Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sannie, ja ik hoop dat dr. S. ook zo een brief voor mij wil schrijven, wie weet helpt het.

Hoe is het verder bij jou?

Groeten van Shanna

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Meiden,

Als ik het dus goed begrijp weet je nooit van te voren of en hoeveel een verzekeringsmaatschappij vergoedt bij een leeftijd van 43.

Ookal wil ik nu al antwoorden weten (voor de behandeling start) daaromtrent komen ze altijd met een politiek correct klote briefje om je af te schepen. Zoals bij Shanna nu ook weer. Sterkte meid

Geplaatst

Thnx Moto, voordat we de intake hadden, had ik al gebeld om het na te vragen, en toen hadden ze het over dat duitsland gewoon vergoedt wordt, dat staat in de polisvoorwaarden maar omdat het om IVF/ICSI ging toch maar even een machtiging aanvragen, en nu wijzen ze af op grond van leeftijd, en dan zo een vaag antwoord.

Hopelijk kunnen ze vrijdag aan de telefoon wat meer duidelijkheid verschaffen maar ik ben er bang voor, tegenwoordig wordt daar alles opgenomen en moeten ze netjes blijven, waardoor je gewoon een politiek, niets zeggend antwoord krijgt zucht.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Wat raar, Shanna, het lijkt wel gewoon willekeur. Ik ben ook bij IZZ en er is nooit moeilijk gedaan over 3 ICSI's op mijn 42e en 43e...

Zonder problemen of vragen is alles vergoed.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hee dat is zeker raar zeg, wel fijn dat je het zegt, kan ik dat gewoon aangeven. Misschien dat de reden voor ICSI anders is, dat dat het verschil maakt.

Hoe vaker ik de brief lees hoe verbaasder ik erover ben het staat er ook zo raar. Ik was eerst bang dat ze moeilijk zouden doen over Dusseldorf maar nu blijkt het dan mijn leeftijd te zijn.

Liefs van Shanna

Geplaatst

He Nine,

Hoe heb jij dat dan voor mekaar gekregen? Heb jij nota's achteraf ingediend of van te voren een machtiging samen met je gyn ingevuld? Vergoeden ze ook eventueel buitenlandse klinieken bij IZZ?

Ppfff wat een bureau cratie allemaal, en idd willekeur is volgens mij het juiste woord Nine.

Geplaatst
Ik zie dat jouw terugplaatsing er aan zit te komen, spannend nog een paar daagjes maar.

Groetjes van Shanna

Yep, ik mag ook bijna weer :laugh:

Geplaatst
Ik heb een kopie destijds gekregen wat het zh als antwoord had gestuurd. Geweldig! Vooral de zin: "U als niet medicus kan ik als medicus niet de toegang verschaffen tot de medische gegevens van mevrouw." Met een uitleg erbij dat mijn gyn na onderzoek ervan overtuigd is dat ik nog goed te stimuleren ben daar alle waardes uitzonderlijk goed waren voor mijn leeftijd.. Ha! Daar konden ze het mee doen...

Wat een goeie van jouw arts Sannie!!!!

Geplaatst

Hi Moto, Shanna, Konijntje, de gyn in het AMC heeft een verklaring afgegeven, die heb ik bij de apotheek ingeleverd (bij medicijnen ophalen) en die hebben de verklaring weer doorgestuurd naar IZZ.

Ik heb helemaal geen contact met IZZ gehad! Achteraf gezien misschien wel goed...

Succes meiden, stand for your right!!

XX Nine

Geplaatst

Hai,

Ja ik heb net gebeld. Ze kon er niet veel van zeggen, ze weet niet wat de maat is die aangehouden wordt voor medisch kansrijk bij stimulatie met hormonen.

Ik moet een bezwaar indienen en daarbij moet de arts op papier zetten wat hij gaat uitvoeren en hoe het proces gaat verlopen. En dan wordt het opnieuw beoordeelt.

Ze zegt wel dat het inderdaad achteraf wel vergoedt wordt als er een zwangerschap uit de poging ontstaat.

Dus dat gaan we dan maar doen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Het is allemaal niet zo duidelijk. Zo is mij toen ik gebeld had voordat we de intake hadden dat poliklinische hulp in het buitenland voor maximaal 1000 euro of iets meer - weet het niet zo uit mijn hoofd - vergoed wordt, dus dat zou betekenen dat in ieder geval de consulten en hormonen vergoedt worden, staat niets in over beperkingen dat is je basisverzekering.

Ook nog eens even naar kijken samen met de leeftijdgrens. Thnx

Geplaatst

Goede middag allen,

Heb even een aantal dagen niets van me laten horen. Sorry! Ik zag wel verschillende reactie van bijvoorbeeld Mineut en Joske op mijn bericht. Leuk om te lezen, zeker als nieuweling.

Ik heb een vraag: Sinds vanochtend heb ik soort van soms redelijk pijnlijke menstruatiekramp in mijn onderbuik, heel licht bloedverlies. Omdat er misschien maar 2 follikels zitten, is het iig geen overstimulatie. Ik ben al 15 dagen aan het decapeptyl spuiten, en nooit in alle (nu 3e) pogingen doorbraakbloedingen gehad.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad?

Morgen om 8.45 uur moet ik voor een beslissingsecho (wel of geen punctie) naar het ziekenhuis. En dit lijkt me vroeg genoeg om het na te laten kijken. Toch?

Omdat ik me dan ergens toch wel druk maak, stel ik de vraag aan jullie.

Fijne zondag!!!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

Hi Reetsj, heb geen deca gespoten maar in mijn afgebroken IVF poging vorige maand had ik zo rond de eisprong ook 3 dagen last van bloedingen. Was toen net gestopt met de Synarel (die legt ook je cyclus plat). De gyneacoloog verzekerde mij dat het geen kwaad kon.

Ben wel benieuwd wat jouw gyn je morgen zal vertellen..

Geplaatst

Hey Sannie, dank je wel voor je reactie! Had je er ook buikkrampen bij? Ik ben niet gestopt met de "stillegger". Anders was het inderdaaad wel at meer te verklaren geweest.

Ja, weet je wat het vervelende is: ik krijg de gyn steeds niet te spreken, omdat de verpleegkundigen alles doen. Met veel aandringen krijg ik hem een maand later, telefonisch!!!, te spreken. Misschien dat ze hem er nu wel bij gaan halen?

Jij zit in een rustmaand, zie ik? Wanneer ga je ongeveer weer beginnen in maart?

Grtjs, Reetsj

Geplaatst
Ja, weet je wat het vervelende is: ik krijg de gyn steeds niet te spreken, omdat de verpleegkundigen alles doen. Met veel aandringen krijg ik hem een maand later, telefonisch!!!, te spreken. Misschien dat ze hem er nu wel bij gaan halen?

Evaluatiegesprek afdwingen?

Geplaatst

Hallo Chablis,

Yep, heb ik nu gedaan.

Vanochtend bij de echo vertelde ik dus van de bloeding (die inmiddels de ongesteldheid evenaart) en de buikkrampen. Ik vroeg aan de verpleegkundige hoe dit nu kon komen. "Weet ik niet, we moeten de bloedwaarden afwachten. Het kan komen omdat je oestrogeen is gedaald en dan kunnen er dwars door de decapeptyl bloedingen komen." Ik zag overigens wel een mooie follikel, 20 mm...maar die kan leeg zijn dus.

Ik heb gezegd dat ik de gyn deze week iig wilde spreken. Dat ik na 3/4 jaar behandeling en 3 afgebroken pogingen recht heb op een face tot face gesprek.

Waarschijnlijk krijg belt hij zelf vanmiddag. Ben benieuwd.

Inmiddels zijn we nu wel hard op zoek naar een ziekenhuis waar er wat meer persoonlijk wordt omgesprongen met wens-ouders, het geen 1,5 maand duurt voordat je een gyn te spreken krijgt, telefonisch, na 2 afgebroken behandelingen er ook gekeken wordt naar andere middelen dan decapeptyl en menopur, waar de wachtlijst niet minimaal 3 maanden is, etc. Waarschijnlijk in Droomland, als ik het zo lees op deze site, maar goed...... misschien vinden we er een.

Ik hoop dat de terugplaatsing van afgelopen weekend een mooi kindje wordt!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

He Reetsj, wat een gedoe zeg in jullie zh... waar lopen jullie ook alweer?

Gelukkig heb ik dat in mijn huidige niet; ben wel benieuwd hoe dat zal zijn in het Zuider (eventueel). Ik krijg altijd een gyn te pakken, zelfs 's avonds, 's nachts of in het weekend.

Ik had niet echt krampen, maar wel een ongi gevoel zoals ik 'normaal' heb (dus rugpijn e.d.). De hoeveelheid aan bloed was ook een stuk minder, eerder een soort roze afscheiding...

Grappig dat je het vraagt over wanneer weer beginnen. Leg net de telefoon neer. Volgende week maandag de uitgangsecho voor de volgende poging. Ik verwacht ergens volgende week weer met de volgende cyclus te beginnen (zit altijd tussen de 26-28 dagen, vandaar dat ik het niet precies kan zeggen, de datum)...

Geplaatst

Hoi Sannie,

Wat spannend dan weer, om te gaan beginnen. Wel fijn dat je weet wanneer je ongeveer ongesteld zal worden. Sinds ik in behandeling ben is dat bij mij zeer gevarieerd, zeg maar.

Zo zie je maar weer dat er wel ziekenhuizen zijn, waar je normaal een gyn te spreken krijgt! We gaan naar Ter Gooi die samenwerkt met het VU in Amsterdam. Er is maar een IVF arts daar voor twee ziekenhuizen in Blaricum en Hilversum. Dat is toch schandalig eigenlijk.

Ik ben al hier en daar gaan informeren. Afhankelijk van hoe het gesprek vanmiddag gaat en of ik de gyn dus daadwerkelijk te spreken krijg, stap ik al of niet over naar een kliniek Rotterdam. Dan maar een eindje verderop. Mijn zwager woont daar, dus eventueel kan ik daar overnachten indien dat zou moeten.

Maar jij had het over het Zuider? Waar ligt dat ziekenhuis dan?

Geplaatst

@ Chablis

Ja? Daar heb jij ervaring mee? Het zou wel ideaal kunnen zijn, omdat het ziekenhuis waar ik nu ben samenwerkt met het VU.

Geplaatst
@ Chablis

Ja? Daar heb jij ervaring mee? Het zou wel ideaal kunnen zijn, omdat het ziekenhuis waar ik nu ben samenwerkt met het VU.

Ja ik ben zelf ook onder behandeling in het VU en ik ben wel tevreden over hen.

Onder het kopje 'ziekenhuis' is ook een topic over het VU te vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden