdag de punctie. Ik heb maar 5 grote follikels en 2 kleinere. Mijn linker-eierstok is nooit actief, vandaar de magere opbrengst. Mijn leeftijd (39) speelt natuurlijk ook mee. Maar hopelijk zit er toch een goede tussen!

Groetjes

Geplaatst

Heeee ladies, ik krijg morfine toegediend via soort infuus in mn hand, joehoeeeeee, das wel lekker alles door een roze bril zien, gniffel, jammer dat dat maar zo kort duurt ;)

Geplaatst

Ha marli, jij woensdag succes he, toch een mooie score 7?!

Tsja ik vraag me ook af als de embryo goed genoeg is terug te plaatsen wat dan de oorzaak zou zijn dat het niet blijft zitten, zou het genetisch niet goed zijn of wat! boehoeeee zullen het voorlopig nooit weten denk ik. Ze kunnen naar de maan en wat al nog niet meer maar dit.......

Maarrrrr we geven de moed niet op!

Geplaatst

Marion h.Ja, dat is de grilligheid van de natuur he? Heel veel succes tijdens de punctie! En die morfine, ha ha, ik ben heel benieuwd hoe je het ervaart! Het klinkt heel relaxt. Joy

Marli, ook jij veel succes. Joy

Geplaatst

Heee meiden,

Jaaa, punctie weer gehad, was bloednerveus, mn mannetje ook trouwens en die werd vanochtend niet echt gezellig wakker,die vind het nogal moeilijk om met zn gevoel en teleurstellingen om te gaan. Maar die is vanmiddag lekker aan het werk gegaan toen we terug kwamen, laat m maar ff zn gang gaan.

Punctie ging eigenlijk hartstikke goed, onder het genot van de morfine hebben ze er uiteindelijk 6 gevonden waar ze wat mee kunnen, dat was dus goed nieuws!

Heb wel meer last van mn buik, maar ze zeggen dat als je al meerdere puncties gehad hebt dat het allemaal wat gevoeliger is. Lig nu lekker op de bank met een grote kop thee, heb net filmpie gekeken en voelde me goed genoeg om de laptop ff aan te zetten.

Krijg donderdag voor 11.00 uur telefoon of en hoeveel er bevrucht zijn, dan vrijdag de tp.

Geplaatst

Hoi Marion,

Zie je wel, toch nog 6! Een heel mooie score!

Ja, die gevoelige buik, die ken ik wel. Ik zie ook op tegen de punctie, ik heb het idee dat het van binnen nog steeds een zooitje is door de vorige puncties.

En hoe is het nu met mannetje? Is hij wel lief voor je, ondanks zijn verdriet en teleurstellingen? Jij ben tenslotte degene met het lichamelijk ongemak.

Nou, je hebt dit deel weer gehad! Op naar de terugplaatsing!

X Nine

Geplaatst

ach mn schatje was in tranen vanavond, eindelijk kwam het hoge woord eruit dat hij het erg moeilijk vind om positief te blijven en dat hij zo bang is dat het weer mis gaat. Hij wil de pijn niet meer. Dus zaten we saampies lekker te huilen. Hij is nogal een binnenvetter, uit zich moeilijk dus ben wel blij dat het er nu een beetje uitkomt.

Hij is verder hartstikke lief voor me, hij is nu effies wat wegbrengen naar een vriend komt zo weer terug. Ik heb de instructie gekregen om toch vooral te blijven liggen. Het is het een lieverd, we komen er saampies wel.

Verder is mn buik nog gevoelig maar dat komt wel goed.

Wordt weer vervolgd!

Geplaatst

Marion, Fijn zes! Wat heerlijk dat je zo'n man hebt die zich zo uit. En nog lief voor je is. Ach bij momenten is het ook lastig. Je bent beiden zo intensief bezig. Verwerken doe je soms verschillend en soms merk je dat je weer close bent. Beetje golf beweging he? Ik ga voor je duimen. Ook wel spannend he die 2 dagen wachten. Ja, ik heb dat ook wel ervaren dat die buik, eierstokken, per poging gevoeliger worden. Is mij ook wel verteld. nou meid. Succes. Joy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden