Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Summer,

Wat een super resultaat gefeliciteerd!! Bij mij was de 2e punctie ook een stuk pijnlijker maar hopelijk is het herstel en het horen voor hoeveel bevruchtingen genoeg om de pijn dragelijker te maken.

Ben benieuwd of je vandaag een tp hebt?

Het is trouwens rustig hier, Sabri nog nieuws....testje gedaan?

Liefs,

Mineut

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sabri, als ik het goed begrepen heb ben je nu lekker op vakantie. Ben benieuwd of je intussen al ongesteld geworden bent. Bij mij is het ook een paar dagen later gekomen. Stiekum hoopten we dat het toch op eigen kracht was gelukt, maar helaas. En het is gekomen in volle vaart. Tjonge. Maar goed, eindelijk kunnen we weer aftellen naar de volgende behandeling in januari. YES.

Summer, heb je goed nieuws? Veel bevruchtingen en hopelijk al een TP?

In mijn vorige berichtje vroeg ik Meiske 74 (Babeth) wat er wordt getest bij de bloedtesten die zij krijgt. Bij mij is er nl niets gedaan. Wordt dat bij jullie ook gedaan tijdens de behandelingen?

Liefs

Manouk

ps trouwens leuk te zien, dat het topic dat ik begonnen ben 5 sterren waardering heeft gekregen. Dank zij jullie allemaal.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Nine, heel veel kijkplezier morgen! Je eerste echo! Spannend he. Vind het zo leuk voor je. Laat je het weten hoe het is geweest?

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Joy, ook spannend voor jou deze wachtweken. Hopelijk krijg je een mooi kerstcadeau!

Sterkte met het wachten.

Liefs

Manouk

Geplaatst

hoi meiden

heb vanmiddaag de tp gehad 2 terug geplaats eentje van 7 en eentje van 8

er waren maar van de 10 maar 5 over de rest was niet goed schilleje was er al af dus was niet op tijd aan geprikt zeiden ze daar.

maar dat is voor latere zorg het wachten is nu begonnen dus dat is weer lang wachten altijd.

Geplaatst

Jippie, ben net door Düsseldorf gebeld en op 6 januari krijg ik de uitgangsecho en dan mogen we weer beginnen. Gelukkig! Dat wachten op de volgende keer gaat zo langzaam. Dat 2010 voor iedereen maar een baby welkom jaar mag worden!!!

Geplaatst

Hoi Manouk, onze topichoudster (met 5-sterren!) wat fijn dat je weer verder k,unt gaan! Dit gaat 'm worden!!

Mineut, Josephine, Caroline, Konijntje en de andere meisjes van dit topic:

Ik ben blij, de echo was mooi! Een goed op schema liggend embryo'tje.... en toen zag hij er nog eentje.... die het minder goed doet.

Ik ga er maar vanuit dat het er eentje is.

30 december de 2e echo!

Liefs, Nine

Geplaatst

@Manouk, wat heerlijk dat je weer mag beginnen. Tsja, het eeuwige wachten he! (enneh, die 5-sterretjes heb je aan mij te danken...:icon_biggrin:)

@Summer, super! Sterkte op de wachtbank...

@Nine...goed hoor (enneh, graag gedaan lieverd!)...en fijn en heerlijk en geruststellend..

@Josephine, gaat het een beetje met jou?

Geplaatst

Oh Nine, wat spannend, stel je voor zeg dat je toch 2 kindjes krijgt!! Ach word er helemaal emotioneel van....Net voor oud en nieuw de 2e echo. Heb je een foto meegekregen? Wat een feestdagen heb jij zeg, het is nu al feest!

Caroline, weet jij al iets meer? Heb je bevruchtingen en wanneer is de TP gepland? Spannend hoor, ik duim voor je.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Nine, ik heb nog een vraagje over jouw behandeling. Ik heb begrepen een tijdje geleden dat jij een lang protocol had. Wat houdt dat precies in en waarom is daar voor gekozen? Heb je dan een grotere kans dat de behandeling aanslaat?

Heeft trouwens iemand nog een idee over welke hormoonbloedtesten sommigen krijgen tijdens de behandeling, is dit ook een belangrijk iets?

Sannie, bedankt he meid haha.....al die sterren. Jij mag morgen weer voor je echo he, spannend hoor! Hopelijk gaat het deze keer lukken joh!

Liefs

Manouk

Geplaatst

He Manouk, even over je vraagje: ik had idd 3x het lange protocol, dat betekent dat je al begint met onderdrukken in je "vorige" cyclus. Op dag 23. Dan ongesteld worden en al die tijd bleef ik elke dag decapeptyl spuiten. Op dag 5 van de nieuwe cyclus begon ik met menopur 300 en dat heb ik 11 dagen gedaan. (en ook door blijven spuiten met de decapeptyl, zo weten ze zeker dat je eigen, natuurlijke eisprong echt onderdrukt wordt)

De eerste 2 keren heb ik met Gonal-F gestimuleerd, ook het lange protocol. Nu dus Menopur... Lang leve Menopur?? Of is het gewoon een lucky-shot?

In Dusseldorf doen ze alleen het korte protocol?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Joepie Nine!!! Zie je wel, voor niks gestresst (maar wel begrijpelijk hoor). Je mag al snel weer, dan weten ze ook zeker of het er 1 of 2 zijn neem ik aan?

Wat een opluchting, heerlijk!

Manouk, ik moet morgen om half 10 bellen of er bevruchtingen zijn en zo ja 's middags TP, brrrrrrrrrrrrrr begin nu een beetje zenuwachtig te worden.

Caroline

Geplaatst

Nine, wat een opluchting zal het zijn, de eerste echo.

Caroline ik wens je heel veel succes.

Ik mag ook eindelijk weer vanochtend mijn eerste echo gehad en aankomende vrijdag nog een keer.

Ze schatten dat ik rond de 23e een tp zal hebben.

Ik heb wel meegelezen maar mag nu eindelijk ook weer meedoen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hi meisjes,

Nine wat een geweldig nieuws en wat zal jij opgelucht zijn, alhoewel nu de spanning weer gaat stijgen of het er toch 2 zullen worden. Wat een spannende tijd ga jij in, fijn voor je en doe het lekker rustig aan!

Manouk wat heerlijk dan kan je alweer bijna beginnen....even nog feesten en dan klaar op 6 januari voor de volgende stap, wat een heerlijk idee is het.

Summer hoe gaat het met je dagen....de kruipen zeker voorbij? Het is een zware tijd hoor dat wachten en hopen op goed nieuws.

Caroline wat spannend en met 7 eitjes moet het goed komen, ik hoop op hele mooie bevruchtingen en delingen en dat er maar mooie tp gaan worden. Ben benieuwd en ik duim voor je.

Over kort en lang protocol ik heb tot nu toe elke keer een kort protocol gehad en denk omdat ik zo regelmatig ben 28 dagen. Dus op dag 1 begin ik met de decapetyl en dan vanaf dag 3 de avond met de hormonen erbij. Ik zelf heb menopur gehad, gonal f en de laatste keer een combi menopur en fostimon....mocht allemaal niet helpen aangezien ik er niet echt op reageerde. Zelf zat ik nu te denken om misschien puregon voor te stellen aangezien hier meer mensen goede reacties op hadden toch?

Sannie hoe gaat het nu met jou?

Pieneke hoe gaat het met jouw zwangere buikje en je uitslag of het er 1 of 2 zijn???

Liefs,

Mineut

Geplaatst

WAt een goed nieuws Nine! Bij mij was het bij de eerste echo ook onduidelijk of het er twee waren, en werd er van uitgegaan dat de tweede niet meedeed. Bij de tweede echo was het meteen duidelijk, twee prachtige embryo's!

Geplaatst

Wauw Ira!! Dus het kan echt nog zo zijn dat nr 2. toch gaat meedoen!!

Jee. dit houdt de spanning er nog wel extra in voor mij...

Ik vraag me alleen wel af wat er uiteindelijk gebeurd met een embryo dat niet meer meegroeit. Wordt dat opgenomen in je lichaam?

Afstoten kan niet lijkt me, want voor dat andere embryo'tje moet het slijmvlies natuurlijk intact blijven.

In mijn zenuwen heb ik dat vandaag vergeten te vragen aan de arts...

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine en Mineut, ik heb alleen gespoten met Menopur 450. Ik lees bij iedereen andere methodes. Dan denk ik....zal het zo dan beter gaan dan alleen met Menopur. Je wilt alles wel doen om maar zwanger te raken. Maar ja, ik zal dat los moeten laten, de arts weet wel wat hij doet neem ik aan.

Ik moet eerst de pil slikken (daar ben ik nu dus mee begonnen). 6 januari (eerder kan niet ivm kerstsluiting ziekenhuis) en dan bepaalt de arts wanneer ik moet beginnen met spuiten, de afgelopen keer was dat 5 dagen nadat ik de pil was gestopt. 2 x per dag 225 Menopur en dan de eisprong injectie, that's all. Ik heb nog wel de arts gevraagd of het zin heeft een ander hormoon te spuiten om meer eitjes te krijgen, maar hij doet dat niet met vrouwen die al wat ouder zijn.....De kwaliteit van de eitjes zijn natuurlijk heel belangrijk maar we gaan er van uit dat er toch best een aantal goede nog te vinden zijn niet waar. Kijk maar naar Nine. O wat gaaf joh.

Caroline, ik zal voor je duimen dat er maar een aantal mooie tussen zitten! Ook al is het er maar 1, dat kan al voldoende zijn.

Liefs

Manouk

Geplaatst

:drink: Proost Nine! Ik drink er eentje of misschien wel twee op jou! Proficiat!! Wat een goed nieuws, he?! (en wie weet doen ze het allebei heel goed eind van december).

Liefs, Josephine!

Geplaatst

Hee Sannie,

Lief dat je naar me vraagt. Het gaat best wel met mij. Het is razend druk op mijn werk dus dat is zeer goede afleiding.

Verder heb ik me bezig gehouden met Assisted Hatching in Genk. Als het goed is gaan we daar de aankomende poging de kans mee wagen. De punctie en metingen zullen dan gewoon in mijn eigen ziekenhuis zijn maar het lab-gedeelte incl de Ass. Hatch en de TP zal dan daar plaatsvinden.

Hoe gaat het met jou en de Clomid?

Liefs.

Geplaatst

@Josephine, Clomid 5 daagjes maar gebruikt (afgelopen zaterdag de laatste 2 tabletjes). Morgen bij de FM maar eens kijken hoe het ervoor staat. Hoop goed, dan kan vrijdag de inseminatie plaatsvinden...

Ik las al dat jij een topic had geopend m.bt. assited hatching..weer een stapje verder en misschien net datgene wat bij jou dan WEL helpt om te blijven plakken..spannend weer hoor...

@Nine, heb ergens gelezen ja dat als er 2 emmies zijn en 1 het niet redt, deze wordt opgenomen door het lichaam. Maar hey, je ziet wat er bij Ira was geconstateerd..kan maar zo anders worden.. :santahat:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden