Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal, mag ik ook op het wachtbankje? ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van een emmy. (De ander heeft het niet gered.) Ik ben net op dit forum, kan ik zelf ook een wachtbankje aan maken? groet Joy

Geplaatst

Hoi meiden op het bankje. Heel heel heel veel succes. Nog een paar daagjes en dan hoop ik me bij jullie te voegen ivm mijn eerste en enige cryo tp.

Liefs

Natas

Geplaatst

meiden

in maastricht is het protocol drie weken testen na TP van een cryo.

heeft niks te maken met kwaliteit maar is standaard.

voel me vandaag echt brak. misselijk, drukkend gevoel op de borst!

geen idee wat dit nu weer is. doe morgen toch even een testje na twee weken.

ik ga nog steeds nergens vanuit omdat het maar een 1 cellig embryo is en hanneke een mede forum genoot ook een TP had gehad van 2 keer een 1 cellig embryo en helaas een negatieve test. Dus................

Geplaatst

maar hoe is je cyclus normaal dan hellen? Twee weken na de tp nog niet ongesteld...dat ziet er misschien toch wel goed uit? Of heb je geen regelmatige cyclus?

Geplaatst

In haar eigen topic zei ze dat het goed is gegaan. Ze had vannacht goed geslapen en doet vandaag rustig aan...:)

Ik ben zooooo zenuwachtig. Ik baal gewoon vandaag van alles. Waarom al die spanning en onzekerheid. Egoistisch misschien, er zijn mensen die zoveel verdriet en ellende meemaken...maar toch heb ik een baaldag. Ik wilde dat ik in de tijd kon kijken. Ik ben bang voor de emoties die er gaan komen als het straks weer niet goed is. Wat dan? De tijd die dan volgt, daar zie ik enorm tegenop.

Wat een zenuwpees ben ik hé! Bij alles wat ik momenteel doe vraag ik me af....oh oh...krijg ik daar geen spijt van? Gisteravond flink aan het soppen geweest. We hebben een nieuwe vloer in de hal en mijn hele huis is stoffig door het gebreek. Ik kan daar heel slecht tegen en ik wil heel graag voor vrijdag mijn huis schoon hebben, dan is mijn man jarig. Dus ikke poetsen...lig ik in bed denk ik bij mezelf...sukkel!!! Misschien is het wel helemaal niet goed.

Aan de andere kant doen anderen ook alles...

nou ja, ik weet het ook niet.

Geplaatst

Hoi Esther,

Ja, in de toekomst kijken, dat wilde ik toen ook graag in de wachttijd... maar ja, er zit niks anders op dan geduldig zijn he. Maak je geen zorgen over je poetswerk, ik heb me laten vertellen dat je gewoon alles kan doen wat je normaal doet, het zit echt wel goed beschermd, diep in je lijf...

Succes en voor je het weet heb je de (hopelijk goeie) uitkomst!

Caroline

Geplaatst

Wat je zegt Esther.. je weet niet hoe je dit alles kan bevorderen.. In de toekomst moeten ze maar wat bedenken op de wachtweken hoor!!! Verschrikkelijk blijven ze, mannen lijken het allemaal veel rationeler aan te pakken.. wachten is wachten...

Voor ons vrouwen blijft het toch een heel ander verhaal.

Hoe gaat het verder met je op die baaldag na? Last van je buik of nergens van??

Sterkte! Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik heb nog wel wat vage buikpijn sinds de punctie. Maar daar maak ik me niet zo druk om hoor! Het zal er wel bijhoren. Ik hoop dat ik al met al minder gefocust ben op mijn lijf dan de vorige 2 keer. Ik weet inmiddels dat dat geen zin heeft. ER klopt toch niks van van datgene wat je voelt.

Ik moet zeggen dat mijn man ook wel erg gespannen is hoor! De jouwe niet?

Ik heb vanmorgen lekker schoongemaakt en ga vanmiddag naar een vriendin. Vanavond met mijn man nog even schoonmaken en morgenochtend werken. In elk geval voldoende afleiding.

Hoe is het verder met jou? Nog heel even hé!

Geplaatst

Mijn man is redelijk rationeel, afwachten is zijn motto. Hij zegt: je kan je drukmaken maar dan wordt je alleen gestresst wat ook niet goed is voor je lijf en je psyche.

Wat dan wel apart is dat hij wel regelmatig vraagt wat ik voel.. als ik aangeef dat ik het idee heb ongesteld te worden zegt hij: het kan ook van de innesteling zijn.. Toen ik bij de eerste ICSI poging last van bloedingen had gaf hij aan dat dit niet hoefde te betekenen dat het mis was, spotting komt ook voor bij vrouwen die op een natuurlijke manier zwanger raken zei hij.. Hij is er dus wel mee bezig alleen kan hij meer afstand nemen. Hij heeft ook al ervaring met zwangerschappen aangezien hij al vader is van 2 kinderen (ex). Voor mij is natuurlijk alles nieuw..

Wat je zei over dat gevoel in je buik klopt wel ja... we weten het toch niet.. Als je niets voelt maak je je druk, als je wel iets voelt denk je dat je ongesteld wordt! Vreselijk!!

Je bent flink bezig zeg in huis! Afleiding is ook wel het beste ja.. Alleen dacht ik eerder te hebben gelezen dat je helemaal niets ging doen deze weken..? Toch van gedachten veranderd?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha ha...dat heb ik idd wel eens gezegd ja. Maar ik neem me dat dan ook echt serieus voor maar ik ben veelste ongedurig. Ik houd dat niet vol joh!

Maar nu moet ik echt wel schoonmaken hoor, ik ben geen dingen aan het zoeken. Afgelopen maandag is er een stenen vloer uitgebroken dus alles is enorm stoffig.

Volgende week is mijn agenda nog leeg...wie weet blijft dat zo.

groetjes esther

Geplaatst

Ik baal en ben verdrietig :(, vanochtend 1e cho gehad om te kijken hoeveel eitjes er zijn, het waren er maar 3, waarvan 1 erg klein. Dit had ik toch echt niet verwacht. Moet vrijdag terug om te kijken of ze goed doorgroeien en dan maar kijken of een punctie zin heeft. Ik heb de verzekering gebeld of ze alleen een stimulatie zien als een complete poging, er zijn verzekeringen die bij bijvoorbeeld alleen een stimulatie waarna de poging wordt afgebroken dit niet zien als een poging. Helaas, zit natuurlijk weer bij de verkeerde wat dat betreft. Het zal wel eens meezitten, bleeeehhhh

Eitjes kunnen ook zomaar gewoon op zijn, ze kunnen niet zeggen hoe of wat, het kan zomaar gebeurd zijn ,lekker dat is leuk om te horen, not.

Ben dus niet echt in the mood, nou ja, dingen zijn zoals ze zijn.

Wacht eerst vrijdag maar weer af :sad:

Sorry meiden, ben niet echt positief he, maar ik blijf duimen voor jullie hoor! x

Geplaatst

Ja dan moet je wel Esther, zeker met een verjaardag op komst....

Anders ga je je ook maar zitten ergeren vanaf de bank en dat is dan ook weer niet goed!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

N.a.v. testen. Bij ons, Zwolle, mag je na 2 weken testen, zowel bij cryo's als 'verse'. (zeg maar)deze keer mocht ik ook niet tillen,bukken en niet sporten. Dat laatste is nog wel te doen maar die eerste twee.......Elk ziekenhuis geeft toch weer andere adviezen he? Joy En bedankt voor de successen!!!!Jullie ook natuurlijk.

ps.6 okt. is mijn testdag. (hopenlijk)

Geplaatst

Esther, ik heb precies hetzelfde. Als ik niet oplet maak ik mezelf helemaal gek met allerhande gedachten.

Vandaag trouwens toch geen topdag. Op mijn werk al een huilbui gehad (het zullen de hormonen wel wezen) en ik kan niet wachten tot deze dag weer voorbij is. Wat is het toch achterlijk spannend, die wachtweken.

Marion, hou vol hoor! Misschien is er vrijdag nog wel wat groters te zien dan deze keer. Het zou zomaar kunnen.

En algemene opmerking over wanneer je mag testen: ik mag na 14 dagen testen.

Geplaatst

he meiden,

ik weet het is moeilijk! Maar probeer je niet gek te maken. Eerste poging was ik heel emotioneel, liet mijn gedachten met me aan de haal gaan en dacht ik maar aan 1 ding ZWANGER WORDEN. Dan blijk ik het te zijn maar heb ik een missed abortion met 8 wkn. ik heb in de tussenliggende tijd zo geprobeerd de controle te houden maar dat lukt niet. Vandaar dat ik nu met mezelf heb afgesproken dat ik dat niet meer laat gebeuren. Daarom mijn iets wat nonchalant houding wellicht in het hele traject nu.

@EDR

eigen cylcus is altijd rampzalig maar met deze pillen progynova zal de ongi ook wel niet doorkomen. Dus ik denk ook niet dat ik dat zal worden, hahaha

Geplaatst

Hey Meiden,

allemaal heel veel succes met wachten en we duimen hard voor een positief resultaat.

Toi, toi, toi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs, Linda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden