Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Pieneke,

Jahoor, morgen om 12 uur is de tp! Ze zeggen nooit hoeveel embryo's er zijn, dat vertellen ze pas als ik weer met de beentjes in de lucht lig voor de ontvangst van de drie embryootjes...

En hoe is het in jouw buik? Gastvrij en rustig ;-) ??

Sandra, hoe is dan met jou?

Juut, ik ben naar "terribly happy" geweest, een psychologische Deense Thriller.

Zeer goede film, kruipt je onder de huid, ware het niet dat mijn vent nadien de helft heeft moeten navertellen, omdat ik heb liggen ronken.

Tja, restantje morfine en valium.

Liefs, Nine

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Romantisch én gezellig... jouw man boft toch maar met jou, hahahahahahaha!

Het dringt opeens tot me door dat jij er 3 laat terugplaatsen! Hoe dat zo en hoe groot is de kans op een drieling eigenlijk?

Caroline

Geplaatst

Caroline, gelukkig kan hij er zelf ook om lachen:toothy9:, bij een van onze eerste dates, viel ik ook tijdens een film kijken in slaap. En toch wilde hij met mij trouwen.

In het AMC doen ze dat, 3 terugplaatsen bij meisjes (whahaha) boven de 40...

Grotere kans van slagen, op EENTJE die blijft zitten. Ze hebben nog nooit een drieling gehad, bij dit protocol, wel tweelingen.

Tot nu toe is er bij mij nog niets blijven plakken (terwijl er al 2x3 zijn teruggeplaatst).

En dan de issue cryo's... hopen dat we nu wel eens iets over houden.

Jij ook! Deze keer heb ik dus met menopur i.p.v. gonal gespoten, we zullen zien.

Weet jij al waar je mee gaat stimuleren?

Geplaatst

En toen had je geen hormonenexcuus neem ik aan! Saaie film gewoon?

Ik ga Gonal-F spuiten, net als de vorige keer. Werkte prima, gezien het aantal eitjes, maar ja, ik heb (hier) ook wel eens gelezen dat Menopur betere kwaliteit embryo's oplevert inderdaad. Ik denk dat het gewoon het spul is waar het ziekenhuis mee werkt. Wat was bij jou de reden van het zh om je iets anders te geven?

Ik zei gisteren tegen mijn vriend: als deze tweede poging mislukt (gaan we niet vanuit hoor, ik heb er weer vertrouwen in!) dan wil ik er misschien toch 2 terug laten plaatsen bij de laatste poging dus moeten we daar over praten. Hij wil namelijk persé geen tweeling, vind eigenlijk onze ene dochter al genoeg... Maar goed, zo ver zijn we nog niet.

Geplaatst

Bij Gonal had ik ook veel eitjes, laatste keer 23. Het ziekenhuis hoopt dat met menopur de kwantiteit iets minder zal zijn, en dat daardoor de kwaliteit beter zal zijn.

Ik had idd nu "maar" 11 eitjes.

Mijn man heeft nog geen kinderen (hij is wel de stiefvader van mijn terrible teenagers, hihi) en ziet een tweeling wel zitten.

Het lijkt mij ook leuk.

Laten we eerst maar eens kijken of tenminste EENTJE wil blijven zitten...

Geplaatst

Caroline, mijn terrible teenagers staan er lakoniek in. Ze vinden het wel sneu dat hun ma deze dingen nu moet ondergaan (dat hoefde "vroeger, met hun eigen paps niet" ...)

Donderdag na de punctie had de oudste sushi (jammie) voor me gehaald.

Lief, hoor.

Jongste is momenteel zeer puberaal en heeft nu vooral een "eigen leven" met

spijbelen, uitgaan, zoenen, noem maar op.

Als ze er verder nog iets over zeggen is de het : liever een klein zusje, dan een broertje!

en nog aan Joy: ik las in een ander topic dat de cryo's er weer inzitten!!

Hoera!!

Geplaatst

Dames,

Ik mag u het heugelijke feit mededelen (na deze gruwelijke dagen van wachten, want gister..nee, nee mevrouw, we kunnen u niets vertellen, u zult toch echt tot morgen moeten volhouden.. 'ga vooral leuke dingen doen, mevrouw'..) dat er inderdaad (een) bevruchting(en) hebben plaatsgevonden.

Hoeveel, dat hoor ik zo. Ik heb om 12.20 uur de tp... JOEPIE!!!!

Sorry meiden dat ik ff een dag niets van me heb laten horen, maar kon het even niet... wel heel lief dat jullie zo bezorgd waren... doet me goed, maar had niet gehoeven hoor (ben tenslotte 43 en zal niet in 7 sloten tegelijktijd lopen..hahaha)..

Nine, zie dat jij om 12.00 uur mag! Lopen we WEER bijna simultaan..hahaha.

Dikke kus voor allemaal en laat het straks wel even weten...

Sandra

Geplaatst

Sannie en Nine,

De klok geeft aan dat jullie "kindjes" zojuist zijn thuisgekomen ;-). Ik ben benieuwd en bovendien opgelucht voor jou Sannie.. ik lees het zo wel vermoed ik.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hahaha, gekke Pien...

Tsja, ze zitten er..nu in de ww en hopen dat ze (of 1 natuurlijk) zich nestelen...

Nb. vond het heel erg bijzonder om te zien op de echo...

Nb2. wat wel een beetje een domper was.. we kwamen terug bij de auto, was een achterraam (gelukkig een kleintje) ingetikt.. verdorie.. hele auto 1 grote rommel. Gelukkig nix gestolen, want we laten nooit wat van waarde (zoals een navigatie of autoradio) in de auto.. maar dat gedoe weer. De man is nu bij Carglass, ze hadden het gelukkig op voorraad...

Geplaatst

Sannie, we lopen zelfs helemaal simultaan, haha, want ze werden pas om 12.25 geplaatst.

Welnu, dames, voor de derde keer in 9 maanden tijd, drie embryo's in mij geplaatst. Oh please.... zou het nu eens echt, echt, echt....

Kan ik voor twee weken slaaptabletten krijgen en op 7 december zwanger wakker worden??

Liefs, Nine

Geplaatst

Mevrouw Nine,

Slaaptabletten zijn slecht voor u mevrouw, alleen paracetamolletjes vanaf nu!

Ik wil wel even met een hamertje komen :bye:...

Geplaatst

Sannie en Nine ik wens jullie heel veel succes en hopelijk gaan de 2 weken lekker snel voorbij.

Ik ga heel hard voor jullie duimen.

3 emmies? jij durft.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hi Rachel,

Ik had geen keus...beleid van mijn ziekenhuis bij vrouwen boven de 40.

Maar mocht ik zwanger zijn van een drieling, dan...:protest:

(die kans achten zij nihil...)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hé Sannie en Nine,

Gefeliciteerd dat ze met z'n allen lekker warm binnen zitten nu!! En tja... nu weer dat ellendige wachten... Succes!

Caroline

Geplaatst

Hi meisjes,

Niet te geloven heb al 2x een uitgebreid verhaal geschreven dus ben er nu wel even klaar mee om het weer helemaal in detail op te schrijven. Hier dan de korte versie.

Wij hadden vrijdag ons evaluatiegesprek na 2 x ivf en tja het gesprek was gewoon in een woord klo. te met een grote K. Het kwam er op neer dat hij adviseerde gewoon te stoppen, ik kon met een shrink praten als ik dat zou willen.

Deze zagen wij dus niet komen en dit komt omdat mijn eitjes oud zijn...dat wisten wij natuurlijk al maar ik heb klasse 3 qua embryo? Zij zien liever klasse 1 en 2, wil niet zeggen dat het met klasse 3 en 4 niet kan maar moeilijker. Alsof wij dit nog niet wisten. Het stomme is dat elk ei dat ik had kreeg ik te horen dat het geweldig was (wat dus niet zo was blijkt).

Aangegeven dat wij graag naar Belgie gaan, dat was geen probleem (volgens mij wil hij ons gewoon van zijn statistieken afhalen). Hij vertelde ook dat eicel donatie voor mij prima zou zijn omdat alles verder perfect functioneert....maar dan niet in spanje maar dat NL en belgie beter zijn. Volgens mij kom ik hier wegens leeftijd uberhaupt niet voor in aanmerking.

In elk geval in januari het gesprek in brussel, is het allemaal nog steeds niet goed etc...tja dan moeten wij misschien maar eens gaan bedenken hoe ons leven er zonder kindjes uit komt te zien.

Ben er redelijk geirriteerd over maar hoe dan ook zegt mijn gevoel nog steeds dat het gaat lukken dus wij doen sowieso poging 3 en dan kijken we daarna wel weer.

Weet iemand iets over de klasse met embryo's van 1,2, 3 en 4?

Pieneke hoe is het met jou...klaar voor de bergen?

Diane wat ontzettend rot maar gelukkig is het al bijna weer 2010 en kan jij er weer tegenaan en nu maar een lekker drankje bij de kerst :)

Nine en Sannie ongelooflijk dat jullie zo gelijk lopen en de een met 2 boontjes en de ander 3....heel spannend dus!

Wat mij wel ontzettend verrast hoeveel eitjes jullie allemaal krijgen boven de 40? Wat spuiten jullie voor combi's??

Liefs,

Mineut

Geplaatst

@Carole, dank je wel meis.. gelukkig vandaag gestart met mijn nieuwe job, dus heb genoeg afleiding.

Geplaatst

@ Mineut, ging er iets fout met het uploaden van je verhaal? Heb ik ook regelmatig...ik kopieer altijd de tekst..voor het geval dat..

Anyways, wat is dat voor een verhaal van je gyn? Wat een ongelofelijke kl*te streek zeg... een beetje medeleven zou je toch wel kunnen verwachten van een gyn! En dan ook gewoon in het verleden doodleuk melden dat je emmies/eitjes van goede kwaliteit waren! Pfff.

Misschien maar goed dat je naar een ander ziekenhuis gaat voor een andere 'opinion'!!!

Voor wat betreft de hormoontjes; ik spoot Menopur in combi met Synarel (verstuiver).. maar had 'maar' 4 eitjes hoor... was nog bang dat er geen bevruchting(en) zouden plaatsvinden, maar gelukkig toch 2 8-cellige. Die zijn dan ook alle 2 teruggeplaatst.

Hoop voor je dat even een 'rustperiode' je goed zal doen. De feestdagen staan ook weer voor de deur, dus misschien geven je die even genoeg afleiding...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Vanmorgen om 8.30 weer fm, bleken er nu 3 reuzen te zitten tussen 24 en 31 mm.

Bloedprikken en dan zouden we te horen krijgen of de ivf doorgang kon vinden.

Eindelijk om 14 u telefoon, waren beiden inmiddels compleet in de stress.

Ferti-arts vond het zonde om aan deze reuzen een ivf te spenderen, verstandelijk gezien logisch, en juiste beslissing, emotioneel toch vreselijk balen met een hele grote B.

Mochten er over nadenken om deze poging dan in een IUI om te zetten, morgen dus bellen voor IUI afspraak voor woensdag.

Ik heb er opzich wel vrede mee, alleen erg verdrietig dat het ons weer eens niet meezit. Manlief heeft er nog wel probleem mee, daar ik best wel behoorlijk ziek wordt van de hormonen en het allemaal voor niets is geweest. Zijn er onder jullie ook die zo gevoelig zijn voor de hormonen (komt wellicht ook bij mij door daar ik ook nog wat last heb van andere kwaaltjes, en mijn lichamelijke conditie niet echt top is ;))

Mineut: vorige keer had ik evenveel eenheden gespoten als deze keer, vorige keer 7 eicellen, waarvan 6 bevrucht, en alle 6 waren 8 cellig, uiteindelijk konden er 4 in de vriezer. En nu 3 reuzen, waarop sd 8 al 2 reuzen zichtbaar waren en waar ze dus niets meedurven te doen. lucrin in combi met puregon 100 eenheden.

Geplaatst

NINE, Neen, nog geen terugplaatsing. Komt eind van deze maand, week 50 denk.

Ik ga naar Derk Ogilvie, misschien ziet hij misschien nog wat bij mij......Als er opnames zijn en hij komt naar mij toe dan...uh....zien jullie mij in levende lijfe!!!!!!ik zou het geweldig vinden!!!!!!Groet Joy1

Geplaatst

Joy, spannend!!! Wordt het dezelfde dag eigenlijk uitgezonden?

Yola: ik ken ook verhalen van vrouwen die zwanger zijn geworden van een escape-IUI. Jammer, dat je wel weer hebt moeten spuiten, maar wie weet hoe het nu gaat uitpakken! Veel succes!

Mineut, balen zeg...ongelooflijk hoe bot artsen kunnen zijn.

Ik weet niet zoveel van embryokwaliteit, heb alleen geleerd te kijken naar helderheid en fragmentatie. Deze keer was bij mij de kwaliteit goed, de 1e keer ook en de 2e keer helemaal niet (en toen had ik wel 23 follikels, met 18 rijpe eitjes)

Ik heb nu trouwens 300 menopur per dag gespoten.

Groetjes, Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden