Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Nikkie, wauw 99 jaar! Ik heb een opa die is bijna 97 en nog helemaal goed. Dat vindt ik zo'n kadootje! Afvallen staat even stil ondanks dat ik dieet nog doe.maar even aankijken as week of het zich weer verbetert. Goed dat je zo fijn voelt. Ik duim voor je meis

@ IVF, niet vreemd dat je om valt van de slaap met een ukkie erbij. Maar dat weet je zelf ook hihi

@ Mirke, succes morgen!

@ Nine, jou lief is weer thuis???

Hier is het nog wat langer wachten op manlief. Het wordt nu , volgens de laatste berichten, rond 31 nov dat hij pas thuiskomt...pff. Maar het heeft 2 voordelen; ik kan nog even meer afvallen en ik heb even tijd om de slaapkamer een metamorfose te geven. Mijn ouders zijn weer terug van hun huis in Frankrijk en komen dan lekker helpen met schideren, nieuwe gordijnen en verdere aankleding.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha ha, baarmoeder-doorbloedings-wandeling..., dat doe ik ook, dat moet helpen Nikkie!

ik mag 13 nov testen, ik had 27-10 punctie en 30-10 TP. Mag jij al dinsdag testen??? wat snel, of niet?

ik ben ook rustig hoor, ik kan er toch niets aan doen, en die signalen die ik heb, komen van de bollen. Ik weet dat ik de eerste keer door het gebruik van die bollen, me aardig heb laten belazeren. Voelde me zo zwanger en ook nog een paar dagen overtijd...., dat ik heel verbaasd was dat de test negatief was, echt een prut gevoel.

En ik ben alles bijmekaar 8 keer zwanger geweest, dus weet wel een beetje hoe dat voelt.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Sas,

Het is gemakkelijker als je te horen krijgt dat je man een paar dagen eerder thuiskomt dan een paar dagen later he? Komt je man nu een maand later thuis? Nog een maand later, en dan is het eind december. Is je man wel thuis met de feestdagen?

Heb je het met je man al over ecd gehad? Of wacht je op het juiste moment?

Ja, dat is een voordeel, dat je meer tijd hebt om af te vallen. Houd vol he! Je doet het goed.

Joske,

Ja, die bollen en je eigen lichaam kunnen je aardig voor de gek houden.

8 keer zwanger? Ik duim voor je dat nr. 9 een blijvertje is!

Karin

Geplaatst

@ Nikkie..wat klink je heerlijk ontspannen! Ik ben nog zenuwachtiger dan jijzelf bent voor jouw testuitslag volgende week..;) Heb net terug van mijn werk in de auto nog aan je gedacht...en trouwens ook aan de andere verhalen en meiden hier op het forum..dan is in de file staan wel even fijn..lekker nadenken...Eerste acu sessie was trouwens erg fijn..heel ontspannend! Heb het bijna de hele dag vol kunnen houden om in die modus te blijven hangen..

@ Sas...komt jouw man pas eind volgende maand terug? Ik vind dat je heel positief reageert op dit nieuws..mijn man komt zondagchtend terug..en ik ga hem persoonlijk ophalen zodat het niet nog een dag langer kan duren! ;) Heb wel net gehoord dat hij helaas niet mee kan gaan naar ons intake gesprek in DD..dus heb mijn moeder maar gevraagd om mee te gaan..dan schakel ik mijn man wel weer in wanneer er rietjes gevuld moeten worden..haha..dat klinkt wel heel plastisch...

@ Joske..hoe gaat het bij jou?

@ essieislief..ben je weer begonnen? Jij bent nu de eerste voor de punctie etc..ik hoop dat ik snel na jou aan de beurt ben..

Alle anderen..succes en iedereen een fijn weekend gewenst!

Nine

Geplaatst

@ Nine, heerlijk om zondag je man weer vast te kunnen houden!! Heb je de eerste paar dagen ook niets aan hem> Die van mij is kapot als hij thuiskomt en slaapt en eet alleen maar:-)

Tja ik kan wel boos worden maar dat schiet niets op. Hij kan er ook niets aan doen. Ik vind het voor hem nog vervelender want hij is het echt zat om nog langer op een boot midden op de zee te dobberen.. Maar hij is dan wel lekker lang thuis!!

Ja ik ben ook alleen naar DD gegaan, met vriendin. Is de bedoeling dat jullie een tese gaan doen?omdat je het hebt over rietjes vullen. Is wel fijn dan kun je gewoon door ook al is hij er niet. Want ook weer even heel plastisch; je hebt maar 1 ding van hem nodig, de rest ligt toch bij ons vrouwen. Als wij voor ecd gaan dan hoeft hij alleen mee voor de intake( dat moet) maar voor de rest kan ik het alleen af met mijn donor en de rietjes:-)

Fijn weekend en geniet van elkaar!

Geplaatst

@nikkie

Ja de eerste 2 spuiten zitten er weer in

Ik ben voor deze poging ook veel rustiger door de acu

Ik duim voor je hoor.

Mijn nieuwe baan is te gek ze leven zo mee heerlijk is dat.

Wat fijn dat alles zo goed gaat en dat je cryos hebt.

Inderdaad die moeten in de vriezer blijven want dit is jou groene ronde

En van harte met je oma WAUW 99 jaar wat een mijlpaal

Geplaatst

@nine

Ja de eerste 2 spuiten zitten erin

14 nov uitgangsecho dan menopur start en 28 nov punctie

Iedere maandag heb ik acupunctuur en ik voel alles erdoor veranderen heel blij mee

Ik hoop dat je mij snel volgt

Geplaatst

Het gaat goed hoor, voel rustig en afwachtend.

De spanning zal volgende week wel meer komen, denk ik.

groetjes joske

Geplaatst

Hallo dames,

Minder goed nieuws van deze kant.... Groeide mijn follikels afgelopen week nog wat te traag, nu groeien ze als een gek en zijn het er ineens weer veel meer dan afgelopen week.... Bij 27 is ze gestopt met tellen, maar ze is er zeker van dat er nog veel meer zitten...

En ja, dat zijn er dus blijkbaar toch weer te veel.....zucht.....

Maandag gaan we in ieder geval de punctie doen, maar de kans dat er direct wordt teruggeplaatst achtte ze minimaal. In verband met overstimulatie kan het zijn dat de arts maandag besluit om alles wat tot emmetje uitgroeit te bombarderen tot cryo.....

Zo denk je dat alles voorspoedig loopt en zo blijkt dus dat je eierstokken te fel reageren voor hun leeftijd.... Mocht het maandag helemaal mis gaan en er zelfs geen punctie gedaan worden, dan mogen ze mij uitleggen waarom ze mij met 21 follikels hebben laten doorspuiten met de hele hoeveelheid Gonal, want dat vond de arts van vandaag toch ook wel een beetje vreemd....

Ik hou jullie op de hoogte...

Miranda

Geplaatst
Hai Miranda

Ik had 31 folikels en bij mij is het wel goed gegaan.

Ik hoop voor jou dat het wel gaat lukken.

Begrijp ik goed dat jij zwanger bent geworden na een aantal TP's? Dus niet gelijk na de punctie?

Geplaatst

Nou dames, de Pregnyl zit er in en deze keer geheel pijnloos en zonder problemen....

Op naar maandag zullen we maar zeggen.....

Geplaatst

ik had ook overstimulatie en was de eerste keer gelijk zwanger.

daarna nog een keer een miskraam en de 6e tp zwanger van Max.

Maar de miskramen hadden niets met de overstimulatie te maken.

Ik had 18 cryo's dus heel veel kansen.

Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goedkomt.

Wel rustig aan doen.

succes

Geplaatst

@Mirke

Ook ik ben zwanger geworden via een cryo. Op 1 of andere vage manier had ik minder resultaat na een punctie. Wellicht omdat ik altijd ontzettend veel last had van de medicatie.

@Nikkie

Nog gefeliciteerd met jouw oma.

Ja, Kenzy is inderdaad 6 weken te vroeg geboren. Ze deed/doet het erg goed. Eigenlijk heeft ze zo'n 2 weken in de couveuse gelegen omdat ze aan moest sterken/groeien. Echter, ze heeft geen enkel moment aan de beademing gelegen.

Inmiddels zijn we inderdaad zo'n 9 maanden verder en ze heeft al mama gezegd en haar eerste tandje is ook al te zien :)

Geplaatst
@Mirke

Ook ik ben zwanger geworden via een cryo. Op 1 of andere vage manier had ik minder resultaat na een punctie. Wellicht omdat ik altijd ontzettend veel last had van de medicatie.

Ik heb altijd begrepen dat een TP op eigen cyclus, of in ieder geval niet na de punctie, meer kans heeft omdat je lichaam dan helemaal in zijn normale doen is. Direct na de punctie zit je vol hormonen en moet je je lijf zelfs helpen om zwanger te kunnen blijven..Logisch dus;-)

Geplaatst

Zit nu zo'n 12 uur na het spuiten van de Pregnyl.....Mijn hemel wat ben ik duf zeg...Val om de haverklap in slaap....Gelukkig is het zondag;-)

Geplaatst

ZO zie ik het dus ook, maar in het VU adviseerden ze dat het altijd beter is met een verse embryo. De laatste keer heb ik gezegd dat ik ziek was en een tp toch echt niet

zag zitten ;) En zie daar .... daar is ons kleine hummeltje uit ontstaan.

@Mirke

SIESTA!!!

Geplaatst

Nou meiden ik begin me een beetje zorgies te maken ... ik heb heel de dag al last van krampen, steekjes ... hoop zo dat het niet de voorbode is van een ongesteldheid ... Toch blijf ik op de een of andere 'vage' manier vrij rustig (ik snap mezelf niet zo goed) en heb ik zo iets van laten we eerst de test op dinsdag maar eens afwachten. We hebben er alles aan gedaan en nu is het aan moeder natuur ...

@Joske. Jeetje meis al 8x zwanger geweest ... dat is heftig zeg. Ik duim zo voor je dat Tarzan en Jane blijven plakken. Ik mag 2 weken na de punctie een test doen, dat is inderdaad vrij vroeg maar heb ik opgekregen van het ziekenhuis.

@Nine. Lief om te lezen dat jij nog nerveuzer bent voor mijn test dan ik ... haha.

@Karin. De binnenmuren van de begane grond staan, de kozijnen/ramen zitten er in op de begane grond, morgen wordt de verdiepingsvloer geplaatst en vrijdag de kap. Nu wordt er letterlijk een huis uit de grond 'gestampt' maar straks gaat het allemaal een stuk langzamer hoor.

@Chablis. Het gaat zeker goed met Kenzy ... ze is er vroeg bij met mama zeggen, toch?

@Mirke. Succes morgen! Spannend voor je.

Geplaatst
Nou meiden ik begin me een beetje zorgies te maken ... ik heb heel de dag al last van krampen, steekjes ... hoop zo dat het niet de voorbode is van een ongesteldheid ... Toch blijf ik op de een of andere 'vage' manier vrij rustig (ik snap mezelf niet zo goed) en heb ik zo iets van laten we eerst de test op dinsdag maar eens afwachten. We hebben er alles aan gedaan en nu is het aan moeder natuur ...

.

Och, wat hoop ik voor jou dat alles wat je voelt slechts innesteling en bandenpijn is en dat je gewoon zwanger bent van 1 of 2 toppertjes!!!!!!!

Geplaatst

@nikkie ---

Ik hoop ook voor je dat het allemaal een goed teken is. Je wordt je heel bewust van je eigen lichaam he?

Goh, wat leuk dat er al het een en ander van jullie nieuwe huis te zien is.

Karin

Geplaatst

Nou dames.....punctie gehad,die viel me op zich alles mee. Kreeg direct te horen dat ik geen TP ga krijgen... Dat durven ze echt niet aan, omdat ze het vermoeden hebben dat ik meer dan gemiddeld kans heb op een zwangerschap.

Arts is na een hele tijd oogsten maar gestopt, want hij bleef telkens weer nieuwe zien.

Uiteindelijke oogst 36 eitjes en goed zaad.

Lig nu in bed,want napijn is wel behoorlijk zwaar en ze hadden me ook lekker ver weg gespoten dus slapen lukt ook nog prima....

Miranda

Geplaatst

Miranda ---"

36 eitjes. Wauw, wat een score. Ongelooflijk dat dit (overstimulatie) heeft kunnen gebeuren zonder vroegtijdige signalering. Nou ja, als hier mooie embryos ( en cryos ) uit voortkomt is dat heel mooi.

Waarom zijn ze bang dat je meer dan gemiddeld kans hebt om zwanger te raken? Wat gebeurt er dan bij een evt tp?

Sterkte verder met bijkomen van punctie en napijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden