Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super Nikkie!!!! Gefeliciteerd meid, het is jullie zo gegund! Geniet ervan..dat je vandaag maar niet meer met de voetjes op aarde komt en lekker op die wolk blijft zitten! X

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Onze donor heeft vrijdag de punctie, zaterdag wordt ik gebeld over het aantal bevruchte eitjes. Ik wordt uiterlijk maandag as verwacht want de tp zal maandag, dinsdag of woensdag zijn. Ik ga straks tickets boeken en hotel. Ik gok er maar op dat er bevruchtingen zijn, om nu te wachten met boeken tot zaterdag vind ik een beetje eng.

Zag al wel dat er maandagvroeg een transavia vertrekt , dan komen we om 9.30 aan en 1 uur later kunnen we dan in de kliniek zijn, dus dat is een mooie vlucht.

Ik ga mijn Spaans maar weer eens oefenen......

Geplaatst

Thanxxx lieve meiden voor al jullie lieve reacties. Ik weet dat we nog een onzekere periode tegemoet gaan maar vandaag wil ik alleen maar genieten van dat heerlijke gevoel van de positieve test! Ik ben zo giga giga blij. Ik kan blijven kijken naar die test.

Geplaatst
Lieve nikkie ik breek even in hier. Ik heb al een hele tijd niks meer geschreven maar volg jullie af en toe nog wel kan het niet laten Ik duim voor je lieverd deze keer moet het gewoon raak zijn. X Dikke kus Essie.

Hoi Essie, wat leuk weer eens wat van je te lezen. Het doet me goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je weer geniet van het leven. Slijten zal het niet maar de rauwe randjes gaan met de tijd van het verdriet af. Het ga je goed meis. Dikke knuffel van Nikkie

Geplaatst

Nikkie gefeliciteerd!!!!!!!!! ik was aan het meelezen en ken je helemaal niet maar weet wel wat je doormaakt!! en al die moeite word bij jou nu beloond!! Super, geniet ervan!!

Het geeft mij in elk geval ook weer moed voor mijn komende poging dat het wel kan!!

Sas, succes!, hoop op een mooie opbrengst bij je donor! dat ze maar snel een of twee mooie emmies terug kunnen zetten. goede vlucht naar Spanje maandag.

Geplaatst

1 jaar geleden:

"We zien de haartjes al, mooie donkere haartjes....je bent er bijna...nog even doorzetten...persen...door door door door...heel goed...bijna...!"

Onder deze aanmoedigingen was ik precies n jaar geleden bezig jou op de wereld te zetten. En met alle kracht die ik in me had kwam jij ter wereld. Wat n wonder en geluk! Elke dag genieten en nu al 1 jaar. Als n zucht voorbij gegaan...

Traantjes en heerlijk in mn armen genieten van t nú en terug denkend aan toen.

Geplaatst

Van harte Mees! Van je berichtje schiet ik spontaan vol, in de categorie onverwerkte emoties....Fijne dag en heerlijk genieten.Liefs, Lot

Geplaatst

Meessie, wat geweldig mooi beschreven. Krigj er ook een brok van in mijn keel.

Van harte met je kleine, grote knul!!! verwen hem maar lekker!

Liefs en kus moi.

Geplaatst

Ik schiet ook vol... in de categorie er is weinig voor nodig om vol te schieten tegenwoordig :-)

Gefeliciteerd Mees! Jeetje het is een cliche maar zo waar: wat is het snel gegaan! Het lijkt een paar maanden geleden dat je elke dag je stuiterberichten schreef met uiteindelijk het mooiste resultaat! Voor ik het weet zijn ze hier ook 1 jaar, pfff...

Geniet van deze mooie dag! Wat krijgt miniMees voor cadeautjes vandaag?

Geplaatst

Ziekenhuis gebeld omdat ik nog steeds last heb van bruinverlies. Het antwoord: daar schrikken wij niet van hoor! Zo lang je geen rood hebt of heftige krampen hoef je je geen zorgen te maken! Dat probeer ik dus ook maar niet te doen want ik ben "gewoon" zwanger :-). Gelijk een afspraak gemaakt voor de 7 weken echo op 12 december. Ik zeg op naar een goed groeiend vruchtje en een mooi kloppend hartje! Wat zou het mooi & speciaal zijn als het deze keer zo mag zijn en dat onze allerliefste & allergrootste wens gaat uitkomen. Ik hoop het zo ... x

Geplaatst

Wat lief, dankjewel allemaal!

Ja he Rachel, super snel. Begrijp het zelf ook niet. Lijkt ook nog de dag van gisteren dat ik zwanger bleek te zijn.

Nikkie, verjaardagskus is zeer gewaardeerd. Hij is n super knuffel. Knuf terug van mini-stuiter-meesje (klinkt zo leuk :-)

Dankjewel Lot! Ahh, ik schiet weer vol van jouw berichtje. Ja, we gaan heerlijk genieten. Heerlijk zonnige en blijde dag!

En dankjewel Freggel, echt lief!! Ja, lag in bed met mini mees in mn armen en zo precies, zoals opgeschreven, voelde het. (natte oogjes weer)

Ja Caro, klopt (schiet ook weer vol door 'jouw categorie ;-)Het lijkt zo kort geleden nog. Ik heb laatst terug gelezen en wat n berichten en emoties. En jullie..ook zo lief allemaal. Krijg weer goose bumbs. (schrijf je dat zo;-)? Jouw 2 ook alweer op weg naar 1. Echt ongelooflijk he.

O, hij is dol op muziek (spelen) en heeft een baby/peuter piano/keyboard met toesten voor 'gewone' muziek en allerle toesten voor dierengeluiden (toets kop dier) en allerlei andere geluiddingen erop. Heerlijke herrie, hahaha. Hij vindt het heel interessant en is steeds bezig. Mini mees Beethoven. Tádádá-dammmm. Je kent dat stuk wel ;-)

Dankjewel Sas en Chablis. Zo leuk ook, mini meesje en mini stuiterbal enzo:laughing9:!!

:positive energie::hugs2::love9::knuf::love10: allemaal, namens de jarige job.

xxx, mees

Geplaatst

Wat een stelletje emo-dozen zijn we geworden....

En fijn om te weten dat ik gelukkig niet de enige ben die om de haverklap volschiet.

En ook dat ik niet de enige ben die "uitgerekend in.." en "wachtbankje ...." enzo terugleest....

Sas, ik hoop zo dat je over 2,5 week ook een +-je hebt.

Nikkie: op naar 12 december, mogelijk nog erger dan de wachtweken, wachten op de eerste echo is echt killing....

Ik bleef maar testen haha en op mijn werk naar de foto's ervan kijken, allemaal opgeslagen op mijn telefoon (nog steeds trouwens, kijk er nog regelmatig naar stom hè....)

Meisjes, liefs!

Lot

Geplaatst

Mees gefeliciteerd met je kleine. Het is normaal hoor, dat huilen Lot en Mees en Caro, ik hb mijn "kleine "meid dr fotoboek naast de bank liggen en kijk vol ongeloof naar de foto's. Ze was zo klein en nu studeert ze af en ben ik eindelijk zwanger van een broertje of zusje. Waar blijft de tijd??

Vandaag weer controle. Beebje beweegt heel veel en doet het prima. Helaas ook weer veel pijn en boedingen vandaag. Het blijft onverklaarbaar volgens de arts. Misschien komt het doordat hij/ zij zo bewegelijk is en tegen de placenta schopt. Ook bacterien gevonden in de urine dus misschien een blaasontsteking, dus aan de antibiotica.

Wel balen dat ik zo weinig kan doen, want de minste inspanning veroorzaakt een bloedbad op het toilet. Bv wandelen met de hond, etentje bij vrienden, dagje huizen kijken... Pfff

Maar goed de arts zegt het mag in ieder geval niet erger worden en ik blijf onder controle.

Ben wel onzeker en kan soms wel janken..

Nikki, nog steeds op je roze wolkje toch?

Spannend de echo 12 december. Das zo hoor. Hoop voor jouw gemoedsrust dat het bruinverlies snel ophoud, meid. Maar de dokter heeft gelijk, zolang het niet rood is dan gaat het goed. Dikke knuffel, ik weet hoe je je voelt.

Sas, bijna in Spanje.. Ga zo voor je duimen!!

Andere meiden, dikke knuffel!!!

Geplaatst

Lot, ja, erg zijn we he. En zeker niet de enige die terug leest; dat doe ik ook, van alles terug kijken en lezen! Erg he. Maar geniet er nog steeds zo veel van!NMaar ook de meiden waarbij het niet gelukt is; heel verdrietig.

Ja Nikkie, precies wat Lot zegt...die 1e echo...we telden de dagen. Zo snel als de dagen nu omvliegen, zo traag was het toen.

Maar in ieder geval al lekker genieten van het zwanger zijn. Best lang al..vanaf de tp!

Sas, jij ook bijna vliegen...op naar n topembryo ('s)! En daarna de + :luck:

Wat leuk Sometimes, vh fotoboek van je kleine grote meid. Al afstuderen. Ja, dat moet helemaal bijzonder zijn. En dan nu weer zwanger. Geweldig:happy7:! Maar wel balen dat je steeds pijn en bloedingen hebt. Gelukkig is je kleine een sterke beeb. Wel rustig aan doen hoor! Wij houden je in de gaten. Met boek op bed en laat je verwennen. Heb je wel verdiend! Ik hoop zo dat het snel weer beter gaat met je. En logisch dat je wel kan janken soms. Zou ik ook hebben hoor. Grote knuffel!:knuf:

Dankjewel Mely!! Lief! En terwijl jij het zelf zo moeilijk hebt. Ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe zwaar het is wat je hebt doorgemaakt en nog doormaakt. Als je jouw onderschrift leest. Pffff meid meid. Jullie cryootje gaat n topper worden hoor. Moét gewoon!! :hug:

xxxxx, mees:gekruiste vingers 2

Geplaatst

Ik ben net begonnen met ICSI poging nummer 6. Vandaag op CD4 de eerste follikelmeting: rechts 4 follikels (11mm, 10mm, en 2 kleinere), links 4 follikels (10mm, 9mm en 2 kleinere). Ze gaan dus tot nu toe gelijk op en dat is wel mooi, bij mijn vorige ICSI hebben ze alleen uit mijn rechter follikel eicellen kunnen halen (6), de linker reageerde zo langzaam dat ze hem niet eens aangeprikt hebben. Ik hoop dat ze verder groeien en vind het wel weer heel spannend. Ik volg een kort schema met 300 Puregon en ga er vanaf morgen Cetrotide bij spuiten.

Vraagje voor de dames die Prednisonol hebben gebruikt: in welke dosering en vanaf welke dag en hoe lang? Ik wil het graag gaan proberen (het is het enige wat ik nog niet heb geprobeerd) en ik geloof dat mijn gyneacoloog er wel open voor staat, dus dat ga ik de volgende check verder bespreken. Maar dan is het wel handig als ik weet hoe je het moet gebruiken...

Bedankt alvast!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden