Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Juutje, ik begrijp je onrust van het bloed en de stolsels.

Ik kan alleen maar aangeven dat wij onlangs met 5 weken een miskraam hadden en dat de arts toen zei dat het zo klein moest zijn geweest toen, dat dit praktisch niet te zien was met het blote oog.

Toch had ook ik een rood rond vliesje met een donker iets erin en heb dat ook zelfs bewaard. Doen ze alleen niets mee, merk ik.

Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Als die (licht) positief is, kun je wellicht alsnog vragen om een bloedtest!

Succes, xxx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Juut,

Heb je in de tussentijd toch nog met het zh kunnen bellen?

Hoop niet voor je dat je een vroege mk hebt meis...

X,

San

Geplaatst

Hoi Miki, Sannie,

dank je well voor jullie reactie! Ik was ff helemaal van de leg. Ik doe morgen voor de zekerheid 'n test. Op wachtdag 9 was ie negatief en 10 een bloeding dus ik heb 't vermoeden dat 't gewoon een verdwaald olijfje was :icon_geek:. Als 't morgen nog zo erg is ga ik naar 't spreekuur bellen.

Fijne avond allemaal en liefs van Juut

Geplaatst

Gelukkig Juut, je ´klinkt´ al wat beter...hoop dat je rustig kunt slapen meissie..

Geplaatst

Lieve Juut, al wat meer bekend? Hoop echt dat het vals alarm was meis...

Knuffel!

Sannie

Geplaatst

Hoi Sannie,

heb nog niet gebeld, gewoon zo'n gekkenhuis op 't werk. Maar voel me wel een stuk beter dan gisteren. Toch niet getest vandaag want het is me wel duidelijk dat 't over is. Zaterdag doe ik 'm wel, raadde de arts me aan om een buitenbaarmoederlijke uit te sluiten. Gaat 't met jou nog steeds goed, geen griebels en grabbels in de onderbuik?

liefs,

Judith

Geplaatst

Hi meisjes,

Juutje hoe gaat het nu met jou?

Sannie hoe is het met Stiefel en Stoffel?

Meiske74 waar ben je??

Caroline hoe is het verder met jou?

Meisjes het is stil op het forum??

Pieneke hoe gaat het met de zwangerschap, al kwaaltjes?

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi Mineut,

Je bedoelt: het is stil in dit topic... want er gebeurt heeeeel veel! Bijvoorbeeld voor Pieneke is het heel spannend, zie topic Vroegtesters en Uitgerekend in augustus. Dat zijn wel de meest actieve topics op dit moment, lees en huiver!

Met mij gaat het goed, moet vanmiddag voor de eerste FM, ben heel benieuwd! En met jou??

Caroline

Geplaatst

Hi Caroline,

Inderdaad ik bedoelde dat het rustig is op het forum, en ja ik lees mee hoor op het vroegtester forum....alleen dat al is razend spannend.

Spannend je eerste FM weer....hoop dat er veel grijze vlekjes te zien zijn :)

Hier ook niet veel helaas werd gisteren weer ongi...tja blijft een domper elke keer maar goed hup weer opladen.

Verder ook weinig te melden maar ik merk dat ik het wel fijn vind om mee te lezen op het forum, zodat je er wel in blijft.

Graag wil ik inderdaad horen van Meiske74 over haar ervaringen in Brussel aangezien wij in Januari daar naar toe gaan.

Groetjes en laat maar horen hoe de fm meting is gegaan?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

@Mineut, wellicht heb je het al gelezen..vanochtend voor het eerst getest (wd 15) en een heeeeeeeeeel licht streepje.. morgen nog maar eens..

Geplaatst

Hoera Sannie wat een goed nieuws!!! Heel erg spannend ook voor jou dit gaat helemaal goed komen met de cadeautjes van de sint en van de kerstman als ik het zo lees. Morgen op naar een iets dikkere streep!! Hiep hiep!!

Ik schrijf niet mee op het vroegtester forum omdat ik uberhaupt niets doe op dit moment maar in de wacht zit. Ik lees wel degelijk mee hoor dus ik ga het nu gewoon ook elke dag doen, te spannend dus!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hallo Mineut

ik zag jouw vraag mbt. Brussel, wij zijn daar in behandeling, moocht je vragen hebben dan kan ik je misschien wat wegwijs maken?

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Sannie joehoe heb ik het goed gelezen ? Wat spannend zeg hoop dat het morgen een dikke streep is wauw wat zou dat gaaf zijn zeg.

liefs sabri

Geplaatst

Ik ben vandaag wel een beetje verdrietig, vanochtend vertelde mijn collegaatje van 28 dat ze 8 weken zwanger is. ze durfde het niet te zeggen omdat ze het zo zielig voor mij vond en het mij ook zo gunde. We hebben even samen zitten janken. en heb uitgelegd dat ik heel blij ben voor haar. maar ohhhhh wat voel ik me k...................

zit al de hele dag mijn tranen:cry2: te bedwingen pfffffff wat is dat vermoeiend.

sorry hoor maar moest even mijn ei kwijt:sad:

straks als ik thuis ben even een potje janken

liefs Sabri

Geplaatst

Hoi allemaal,

wat een feest om te lezen dat er zoveel lichte streepjes zijn, YOEHOEOEOE, YIPPPPPEEEEE:wav:

ik heb gisteren getest, geen streepje, dus deze poging is echt mislukt. Heb enorm gevloeid, is nog steeds niet voorbij en ik ben best verdrietig. Ik slaap niet zo geweldig, eet wat minder, kortom ik moet 't even verwerken allemaal. De mensen aan wie ik 't verteld had zijn verdrietiger dan ik dus die loop ik op te beuren. Ben ook aan 't nadenken of ik die cryo nog terug laat plaatsen, of ik in 't nieuwe jaar nog een poging ga doen etc. Ik lees iedere dag mee op 't forum, heb alleen, tot m'n grote spijt nog niet veel steun aan anderen te geven.

liefs,

Juut

Geplaatst

Sannie, wat een bijzonder goed bericht! Ik gun 't je zo! Morgen kom ik hier meteen kijken hoe 't is.

liefs,

Juut

Geplaatst

Och Sabri, ik snap je zo helemaal, het is soms zo pijnlijk allemaal. Huilen helpt, dan is er weer 'n stukje verdriet af en geloof me, 't wordt echt beter, niet de moed opgeven.

liefs,

Juutje

Geplaatst

@Sabri, wat lief van je en wat naar voor jou dat je zo geconfronteerd wordt met iemands zwangerschap. Snap ik helemaal... goed ook dat jullie samen even hebben kunnen huilen! Kan zo opluchten...zeker als je collega zo begaan is met je...Sterkte...

@Juut..meid..geeft toch nix? We zijn er hier voor elkaar. Soms neem je en soms geef je... daar is helemaal nix, maar dan ook nix mis mee! Onthoudt dat goed meissie...

Liefs!!!

Geplaatst
Hi Caroline,

Inderdaad ik bedoelde dat het rustig is op het forum, en ja ik lees mee hoor op het vroegtester forum....alleen dat al is razend spannend.

Spannend je eerste FM weer....hoop dat er veel grijze vlekjes te zien zijn :)

Hier ook niet veel helaas werd gisteren weer ongi...tja blijft een domper elke keer maar goed hup weer opladen.

Verder ook weinig te melden maar ik merk dat ik het wel fijn vind om mee te lezen op het forum, zodat je er wel in blijft.

Graag wil ik inderdaad horen van Meiske74 over haar ervaringen in Brussel aangezien wij in Januari daar naar toe gaan.

Groetjes en laat maar horen hoe de fm meting is gegaan?

Groetjes,

Mineut

Hallo Mineut

onze ervaringen in Brussel zijn goed, in ons geval hebben we slechts 1x een consult gehad met Prf. Tournaye, tijdens dat gesprek is er een semenamalyse gedaan en aansluitend is met een counselor het proces van stimuleren ed. besproken.

Uiteindelijk konden we starten, ik kreeg hte recept mee en daarmee zijn we naar de apotheek gegaan.

De tussentijdse bloedafnames en echos deed ik in een lokaal ziekenhuis.

was af en toe wat spannend mbt de bloeduitslagen: brussel wil nl de gegevens voor 14.00 uur per fax aangeleverd hebben gekregen zodat de resultaten met een arts besproken kunnen worden.

adhv. de gefaxte gegevens wordt je teruggebeld en krijg je te horen hoeveel en hoe lang je weer moet spuiten voor de volgende follikelmeting en bloedafname.

Ik weet niet waar jij de bloedafnames gaat doen maar ik weet uit ervaring dat niet in ieder ziekenhuis iedere dag bv. Oestradiol (E2) gemeten wordt.

Gelukkig wist ik dat op tijd en vond ik snel een ziekenhuis waar dat wel gedaan wordt.

De opvolging van Brussel is helder en duidelijk.

De punctie verloopt ook relaxt! je wordt verdoofd en pas als je je je echt goed voelt mag je weer gaan.

pas op de dag van de tp (dag 3 na de punctie) wordt je in de ochtend gebeld of je kan komen voor de tp. afhankelijk van de emmies kan het ook zijn dat ze de tp op dag 5 doen.

Uiteindelijk 17 dagen na de punctie moet je weer een bleodafname doen om het aan te tonen of je wel of niet zwanger bent. Indien dat ja is dan zullen ze je nog een aantal keren bloed laten prikken om te kijken of je HCG goed stijgt en of je Progesteronwaarde en Oestradiol ook mooi oploopt.

Al met al ben ik zondag 10 weken en afgelopen woensdag (9 weken en 3 dgn) was de laatste bloedafname en na zondag mag ik stoppen met de Utrogestan.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij uiteindelijk weinig met de arts te maken gehad hebben maar tijdens het hele proces heb ik regelmatig contact gehad met onze counselour en dat was erg prettig!!

Ik wens je heel veel succes en hoop dat 2010 jullie jaar mag worden!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik heb vanochtend negatief gestest (wachtdag 12). Had/heb al geen hoop meer. Ik stop direct met die k*tbolletjes. Het zal me gezegend zijn. K*tzooi.

Onze laatste IVF poging heeft zich hiermee aangekondigt. Fuck! Ben boos!

Liefs!

Geplaatst

Ja Josephine, gooi die krengen over het dak! Kan me je boosheid heel goed voorstellen...

Kunnen jullie er niet even samen tussenuit, voordat je aan de volgende poging begint?

Dikke kus, Nine

Geplaatst

Hoi Josephine,

hup, weg met die bollen en flink stampen. Ik kan me je boosheid zo goed voorstellen, het is zo oneerlijk soms. Hele dikke knuffel van een andere ivfmoeder in het schuitje.

liefs,

Juut

Geplaatst

Hi meisjes,

Hey Josephine, wat een rot bericht op de maandagochtend, weet niet goed wat ik moet zeggen maar ik ken je gevoel het is allemaal niet eerlijk verdeeld en het is zo lastig om het te kunnen plaasten. Heel veel succes hiermee en je mag echt wel terecht boos en verdrietig zijn!

Hi Babeth,

Ontzettend lief dat jij zo de moeite hebt genomen om het op te schrijven voor mij, echt heel tof. Ik zal direct eens even gaan checken of het VU ziekenhuis deze bloedtesten die jij beschrijft doet aangezien ik daar vlakbij woon. Zou wel heel makkelijk zijn. Het klinkt in elk geval een stuk makkelijker en niet om te horen hoe oud je elke keer bent. Wat fantastisch dat je ook al zwanger bent en wel van een tweeling, gefeliciteerd wat een mega mooi resultaat!! Jij schrijft in je onderstuk over tese...geen idee wat dat is?

Sannie hoe is het met je streepje?????

Spannend hoor hier!

Liefs,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden