Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Allemaal,

ik hoop dat ik hier mee mag/ kan schrijven

even iets over mezelf wij zijn 2,5 jaar bezig om zwanger te worden. ik heb mijn vriend zo'n 4 jaar geleden leren kennen en tja dan begin je niet meteen over kinderen. na eerst het gewone traject van zwanger worden wat niet lukte zijn we vorig jaar begonnen met IUI en na 4 behandelingen en gezien mijn leeftijd (overigens is mijn vriend jonger)is er besloten om te stoppen met IUI en verder te gaan met IVF. Bij ons is geen oorzaak gevonden waarom ik niet zwanger kan worden.

Ik zit inmiddels in mijn eerste ivf traject en vorige week maandag heb ik mijn TP gehad. Ik had 13 eitjes waarvan er 4 bevrucht waren via IVF en we hadden 6 overbevruchtingen. Al met al hebben ze vorige week maandag 2 teruggeplaatst de andere 2 bevruchte eitjes waren achteraf toch niet zo goed. Nu zit ik dus op het wachtbankje. Sinds de punctie gebruik ik Utrogesan (progesteron) en heb echt enorm last van mijn borsten en sinds vandaag neemt die pijn af. Je begrijpt dat ik er helemaal niet meer wijs uit wordt. Hebben jullie ook zóveel last van bijwerkingen of is dit normaal?

nou ik hoop dat ik mee kan schrijven, ik ben in ieder geval al blij :happy7:dat er nog meer mensen van mijn leeftijd zijn op een boel forums zijn ze toch aanzienlijk jonger

gr sabri

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sabri,

Zie wat overeenkomsten tussen ons.. leeftijd, jongere man, 1e IVF.:a4628ea63ee3976fca4

Nee even zonder gein, ik moet deze week pas beginnen, dus weet nog niet wat me te wachten staat: ja op papier, maar niet wat mijn lichaam zal doen.

Ik heb in de paar dagen dat ik hier geregistreerd sta al zoveel info e.d. gekregen, dat ik met een geruster gevoel het traject inga. Dus de vragen die je hebt zullen zeker beantwoordt worden.

Heel erg veel suc6 met het zitten 'op het wachtbankje' deze komende weken en hopen dat de uitslag positief is!

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hoi Sabri,

Jij ook welkom op het forum (en dit topic), het wordt steeds gezelliger! En het helpt echt, hoor, om met vrouwen te schrijven die precies hetzelfde doormaken.

Ik heb ook altijd veel bijverschijnselen, van alle soorten hormonen, ook van utrogestan, hoofdpijn, buikpijn, moe, pijnlijke borsten.... je kunt er geen peil op trekken, want heel veel symptomen voelen als zwangerschap.

Veel succes in de wachtweken!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hai Sandra,

Harstikke bedankt voor de reactie en er zijn inderdaad overeenkomsten :animatedwink:

worden spannende weken voor je ik zie dat je ook uit ZH komt word je hier ook behandeld? en waar moet je me prikken?

om je even een hart onder de riem te steken ik ben echt geen held met prikken geven maar al met al mag ik niet klagen en de punctie tja ik vond het te doen.

voor mij is het nu een week afwachten spannend hoor!

heel veel succes toi toi toi

gr sabri

Geplaatst

He Nine,

Ja het helpt inderdaad..... en nog beter is het dat we en beetje in dezelfde leeftijd zitten althans dat vind ik een stuk fijner. voor mij is het nog een paar dagen op het wachtbankje spannend dus.

gr sabri

Geplaatst

Dag Sabri,

Welkom hier! Ik herken het 'borsten gevoel' en ook dat het minder wordt gaandeweg. Is denk ik een bijwerking van die ustroganbolletjes.

Wist je dat er ook een wachtbankje November bestaat? Daar tref je allemaal dames die net als jij aan het wachten zijn.

Verder wens ik je veel succes!

Josephine.

Geplaatst

Dank je Mineut voor je antwoord. Ik ga van de week bellen met het IVF lab om te vragen met hoevelen ze verpakt zitten.

Verder heb ik vandaag te horen gekregen dat ik direct in deze cyclus mag doorgaan voor de cryo-terugplaatsing. Dus over dik 2 weken zit ik weer opnieuw op het wachtbankje (als de cryo's tenminste goed willen ontdooien).

Liefs Josephine

Geplaatst

Welkom Sabri bij ons clubje, veel sterkte op het wachtbankje.

Diane hoe is je echo verlopen? Ik moest vandaag ook weer en ik heb twee grote en een kleinere eicel aan de rechterkant en niets aan de linkerkant zoals de dokter kon zien. Wellicht komt dat doordat deze minder toegankelijk is. In ieder geval is het party time, vanavond om half 1 moet ik Pregnyl spuiten en woensdag de punctie!! Dus hopelijk zit ik vanaf vrijdag ook op het wachtbankje. Sneller dat verwacht, dokter zei dat ik goed op de hormonen reageer. In verband met het heen en weer rijden naar Dld gaan we vanaf morgen een aantal dagen in een hotelletje, dus ik meld me weer als ik in NL terug ben. Succes en sterkte allemaal.

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Hee Manouk,

Succes vannacht met de pregnylspuit! En dan 1 dagje rust...en dan is het zover. In Dusseldorf krijg je narcose toch?

Ik zal voor je duimen, voor mooie eitjes en bevruchtingen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hee jarige ouwebokke Nine ;-), ben je goed verwend? Ik las ergens dat je menstruatie gisteren is aangebroken.. stap 2 is weer gemaakt (ik beschouw de deca maar even als stap 1). Jammer dat stap 3 een dagje later is... op de één of andere manier hoop ik dat de stimulatie-fase ietjes langer duurt dan 9 dagen. Misschien dat er dan nog eens een paar cryootjes uit te slepen vallen. Ik heb de 2de behandeling langer gestimuleerd met een lagere dosering en de resultaten waren beter.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi Manouk,

Gisteren heb je pregnyl gespoten en vandaag een rustdagje, dus morgen de punctie voor jou. Ik loop precies een dag achter op jou.

De echo was heel goed, heb 8 follikels waarvan de grootsten 20 mm zijn en de nieuwste nog een dagje extra krijgt om te groeien zodat ie ook mee doet met de punctie. Die heb ik dus op donderdagmorgen en woensdag een rustdag en geen spuiten.

Heel veel succes morgen bij de punctie !

groetjes Diane

Geplaatst

Nine, nog gefeliciteerd meiske met je verjaardag. Sorry was het gisteren even vergeten, we kwamen doodmoe terug uit Dld. Het heen en weer rijden valt niet mee elke keer zo vroeg. Maar goed. Hoop dat je goed verwend bent en dat je een leuke dag hebt gehad. Ik krijg inderdaad narcose in Dld. Hopelijk zijn het mooie eitjes, het zijn er maar weinig, maar eentje is al genoeg als het mag lukken.

Diane, wat een mooie score zeg. Hopelijk gaat de punctie ook goed bij jou. Ik had een tip van iemand gekregen om de plek van de prikken 5 minuten te koelen met ijsblokjes in een washandje of id. Ik heb dat niet gedaan, maar wel met de pregnyl vannacht en het hielp goed. Ik heb er geen last van gehad. Wel heb ik de hele nacht praktisch niet geslapen dus ben keimoe nu. Vandaag maar rustig aan doen. Hotelletje nog boeken en wat dingetjes inpakken voordat mijn man thuis komt en we vertrekken. Succes en sterkte donderdag!

Josephine, sterkte met het wachten. Hoe voel je je?

Veel succes allemaal en tot over een aantal dagen!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Manouk,

Ja mooie score he, vanavond mag ik aan de pregnyl.

Lekker rustig aan in een hotelletje, goed bekeken.

Heel veel succes !!!!

liefs Diane

Geplaatst

@ Manouk: ooohhhh, wat komt het nu dichtbij! Konden jullie nog wel op korte termijn een hotelletje vinden? Heel veel succes morgen, en zodra je weer een beetje opgekrabbeld bent (wakker bent...) laten weten, hoor!

@ Diane: succes met de pregnylspuit vanavond...die is altijd weer even anders dan de andere spuiten!

@ Pieneke, ik zou ook graag met wat minder willen spuiten en dan iets langer...de vorige keer waren sommige follikels na 9 dagen spuiten al bijna 30 mm (ongelooflijk, dat ze niet uit zichzelf geknald zijn)

Ik hoop echt dat ik deze keer cryo's zal krijgen.... (en dat ik ze niet nodig heb, uiteindelijk)

Liefs allemaal.

Nine

Geplaatst

Manouk, veel succes en doe het rustig aan!

Ik zit niet meer in de wachtweken hoor! Ik heb mijn teleurstelling al achter de rug. Ik ga de volgende ronde op naar een cryo!

Liefs Josephine

Geplaatst

Ik had gisteren ongi moeten worden, maar nog nix...nu ook nog geen voortekenen, nix...dus kan nog niet beginnen...

Geplaatst

Hoi Nine,

Nou de pregnylspuit was deze keer wel heel anders:

De pregnylspuit is gezet gisterenavond, maar dat had nog heel wat voeten in aarde......

Een half uurtje voor ik de spuit moest nemen de pregnyl uit de koelkast gehaald.

Kunnen de ampullen mooi op temperatuur komen.

Tot mijn schrik kom ik er achter dat ik van de apotheek geen spuitjes heb meegekregen......

Dus de apotheek gebeld om te horen welke apotheek dienst had, gelukkig die in het ziekenhuis. Dus hup om 22.00 uur in de auto naar het ziekenhuis en daar lagen de spuitjes al klaar. De pregnyl meegenomen zodat ik daar ter plekke kon spuiten (in het invalidentoilet...) anders kwam ik met het tijdstip van het spuiten in de knoei.....

Pfff een heel gedoe hoor. Ga de apotheek er nog wel op aanspreken dat de spuitjes er niet bij zaten. Had het zelf natuurlijk ook na moeten kijken.

Nahja, dat weet ik nu voor een evt. volgende keer....

Een heel verhaal, maar het is gelukt. En vandaag niets spuiten en een rustdagje.

Op naar de punctie van morgen!

groetjes Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

Jeetje wat een verhaal Diane kan mij je paniek even goed voorstellen maar gelukkig is daar altijd wel een oplossing voor. Heel veel succes met de punctie hoop dat het voor jou meevalt bij mij is het 2x echt extreem pijnlijk geweest helaas.

Josephine het is elke keer zo'n teleurstelling maar heel blij voor jou te lezen dat jij nog wat in de vriezer hebt. Helaas heb ik nog nooit iets in de vriezer gehad, geeft volgens mij wel een stukje rust dat je extra keren kan per ivf poging.

Marion morgen al je echo wat spannend, heel veel succes en kan mij voorstellen dat je nog even de bevestiging wilt hebben om het gewoon te kunnen zien/horen!

Hier sta ik op het punt om van het wachtbankje af te vallen, alle ongi tekenen zijn er en ik zou vrijdag mogen testen dus die dag ga ik denk ik niet halen. Baal er zo van dat was dan de 2e poging, nog 1 te gaan en helaas niets extra's over.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Diane, Oh....Wat een toestand zeg!Toch krijg ik ook wel wat de lachkriebels van dit soort verhalen. Wat een stress zeg. Zo'n dagje rust was aan jou dus wel besteed. Succes! groet Joy1

Geplaatst

Ai Mineut, het zal toch niet waar zijn, he? Shit!

Ik heb inderdaad 3 cryo's wat op zich wat meer adem geeft in het proces. Ik heb wel begrepen dat ze alledrie tegelijkertijd ontdooid worden omdat er sowieso 1tje bij zit die bij de deling al een afwijking vertoonde. Soms herstelt zich dat uit zichzelf maar de verwachting is dat ze het niet alldrie gaan halen tijdens dat ontdooiingsproces. Dus hopelijk heb ik er dan nog 2 over. Waarbij de kans van zwangerschap van een cryo volgende de dame van het IVF-lab maar 10% bedraagt.

Ach, iedere kans, hoe klein dan ook, grijpen wij hier natuurlijk met beiden aan. You never know, toch?

Diane, rust vandaag maar lekker uit. Hoe laat heb je morgen de punctie? Vind je het heel spannend?

Fijne dag allemaal, ik cross naar mijn werk!

Liefs Josephine

Geplaatst

@Diana, succes met de punctie vandaag, duimen voor een mooi aantal,

@ Mineut, he meid wat balen, alhoewel je weet het maar nooit!

@Josephine,weet je al wanneer je weer mag? Ach 10 %, 20% wie zal het zeggen? Er hoeft er maar te blijven zitten en die kansberekeningen daar moet je je maar niet veel van aantrekken. Het zegt niets. Succes

Geplaatst

Diane, meid, ik denk dat je al op weg naar het ziekenhuis bent, voor de punctie....ik duim voor je!

Mineut, hoe is het nu met je? Houd je lichaam je voor de gek?? Of ben je echt van het wachtbankje afgevallen?

Ik weet hoe 't voelt, 42 jaar, 2e poging.... zit nu midden in de 3e poging, vol met hoop!

Sandra, ben je al ongesteld geworden?

Heeee, Marion, lichtend voorbeeld!! Gaat alles goed met je? Morgen de echo van beeb (s)!

Ik ook een echo, maar dan van de eieren :icon_rabbit:

Groetjes, Nine

Geplaatst

@Diane, 'fingers crossed' hier!

@Marion, jij ook veel suc6 bij de echo..spannend!

@Mineut, ik hoop het niet voor je meid...:-(, zou weer enorm balen zijn...

@Manouk, je zult het (nog) wel niet kunnen lezen, maar hoop dat alles goed gaat daar in Duitsland...

@Nine, nope, wel duizelig soms de afgelopen dagen en een enoooooooorme eetlust (loop constant met een rommelende buik). Wat dat nu weer allemaal is.

Ben je al zenuwachtig voor morgen? Ik zal voor je duimen meis.

Virtuele knuffel allemaal!

Liefs,

Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden