Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welterusten Josephine! (ik krijg van te voren ook 2 diazepam, valium, werkt net zo lekker als oxazepam!)

Juut, dank je wel! Succes met de bevruchtingen....spannend!! Ik was ook altijd wat slordig met de utrogestan, maar zorgde er wel voor dat ik per dag genoeg binnen kreeg. (of liever gezegd naar binnen duwde).

San, bij mij zit de laatste menopur er ook in...morgen voor mij ook de 10.000 eenheden pregnyl.

Hoeveel pregnyl ga jij na de punctie/tp spuiten? Je hoeft dus geen bolletjes in je zelf te planten ;-)

Ik zou ook liever pregnyl willen spuiten na de tp...

Slaap lekker, dames

Nine

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh, wat ben ik kippig zeg, zie ik Sannie over het hoofd. :misc_expressions-wh Sorry.

Sannie jij ook heel veel succes bij de punctie. Ga je ook aan de drugs net zoals Nine?

Hoeveel follikels denken ze aan te prikken bij jullie Nine en Sannie?

Liefs!

Geplaatst

Hey meiden,

Ff snel voordat de stroom er de hele dag afgaat :-(...

@Josephine, ga weer directie secretaresse spelen ;-).. was voorheen hoofd secretariaat, maar ja... je moet wat he.. dat thuiszitten heb ik ook wel weer gezien.. en thanx.. zal wel loslopen die punctie (ben er niet zo mee bezig).. heb er nu 3 van 21mm en de rest loopt ook mooi mee...dus 'fingers crossed'

@Nine, mag op dag 3, 5, 7 en 9 ca. 5.000 spuiten...dus gewoon 3 ampulletjes..

Allemaal fijne dag en meld me vanavond wel weer...

(de hele dag zonder internet...sh*t)...

Liefs,

san

Geplaatst

Hoi allemaal,

hoe is 't jullie vergaan vandaag? Ik kreeg mooie berichten vanochtend, drie embryo's van goede kwaliteit, twee gaan er terug en eentje in de vriezer. Ik kon 't gewoon niet geloven, moest er helemaal van huilen. M'n baas heeft ingestemd met drie dagen verlof dus ik heb nu 5 dagen voor de innestelingsmeditatieweek :). Hebben jullie nog goede tips voor me?

Om ff terug te komen op de Utrogestan, ik las ergens, ja op internet:icon_biggrin:, dat als 't progestoronniveau in je lichaam terugloopt je lichaam een seintje krijgt om 't slijmvlies af te stoten. nou zal 't niet zo'n vaart lopen maar ik doe 't toch maar op vaste tijden om zeker te zijn dat er geen dipje in komt. Er komt ook geen dipje in de marsepeinen aardappeltjesspiegel, heb 'n pond ingeslagen en op therapeutische basis dus 6 bolletje utro op en 6 aardappeltje naar beneden.

liefs,

Juutje

Geplaatst

Sannie, super dat er 3 gelijk oplopen, schijnt een goed teken te zijn als er niet 1 superei is maar een paar goeie.

groetjes,

Juut

Geplaatst

Hey Juut,

Wat goed 3 emmies !!! En 2 worden er teruggeplaatst, net als bij ons dus.

Spannend hoor.

liefs Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

dank je wel voor je informatie. Over de helft nu, nog 6 daagjes te gaan. Voel je je goed?

groetjes,

Juut

Geplaatst

Hoi Juutje,

Graag gedaan.

Ik voel me goed, alles rustig hier, hopelijk blijft dat zo.....

op naar 23 nov.!!

groetjes,

Diane

Geplaatst

He Juutje, gefeliciteerd, 2 emmies in je buik en 1 in de vriezer. Wat wil een mens nog meer:icon_king::toothy9:

Dat ze gezellig blijven plakken! Dat doen ze vast op een bedje van marsepein in een rustig mediterende moeder...wat wil een embryo nog meer ;-)

Take care!

Nine

Geplaatst

Hee Juut!! Goed nieuws,zeg! En jij gaat het ook helemaal goed aanpakken, marsepein, mediteren, relaxen, kadootje uitzoeken, uitslapen, kruikje op buikje, voetjes warm houden, gezond doch lekker eten, jip en janneke wijntje drinken (bij de HEMA te koop :-), je lievelingsfilm nog een keer bekijken, ons lastig vallen op forum, mooie herfstwandeling maken, kaarsje in een kerkje/kapelletje/moskeetje aansteken (ook voor je forumvriendinnen). Kortom: jij gaat je op ontspannen wijze prima vermaken!!!!!!!!

Liefs, Josephine.

Geplaatst

Vandaag FM. Nu lijkt het toch wel wat op gang te komen. Rechts begint aardig te groeien. Donderdag moet ik terug. Dan wordt het ECHT duidelijk of ik deze cyclus klaar ben voor een cryo-tp. Als het goed is wordt mijn cryo'tje (of 2 cryo'tjes) maandag teruggeplaatst.

Juut, brand je een kaarsje voor me? ;-)

Josephine

Geplaatst

Josephine, blijven broeden :), iedere dag een gekookt eitje eten en ik hoop dat ze donderdag groot genoeg zijn. Diane, weer 'n dagje verder bijna, wat een spannende tijd die tweede week. Nine, gaat ie goed? Sannie, geniet van je prikloze dag, ff rust.

Vanochtend was de terugplaatsing, was helemaal van slag omdat de arts per ongeluk in m'n baarmoeder prikte met 't slangetje. Superkramp en pijn, geen gespreid bedje voor die twee kabouters. had verwacht dat ze die terugplaatsing met echo doen?

Nu in bed, hou me ff rustig de rest van de dag. Ben gewoon sjachrijnig van alle spanningen en dat gefrot daar beneden.:tongue2:

Geplaatst

Hey Juutje,

Nou zeg.. zijn we nog niet genoeg geprikt.. bij ons gebeurt het met echo hoor! Raar gedoe bij jou in het zh.. Neem het er maar lekker van!

Ik kom net terug van een begrafenis en ben ook nogal moe van alle spanningen. Ik ga vanmiddag zeker een lekker tukkie doen en wellicht net als Nine ff lezen.. dan is het snel morgenochtend... op naar de punctie!

@Josephine..ik duim hoor meis!

Liefs,

San

Geplaatst

Hallo meiden,

Wacht 9 vandaag,...

gisterenavond lichte bruine afscheiding en vanmorgen ook rode en bloedstolseltjes.....

pffff weet niet wat ik moet voelen of denken.

We gaan nog maar niet van het ergste uit.

Voor ongi is het te vroeg......heb ook geen buikkrampen of buikpijn gehad.

Ook niet het gevoel wat ik normaal bij de ongi heb....

Afwachten maar.....

groetjes Diane

Geplaatst

He meiden, hey blijft ook altijd spannend hier he. Voor de meiden die morgen punctie of tp hebben SUCCES!!!! Diane nog effies volhouden hoor, je weet maar nooit.

Ik heb vandaag eindelijk de curretage gehad, moest me om 8.00 uur melden en ging om 9.10 uur naar de OK. De zenuwen gierden door mn keel. K vond het wel vervelend dat ik om zaal lag met iemand die net een kindje had gekregen, ten minste dat ving ik op, jij ligt daar dan met een dood vrunchtje dat wordt weggehaald. Maar ja het was niet anders. Al met al is het me 100 % meegevallen. We waren rond 14.00 uur weer thuis, ik had me toch een trek in patat met mayo!!! Heeft vriendlief dan ook lekkr voor me geregeld. K heb helemaal geen pijn gelukkig en voel me verder prima, geestelijk gaat het ook een stuk beter, nu kunnen we verder. Lig nu lekker op de bank met mn laptoppie, mn mannetje komt zo weer thuis, he lekker zo.

We bekijken alles gewoon weer positief, wil vrijdag denk ik ff naar de masseuse, volgende week weer beginnen met zwemmen en yoga en veel leuke dingen gaan doen. We hopen natuurlijk wel dat het ons nog gegeven wordt, we zullen zien.

Meiden veel succes en laat de moed niet zakken!!!

Veel liefs

Geplaatst

Hoi Marion,

Fijn dat het meegevallen is vandaag.

Kunnen jullie weer verder. grappig dat je zo'n zin had aan patat.....

Heel veel succes met een evt. 4e pogine.....

Liefs Diane

Geplaatst

Sterk hoor Marion! Geloof in jezelf.. je weet nu dat je zwanger kan worden. En ik wil wedden dat je uitermate hebt genoten van de patat met mayo.. *grijns*...

@Diane, kan ook innesteling zijn... sterkte meissie...

Geplaatst

Hoi Diane,

hoe is 't nu? Hoop dat 't niet doorzet maar een overwaaiend iets is, kan met progestoron. Wat kan helpen is rusten en veel drinken. Als het af en aan is zou ik ook even de gynaecoloog bellen, misschien moet je wat meer progestoron.

Sterkte en log meteen in morgen om te zien hoe 't met je is.

groetjes,

Juutje

Geplaatst

Marion, je bent een heerlijk positief mens. Lekker, patat met mayo! En allemaal leuke dingen gaan doen, dat heb je verdiend, na deze nare ervaring.

En ook voor de 4e poging gaan, dat is mooi! We weten allemaal dat 3 pogingen niets is, als we allemaal 6 pogingen zouden krijgen, zouden er meer zwangeren zijn en ook minder verdriet en stress.

X Nine

Geplaatst

Jeetje Marion, wat een kracht komt er uit jou! Ik vind je een dappere!

Laat je van de week maar eens heel erg lekker masseren. Lief zijn voor jezelf en je lijf, goed zo meidje!

Nine en Sannie: oooohhhhh, wat spannend weer. :icon_bounce: Ik zal aan jullie denken morgen.

Diane: hoe is het nu? Blijft het nu weg? Het is zo zenuwslopend, he? Ik blijf voor je duimen!!

En Juutje, vermaak je je?

Liefs van Josephine.

Geplaatst

Ha...Jos...zal nog wat worden..heb 2 beurse plekken op m'n achterste :doh:..

Komt goed met die punctie, ben alleen zenuwachtig of ze wel eicelletjes vinden...

Fingers crossed girls...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden