Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh vergeet helemaal mijn nieuws.

van de 7 eicellen, 6 bevrucht, waarvan er 1 gauw af liet weten.

5 emmy's over, waarvan 2 hele mooie toppers, de andere 3 waren wel goed voor TP maar niet voor terugplaatsing...baal...,geen cryo's.

Maar gelukkig wel de 2 toppers terug gekregen.

Dus Tarzan en Jane zitten warm en veilig binnen, ik hoooooooooooop zo dat ze mogen blijven zitten .

liefs joske

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Viola wat een rot nieuws zeg. Heel veel sterkte meis om dit toch weer een plekje te geven. Gooi je verdriet er maar uit hoor, huilen lucht vaak op. En goed zo dat je er in blijft geloven. Hoop doet leven! Dikke sterkte kus & knuf voor jou van Nikkie

Geplaatst

@Joske. Goed gedaan ... jij ook twee toppers aan boord! We gaan ze vast houden hoor, afgesproken?!

Vindt het wel lastig om het er over te hebben omdat jij, Viola en ik met ze drietjes zouden gaan broeden ... en helaas mag het bij Viola niet zo zijn deze keer ... moeilijk ...

Nog geen idee of wij cryo's hebben, dat wordt ons binnen 2 weken per brief medegedeeld, dus nog even afwachten. Maarreh ... cryo's ... heb ik niet nodig hoor ;-) want deze toppertjes blijven gewoon plakken ... !!!

Geplaatst

@all Hallo lieve meiden, dank voor de steunende, ontroerende en krachtige woorden die ik heb mogen ontvangen van jullie, dat doet me erg goed.

En Nikkie gewoon positief blijven hoor samen met Joske, ik had het ook anders gezien, maar de realiteit is soms anders dan we verwachten. Ik vindt het wel erg lief van je dat je zo aan me denkt.

Ik ga nu eerst een gesprek aanvragen om dit af te sluiten en hopelijk weer opnieuw te kunnen beginnen. Mijn medicatie verhogen is denk ik geen optie (ivm endo) maar ik ga wel vragen of er een beter middel is wat bij mij past. De eerste keer had ik de meeste follikels en de minste medicatie dus…

Iedereen succes!xxxViola.

Geplaatst

@Viola. Wat klink je sterk meis ... Hopelijk volgt er snel een gesprek zodat je weet waar je aan toe bent en wat je zegt het zal ook nodig zijn om deze mislukte poging af te sluiten. Sterkte.

groetjes, Nikkie x

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Het duurde even maar ik ben er weer:-) Ondertussen ben ik geopereerd aan mijn linkerpols, dat viel tegen helaas, maar we zijn weer op de weg terug..:-)

Ondertussen moest ik even pauzeren met de Gonal want er zaten wat cystes ofwel eitjes die overgebleven waren van de vorige poging en niet weg wilde gaan.....Balen dus en vooral doorspuiten met decapeptyl... Lekkere spuitjes zijn dat zeg...pffff

Na twee weken spuiten mocht ik weer starten met de Gonal....spannend want het is de eerste keer dat we ICSI gaan proberen....

Vandaag had ik de eerste echo ( cyclusdag 8) en vooralsnog heeft ze 21 groeiende eitjes geteld..... Ik heb geen idee of dat voldoende is, maar het klinkt in mijn oren goed:-) Woensdag nog een keertje terug voor controle en hoogstwaarschijnlijk vrijdag de punctie...

En dan maar duimen dat het er genoeg zijn en dat er ook een emmetje ontstaat....Duimen jullie mee?

Groetjes Miranda

Geplaatst

@ Mirke, welkom terug. Wat hebben ze gedaan aan je pols, carpaal tunnelsyndroom?

Fijn dat je nu al 21 follikels hebt!! Voor iemand die er altijd maar 1 had zoals ik klinkt dat heel goed. Spannend weer.

Geplaatst

@sas

Hoi Sas

Met mij gaat het erg goed.

Ik ben druk bezig met mijn acupunctuur en voel mij er goed bij.

Vrijdag ga ik voor de laatste poging starten met deca spuiten......

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

@ Nikkie..leuk om te horen dat je me gemist hebt op het forum. Ik heb wel dagelijks meegelezen maar had eigenlijk niet zoveel te melden. Ik zit gewoon in mijn eigen 'wachtweken': wachten tot mijn mannetje weer thuiskomt..wachten tot we weer mogen starten..pff..mijn beste eigenschap wordt behoorlijk op de proef gesteld ;) En jij ook aan het wachten! Wat gaat het bij jou goed zeg! ik duim voor je maar heb er een heel goed gevoel bij..zo'n mooie score en dan twee toppers teruggeplaatst gekregen..top! Ik heb trouwens morgen mijn eerste ' echte' afspraak voor de acu..ben echt heel benieuwd!

@ Viola..sterkte meid, ik heb je verhaal meegelezen. Goed van jullie dat jullie alles eruit gehuild hebben en er nu weer voor gaan! Bij mij lijkt minder medicatie ook beter aan te slaan dan meer medicatie. Vind het overigens wel onduidelijk om te lezen..al die verschillen in medicatie en vooral ook het moment van starten en stoppen met medicatie. Hebben jullie dat nu ook?

@ Sas..hou je het nog vol..het wachten op je mannetje? Vreemd he dat de tijd aan de ene kant zo ontzettend snel gaat en tegelijk ook weer zo langzaam wanneer je op je geliefde wacht..

@ Mirke..21 eitjes? Jeetje, wat heb je gegeten? ;) Wat een goeie score..op naar de volgende meting! Ik ga zeker voor je duimen...

@ Joske..bij jou gaat het ook goed! Heel veel succes met het broeden!

Iedereen succes!

X Nine

Geplaatst
Dus Tarzan en Jane zitten warm en veilig binnen, ik hoooooooooooop zo dat ze mogen blijven zitten.
Doe rustig aan. Ik hoop dat T&J zich lekker thuis gaan voelen.
Geplaatst
Vandaag had ik de eerste echo ( cyclusdag 8) en vooralsnog heeft ze 21 groeiende eitjes geteld..... Ik heb geen idee of dat voldoende is, maar het klinkt in mijn oren goed:-) Woensdag nog een keertje terug voor controle en hoogstwaarschijnlijk vrijdag de punctie..
Miranda, Een mooie score!
Geplaatst
@ Mirke, welkom terug. Wat hebben ze gedaan aan je pols, carpaal tunnelsyndroom?

Fijn dat je nu al 21 follikels hebt!! Voor iemand die er altijd maar 1 had zoals ik klinkt dat heel goed. Spannend weer.

Ja inderdaad een typisch geval van een ernstig carpaaltje... Das de leeftijd he:-) In januari willen ze de andere kant al doen, maar ik hoop zo dat het dan niet door kan gaan....(als je zwanger bent doen ze het niet:-))....

Miranda

Geplaatst

@ Mirke..21 eitjes? Jeetje, wat heb je gegeten? ;) Wat een goeie score..op naar de volgende meting! Ik ga zeker voor je duimen...

X Nine

De vorige keer toen we nog met IUI bezig waren en ik max 115,50 Gonal spoot waren het er al iets van 7. Toen zei mijn gyn al dat ik feitelijk toen al klaar was voor een punctie, maar ja daar waren we niet voor gegaan. Hij zei toen wel dat ik heel goed reageerde voor mijn leeftijd en dat we voorzichtig moesten inzetten bij de ICSI, maar ik heb het idee dat ze dat zijn vergeten toen ik eenmaal moest gaan spuiten. Hoe dan ook....vanmiddag hoor ik hoe we er voor staan:-)

Geplaatst

@ Nine, ja wachten duurt lang. Ik heb geen idee wanneer die van mij weer thuis komt. En bij jou al wel bekend?

@ Essie, hier alles goed hoor. Gebeurt even niets, ben net als Nine aan het wachten.........

@ Mirke, tja hopen dat je andere pols vlgd jaar niet gedaan kan worden omdat je zwanger bent:-). Wil je niet bang maken maar soms zie je wel dat een CTS door zwangerschapshormonen verergert.

Geplaatst

@ Mirke, tja hopen dat je andere pols vlgd jaar niet gedaan kan worden omdat je zwanger bent:-). Wil je niet bang maken maar soms zie je wel dat een CTS door zwangerschapshormonen verergert.

Dat is precies de reden waarom ze het dan al helemaal niet doen.....;-)

Geplaatst

controle gehad gisteren en het zijn er nog steeds veeeeeel, maar ze zijn nog niet onder de indruk van het formaat.

Zaterdag terug voor controle...

Geplaatst

@Vio-La. Hoe gaat het met je? Lukt het je een beetje om de teleurstelling een plekje te geven? Heb je al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt voor een 'evaluatie' gesprek?

@Miranda. Jeetje wat een aantal joh ... het belangrijkste is dat ze blijven groeien, al is het gestaag, als ze maar groeien en dat doen ze, toch? Succes morgen met je 2e FM.

@Joske. Hoe is het met Tarzan en Jane? Wanneer mag jij testen?

@Essieislief. Volgens mij zit je eerste spuit er weer in, toch? En volgens mij ben je inmiddels ook gestart met je nieuwe baan, hoe bevalt het?

@Nine. Helemaal happy omdat je mannetje weer thuis is. Hoe heb je je eerste acu afspraak ervaren?

@Sas. Ben je nog steeds zo goed bezig met afvallen? Straks herkent je vriend je niet meer ... hihi.

@Caroline. Hoe gaat het met jou en de twins?

@Chablis. Ik zie een foto van jullie lieve Kenzy in de couveuse. Mag ik vragen, ben je te vroeg bevallen? Gaat nu alles helemaal goed met jullie kleine meid? Nou ja klein, inmiddels is ze al weer 9 maanden.

@Mees. Hoe is het met stuiter (hihi) Mees? Wanneer is jouw uitgerekende datum, ergens eind deze maand toch?

@Hoe is het met de recent bevallen mama's en hun kleintjes? Linda en Ries? Itsus en Svenn? IVFmoeder en Thomas? Marianne en Mila? Al een beetje ritme gevonden? Zijn het nachtbrakertjes? Last van kraamtranen?

Volgens mij heb ik jullie allemaal weer gehad en anders ben ik je niet bewust vergeten hoor!

Hier alles prima. Lekker aan het broeden op "de jongens". Voel me heel rustig. Is natuurlijk dat acu naaldje in mijn oor wat een kalmeringspunt is ... haha. Ik denk echt wel dat ik zo rustig ben door de acu. De vorige poging was ik veel meer bezig met wat ik allemaal wel en niet voelde. Was ik mezelf een soort van gek aan het maken en daar heb ik nu helemaal geen last van. Want ik weet dat heel veel signalen die mijn lichaam afgeeft door die witte bollen kunnen komen dus ik laat me deze keer niet voor de gek houden. Nu heb ik ook wel veel afspraken en leuke dingetjes op de agenda staan dus veel afleiding dus daar zou het ook door kunnen komen dat ik er niet zo veel mee bezig ben. Enfin, dinsdag testen dus dan weet ik meer. Inmiddels van het ziekenhuis een brief gekregen dat er 2 cryo's zijn. Hopelijk hebben we die niet nodig! Wat een heerlijk najaarsweertje, straks mijn dagelijkse baarmoeder-doorbloedings-wandeling maken. Dan even op de bouw kijken hoe het met ons huis is. Lunchen bij mijn zus en nichtje. En vanmiddag op de thee bij mijn oma die woensdag 99 jaar is geworden. Jullie ook allemaal een fijne dag meiden.

Groetjes van Nikkie, x

Geplaatst

Nikkie wat klink je heerlijk relaxed! Houden zo!!

Met mij gaat het goed hoor. Het wordt steeds zwaarder maar zo lang alles goed gaat met de kids hoor je mij niet klagen! Nou ja, af en toe een beetje :-)

Geplaatst

Nikkie

Gefeliciteerd met je oma. Wat heeft jouw oma een respectabele leeftijd: 99! Ongelooflijk.

Grappig en leuk hoe jij netjes op iedereen reageert. Nou, ik vergeef het je als je een keer niet op me berichtje reageert hoor, want ik weet dat je dat niet expres doet!

En krijgt jouw huisje al een beetje vorm? Hoever zijn ze?

De afgelopen dagen had Thomas wat onrustige momenten - misschien ook door het bezoek, enzo - maar het gaat nu weer beter. Hij heeft eergisteren zijn gehoortest gehad, en dat was goed.

Het is idd heerlijk weer voor deze tijd van het jaar. Jij hebt wel een drukke dag zeg? Veel energie. Goed zo! Ik kan wel wat gebruiken. Ik val soms om van de slaap!

Fijn dat je twee cryo's hebt. Ik hoop dat je ze pas weer nodig hebt als je voor een brusje gaat... Maar eerst dit nog even afwachten. Ik vind het wel spannend hoor.

Mirke

Succes met de fm voor as zaterdag. Dat ze nog even groeispurtje voor je maken.

Karin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden