Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ rode dames, Heel veel sterkte... Helaas verschijnen de eerste rode regels sneller dan de groene... :sad1:

Hier ook een beetje misselijk 's ochtends, dingen die ineens niet meer smaken en zeer pijnlijke(.)(.) Zou dit door de pregnyl komen? Moest nog 3 keer naspuiten met 1500 pregnyl. Wij worden hier nu al gek van de spanning, mede omdat het voor ons erop of eronder is. We zien wel wat er gaat gebeuren...

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esther: hou je het nog een beetje vol meid? Pff de spanning is weer killing he. Mijn ervaring na 2 TP is: de 1e x dacht ik dat het mislukt was toen was ik zwanger, toen ik zwanger was dacht ik dat het goed zou blijven gaan, nou ja de rest weet je. En de 2e x toen het eigenlijk geen kans van slagen had twijfelde ik op een gegeven moment heel erg of ik niet toch zwanger was. Oftewel gevoel zegt ook niet altijd alles. En zeker bij een derde poging niet denk ik. Je wilt zo graag en de gevolgen van een negatieve test zijn zo groot. Willen jullie misschien wel nog voor een 4e poging gaan..??? Meid ik hoop echt zo voor je dat je gevoel niet klopt. Vrijdag ga je dus testen..?? Hoeveel dagen na TP is dat..?? Je moet lekker een weekend naar Maastricht komen, leuke stad hoor ;-).

Ik heb vrijdag gesprek in het ziekenhuis wanneer ik eventueel mag gaan starten met poging 2. De revalidatiearts heeft gister gezegd dat het gewoon kan en dat er geen reden is om te wachten. Dus dat zal ik ze wel even vertellen vrijdag haha. Heb alle spuiten al in huis dus ben klaar om te beginnen.

De rest van de dames op het wachtbankje heeeeeeeeel veel succes met wachten. Het is killing ik weet het. Maar het moment van de waarheid komt steeds dichterbij. En dan kun je weer verder! Sterkte allemaal.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Esther en Anja, de moed niet opgeven hoor!

Ik durf er echt helemaal niets van te zeggen. Aan de ene kant lijkt het niet anders te gaan dan alle andere keren, aan de andere kant lijk ik wel iets meer buikpijn te hebben. Iedere dag is er weer eentje meer en hopelijk blijft er iedere dag een dagje bijkomen. Ik wil nog helemaal niet denken aan het alternatief dus ik steek nog even mijn kop in het zand.

De spanning is wel veel erger als tijdens de IUI's trouwens... dit is gewoon slecht voor je gezondheid. Al die spanningen...

Iedereen op de wachtbank: succes! Op naar mooie groene regels.

Geplaatst

Meiden wil jullie even een hart onder de riem steken. Iedere maand heb ik ondanks mijn zwangerschap menstruatieklachten. Op dit moment ook weer knallende hoofdpijn, pijn in mijn rug en door endometriose bloed bij ontlasting (altijd als ik ongesteld werd). Je lichaam kan je dus enorm voor de gek houden. Houd moed! Heel veel succes allemaal en ik duim voor jullie allemaal!!!!!!!

Geplaatst

meiden stuur jullie allemaal positieve energie om de laatste slopende dagen door te komen. zoals ik hier al lees doet iedereen dat op zijn eigen manier!

Dat is ook super, je weet zelf hoe jij je voelt.Ik duim al wat ik kan voor jullie en ook een beetje voor mezelf!

Nog even en dan zijn we uit ons leiden verlost

Geplaatst

Meiden, kom op! We laten de moed niet zakken....

Je weet niet wat je moet denken, wat voel je nu weer...oeh wat is dat?

We maken ons zelf helemaal gek. We kunnen er niets aan veranderen en moeten echt de natuur zijn gang laten gaan.

Ik ben wel altijd bang dat als je dingen negatief gaat zien dat juist dat negatieve alles kan beinvloeden in je lichaam.

Joy, heel veel sterkte! Ik had het je nog niet toegewenst.

Hier is alles rustig. Ik denk er nu niet veel aan. Het zijn pas de eerste dagen van de wachtweken natuurlijk. Volgende week zal dat wel anders zijn.

Voel me wel anders (kan ook door de pregnyl komen). Licht in mijn hoofd, gisterochtend draaierig en ik heb het sinds zondag alleen maar koud. Steken in mijn (.)(.) hahahaha die vond ik zo leuk...zag het net hierzo geschreven bij groentje.

Kom nou maar op met die groene regels!!!

Liefs Sil

Geplaatst

hier nog steeds koppijn. Ik heb heel vast geslapen en werd echt van de wekker wakker (normaal ben ik altijd ff voor de wekker wakker). Zit nu op mijn werk en ben echt supernerveus :nerves:

Geplaatst

Goh meiden wat kan ons lichaam een loopje met ons nemen....het is zo spannend allemaal iedereen voelt iets maar we weten niet wat het is ....

Gisteren ook erge hoofdpijn wat ik normaal ook heb als ik ongi word maar vanochtend weer over gelukkig.Ik ben nog steeds aan het broekloeren en word er helemaal gek van.....Iedereen heel veel succes kom maar op met die groene regels hier.

liefs Anja

Geplaatst
Esther, wat verdrietig allemaal... Je zult het zelf het beste weten/voelen natuurlijk, maar ik blijf enorm voor je hopen dat je lichaam je dit keer in de maling neemt en dat het toch positief afloopt.

@Krisje: Ik mocht bij mijn verse IVF poging ook bloedprikken op dag 13 en 15. Weet jij al meer over waarom jij pas later mag?

@Marion: Heel veel succes bij de punctie!

Zaterdag plof ik weer zij jullie op de bank. Ik hoop van een of twee prachtige cryo's...

Lfs,

Nienke

Hoi Nienke,

Ik heb inmiddels met het ziekenhuis gebeld, en hun protocol van testen is altijd 15 dagen ná de tp, dus dat zou dan zaterdag 10-10 zijn, maar omdat dat in het weekend valt hebben ze het naar maandag de 12de geschoven, maar ik ga dus lekker in het weekend zelf testen, mocht het daarvan komen.

Verder voel ik me goed, voel eigenlijk weinig, ik kan alleen dus niet op mijn buik slapen van de pijn in mijn ( . )( . ) (doe ik het toch ook zo..haha)

Ik heb wel af en toe zo'n weeïg gevoel in mijn buik, maar ben vooral aan het genieten nu, het is nog maar zo kort geleden dat ik me niet voor kan stellen dat je nu al verschijnseltjes gaat merken!

Ik wil de rode dames heel veel sterkte toe wensen, en voor de dames die het even heel moeilijk hebben, kop op en een hele dikke knuffel ! ! !

En Sil ik ben het met je eens, goede moed is belangrijk, hoe moeilijk dat af en toe ook zal zijn!

Liefs x

Geplaatst

Weet je wat het is? Je wilt niet teveel hopen, want dan is de teleurstelling zo groot, maar je wil ook niet te negatief zijn, want eens zou het toch moeten lukken?

Geplaatst

Ik had het daar gisteren met mijn tante over, en ze zei, hoop er nou niet te veel op, want grote kans dat het niet gaat lukken, daar ben ik het dus niet mee eens. Hoop en goede moed zijn zo belangrijk. Als je dat niet zou hebben moet je je eens voorstellen hoe je dan de behandeling in zou gaan.

En die goede moed heb je ook weer nodig om verder te gaan na een mislukte poging.

Ik praat misschien wel heel makkelijk omdat dit onze eerste poging is, en ik wil ook niet de wijsneus uithangen, maar tot nu toe ben ik heel erg positief en dat houd me wel op de been.

x

Geplaatst

Maar die hoop houden is nou net zo moeilijk. Dit is ook mijn eerste IVF, maar hiervoor heb ik ook 5 mislukte IUI's gehad, terwijl ik van de IUI ook zo'n goede hoop had. Ik had echt gedacht dat het met IUI wel zou lukken... en nu met IVF heb ik dat weer: nu gaat het echt lukken, maar in mijn hoofd hoor ik ook een stemmetje dat zegt: "ja, maar als het nou NIET lukt"? Wat dan? Ik probeer daar niet zo aan te denken en iedere poging is weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is om weer opnieuw moed te houden en positief te zijn.

En natuurlijk, voor nu, zo lang ik niet ongesteld ben is er hoop en natuurlijk weet ik niet wat ik zou moeten voelen (of niet zou moeten voelen), dus ik probeer daar niet teveel bij stil te staan, maar ik merk ook dat ik me mentaal toch aan het voorbereiden ben op tegenslag.

Geplaatst

Ligt eraan onder welk kopje, maar dan klik je op bv IVF of ICSI net waar je het onder wil hebben en dan staat daar linksboven, nieuw topic.

Gelukt?

Geplaatst

Dames allemaal heel veel succes!!!

Ik ben mijn wachtweken voorbij en positief getest maar heb nog steeds de zenuwen.

Ik kan het nog steeds niet geloven heb ondertussen al 4 keer een test gedaan.

Maak er een groene bank van meiden!

Even een wave:wav:

Geplaatst

Hier nog geen nieuws verder. Alles hetzelfde als gisteren. Lage buikpijn, gerommel zeg maar. Ik voel tijdens het inbrengen van de bolletjes ook dat mijn baarmoedermond net zo is als de vorige pogingen.

Geplaatst

Nou ik ben denk ik van het wachtbankje gevallen en deze x doet het extra pijn wij zullen geen kinderen van ons samen krijgen.Ik was net naar het toilet en bij het afvegen was het iets rood dus ongi denk ik de klachten die ik had wezen er ook al op maar toch komt het hard aan.Weet ff niet wat te doen..

Liefs Anja

Geplaatst
Hier nog geen nieuws verder. Alles hetzelfde als gisteren. Lage buikpijn, gerommel zeg maar. Ik voel tijdens het inbrengen van de bolletjes ook dat mijn baarmoedermond net zo is als de vorige pogingen.

Hoi EDR,

Even een vraagje, hoe diep moet jij de bolletjes inbrengen dan, want ik voel namelijk niks als ik de boletjes inbreng?

Ik heb zo'n huls waar ik de bolletjes in stop en die breng ik tot de helft naar binnen.

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden