Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Miranda ---"

36 eitjes. Wauw, wat een score. Ongelooflijk dat dit (overstimulatie) heeft kunnen gebeuren zonder vroegtijdige signalering. Nou ja, als hier mooie embryos ( en cryos ) uit voortkomt is dat heel mooi.

Waarom zijn ze bang dat je meer dan gemiddeld kans hebt om zwanger te raken? Wat gebeurt er dan bij een evt tp?

Sterkte verder met bijkomen van punctie en napijn.

De gyn en de embryoloog die me gisteren hebben geholpen waren ook "not amused" en vroegen zich ook echt af hoe dit zo ver heeft kunnen komen terwijl ik om de paar dagen toch een echo heb gehad.... Ze gingen dus ook nog verhaal halen bij degene die mij toen gezien hebben...

Komende week moet ik een afspraak maken bij de "chef de clinic" om er verder over te praten.

In het verleden was ik altijd binnen 1 maand zwanger. Ze waren dus echt te bang dat ik super vruchtbaar ben en dat risico willen ze nu echt niet nemen....

Ik vind het wel jammer....maar ze zullen wel weten wat ze doen:-(

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirke ik hoop dat je net als mij heel veel cryo's gaat krijgen.

Het zaad was toch ook goed?

Dan krijg je heel veel kansen.

Hoe voel je je?

Geplaatst
Mirke ik hoop dat je net als mij heel veel cryo's gaat krijgen.

Het zaad was toch ook goed?

Dan krijg je heel veel kansen.

Hoe voel je je?

Het zaad was "goed genoeg". In ons geval wil dat zeggen enkele tienduizenden goede zaadcellen (na bewerking) dus dat is meer dan voldoende.

De embryoloog zei ook wel al dat hij verwachtte dat er minimaal een aantal cryo's uit moesten komen en als dat niet zo zou zijn dan is er wat anders mis.

We hebben dus wel besloten dat als hier geen goede emmy's uitkomen, we stoppen met de ICSI. Als je uit 36 eicellen geen emmy krijgt dan weet ik het ook niet meer.

Ik zit op dit moment wel op mijn werk en het gaat best redelijk. Mijn buik is erg gevoelig, vooral als ik beweeg, maar verder is het wel goed te doen...

Na 12 uur krijg ik het verlossende telefoontje of we überhaupt wat cryo's hebben. Ik hou jullie op de hoogte...

Geplaatst

Miranda---

Wat goed dat je aan het werk bent. Afleiding genoeg dus. Ik duim voor je dat je mooie emmies / cryos hebt!

Een ding is zeker, je hebt nog heel veel eitjes. Hoe oud ben je eigenlijk?

Geplaatst
Miranda---

Wat goed dat je aan het werk bent. Afleiding genoeg dus. Ik duim voor je dat je mooie emmies / cryos hebt!

Een ding is zeker, je hebt nog heel veel eitjes. Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik word volgende maand 42....Volgens de gyn reageer is abnormaal goed op de Gonal voor mijn leeftijd, maar waar dat dan aan ligt weet ik ook niet;-)

Ik heb deze week een rustige week op het werk... Ik sta normaal voor de klas, maar deze week is het tentamen en excursieweek, dus ik zit de hele dag rustig achter mijn bureau. Ik weet niet of ik het anders ook zou hebben volgehouden....

Daarnaast heb ik me gisteren ook al in allerlei bochten moeten wringen om afwezig te zijn zonder al te veel te vertellen. Ik heb hier nog geen vast contract en gezien de geldproblemen hier op school zou het me niet verbazen als ik dat ook niet meer krijg als ik zwanger zou zijn of zelfs als ze weten dat ik het zou willen worden...

Slechts één collega weet het.... en daar wilde ik het even bij laten, dus moet ik uitkijken met "afwezig zijn"....

Geplaatst
Miranda ---"

Wat gebeurt er dan bij een evt tp?

Deze vraag had ik even over het hoofd gezien.... Bij overstimulatie vult je buik zich met vocht dat lekt ui alle aangeprikte follikels en de wand van de eierstokken. Hoe meer follikels hoe meer vocht, want die dingen vullen zich vanzelf weer.

Onder invloed van het HCG hormoon doen ze dat zo mogelijk nog vele malen meer en loop je het risico op allerlei enge bijwerkingen zoals trombose of longembolie en dat risico willen ze gewoon niet lopen.

Geplaatst

Miranda---

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat wist ik dus niet. Vervelend dat er geen tp kan plaatsvinden, maar een hele goede reden om dat niet te doen.

Je reageert idd heel goed op de hormonen. Ik had voor mijn 40 ste 16 follikels, en na mijn 40 ste 7 follikels.

Ja, moeilijk om een vruchtbaarheidsbehandeling te combineren met werk zonder al teveel te moeten los te laten. En als het bedrijf moet bezuinigen...

Kon je dan wel vrij krijgen voor al die echo's?

Groetjes Karin

Geplaatst
Miranda---

Kon je dan wel vrij krijgen voor al die echo's?

Groetjes Karin

In Elsendorp kun je ook 's avonds terecht:-)

Geplaatst

Dames, zojuist ben ik gebeld.....en ik ben zooooo blij en opgelucht...

Uitslag:

36 eitjes

24 rijpe eitjes

17 cryo's zijn inmiddels al ingevroren.....

Op naar de volgende maand voor een TP!

Geplaatst

Mirke dan heb je net als ik een groter voorraad.

Wat een kansen ga je krijgen en dat noemen ze "goed genoeg zaad" het is gewoon topzaad.

Geplaatst

Met Max is het super.

Hij is zo makkelijk en lacht de hele dag.

Huilt weinig echt een heerlijk ventje.

Kenzy alweer 9 maanden, wat gaat het toch hard.

Zijn jullie al bezig voor een brusje?

Geplaatst

Lieve meiden, vanochtend vroeg een zwangerschapstest gedaan ... ongeloof ... nee dat kan niet waar zijn ... zou het echt ... is dat nou echt een plus ...?!?! Besloten om gelijk nog een test te doen maar dan van een ander merk ... en jawel die was ook positief ... duidelijk kwam het woord zwanger in beeld! Ongeloof, blijdschap, vreugdetranen. De hele dag loop ik met een glimlach van oor tot oor. Mijn voorgevoel heeft me niet in de steek gelaten ... deze poging was ik zo relaxed ... deze keer zou het goed komen, ik voelde het. Het weekend doen we nog een test, maar volgens mij kan het niet missen, toch? Ik blijf wel realistisch te blijven dat de komende 10 weken ook nog heel spannend gaan worden. Maar die positieve spirit ga ik de komende 9 maanden gewoon vast houden!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

@Caroline. Als ik het me goed herinner ben jij toch ook langer door gegaan met de witte bollen? Ik heb nog een doosje over dus overweeg om er elke avond twee in te stoppen, dus niet meer 3x per dag 2 stuks zoals ik tot afgelopen zondag gedaan heb maar afbouwen.

@Miranda. Wat een super score joh, en dat voor een oudje ... hihi.

@Sas. Ik blijf voor jou hopen hoor. Effe een knuffel voor jou.

Geplaatst

Klopt Nikkie, dat je dat onthouden hebt! Ik had 1 doosje over. Ik heb geloof ik de eerste paar dagen na de test 2x2 gedaan, 's ochtends en 's avonds en daarna 1x2 per dag tot ze op waren. Baadt het niet... Succes! Ben zo blij voor je!!

Geplaatst

@ Nikkie...wat een gewelidg nieuws meid! Gefeliciteerd! Ben zo bij voor je...ben ik toch niet voor niets zenuwachtig voor je geweest..;) Geniet ervan!

X Nine

Geplaatst

@nikkie ---

Goh, je hield het wel spannend allemaal. Wat is het adres van de acu? Ik kan wel een naaldje in mijn oor gebruiken...! Maar wat een goed nieuws zeg. Ik herken je gevoelens.

Houd die positieve gevoelens idd vast.

Gefeliciteerd.

Geplaatst

NIkkie Gefeliciteerd meid!! Ik ben blij voor je. Ik kwam elke keer kijken of er al nieuws was van je, voor de rest heb ik niets te melden, behalve dan dat ik een afspraak heb gemaakt met Dr.S. op 24 nov. ik wil graag even persoonlijk een woordje spreken. Heel veel succes de komende periode Nikkie. Nu Joske nog, ik blijf duimen voor je xxx.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden